Ga naar inhoud

Mercedes-Benz R129


gTa

Aanbevolen berichten

Notsitze zijn ook maar gehomologeerd tot 50kg. Ik gok dat mijn zoontjes vanaf 12 jaar te groot gaan zijn  

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, The Swede zei:

Ik zit ook nog jaren-80 rally stijl bovenop mijn stuur, @gTa. Maar in dit geval kan ik je meegeven dat het voor twee kinders echt “noodzit” is als ze er samen inmoeten en als het tieners zijn, mag je het helemaal vergeten. 

Ah is dat jaren 80, dan weet ik waar dat vandaan komt.

Merk jij ook dat het bij veel moderne auto's moeilijker is om die houding aan te nemen?

Zelfs met verstelbare stuurkolom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Carlito zei:

Altijd welkom hier om te testen. Maar geloof me vrij, dat is onmogelijk. 
Zelfs zonder achterbank is de binnenruimte voorin in mijn ogen net te krap om voorin te zitten. 10cm meer ruimte zou het -voor mij- comortabeler maken op lange ritten. Het is een constante afweging tussen hoek rugleuning en zitvlak achteruit zetten

Thanks.

Ik neem me voor om in 't voorjaar te starten met live kennismakingen. Ik wil zeker eens kunnen proeven van een 500 en een 600, om de knoop inzake motorisatie te kunnen doorhakken (al staat de poll nu wel op 97,5% voor de 500). Als het lukt om een lunch/diner te doen (on me) met RRD erbij, lijkt me dat ook wel een aangename live R129 master class. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, bud wijzer zei:

Ah is dat jaren 80, dan weet ik waar dat vandaan komt.

Merk jij ook dat het bij veel moderne auto's moeilijker is om die houding aan te nemen?

Zelfs met verstelbare stuurkolom.

Ik ervaar dat toch niet zo. Ik kan doorgaans mijn favoriete rijhouding vinden in Alfa Romeo's, Audi's, BMW's, Jaguars, Mercedessen, Volkswagens, Volvo's, etc. van de laatste jaren (2 decennia). Sommige merken of modellen bieden gewoonweg wat minder verstelbaarheid aan, da's wel correct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, gTa zei:

Ik ervaar dat toch niet zo. Ik kan doorgaans mijn favoriete rijhouding vinden in Alfa Romeo's, Audi's, BMW's, Jaguars, Mercedessen, Volkswagens, Volvo's, etc. van de laatste jaren (2 decennia). Sommige merken of modellen bieden gewoonweg wat minder verstelbaarheid aan, da's wel correct.

Als ik je zag zitten in de P van Naish, dan vond ik het dat wel heel compact, op het krampachtige af.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Als ik je zag zitten in de P van Naish, dan vond ik het dat wel heel compact, op het krampachtige af.

Da's als ik "rijd". Ik zit echt graag zo.

Als ik lange afstanden doe en/of 't is rechtdoor, dan gaat de zetel één klikje verder naar achter.
En als ik korte afstanden doe waarbij ik een dikke jas aan houd (wat quasi nooit gebeurt), dan tilt ik de ganse zetel (zitting en leuning) één klikje meer naar achter.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook altijd een zwak gehad voor zo’n sl. Mijn grootouders hebben jaren een zwarte 320 gehad. Ik zie em nog altijd voor mij. Heerlijke herinneringen aan. 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/2/2024 om 10:15, gTa zei:

Da's als ik "rijd". Ik zit echt graag zo.

Als ik lange afstanden doe en/of 't is rechtdoor, dan gaat de zetel één klikje verder naar achter.
En als ik korte afstanden doe waarbij ik een dikke jas aan houd (wat quasi nooit gebeurt), dan tilt ik de ganse zetel (zitting en leuning) één klikje meer naar achter.

Idem. 

Altijd grappig als ik de Sjonnies hier zie in hun auto zitten. Als ze hun stuur helemaal moeten draaien, moeten ze verdekke uit hun zetel :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/2/2024 om 09:36, gTa zei:

Thanks.

Ik neem me voor om in 't voorjaar te starten met live kennismakingen. Ik wil zeker eens kunnen proeven van een 500 en een 600, om de knoop inzake motorisatie te kunnen doorhakken (al staat de poll nu wel op 97,5% voor de 500). Als het lukt om een lunch/diner te doen (on me) met RRD erbij, lijkt me dat ook wel een aangename live R129 master class. :D 

Uiteraard lukt dat. Laat maar weten wanneer. Tegen begin april wil ik alle 3 de auto’s klaar hebben voor het nieuwe seizoen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/2/2024 om 23:25, The Swede zei:

Gij hebt van voren niet genoeg plaats in nen R129?

Nipt wel, heb geen 5cm over

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nope, maar ze gingen vaak wel eens kapot (intussen doenbare fix met nieuwe tandwieletjes) en dan werd er bij MB een digitale teller gestoken.

Amai ik heb m'n 6.0 AMG te goedkoop weggedaan 😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd de vraag of hij het meestal bijhorende 6.0 AMG diff had, om die 300km/h mogelijk te maken. Veel kans dat hij origineel de analoge 300kmh tacho had (met AMG opschrift), en dat deze door een digitale vervangen is met gewone 260 schaal.

Dat maakte m'n 6.0 zo rete vete eigelijk, de kortere standaard 500 pont, met die beul van een moteur :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/2/2024 om 22:01, Carlito zei:

Nipt wel, heb geen 5cm over

Uw madam zegt dat ook altijd

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/2/2024 om 23:25, The Swede zei:

Gij hebt van voren niet genoeg plaats in nen R129?

Ik ook maar nipt. Maar ik ken ook niemand die zo onnozel achter zijn stuur zit als jij :D .

Toch wel één van de grotere ergernissen tout court aan een R129, die zetel. Het probleem is dat de rugleuning automatisch rechter komt naarmate je de stoel verder naar achter zet. Dus het is nooit echt 'fijn'. Zeker met @gTa's lengte een pijnpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, RRD zei:

Ik ook maar nipt. Maar ik ken ook niemand die zo onnozel achter zijn stuur zit als jij :D .

Toch wel één van de grotere ergernissen tout court aan een R129, die zetel. Het probleem is dat de rugleuning automatisch rechter komt naarmate je de stoel verder naar achter zet. Dus het is nooit echt 'fijn'. Zeker met @gTa's lengte een pijnpunt.

Zijn wij niet ongeveer even groot? 1m87 hiero.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier 1,86 en was wat zoeken naar ideale zitpositie maar dan uiteindelijk wel gevonden. Heb wel relatief korte benen waardoor het wellicht eenvoudiger is dan iemand anders van mijn grootte 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ziet er niet verkeerd uit voor die prijs. 

Manueel in een 280 is niet de meest speciale/gewilde combo (geen dogleg of early m104 24v toerenblok), maar hoeft niets verkeerd mee te zijn! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad 24v had je in 4 of 5 traps automaat, en als enige in dogleg 5-bak manueel. De 300-12v had je in 4-traps automaat en klassiek patroon 5-bak. SL280 vanaf '94 was er in 4 of 5 traps automaat en klassieke manueel, en 320 enkel in 5-traps automaat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Avantus zei:

Inderdaad 24v had je in 4 of 5 traps automaat, en als enige in dogleg 5-bak manueel. De 300-12v had je in 4-traps automaat en klassiek patroon 5-bak. SL280 vanaf '94 was er in 4 of 5 traps automaat en klassieke manueel, en 320 enkel in 5-traps automaat.

Knap, zo'n gedetailleerde kennis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid