Ga naar inhoud

Mercedes-Benz R129


gTa

Aanbevolen berichten

Hoe is je italiaans? Zo te zien zijn ze allemaal daar te vinden πŸ™‚

Deze staat wat dichterbij, maar de prijs is er ook naar. Wel netjes

aangepast door -Fred-
Link naar reactie
Delen op andere sites

Italiaans is geen probleem (voor mijn wederhelft), alleen is het praktisch wat moeilijker natuurlijk. Die in Dendermonde heeft meegespoten bumpers. Liever originele two tone voor mij. Via via wel aan het kijken voor een solid blauwe die in BelgiΓ« staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, saabi zei:

Italiaans is geen probleem (voor mijn wederhelft), alleen is het praktisch wat moeilijker natuurlijk. Die in Dendermonde heeft meegespoten bumpers. Liever originele two tone voor mij. Via via wel aan het kijken voor een solid blauwe die in BelgiΓ« staat

quale potrebbe essere il problema? se vi servono occhi in piΓΉ: sono pronto per una bella cena italiana e un gelato

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

quale potrebbe essere il problema? se vi servono occhi in piΓΉ: sono pronto per una bella cena italiana e un gelato

ik hou dat in gedachten πŸ˜‰.

deze zomer zitten we in zuid ItaliΓ«, misschien moet ik daar eens rondneuzen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het zuiden ga je niet veel vinden, vrees ik. Β Zeker niet in CalabriΓ« of Puglia. Β Vooral CalabriΓ« is heel arm. Β Een dikke Duitse roadster konden ze zich daar niet permitteren, met uitzondering van enkele leden van een speciale, maar welgekende, vereniging.

Β 

Waar gaan jullie heen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, saabi zei:

Dat denk ik ook wel. Β Prachtige weg ook van Sorrento naar Salerno. Β Ik vrees dat het daar wel heel druk is, β€˜s zomers.

Β 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/2/2024 om 16:00, RRD zei:

Ik ook maar nipt. Maar ik ken ook niemand die zo onnozel achter zijn stuur zit als jij :DΒ .

Toch wel één van de grotere ergernissen tout court aan een R129, die zetel. Het probleem is dat de rugleuning automatisch rechter komt naarmate je de stoel verder naar achter zet. Dus het is nooit echt 'fijn'. Zeker met @gTa's lengte een pijnpunt.

Ik zit niet gelijk een Sjonnie achter mijn stuur.

4 uren geleden, saabi zei:

Dus de manuele 24 klepper moet je hebben…..ik kijk verder πŸ˜€

De 280 en 320 zijn ook 24 kleppers, he.Β 

Als je er eentje wil, dan wil je een 500SL.

3 uren geleden, ex-Mooseman zei:

In het zuiden ga je niet veel vinden, vrees ik. Β Zeker niet in CalabriΓ« of Puglia. Β Vooral CalabriΓ« is heel arm. Β Een dikke Duitse roadster konden ze zich daar niet permitteren, met uitzondering van enkele leden van een speciale, maar welgekende, vereniging.

Daar zou je van verwonderd zijn. In het zuiden kan je net de beste zaken doen. Er zijn nog genoeg oude β€œmafiosi” autos, maar de afstand schrikt af en locale klanten hebben idd minder geld om een youngtimer plezierauto te kopen.Β 

Β 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, The Swede zei:

Β 

De 280 en 320 zijn ook 24 kleppers, he.Β 

Als je er eentje wil, dan wil je een 500SL.

Β 

Valt te overwegen, maar een manuele lijkt mij leuker. 320 was nooit manueel.Β 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, The Swede zei:

Ik zit niet gelijk een Sjonnie achter mijn stuur.

De 280 en 320 zijn ook 24 kleppers, he.Β 

Als je er eentje wil, dan wil je een 500SL.

Daar zou je van verwonderd zijn. In het zuiden kan je net de beste zaken doen. Er zijn nog genoeg oude β€œmafiosi” autos, maar de afstand schrikt af en locale klanten hebben idd minder geld om een youngtimer plezierauto te kopen.Β 

Β 

Veel mooie auto’s (nieuw of oud) zie je ginds toch niet. Β Een zeldzame Lancia Thema (of een Thesis), of een Maserati QP, of een oudere Mercedes E of S, die ga je daar nog wel vinden. Β Vaak is de lak dan helemaal aangevreten van de zon, en het interieur heeft ook serieus tegen de tanden gekregen.

