Avantus 8.093 Geplaatst: 17 december 2024 Geplaatst: 17 december 2024 AMG op de spaken is een must, en altijd zonder streepjes iirc. Ze zijn helaas wel van boter... een rechte en niet gebarsten set is zeldzaam. Benieuwd naar je R129! Quote
gTa 28.027 Geplaatst: 17 december 2024 Auteur Geplaatst: 17 december 2024 4 uren geleden, Avantus zei: Ze zijn helaas wel van boter... een rechte en niet gebarsten set is zeldzaam. Ik las me er het voorbije uur over in ... inderdaad: blijkbaar hebben zowat alle velgharten/-sterren last van (haar)scheurtjes in de flens waar de boutjes doorheen gaan. Niet met het oog te zien maar wel de oorzaak van redelijk wat falende velgen (tijdens rijden). En ook de buitenste velgbedden zijn blijkbaar van boter; bij restauratie neemt men nogal vaak gerief van andere makelij (niet zelden BBS) omdat dat sterker zou zijn. Goesting voor die dingen is al helemaal over (qua stijl vind ik het ook op het randje, maar de 90's tjoener in me vindt het stiekem wel dik én het is zowat de enige OEM velg (andere dan Gulli en 8-Loch) die visueel past op een pre-MoPf. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 18 december 2024 Geplaatst: 18 december 2024 Op mijn SL staan die velgen op de optielijst. Ze zitten er jammer genoeg niet meer bij, maar als je idd ziet hoe breekbaar en ook duur ze zijn ben ik er ergens wel niet rouwig om. misschien dat ik ze er ooit wel voor kan vinden, en sowieso komt deze winter een ander AMG ding erin Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 18 december 2024 Geplaatst: 18 december 2024 Er is een reden waarom je die niet meer ziet, ze zijn allemaal kapot. Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 1 februari 2025 Geplaatst: 1 februari 2025 https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mercedes-benz-sl-500-roadster-aut-benzine-blauw-a290746f-1b8e-4a93-a2fd-d84c76063bdf?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=41&position=41&search_id=2g3ocajrm7d&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2&new_taxonomy_available=true&mia_tier=t10&boosting_product=none&relevance_adjustment=organic&applied_mia_tier=t10 Iets geeft mij het gevoel dat dit een zuivere R129 is ? @Avantus Uw idee ? Ik kijk veel, en ik wil er nu echt eentje hebben in het voorjaar ! Quote
Avantus 8.093 Geplaatst: 1 februari 2025 Geplaatst: 1 februari 2025 Zeer moeilijk te zeggen op die beperkte foto's Quote
Krikkie 9.833 Geplaatst: 1 februari 2025 Geplaatst: 1 februari 2025 2 uren geleden, SpeedExceed zei: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mercedes-benz-sl-500-roadster-aut-benzine-blauw-a290746f-1b8e-4a93-a2fd-d84c76063bdf?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=41&position=41&search_id=2g3ocajrm7d&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2&new_taxonomy_available=true&mia_tier=t10&boosting_product=none&relevance_adjustment=organic&applied_mia_tier=t10 Iets geeft mij het gevoel dat dit een zuivere R129 is ? @Avantus Uw idee ? Ik kijk veel, en ik wil er nu echt eentje hebben in het voorjaar ! Deze heeft er veel staan! Die signal rode Ken zijn reputatie wel niet en of het Japan import is of niet... https://gg-sl-cars.be/zoek/ Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 1 februari 2025 Geplaatst: 1 februari 2025 Hij schrijft z'n advertenties alsof hij per letter moet betalen. Als je je dan toch op 1 model en z'n liefhebbers richt zou ik daar precies wat meer moeite in steken. Quote
gTa 28.027 Geplaatst: 3 februari 2025 Auteur Geplaatst: 3 februari 2025 Op 1/2/2025 om 15:16, SpeedExceed zei: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mercedes-benz-sl-500-roadster-aut-benzine-blauw-a290746f-1b8e-4a93-a2fd-d84c76063bdf?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=41&position=41&search_id=2g3ocajrm7d&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2&new_taxonomy_available=true&mia_tier=t10&boosting_product=none&relevance_adjustment=organic&applied_mia_tier=t10 Iets geeft mij het gevoel dat dit een zuivere R129 is ? @Avantus Uw idee ? Ik kijk veel, en ik wil er nu echt eentje hebben in het voorjaar ! Heb al contact gehad met de verkoper, auto staat al erg lang online ondertussen. Vind ik vreemd, gezien de ogenschijnlijke staat. De man was helemaal niet gul met info en klonk ook niet echt verkoopsgezind, ik begrijp het niet goed. Mijn ouders waren in augustus daar (auto staat al van 't voorjaar '24 te koop), ik had gevraagd of ze even mochten komen zien, antwoord was "ik ben er niet + als jij koopt wat komen je ouders dan doen". Oké dan. 1 1 Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 3 februari 2025 Geplaatst: 3 februari 2025 14 minuten geleden, gTa zei: Heb al contact gehad met de verkoper, auto staat al erg lang online ondertussen. Vind ik vreemd, gezien de ogenschijnlijke staat. De man was helemaal niet gul met info en klonk ook niet echt verkoopsgezind, ik begrijp het niet goed. Mijn ouders waren in augustus daar (auto staat al van 't voorjaar '24 te koop), ik had gevraagd of ze even mochten komen zien, antwoord was "ik ben er niet + als jij koopt wat komen je ouders dan doen". Oké dan. Ben al blij dat een kenner als jij dan toch op dezelfde wagen stoot als mezelf. Welke spreekt U vandaag nog aan ? Ook contact gehad met GG-SL-CARS van hier boven, maar die staat geen proefritten toe. Met de beste wil van de wereld, maar dat vertrouw ik dus niet. 1 1 Quote
gTa 28.027 Geplaatst: 3 februari 2025 Auteur Geplaatst: 3 februari 2025 Teveel eer: ik ben geen R129-kenner. Heb me hier ook sterk moeten bevragen bij de kenners. Testritten ... ik begrijp wel dat dat het standpunt is dat ze innemen voor contacten vanop afstand. Moet de hel zijn om al die testpiloten af te weren, heelder dagen. Zij maar gerust dat je wél kan rijden, als je er staat en je koopinteresse kan overbrengen op hem. Sommige adverteren ook zo: proefrit kan tegen zoveel euro, bij koop wordt dat van de prijs afgetrokken. Heb er nog best wel wat in m'n Parkplatz staan (niet enkel om mobile) maar de meeste die zuiver genoeg staan op foto, staan aan prijzen die ik veel te hoog vind (40+ zelfs meestal 50+). De betere deals (staat vs prijs) lijken erg vaak US of Japan import. Ik kan nog niet tot een besluit komen welke richting ik nu uit ga: een R129 voor erbij, een 840i Cab / E53 AMG Cab als daily tvv '1 én tvv een bijkomende roadster/cabrio, ... 1 Quote
Krikkie 9.833 Geplaatst: 3 februari 2025 Geplaatst: 3 februari 2025 23 minuten geleden, SpeedExceed zei: Ook contact gehad met GG-SL-CARS van hier boven, maar die staat geen proefritten toe. Met de beste wil van de wereld, maar dat vertrouw ik dus niet. Hoe verkoop je dan een auto? Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 3 februari 2025 Geplaatst: 3 februari 2025 34 minuten geleden, gTa zei: Ik kan nog niet tot een besluit komen welke richting ik nu uit ga: een R129 voor erbij, een 840i Cab / E53 AMG Cab als daily tvv '1 én tvv een bijkomende roadster/cabrio, ... Of een 997 Cabrio Quote
Super95 413 Geplaatst: 3 februari 2025 Geplaatst: 3 februari 2025 Een 840i als daily of SL voor af en toe, dan zou ik het wel weten.. Quote
gTa 28.027 Geplaatst: 3 februari 2025 Auteur Geplaatst: 3 februari 2025 16 minuten geleden, Polygoon zei: Of een 997 Cabrio Dat kan makkelijk qua aankoop. Evenwel een lichte bezorgdheid inzake running costs en copingmogelijkheden met daily abuse Deze die ik op het oog heb (wat een kist ) is evenwel stevig van prijs (niet onlogisch ook gezien specs) en dat samen met bovenstaande = no go. Quote
gTa 28.027 Geplaatst: 3 februari 2025 Auteur Geplaatst: 3 februari 2025 16 minuten geleden, Super95 zei: Een 840i als daily of SL voor af en toe, dan zou ik het wel weten.. Daarmee zeg je nog altijd niet waar je voorkeur naartoe gaat... er zijn er (veel) voor wie zo'n recente, overprices (nieuw dan toch), burgerlijke "pats"-BMW het eigenlijk niet doet. Die zullen zonder verpinken de SL verkiezen. Wat mij daar enigszins bezorgt, is of ik dan nog wel voldoende "pit" (niet enkel vermogen maar ook speelsheid) ga vinden in de 2 auto's die we dan hebben: een G32 640i GT en een G14 840i cab. Onderhuids zeer op elkaar gelijkend (met dien verstande dat ik de 840i liefst als sDrive ofte RWD wil hebben, geen xDrive). Een oudere auto rijden is trouwens een volledig andere vorm van rijplezier. Een SL is dan nog eens een categorie apart. De 500 aandrijflijn is magnifiek. Voor mij is het dus helemaal niet zo klaar als een klontje Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 3 februari 2025 Geplaatst: 3 februari 2025 2 uren geleden, gTa zei: Daarmee zeg je nog altijd niet waar je voorkeur naartoe gaat... er zijn er (veel) voor wie zo'n recente, overprices (nieuw dan toch), burgerlijke "pats"-BMW het eigenlijk niet doet. Die zullen zonder verpinken de SL verkiezen. Wat mij daar enigszins bezorgt, is of ik dan nog wel voldoende "pit" (niet enkel vermogen maar ook speelsheid) ga vinden in de 2 auto's die we dan hebben: een G32 640i GT en een G14 840i cab. Onderhuids zeer op elkaar gelijkend (met dien verstande dat ik de 840i liefst als sDrive ofte RWD wil hebben, geen xDrive). Een oudere auto rijden is trouwens een volledig andere vorm van rijplezier. Een SL is dan nog eens een categorie apart. De 500 aandrijflijn is magnifiek. Voor mij is het dus helemaal niet zo klaar als een klontje Bold verdient een quote! Klopt helemaal. Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 3 februari 2025 Geplaatst: 3 februari 2025 5 uren geleden, SpeedExceed zei: Ben al blij dat een kenner als jij dan toch op dezelfde wagen stoot als mezelf. Welke spreekt U vandaag nog aan ? Ook contact gehad met GG-SL-CARS van hier boven, maar die staat geen proefritten toe. Met de beste wil van de wereld, maar dat vertrouw ik dus niet. Ik heb geen ontzettend hoge pet op van GG. Heeft nogal een hoog "ik ben de enige die het weet" gehalte over zich heen. Erg vriendelijk is hij ook niet. En zéér veel wagens in stock met amper tot geen historie. Ik blijf er bij dat ik liever een exemplaar zie met 200.000 km met boekjes van A tot Z dan een exemplaar met 100.000 km met 0 historiek. Ga er dan maar van uit dat die in de jaren 90 stevig is teruggefietst. 1 Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 3 februari 2025 Geplaatst: 3 februari 2025 Héél erg verliefd op dit, overigens. https://www.autoleitner.nl/nl/index/collectie/1738600981-1992-29-600-sl-6-9-brabus-roadster-r129-kopen 1 Quote
gTa 28.027 Geplaatst: 3 februari 2025 Auteur Geplaatst: 3 februari 2025 4 uren geleden, RRD zei: Ik blijf er bij dat ik liever een exemplaar zie met 200.000 km met boekjes van A tot Z dan een exemplaar met 100.000 km met 0 historiek. Ga er dan maar van uit dat die in de jaren 90 stevig is teruggefietst. Wordt toch een tiental kilo papier, dan, bij deze 1 Quote
gTa 28.027 Geplaatst: 4 februari 2025 Auteur Geplaatst: 4 februari 2025 Geen jonge kleurencombo, maar wel een mooie. En vooral: eens iets anders dan aaaal die grijze en zwarte met zwart binnenin. (En geen Amerikaan, want bijna alles wat je tegenkomt met bruin of beige leder, zeker icm een exterieurkleur, zijn Amerikanen.) Verfrissend! https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mercedes-benz-sl-500-benzine-goud-ef93aada-0220-42e0-b8da-4d55c6f50bea?sort=age&desc=1&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=18&position=18&search_id=1lpmfr6vira&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown&new_taxonomy_available=true&mia_tier=t10&boosting_product=none&relevance_adjustment=organic&applied_mia_tier=t10 Men spreekt van een historiek facturen, da's al goed. Auto ziet er op foto niet in de allerbeste staat uit, en er is wat slordig geresprayd ... auto's zal wel een hele resem "Franse tikskes" en navenante lakschade gehad hebben. Maar eigenlijk is dat allemaal niet zo erg. Nadeel: geen verwarmde zetels. Geen hardtop te zien op de foto's maar staat wel in de tekst vermeld. 1 Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 4 februari 2025 Geplaatst: 4 februari 2025 10 uren geleden, RRD zei: Ik heb geen ontzettend hoge pet op van GG. Heeft nogal een hoog "ik ben de enige die het weet" gehalte over zich heen. Erg vriendelijk is hij ook niet. En zéér veel wagens in stock met amper tot geen historie. Ik blijf er bij dat ik liever een exemplaar zie met 200.000 km met boekjes van A tot Z dan een exemplaar met 100.000 km met 0 historiek. Ga er dan maar van uit dat die in de jaren 90 stevig is teruggefietst. En zo zakt de motivatie weer... Ik heb 2 advertenties gemaild, en ze zijn duidelijk niet gericht op verkoop want nu na 3 keer slapen ( ) heeft er nog geen enkele gereageerd... wel gisteren op deze 500E gebotst, andere prijscategorie, maar ook andere league. Doch vertrouw ik deze precies ook niet helemaal. => https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mercedes-benz-e-500-mopf-1-5--17-000-investiert-benzine-groen-14d70255-7737-449b-965b-8c84ad1619bf?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=1&position=1&search_id=yfqrld8d4o&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2&new_taxonomy_available=true&mia_tier=t10&boosting_product=none&relevance_adjustment=organic&applied_mia_tier=t10 Quote
Krikkie 9.833 Geplaatst: 4 februari 2025 Geplaatst: 4 februari 2025 Echt erg tegenwoordig, heb twee weken geleden iemand 2x gemaild voor een Porsche 968, nog steeds geen antwoord. Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 4 februari 2025 Geplaatst: 4 februari 2025 3 uren geleden, SpeedExceed zei: En zo zakt de motivatie weer... Ik heb 2 advertenties gemaild, en ze zijn duidelijk niet gericht op verkoop want nu na 3 keer slapen ( ) heeft er nog geen enkele gereageerd... wel gisteren op deze 500E gebotst, andere prijscategorie, maar ook andere league. Doch vertrouw ik deze precies ook niet helemaal. => https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mercedes-benz-e-500-mopf-1-5--17-000-investiert-benzine-groen-14d70255-7737-449b-965b-8c84ad1619bf?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=1&position=1&search_id=yfqrld8d4o&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2&new_taxonomy_available=true&mia_tier=t10&boosting_product=none&relevance_adjustment=organic&applied_mia_tier=t10 Ik ken je budget niet, noch weet ik wat je aan een R129 wil hangen. Maar dit zal waarschijnlijk wel een héél goed exemplaar zijn: https://www.autoleitner.nl/nl/index/collectie/1721220235-1991-29-500-sl-roadster-r129-kopen 3 Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 4 februari 2025 Geplaatst: 4 februari 2025 Sowieso is de kwaliteit in CH over het algemeen zeer goed, maar je zit met die verdomde invoertaksen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.