Carlito 5.715 Geplaatst: 28 april Delen Geplaatst: 28 april Op 26/4/2024 om 06:51, Avantus zei: Denk dat @Carlitonaar die auto eens gaan zien is. Super veel opties, maar bizar genoeg geen zetelverwarming... imo wel must op een R129 (of een cabrio bij uitbreiding) Ja, propere auto wel. Krijgt hem gek genoeg moeilijk verkocht Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
W201 382 Geplaatst: 28 april Delen Geplaatst: 28 april 12 uren geleden, Carlito zei: Ja, propere auto wel. Krijgt hem gek genoeg moeilijk verkocht Idd, op basis van de foto's lijkt de prijs toch wel ok. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.854 Geplaatst: 30 april Delen Geplaatst: 30 april Klassiek geval van mensen die zich (te veel) laten leiden door KM-stand? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
saabi 3.255 Geplaatst: 2 mei Delen Geplaatst: 2 mei Staat deze niet heel hoog of is dat door de hoogteregeling? verkoper meldt dat de ophanging vernieuwd is bij het vorige onderhoud Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 565 Geplaatst: 2 mei Delen Geplaatst: 2 mei Staat wat hoog ja, maar ik ben wellicht niet de beste referentie. Ik zou alles lager zetten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: dinsdag om 16:56 Auteur Delen Geplaatst: dinsdag om 16:56 Op 25/4/2024 om 22:40, The Swede zei: De 280 en 320 zijn ook 24 kleppers, he. Maar die hebben niet het toerengretige blok dat 7k tpm draait. Ik heb me ook laten vertellen dat de 300-24 daarom net zo bijzonder is, vergeleken met de andere zescilinders. En als de man een manuele zoekt, is de 320 al geen optie meer. Op 25/4/2024 om 22:40, The Swede zei: Als je er eentje wil, dan wil je een 500SL. Ik moet nog vergelijken (live rijden), maar dat volg ik wel. De 500 V8 met de 4-traps vind ik een magnifieke aandrijflijn (me de 500E van Porker herinnerend) en ik zou daar geen manuele bak in missen. De 500 is dan ook de versie die ik in huis ga halen. (Stond er in februari erg dicht bij, maar nu eerst even wat investeren in wat stenen en een lapje grond aan zee.) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: dinsdag om 16:59 Auteur Delen Geplaatst: dinsdag om 16:59 Op 26/4/2024 om 06:51, Avantus zei: Denk dat @Carlitonaar die auto eens gaan zien is. Super veel opties, maar bizar genoeg geen zetelverwarming... imo wel must op een R129 (of een cabrio bij uitbreiding) Wel zeer typisch voor Italiaanse en Spaanse auto's. (Geen idee of die oorspronkelijk van daar komt.) Voor mij is zetelverwarming ook een absolute must (in een cabrio, maar zelfs algemeen) en 'k heb de indruk dat de helft van de SL's ginder (of méér) dat niet hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: dinsdag om 17:03 Auteur Delen Geplaatst: dinsdag om 17:03 Op 25/4/2024 om 19:15, saabi zei: In de buurt van Napels en terug via enkele dagen Rome. Aan de Amalfikust zullen er wel enkele gereden hebben denk ik. in het noorden is dit nog een leuke https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mercedes-benz-sl-300-24-benzine-zilver-42f840b2-26c4-4cc7-a8cc-37d92ebe297d?sort=price&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=40&position=40&search_id=xap90hqana&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown Waauw. Alleen al owv dat monogram zou ik toch weer zwichten voor die motorisatie. Zo damn geil Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: dinsdag om 17:13 Delen Geplaatst: dinsdag om 17:13 Op 26/4/2024 om 11:59, BWS zei: Hier een “leane” configuratie en mis zetelverwarming niet, het leder doet van nature al genoeg werk to be honest het is natuurlijk moeilijk om niet in clichés te vervallen, maar herinner me dat toen ik zocht ik voor Italiaanse exemplaren geen/amper respons kon krijgen over onderhoudsgeschiedenis etc. en ik uiteindelijk zo toch op de substantieel duurdere Duitse markt ben gaan zoeken, maar dan wel zeker wist dat er aan mijn wagen al heel wat in orde werd gezet in de jaren voordien. @saabi ik DM je iets interessant Je valt inderdaad in een cliché daar. Eerst en vooral is er de taal. Stuur jij je vraag in het Italiaans? Je doordeweekse autoverkoper die op dergelijke auto hopen "tirekickers" krijgt met vragen... meestal gaat die al niet snel meer antwoorden. En in Duitsland heb ik al veel meer opgewarmde lijken en autos-waarmee-gefoefeld-is gezien dan in de meeste andere landen. Het enige wat je hebt in Duitsland, is dat je meer keuze hebt en dus een goeie vinden al wat makkelijker is. Voor redelijke occasies van youngtimers, vind ik de centraal Europese markten als Tsjechië en Polen redelijk goed. Er zijn nog redelijk wat auto-enthousiasten die daar nog erg goed voor hun kleinnood zorgen (en veel minder maroefen die hem in Molenbeek of Antwerpen afraggen), plus de onderhouskosten zijn er nog relatief laag en ze gaan dus al een stuk makkelijker naar een deftige mechanieker ipv zelf te klussen of gewoon de problemen te laten voor wat ze zijn. Het spijtige aan de Poolse markt, vgl met Tsjechië, is dat ze daar nogal wat US kisten hebben geïmporteerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.730 Geplaatst: dinsdag om 17:25 Delen Geplaatst: dinsdag om 17:25 Als ik kijk hoe de de polen en kroaten met hun karren omgingen, dan zou ik ze daar toch ook niet vandaan halen. Allemaal kilometerstanden die teruggedraaid werden. Gingen met kerst naar huis en hun kar was 200k kilometers verloren, had nieuwe stoelen gekregen en velgen waar auto5 zich zelf niet aan wou wagen. Jaja af en toe zit er een autoliefhebber tussen. Maar er zitten ook veel liefhebbers tussen van goedkope sjieke velgen, een hoop alibaba leds en mottige zetelcovers met bijhorende stuurcovers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: dinsdag om 17:43 Delen Geplaatst: dinsdag om 17:43 9 minuten geleden, gewoon ik zei: Als ik kijk hoe de de polen en kroaten met hun karren omgingen, dan zou ik ze daar toch ook niet vandaan halen. Allemaal kilometerstanden die teruggedraaid werden. Gingen met kerst naar huis en hun kar was 200k kilometers verloren, had nieuwe stoelen gekregen en velgen waar auto5 zich zelf niet aan wou wagen. Jaja af en toe zit er een autoliefhebber tussen. Maar er zitten ook veel liefhebbers tussen van goedkope sjieke velgen, een hoop alibaba leds en mottige zetelcovers met bijhorende stuurcovers. Waar zat jij in de les aardrijkskunde? Of scheer je de Zweden en Spanjaarden ook over dezelfde kam? En je praat hier over een totaal ander publiek, i.e. immigranten die in het Westen geld kwamen verdienen (nu al een tijd geleden) en goedkoop een kist kochten en die opreden. Als je mijn post leest, dan geef ik ook aan dat de onderhoudskost ginds nog steeds lager ligt en de gemiddeld autoliefhebber al makkelijker wat deftig laat repareren. De Pool die in België zit, heeft de dure werkuren in België aan zijn been. Simpel voorbeeld: ik zat met een bekraste velg op mijn wagen. Die hier laten repareren moest 350 Euro kosten. Voor die prijs koop ik verdekke een nieuwe velg. Dus je laat dat staan. Toen ik in Praag was, heb ik dat door een locale specialist voor 80 Euro laten doen. Ik zit om de paar maanden in o.a. Tsjechië en Slovakije (heb er zelfs nog gewoond) en de oudere autos worden er toch een stuk beter onderhouden dan de autos van dezelfde generatie/leeftijd in Belgenland. Je begint er alleen een heel stuk minder van te zien rondrijden tegenwoordig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.730 Geplaatst: dinsdag om 18:03 Delen Geplaatst: dinsdag om 18:03 Ze willen daar ook nieuw. En de auto's veranderden idd wel al eens van kleur omdat het daar geen drol kost. Maar hun achterfender stond nog altijd even krokant als voorheen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sibo Berebrouckx 101 Geplaatst: vrijdag om 13:45 Delen Geplaatst: vrijdag om 13:45 Op 7/5/2024 om 19:43, The Swede zei: Waar zat jij in de les aardrijkskunde? Of scheer je de Zweden en Spanjaarden ook over dezelfde kam? En je praat hier over een totaal ander publiek, i.e. immigranten die in het Westen geld kwamen verdienen (nu al een tijd geleden) en goedkoop een kist kochten en die opreden. Als je mijn post leest, dan geef ik ook aan dat de onderhoudskost ginds nog steeds lager ligt en de gemiddeld autoliefhebber al makkelijker wat deftig laat repareren. De Pool die in België zit, heeft de dure werkuren in België aan zijn been. Simpel voorbeeld: ik zat met een bekraste velg op mijn wagen. Die hier laten repareren moest 350 Euro kosten. Voor die prijs koop ik verdekke een nieuwe velg. Dus je laat dat staan. Toen ik in Praag was, heb ik dat door een locale specialist voor 80 Euro laten doen. Ik zit om de paar maanden in o.a. Tsjechië en Slovakije (heb er zelfs nog gewoond) en de oudere autos worden er toch een stuk beter onderhouden dan de autos van dezelfde generatie/leeftijd in Belgenland. Je begint er alleen een heel stuk minder van te zien rondrijden tegenwoordig. Mijn madam is een Slowaakse, dus ben er al vaak geweest. Een auto kopen is er toch het laatste wat ik zou doen. Een auto wordt er 'rijdende gehouden', maar goed onderhouden kan je dat toch niet noemen? Mijn vorige, volledig afgeragde ketel, heb ik daar wel nog voor een deftige prijs kunnen verkopen, terwijl ze er hier nog de prijs van oud ijzer voor wilden betalen omdat hij niet meer door de keuring raakte. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.