Cabriolets rijden daar amper, is mijn gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat @Carlitonaar die auto eens gaan zien is.

Super veel opties, maar bizar genoeg geen zetelverwarming... imo wel must op een R129 (of een cabrio bij uitbreiding)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, saabi zei:

Awel dat ziet er mij nu ook een leuke R129 uit, dat logo achteraan is magnifiek en auto staat precies wel proper .. MAAR dan heeft die precies gewoon GEEN opties, of ben ik mis ? Ik zou dat niet kunnen kopen zonder airco. Laat dat dan de enige optie zijn, waarvoor ik die auto niet zou nemen. Memory seats etc die er niet op zitten speelt me allemaal niet zo een rol... Jullie mening ?Β 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich heb ik niet echt nood aan zetelverwarming en airco.

Dat zou geen dealbreaker zijn, wel een reden om te onderhandelen. In ItaliΓ« zal je weinig auto's met stoelverwarming vinden. Airco is wat bizar. Maar op zich betekent dit bij een oudere auto een kostenpost minder.

Β 

Mijn 9-3 cabrio komt oorspronkelijk ook uit ItaliΓ« en heeft geen zetelverwarming. De verwarming is echter goed genoeg om ook bij kouder weer lekker warm te hebben bij open rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zetelverwarming zou ik ook kunnen missen. Airco is al wat anders. Β Ik zie Sibo en zijn madam uit hun airco-loze MX5 stappen deze zomer… Β Β 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch een cabrio voor in de vrije tijd. Onze 964 cabrio heeft ook airco, maar die was al stuk toen we β€˜m kochten, we hebben het nooit laten maken, en hebben het nog niet gemist. Ik moet wel zeggen dat we er nog nooit mee naar Zuid-Europa zijn gereden.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, SpeedExceed zei:

Awel dat ziet er mij nu ook een leuke R129 uit, dat logo achteraan is magnifiek en auto staat precies wel proper .. MAAR dan heeft die precies gewoon GEEN opties, of ben ik mis ? Ik zou dat niet kunnen kopen zonder airco. Laat dat dan de enige optie zijn, waarvoor ik die auto niet zou nemen. Memory seats etc die er niet op zitten speelt me allemaal niet zo een rol... Jullie mening ?Β 

heeft zeker wel paar opties hoor, waaronder ook airco. Hij heeft ook ADS, de adaptieve en hoogteregelbare dempers. Standaard op een 600, zeldzame optie op een 500, maar al helemaal weinig genomen op een 300-24. Je moet bereid zijn daar wat kosten in te steken voor als het eens misgaat. Vind het opzich geen must, gezien hoe een R129 al rijdt zonder die optie. Airco is imo geen must op een R129, zetelverwarming zou ik ene voor laten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Adaptieve en regelbare dempers van die tijd, lijkt me niet de must have optie? Denk dat je daarmee een zweverige kist krijgt? Een 500 is leuk, maar dan moet die oud genoeg zijn om als oldtimer in te schrijven. Qua sound valt dat ook wat tegen vind ik, die draait zo soepel dat je hem amper hoort. Of je moet van plan zijn om daar een sportuitlaat onder te steken.

Airco en zetelverwarming zou voor mij geen overbodige luxe zijn, als je met ons klimaat ooit met het dak open wil rijden. Die stoffen kap is ook niet super isolerend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een β€œleane” configuratie en mis zetelverwarming niet, het leder doet van nature al genoeg werk to be honest :DΒ 

het is natuurlijk moeilijk om niet in clichΓ©s te vervallen, maar herinner me dat toen ik zocht ik voor Italiaanse exemplaren geen/amper respons kon krijgen over onderhoudsgeschiedenis etc. en ik uiteindelijk zo toch op de substantieel duurdere Duitse markt ben gaan zoeken, maar dan wel zeker wist dat er aan mijn wagen al heel wat in orde werd gezet in de jaren voordien. @saabiΒ ik DM je iets interessantΒ 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Avantus zei:

zetelverwarming zou ik ene voor laten staan.

Is dat niet vrij makkelijk na te plaatsen (t.o.v. bv airco en andere opties die hier vermeld worden)?

Β 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een airco is toch al iets complexer en geen gewone upgrade bij autos van die ouderdom.Β 
de ECU is ook geimpacteerd denk ik dan. Extra power nodig op stationair met airco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Γ—
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid