Ga naar inhoud

Ervaring met herstellen Porsche


Bjorno

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, Bjorno zei:

Wat hij bedoeld is dat de wagen eigenlijk totaal verlies is maar dat hij deze toch wil herstellen. Maar het wrak waarde was 45k en dat wil hij er dan wel aftrekken. 

Dat houdt toch geen steek? Dat is gewoon goochelen met getallen.

8 minuten geleden, Bjorno zei:

En als ik er toen direct was op ingegaan zou ik ook niet moeten betalen voor andere herstellingen (zoals de versnellingsbak) dan blijft het bedrag 50K

Nu ik vond dat iets te intimiderend van hem. 

You don't say. Het zijn net dergelijke voorstellen die mij argwanend maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Optie 1: Die vraagt 50 om 25 te krijgen. Telefoon nemen en zeggen dat je bv 20.000 wil geven. Daarna natuurlijk vragen dat hij je een offerte maakt van 20.000 en de zaak daarmee afgehandeld is. Kans op succes is groot.

Optie 2: Het wordt quasi onmogelijk je voor een rechtbank te krijgen en het te laten afdwingen. Duidelijk maken aan de man dat je beter een slecht akkoord maakt dan geen en 10.000 of 15.000 bieden.

Optie 3: niet antwoorden op de mail en afwachten. 

 

ZEKER ZIEN DAT JE GEEN ENKELE TOEGIFTE DOET VIA MAIL

 

Ik zou een combinatie van 1 en 2 doen, en een maximum van 15.000 voorzien. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Capitol zei:

Tja, maar dan kan je het ook heel sluw beginnen spelen hé. Heb jij iets getekend dat jij voor de kosten ging opdraaien bij eventuele schade? Heb jij de auto officieel gehuurd?

Enkel mondelinge overeenkomst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Jokke_vlo zei:

Optie 1: Die vraagt 50 om 25 te krijgen. Telefoon nemen en zeggen dat je bv 20.000 wil geven. Daarna natuurlijk vragen dat hij je een offerte maakt van 20.000 en de zaak daarmee afgehandeld is. Kans op succes is groot.

Optie 2: Het wordt quasi onmogelijk je voor een rechtbank te krijgen en het te laten afdwingen. Duidelijk maken aan de man dat je beter een slecht akkoord maakt dan geen en 10.000 of 15.000 bieden.

Optie 3: niet antwoorden op de mail en afwachten. 

 

ZEKER ZIEN DAT JE GEEN ENKELE TOEGIFTE DOET VIA MAIL

Wel ja optie 1 is wat ik ook wil voorstellen maar ik wil dat dan ook zo juridisch mogelijk wordt beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Bjorno zei:

Ja al gebeld en werkt niet tot downunder. Ik heb wel een familiale die wereldwijd dekt maar bijna zeker van dat die hier ook niet gaan tussenkomen.

De vraag is niet direct of ze tussenkomen, wel of ze een advocaat als partner ginds hebben die je kan in de goeie richting kan wijzen. Misschien dat je familiale verzekering ook kan tussenkomen.

Nu, gezien die gast duidelijk niet redelijk is, en jij blijkbaar moeilijk je rechten ginder kan laten gelden, kan je het spel ook omgekeerd spelen: Laat hem maar eens jou voor de rechter dagen (hij moet je eerst en vooral al in België dagvaarden) en dan bewijzen dat jij die schade reed en dat de reparatie inderdaad zoveel kost.

Enige probleem dat je hebt met bewijzen dat jij reed, is dat je waarschijnlijk al een pak geschreven communicatie hebt waar je toegeeft dat je de schade reed 😕 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al een mail van zijn financiele adviseur gekregen voor een afbetalingsplan te maken.  Daar heb ik nog niet op gereageerd. 

Omdat ik eerst wilde overeenkomen met hem.  Hij wilt ook racen in europa dus ik had ook voorgesteld om mijn werkplaats ter beschikking te stellen alsook stockage plaats maar daar heef thij zelfs niet op geantwoord. Money is what he wants. 

Is ook wel geen kerel om spelletjes mee te spelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

De vraag is niet direct of ze tussenkomen, wel of ze een advocaat als partner ginds hebben die je kan in de goeie richting kan wijzen. Misschien dat je familiale verzekering ook kan tussenkomen.

Nu, gezien die gast duidelijk niet redelijk is, en jij blijkbaar moeilijk je rechten ginder kan laten gelden, kan je het spel ook omgekeerd spelen: Laat hem maar eens jou voor de rechter dagen (hij moet je eerst en vooral al in België dagvaarden) en dan bewijzen dat jij die schade reed en dat de reparatie inderdaad zoveel kost.

Enige probleem dat je hebt met bewijzen dat jij reed, is dat je waarschijnlijk al een pak geschreven communicatie hebt waar je toegeeft dat je de schade reed 😕 

 

Ja klopt maar dan denk ik ook wel dat er een gedeeltelijke schuld gaat zijn. 

Nu ik ben niet iemand die het smerig wil spelen. Ligt niet in mijn aard maar om gewoon 50000 euro te betalen. Met een techniekers loon gaat dat lang duren. Kerel is al 63 jaar dus weet niet of hij dat nog gaat mee maken dan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het ook niet liever snel opgelost hebben want het knaagt serieus aan mij. En een interne strijd is het laatste wat ik nodig heb dit jaar. 

Dit jaar weer een Psoriais aanval gekregen waardoor ik 85% vol stond wat je leven niet aangenamer maakt. Sinds Augustus dus weer stevig aan de pillen. 
En dus ook Last minute beslist om te reizen en zon op te gaan zoeken en om te relaxen....but staying home would have been the better choise this time.

En ik heb dan ook de kans om de werkplaats zelfstandig over te nemen waar ik werk maar ook dat loopt niet van een leien dakje. 
Misschien moet ik hier ook eens jullie mening vragen daar omtrent in een ander Topic.

En dan nog is 40 worden binnen 2 weken...wa een jaar zeg 😂.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, Fr79 said:

Als ik het goed begrijp heeft croc dundee nul materieel bewijs dat jij op dat moment met die auto reed en de schade hebt veroorzaakt. 

Eh. Hij stond erop te kijken. Is dat geen bewijs genoeg? 

Wat wil je hier mee bereiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, Jules_W said:

Sounds like a his-problem

Is dat zo? Volgens mij ben je algemeen gezien wel verantwoordelijk als je gerief van iemand anders beschadigt. Of dat nu een circuitauto of een boormachine is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, Bjorno said:

Wat hij bedoeld is dat de wagen eigenlijk totaal verlies is maar dat hij deze toch wil herstellen. Maar het wrak waarde was 45k en dat wil hij er dan wel aftrekken. 

Het is een race wagen. Daar bestaat het concept van "wrak waarde" en "perte totale" eigenlijk niet, tenzij dat ding tot op de grond is uitgebrand. Het feit dat dat spel nog 45K waard is volgens hem bewijst genoeg. Als je een evenwaardige kan vinden voor die prijs (45K, dat heeft hij toch gedaan), dan kan hij een gecrashte verkopen voor de prijs van eentje in goede staat, dat houdt toch geen steek? Of gaat het hier over een 996R ipv een Cup?

Alles valt te herstellen, en veel makkelijker dan bij een straatauto. Bovendien wordt de waarde veel minder beïnvloed hierdoor dan bij een straatauto. In tegendeel zelfs soms. Als je een nieuw chassis moet gebruiken om hem op te bouwen heeft die in principe meer waarde dan eentje die al 10 jaar geracet heeft met hetzelfde chassis. Dat geldt enkel niet wanneer je met een zeer specifieke historiek zit, genre, een F1 auto waar Senna mee gewonnen heeft destijds. Maar dat is nu niet het soort voertuig dat je zomaar los laat op circuit + er bestaan geen GT3 Cups met zo een waardevol palmares.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

eeft met hetzelfde chassis. Dat geldt enkel niet wanneer je met een zeer specifieke historiek zit, genre, een F1 auto waar Senna mee gewonnen heeft destijds. Maar dat is nu niet het soort voertuig dat je zomaar los laat op circuit + er bestaan geen GT3 Cups met zo een waardevol palmares.

Aan een of andere toevallige passant die interesse toont in racerij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ir_fuel zei:

Is dat zo? Volgens mij ben je algemeen gezien wel verantwoordelijk als je gerief van iemand anders beschadigt. Of dat nu een circuitauto of een boormachine is.

Hij stond er zelf bij hé, verantwoordelijkheid is op zijn minst gedeeld imo. Geen idee hoe dat juridisch zit maar mijn boerenverstand zegt; Laat hem alle moeite doen en communiceer zo vaag mogelijk :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een gast is die je een loer probeert te draaien, gewoon blijven negeren. Als hij echt serieus is, brengt hij wel zwart op wit bewijs en neemt hij echt juridische stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Jules_W said:

Hij stond er zelf bij hé, verantwoordelijkheid is op zijn minst gedeeld imo. 

Wat?

Ik leen je mijn boormachine uit. Jij laat ze vallen en ze is kapot, en ik ben gedeeltelijk verantwoordelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat?

Ik leen je mijn boormachine uit. Jij laat ze vallen en ze is kapot, en ik ben gedeeltelijk verantwoordelijk?

Ja, want jij hebt genoeg geld om je een nieuwe aan te schaffen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van dit alles is info vergaren bij Belgische herstellers verloren tijd. Je kan dat niet vergelijken. Om te beginnen kan je de prijzen van de onderdelen niet vergelijken want het kan goed zijn dat alles in Australië een pak duurder is (alleen al aan transport + invoerkosten om te beginnen). Los daarvan zijn tarieven van werkuren ook niet te vergelijken.

De enige manier om dit correct te doen is een gedetailleerde offerte van zijn kant laten bekijken door iemand die hetzelfde werk doet in Australië.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, ir_fuel zei:

Eh. Hij stond erop te kijken. Is dat geen bewijs genoeg? 

Wat wil je hier mee bereiken?

Eh. Neen. Dat is geen bewijs genoeg. Als je schade op iemand verhaalt is toch punt 1 kunnen aantonen dat die persoon de schade ook heeft veroorzaakt.

Maar die fase zijn we blijkbaar al voorbij wegens getuigen, mailverkeer etc.

Het gaat hier niet om verantwoordelijkheid ontlopen. Als tegenpartij aan de andere kant u overduidelijk probeert af te rippen, dan is bij mij in één klap alle goodwill weg. Dat hij dan zelf maar eerst eens met een dossierke op de proppen komt. 

Die huidige schadeclaim zonder enige substance houdt in geen enkele rechtbank stand.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het is een race wagen. Daar bestaat het concept van "wrak waarde" en "perte totale" eigenlijk niet, tenzij dat ding tot op de grond is uitgebrand. Het feit dat dat spel nog 45K waard is volgens hem bewijst genoeg. Als je een evenwaardige kan vinden voor die prijs (45K, dat heeft hij toch gedaan), dan kan hij een gecrashte verkopen voor de prijs van eentje in goede staat, dat houdt toch geen steek? Of gaat het hier over een 996R ipv een Cup?

Alles valt te herstellen, en veel makkelijker dan bij een straatauto. Bovendien wordt de waarde veel minder beïnvloed hierdoor dan bij een straatauto. In tegendeel zelfs soms. Als je een nieuw chassis moet gebruiken om hem op te bouwen heeft die in principe meer waarde dan eentje die al 10 jaar geracet heeft met hetzelfde chassis. Dat geldt enkel niet wanneer je met een zeer specifieke historiek zit, genre, een F1 auto waar Senna mee gewonnen heeft destijds. Maar dat is nu niet het soort voertuig dat je zomaar los laat op circuit + er bestaan geen GT3 Cups met zo een waardevol palmares.

Het gaat om een gewone Cup. En ja hierdoor snap ik dus ook weer niets van zijn redenering. Mits zijn wrak waarde evenveel is als een andere wagen kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ir_fuel zei:

Los van dit alles is info vergaren bij Belgische herstellers verloren tijd. Je kan dat niet vergelijken. Om te beginnen kan je de prijzen van de onderdelen niet vergelijken want het kan goed zijn dat alles in Australië een pak duurder is (alleen al aan transport + invoerkosten om te beginnen). Los daarvan zijn tarieven van werkuren ook niet te vergelijken.

De enige manier om dit correct te doen is een gedetailleerde offerte van zijn kant laten bekijken door iemand die hetzelfde werk doet in Australië.

Ja dat weet ik maar zo kan ik al wel een soort overzicht maken. Onderdelen gaan veel duurder zijn daar maar hij is officele Porsche dealer dus gaat er ook korting op hebben. 
En je vind wel van bepaalde onderdelen een kostprijs zodat je toch al een soort van overzicht kan maken.  Even goed werk uren idd. Maar ook die wel hij niet laten weten. 
En dan kan ik idd nog iemand daar contacteren. 

Hij heeft wel gezegd dat hij de wagen na de werkuren gaat laten maken door zijn techniekers. Een goede technieker daar heeft iers van een 35 a 40 dollar aan uurloon.
Pakt dan dat er 100 uur in gestoken worden en hij betaald die in het zwart (wat daar zeker nog gedaan wordt). dan is dat 3500 a 4000 dollar. Als hij natuurlijk 200 a 250 dollar aanrekent...dan zitten we wel aan een ander bedrag. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ben aan het overwegen:

20.000 euro aanbieden met een afbetalingsplan en ik moet geen foto's en bewijzen zien van de herstelkosten. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Bjorno zei:

Wat ik ben aan het overwegen:

20.000 euro aanbieden met een afbetalingsplan en ik moet geen foto's en bewijzen zien van de herstelkosten. 

Waarom zou je dat doen?

Waarom zou hij geen gedetailleerde lijst geven van wat moet gebeuren en wat dat moet kosten? Zeker als hij in de métier zit. Lijkt me volledig normaal. Dat gaat er mij niet in.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid