Ga naar inhoud

Ervaring met herstellen Porsche


Bjorno

Aanbevolen berichten

Pittig topicske. Tspersoon niet contacteren, is voor niks nodig. En idd niets meer communiceren en afwachten. Ook niet antwoorden na enkele mails.  Laat die maar even enkele weken sudderen..

En anders wil ik ook wel 10.000 euro, zelfs met een afbetalingsplan, en zal nadien wel wat foto's vinden om dat te staven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Redfive zei:

En anders wil ik ook wel 10.000 euro, zelfs met een afbetalingsplan, en zal nadien wel wat foto's vinden om dat te staven...

Daar komt het op neer idd. Hoe zot is dat.

Waarom heb je mij nog niet betaald trouwens? Of nog geen afbetalingsplan overeengekomen met mijn medewerker van m'n bedrijf? Neem m'n begripvolle aanpak en meegaande communicatie niet voor zwakte.

WTF.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bjorno sterkte in dit alles makker. Ni simpel. Je neemt het stuur effe en dan gebeurt dit. 
 

Ik lees hier vanalles. Van niks van aantrekken tot toch een sportief voorstel doen. En dat er getuigen zijn en dat je via mail al toegegeven hebt de wagen gecrashed te hebben. Waar ik quasi zeker van ben indien hij je via juridische weg zou benaderen is dat er zeker naar een overeenkomst van welke aard ook gaat gevraagd worden voordat je instapte. En die is er denk ik niet. Die overeenkomst zou de afspraken moeten bevatten. De verlener heeft je geen voorwaarden laten tekenen, dus het wordt sowieso heel moeilijk voor hem om veel centen uit uw zakken te schudden via juridische weg. Enfin dat is toch mijn gevoel. 
heb je al een jurist gecontacteerd voor info? Zeker doen, je wordt daar ni dommer van en dat gaat u moreel steunen 👍

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Mich zei:

Bjorno sterkte in dit alles makker. Ni simpel. Je neemt het stuur effe en dan gebeurt dit. 
 

Ik lees hier vanalles. Van niks van aantrekken tot toch een sportief voorstel doen. En dat er getuigen zijn en dat je via mail al toegegeven hebt de wagen gecrashed te hebben. Waar ik quasi zeker van ben indien hij je via juridische weg zou benaderen is dat er zeker naar een overeenkomst van welke aard ook gaat gevraagd worden voordat je instapte. En die is er denk ik niet. Die overeenkomst zou de afspraken moeten bevatten. De verlener heeft je geen voorwaarden laten tekenen, dus het wordt sowieso heel moeilijk voor hem om veel centen uit uw zakken te schudden via juridische weg. Enfin dat is toch mijn gevoel. 
heb je al een jurist gecontacteerd voor info? Zeker doen, je wordt daar ni dommer van en dat gaat u moreel steunen 👍

Merci Mich, 

Moet idd ook nog wet verder horen bij een Jurist. Alle info is op dit moment idd welkom. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kort en bondig reageren dat je niet gaat betalen vooraleer hij meer open is en je foto’s bezorgt van de schade en wat er aan gedaan wordt. Nee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, msxx zei:

Dat is een punt waar ik ook al mee zat toen ik het verhaal las.

Als ik iets uitleen dan lijkt het mij ook redelijk om te veronderstellen dat bepaalde situaties mijn risico zijn, en niet het risico van degene die de gunst verleend wordt om ergens gebruik van te maken.

In jouw voorbeeld: Ik zou vriendelijk bedanken om plaats te nemen in de bestuurdersstoel van jouw auto.

Dat is alleen maar omdat je weet dat je er nadien doof uitkomt, en je bij de nko een abonnement kan gaan nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Asserti zei:

Kort en bondig reageren dat je niet gaat betalen vooraleer hij meer open is en je foto’s bezorgt van de schade en wat er aan gedaan wordt. Nee?

En dus zeggen dat je gaat betalen als hij wel foto’s stuurt?

Wat ik zou doen: advocaat in B nemen, wel 1 die een brief kan schrijven in het Engels. En dan aan die advocaat vragen om het over te nemen. 
En dan eventueel aan die advocaat zeggen wat je zou willen betalen om ervan af te zijn, en hem dat laten communiceren. 
Alles wat je zelf gaat doen, kan in je tegendeel uitdraaien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een voorstel formuleren via een advocaat ten aanzien van een niet advocaat, en zeker op een ander continent is niet gevat door de vertrouwelijkheid. Dit heeft uiteraard nadelen en kan dan ook ten nadele gebruikt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Bjorno zei:

Kerel die ik ken die ook in ons complex werkt maar voor zijn eigen bedrijf.  Hij kent die kerel van de Porsche omdat ze beide veel interesse hebben in de oude Porsche's en dus vooral via internet elkaar goed kennen. Nu denk ik niet dat ze elkander al eens in het echt hebben gezien op een evenement. Ik weet dat ze dat al een paar keer hebben geprobeerd maar het niet lukte.  Ik ga deze week nog wel eens met hem proberen te praten om te zien aan welke kar hij wilt trekken of helemaal niet.
 

Ik zou om te beginnen al laten weten aan die tussenpersoon dat jij voortaan wel zelf communicatie zal opnemen en hij zich er niets meer van moet aantrekken. Als jij hem wil laten sudderen zit er dus ene in uw complex die aan uw mouw kan komen trekken terwijl jij een mail uit Australië probeert te negeren 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Bjorno zei:

Ja probleem is dat het in Australië is gebeurd he en vind maar is een advocaat die weet hoe de regels daar zijn. Terwijl hij waarschijnlijk een paar goede Advocaten ter beschikking heeft. 

Er zijn in B internationale advocatenkantoren die ook afdelingen op andere continenten hebben, en dus vrij vlot kunnen communiceren met collega's die de plaatselijke wetten zeer goed kennen. DLA Piper is er zo eentje van, maar er zijn er nog. Pas op, die werken niet voor niets uiteraard.

11 uren geleden, Bjorno zei:

Ja al gebeld en werkt niet tot downunder. Ik heb wel een familiale die wereldwijd dekt maar bijna zeker van dat die hier ook niet gaan tussenkomen.

Een familiale komt pas tussen als jij die auto neemt. Als je hem uitgeleend krijgt, niet. Maar misschien kan je wel op die manier iets regelen. Hoewel de sfeer al niet meer eentje is van "kom, we gaan elkaar helpen".

Ik zou nu toch ook niet veel meer doen zonder advocaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen ook aan de mensen die ik goed ken in Australië alles door gegeven. 

Richard ken ik van toen ik voor een raceteam werkte en is nu daar al 10 jaar race engineer. De broer van zijn piloot racet ook altijd met Porsche dus hij ging bij hem ook eens horen voor info. Dus mogelijks kan uit deze hoek ook al wat hulp komen. 

Ik had het hier eigenlijk al vroeger moeten opzetten eigenlijk maar ja is niets zoiets waar je graag de wereld in stuurt. 

Allesinds alle super tof van alle reacties/hulp van iedereen, doet wel deugt. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/11/2023 om 18:35, Bjorno zei:

Ondertussen ook aan de mensen die ik goed ken in Australië alles door gegeven. 

Richard ken ik van toen ik voor een raceteam werkte en is nu daar al 10 jaar race engineer. De broer van zijn piloot racet ook altijd met Porsche dus hij ging bij hem ook eens horen voor info. Dus mogelijks kan uit deze hoek ook al wat hulp komen. 

Ik had het hier eigenlijk al vroeger moeten opzetten eigenlijk maar ja is niets zoiets waar je graag de wereld in stuurt. 

Allesinds alle super tof van alle reacties/hulp van iedereen, doet wel deugt. 

Autominded ... :inlove:

Laat gerust weten hoe het verder verloopt. Het zal interessant zijn voor iedereen die je aan het helpen is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid