Ga naar inhoud

Automotive business


Mich

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Alexanderr zei:

Wat zie ik zelf nog lukken: verhuur van een 911.

- stabiel in waarde

- betrouwbaar 

- “iedereen” wil dat eens proberen

- Porsche garages geven zoiets niet graag mee voor een weekend 

Ik krijg hier wekelijks wel telefoon voor. 
Heb je wat centen, koop eentje - vb een 991.2 Carrera 2 PDK. Cheap in taksen.

Inderdaad, deze doet dat wel goed. Voor mijn trouw eens eentje 24u gehuurd, maar je kan ook wel langer zo te zien: Dé plek voor het tijdelijk rijden in een Porsche (porsche4rent.be). 4 Porsches van middelbare leeftijd, en de mensen kunnen toch eens zeggen dat ze met een Porsche gereden hebben. Ik had 10 jaar geleden ondertussen de Cayman, en het is nog altijd dezelfde. Ik denk dat hij die al zeker 13-14 jaar verhuurt nu.

aangepast door Balleke
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Heeft u er altijd al van gedroomd om een Porsche te rijden, maar is uw financiële situatie ontoereikend om deze prachtige auto te kopen? Dan bieden wij u de ultieme oplossing. Bij ons huurt u gemakkelijk diverse modellen van het merk.

Al een vrij marginale intro vind ik persoonlijk.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, SB-01 zei:

Al een vrij marginale intro vind ik persoonlijk.

Idd. Hoe beledig ik mijn toekomstige klant in de eerste zin.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat ondertussen zeker een zestiger is die eigenaar, hij doet het toch maar. Die 911's waren er 10 jaar geleden ook al, alleen die Macan is er bij gekomen en een classic dat hij niet meer doet. Leuke bijverdienst voor hem toch, doe niet direct allemaal zo kritisch 🙂

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Balleke zei:

Ik denk dat dat ondertussen zeker een zestiger is die eigenaar, hij doet het toch maar. Die 911's waren er 10 jaar geleden ook al, alleen die Macan is er bij gekomen en een classic dat hij niet meer doet. Leuke bijverdienst voor hem toch, doe niet direct allemaal zo kritisch 🙂

Alles wat je hier schrijft, kan tegen je gebruikt worden. Jij bent begonnen met die link! 😛

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, ICM zei:

Wat is dat voor iets?

image.png.471dea6d616ddbbe11536eba73658e7a.png

Wat is het verschil? Aha!

Porsche 997 cabrio in Sport uitvoering 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, -Fred- zei:

k zou het wel cool vinden om voor een korte periode met een dikke jaren 90 bak (e39 M5, of zelfs 535i) rond te cruisen. Dan zit je al met een heel select publiek die die auto’s wel naar waarde weet te schatten en dus niet om ff de onnozelaar mee uit te hangen.

Dan zou ik mij niet vestigen in het Brusselse, Antwerpen of mijnsteden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Jules_W zei:

3x zelfs amai

Zeker niet in Brussel, Antwerpen of de mijnstreken dus

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Mazdastruction said:

Tot je gaat verzekeren buiten een garagepolis waar de auto's enkel voor klanten gebruikt worden. Die bedragen zijn enorm.

Zijn er nu kanalen om langer dan een proefrit 911 te rijden? Voor x weken? 

Ik wilde het net zeggen. Zoiets verzekerd krijgen is onmogelijk, tenzij je al een enorme "massa" aan polissen hebt lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dat zijn nog "gewone" wagens, geen speciallekes.

En zeg niet dat liefhebbers dit niet tegenkomen. Ik wil niet weten hoeveel van die porsches gehuurd worden om met pats toe te komen/te vertrekken en op een parking te staan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn toch al tal van verhuurbedrijven met exclusieve auto’s? De enigen die ik dat zie huren zijn jonge gasten die te weinig ervaring hebben en maroefen die trouwen. Die filmpjes kent iedereen. Ik zou daar persoonlijk nooit mee willen beginnen

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Balleke zei:

Ik denk dat dat ondertussen zeker een zestiger is die eigenaar, hij doet het toch maar. Die 911's waren er 10 jaar geleden ook al, alleen die Macan is er bij gekomen en een classic dat hij niet meer doet. Leuke bijverdienst voor hem toch, doe niet direct allemaal zo kritisch 🙂

Kameraad van mij wou ik denk zo'n 12-13j geleden geleden een 997 kopen maar kreeg er toen ook nergens ene mee voor langer dan een halfuur zonder verkoper erbij (wat @Alexanderr aangeeft zijn ze daar nogal secuur mee, terecht). Heeft dan die van Porsche4Rent voor een weekend gehuurd. Voor zoiets vind ik dat een top-formule. Als je als (relatief) jonge gast zoveel centen uitgeeft voor een 911 wil je toch eens deftig testen.

Ben hem daar gaan afzetten en was een HOB op een verkaveling in Oostkamp waar de 911 netjes gewassen op de oprit stond. Was toen een gast van begin de dertig, moet nu halfweg 40 zijn ongeveer maar zeker geen zestiger. Misschien dat de pa 'baas' is want andere Porsches heb ik daar toen niet gezien. Was trouwens ook totaal geen plaats voor op die locatie. Waarborg moest toen wel cash worden afgegeven in een enveloppe herinner ik mij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijdje terug ben ik gaan zoeken om een sportwagen te huren om tijdens onze vakantie in zuid frankrijk een roadtripje te plannen, ik ben toen op https://www.roadstr.fr/ gekomen. Een platform die een puntensysteem gebruikt om zowel huurder als verhuurder te waarderen. Jammer genoeg was er in de onmiddellijke omgeving niets interessants, anders had ik zeker iets gehuurd.

aangepast door -Fred-
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, dragonfly zei:

Neen. Je kan die gewoon aanvragen dus best in het begin van het jaar doen 😄 

Hoeft niet. Als je ze pas hebt in Juni, dan wordt dat pro rata verrekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jonass zei:

Hoeft niet. Als je ze pas hebt in Juni, dan wordt dat pro rata verrekend.

Ik bedoelde eerder als je toch een vol jaar met Z-platen wil rijden

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ni voor het een of t ander en wil zeker niemand tegen de borst stoten, maar… dat “auto testen” alvorens aankoop ik moet daar altijd stiekem wat mee lachen. 
Wat weet je nu met een uur, 2 uur of een dag een vreemde wagen onder uw kont te hebben? Een heel groot iemand of heel klein gaat idd weten of hij/zij daarmee overweg kan. 
Maar verder dan dat?? Een paar uur met een snelle wagen daarop weet ik just niks. Die auto rijdt eigenlijk met mij en ik bedien die op dat moment. Een auto ken je pas na een paar 1000km en dan nog. 
 

Enfin ik test nooit. Ik bestel en tot nu valt dat altijd goed mee. 
ik lees wel tests en ervaringen alvorens aan te kopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Mich said:

Ni voor het een of t ander en wil zeker niemand tegen de borst stoten, maar… dat “auto testen” alvorens aankoop ik moet daar altijd stiekem wat mee lachen. 
Wat weet je nu met een uur, 2 uur of een dag een vreemde wagen onder uw kont te hebben?

Nou

Ik wist anders na 5 minuten dat een R8 V8 niks voor mij was, en na 5 minuten dat een 911 wel iets voor mij was.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht net hetzelfde. Ik mocht 4 uur met een q4 etron rijden, na een half uur heb ik hem terug gebracht. Voor hetzelfde geld had je dan 70k aan zoiets verspild. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vindt ik nu wel een meerwaarde, akkoord dat je de auto niet voor 100% gaat kennen dan. Maar toen ik een kwartier heb test gereden met een Octavia RS onlangs wist ik ook dat het niks voor mij was.

Vindt het wel frappant hoe moeilijk dealers tegenwoordig een testrit geven. Voor een Porsche snap ik dat ergens, maar wij waren hier onlangs op zoek naar een nieuwe gezinswagen en zelfs daar deden sommige moeilijk over. Precies alsof ik in mijn vrije tijd niks liever doe dan testritten maken met een Superb of S-max 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook gewoon frappant hoe vele dealers tegenwoordig omgaan met hun klanten. Arrogant, uit de hoogte doen, niet terug contacteren, zelf niet bijzonder veel weten over hun aanbod, ...

En dat zelfs met de grotere merken en dealers. Was daar echt verbaasd over hoe amateuristisch het er bij sommigen aan toe ging, het is nu niet dat je een pak frieten gaat kopen.

Maar bon, ben serieus off topic aan het gaan 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat "tegenwoordig" mag je gerust weglaten, is voor zover ik mij kan herinneren altijd al zo geweest. 

Vooral dan bij de merken die het goed doen op de zakelijke markt. Daar hebben ze bij manier van spreken maar de bestelbonnen vroeger van de fax en nu uit de mailbox te plukken. Cru gesteld vinden ze de particuliere koper maar een zaag die ze nog net gedogen maar waarvan ze er liefst niet al tè veel over de vloer krijgen.

Al is dat wellicht te veralgemenend want er zijn ook garages waar er nog wel respect is voor de particulier maar echt dik zijn ze niet gezaaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid