Ga naar inhoud

Automotive business


Mich

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Fr79 zei:

Ben hem daar gaan afzetten en was een HOB op een verkaveling in Oostkamp waar de 911 netjes gewassen op de oprit stond. Was toen een gast van begin de dertig, moet nu halfweg 40 zijn ongeveer maar zeker geen zestiger. Misschien dat de pa 'baas' is want andere Porsches heb ik daar toen niet gezien. Was trouwens ook totaal geen plaats voor op die locatie. Waarborg moest toen wel cash worden afgegeven in een enveloppe herinner ik mij. 

Hij zei mij dat ze ergens in een loods gestald staan, in dat wijkhuis is er zeker geen plaats, en idd cash of bankcheque waarborg. Ofwel had ik dan pa baas of kon ik 10 jaar geleden nog niet zo goed oudere mensen inschatten :-D. 

Ik vond het wel een leuke ervaring met die firma voor den trouw, samen met mijn getuige 200km rondrit gedaan 's morgens, dan snel klaarmaken en tegen 13u foto's en gemeentehuis en de dag erna terug gaan afzetten, veel beter dan rondgereden worden in een oude kar/bus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Mich zei:

Ni voor het een of t ander en wil zeker niemand tegen de borst stoten, maar… dat “auto testen” alvorens aankoop ik moet daar altijd stiekem wat mee lachen. 
Wat weet je nu met een uur, 2 uur of een dag een vreemde wagen onder uw kont te hebben? Een heel groot iemand of heel klein gaat idd weten of hij/zij daarmee overweg kan. 
Maar verder dan dat?? Een paar uur met een snelle wagen daarop weet ik just niks. Die auto rijdt eigenlijk met mij en ik bedien die op dat moment. Een auto ken je pas na een paar 1000km en dan nog. 
 

Enfin ik test nooit. Ik bestel en tot nu valt dat altijd goed mee. 
ik lees wel tests en ervaringen alvorens aan te kopen

Goh, tests geven ook maar de mening van de tester weer. Als dat bijv. iemand is  waarvan je weet dat je er 100% altijd mee op dezelfde lijn zit (bijv. Harris ik zeg maar wat) dan is dat ok maar in de meeste boekjes en online is dat toch niet zo.

Als je (in die tijd) 90k wil stuk slaan op een 911, dan wil je toch wat meer dan een half uur rijden met een verkoper naast je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, ir_fuel zei:

Nou

Ik wist anders na 5 minuten dat een R8 V8 niks voor mij was, en na 5 minuten dat een 911 wel iets voor mij was.

Dat wist je op voorhand toch ook? Fuel in een Range… 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Fr79 zei:

Dat "tegenwoordig" mag je gerust weglaten, is voor zover ik mij kan herinneren altijd al zo geweest. 

Vooral dan bij de merken die het goed doen op de zakelijke markt. Daar hebben ze bij manier van spreken maar de bestelbonnen vroeger van de fax en nu uit de mailbox te plukken. Cru gesteld vinden ze de particuliere koper maar een zaag die ze nog net gedogen maar waarvan ze er liefst niet al tè veel over de vloer krijgen.

Al is dat wellicht te veralgemenend want er zijn ook garages waar er nog wel respect is voor de particulier maar echt dik zijn ze niet gezaaid.

Ik ging een paar weken geleden voor een 4e renault camionette op 3 jaar tijd, ongezien hoe uit de hoogte die verkoper mij behandelde. Alsof ik zijne kleine was. Bij Opel en Mercedes behandelde ze mij alsof ik een auto kwam kopen van 500k. Heb uit principe niet bij Renault gekocht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jules_W zei:

Heb uit principe niet bij Renault gekocht. 

Zou standaard gedrag moeten zijn ipv dat te laten afhangen van de verkoper :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ICM zei:

Wat is het verschil? Aha!

Porsche 997 cabrio in Sport uitvoering 

de beruchte tennisbal op de trekhaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Dimitri zei:

Dat vindt ik nu wel een meerwaarde, akkoord dat je de auto niet voor 100% gaat kennen dan. Maar toen ik een kwartier heb test gereden met een Octavia RS onlangs wist ik ook dat het niks voor mij was.

Vindt het wel frappant hoe moeilijk dealers tegenwoordig een testrit geven. Voor een Porsche snap ik dat ergens, maar wij waren hier onlangs op zoek naar een nieuwe gezinswagen en zelfs daar deden sommige moeilijk over. Precies alsof ik in mijn vrije tijd niks liever doe dan testritten maken met een Superb of S-max 🙄

En toch...Mensen zitten vreemd in elkaar. Zullen er ongetwijfeld genoeg zijn die dat graag eens doen als bezigheid.


Iets heel anders, maar om het even aan te tonen: vroeger waren de opbaringen bij ons in het dierencrematorium gratis.
Een klant kon kiezen om nog eens te komen kijken naar zijn dier, maar was dat uiteraard niet verplicht.
Je wil niet weten voor hoeveel mensen het niet nodig was, maar het wel graag wouden doen toen ze door hadden dat het gratis was.
"Ahja, dat kost niet meer? Ah, maar dan komen we graag nog eens zien hoor," Uiteraard in de avond en met heel de familie, men stond er vaak met 6-8 personen.
Ik wist soms niet meer waar mijn hoofd stond, ik had soms opbaringen om 18u, 19u en 20u en daartussen dan nog mensen die hun overleden dier kwamen brengen alsook de nodige telefoons. Is dan ook opgemerkt door de bazen en uiteindelijk zijn de opbaringen betalend geworden. 25 euro voor 18u00 en 50 euro vanaf 18u00.
Plots is het voor heel wat mensen toch niet meer nodig, want tegenwoordig heb vaak geen of max. 1 opbaring in de avond.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Fr79 zei:

Dus testritten betalend maken is uw voorstel m.a.w.?

Dat heb ik niet gezegd, ik wil enkel aantonen dat er toch heel wat mensen zijn die met een wagen gaan rijden zonder oprecht te willen aankopen.
In die zin snap ik dus het "moeilijk" doen van de dealers ivm testritten. Maar uiteraard is niet alles zwart-wit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Den deze wordt soms in mijn Insta voorgesteld met content.

Hoe en waar zijn kapitaal vandaag komt, I have no idea. Met gezonde jaloezie, kijk ik wel naar het concept.

https://www.turismorentcars.com/

Een andere is Carsup. Oprichter bij Norauto als mecano begonnen en ondertussen al best wat kapitaal opgehaald om zijn business op te starten en te doen groeien. 

https://en.carsup.io/

 

Hoe koosjer het allemaal is én of je af en toe een container in een haven moet krijgen, dat weet ik niet 🙈

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, SB-01 zei:

Dat heb ik niet gezegd, ik wil enkel aantonen dat er toch heel wat mensen zijn die met een wagen gaan rijden zonder oprecht te willen aankopen.
In die zin snap ik dus het "moeilijk" doen van de dealers ivm testritten. Maar uiteraard is niet alles zwart-wit.

Waar ben je dan mee bezig. Man, daar zou ik woest van worden als verkoper als ik daar achter zou komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/2/2024 om 19:25, Fr79 zei:

Ik had hier ooit het idee om bij invoering van de nieuwe (ongunstige) berekeningsmethode voor VAA (2012 dacht ik) met een paar een bedrijf  op te richten in 'een' buitenland met gunstige autofiscaliteit dat auto's aan de vennoten verhuurde. Na x maanden onderling desgewenst switchen van wagen. Wettelijk volledig in orde ook qua buitenlandse plaat want die uitzondering is voorzien in de wegcode maar daar is toen niets concreets van gekomen wegens te weinig interesse.

ben je zeker dat je daarmee VAA omzeilt? Wagen huren op naam van de firma brengt VAA mee denk ik, ook al is de verhuurfirma buitenlands

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Mich zei:

ben je zeker dat je daarmee VAA omzeilt? Wagen huren op naam van de firma brengt VAA mee denk ik, ook al is de verhuurfirma buitenlands

Toen was dat waterdicht alleszins, heb dat in de tijd goed uitgedokterd. Het was nooit de bedoeling om aan derden te verhuren, enkel aan de vennoten die mee in het kapitaal van de 'verhuurfirma' stapten en er dus mee reden als huurder/privé-persoon. Soort vestzak-broekzak operatie waarbij grootste voordeel lag in de veel lagere taksen in vgl. met BE en geen VAA.

Maar is intussen meer dan 12j. geleden waarvan door verandering privé en werksituatie het grootste deel daarvan in het buitenland gewoond en VAA niet aan de orde was. Zou kunnen dat e.e.a. nu is veranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frits van PSG heeft dat toch een tijd gedaan op die manier met zijn M5, op Poolse platen.

Die heeft daar wel hopen miserie mee gehad met de politie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Mich said:

ben je zeker dat je daarmee VAA omzeilt? Wagen huren op naam van de firma brengt VAA mee denk ik, ook al is de verhuurfirma buitenlands

Ja dat kan als je huurcontract niet langer is dan X maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja dat kan als je huurcontract niet langer is dan X maanden.

Huurcontract maximaal 6 maanden, niet hernieuwbaar!

Als de wagen door een buitenlandse eigenaar gratis ter beschikking wordt gesteld "jamaar, hij is van mijn nonkel", dan is dat zelfs maximaal 1 maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere wagen hoeft zelfs niet. Niets houdt er u tegen om te hernieuwen op een andere naam, je kunt dus roteren met gelijk welke andere inwonende (vrouw, zoon, dochter, vader, moeder, minnares,...) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie net in KB Inschrijving Voertuigen dat een en ander zelfs nog versoepeld is. Die 1 maand gratis beschikkingstelling stond er vroeger niet in. Dat opent ook weer deuren voor misbruik. Gewoon bij controle het juiste papiertje kunnen voorleggen. Moet je wel je administratie goed op orde hebben dan (is voor velen een uitdaging wel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Frits van PSG heeft dat toch een tijd gedaan op die manier met zijn M5, op Poolse platen.

Die heeft daar wel hopen miserie mee gehad met de politie.

Wijkagenten zijn er snel bij als je met buitenlandse platen rondrijdt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Wel een verschil als je daar dagdagelijks mee rond de kerktoren drift of het een voertuig is dat om de 2 weken op zondag buitenkomt

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Speedhunter zei:

Wijkagenten zijn er snel bij als je met buitenlandse platen rondrijdt. 

Hangt er vanaf waar denk ik. In een toeristische gemeente als ODK ga je toch niet echt opvallen met buitenlandse platen.

Woon je in een verkaveling in een dorp te velde met jaloerse buren dan misschien wel ja.

Maar dan nog, zolang je geldige documenten kan voorleggen is er geen probleem toch.

Dumarey (en tegenwoordig ook zijn zonen) heeft al meer dan 20 jaar Slovaakse platen op zijn M3, 911 turbo S,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/2/2024 om 14:17, Fr79 zei:

Hangt er vanaf waar denk ik. In een toeristische gemeente als ODK ga je toch niet echt opvallen met buitenlandse platen.

Woon je in een verkaveling in een dorp te velde met jaloerse buren dan misschien wel ja.

Maar dan nog, zolang je geldige documenten kan voorleggen is er geen probleem toch.

Dumarey (en tegenwoordig ook zijn zonen) heeft al meer dan 20 jaar Slovaakse platen op zijn M3, 911 turbo S,...

In het seizoen misschien niet maar tijdens de dode wintermaanden des te meer. Mijn moeder reed met Britse en vervolgens Duitse platen rond, ze waren er snel bij. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid