Logic 432 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 2 minuten geleden, josenjef zei: Pure liefhebberij is niet altijd goede business. Nee da's waar, opletten dat je 't niet puur voor de liefde van het vak doet en jezelf daarmee een hak zet. Valt te bezien wat je wil, zolang je ervan kan leven is het misschien al goed, ... maar ik zou nooit zwaar willen investeren in gewoon bezigheidstherapie. Of met het risico van zelfs dat te verliezen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.920 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari Ik heb zo drie ideeën, het één al lucratiever dan het ander. Maar zonder geld en netwerk zal dat bij ideeën blijven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.507 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 46 minuten geleden, josenjef zei: Pure liefhebberij is niet altijd goede business. yooooooooo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mazdastruction 3.750 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari Wil je een leuke hobby die zichzelf (deels?) financiert zoals de link hierboven of wil je een business uitbouwen? Welke regio? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 323 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 1 uur geleden, -Fred- zei: Verkeerd forum Je moet uiteraard niet de motor gaan slopen uit één of andere exotische Porsche om daar een business in te hebben. Maar zo een klassieker dagelijks of frequent bruikbaar maken zoals bijvoorbeeld een Kever dat is voor mij geen heiligschennis en is te verkopen aan een breder publiek dan diezelfde exotische Porsche. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 45 minutes ago, josenjef said: zoals bijvoorbeeld een Kever dat is voor mij geen heiligschennis en is te verkopen aan een breder publiek dan diezelfde exotische Porsche. Ik betwijfel het. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jules_W 3.572 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 48 minuten geleden, josenjef zei: Je moet uiteraard niet de motor gaan slopen uit één of andere exotische Porsche om daar een business in te hebben. Maar zo een klassieker dagelijks of frequent bruikbaar maken zoals bijvoorbeeld een Kever dat is voor mij geen heiligschennis en is te verkopen aan een breder publiek dan diezelfde exotische Porsche. Er bestaan in België al zulke bedrijven. Monceau automobiles bijvoorbeeld. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 3 uren geleden, ir_fuel zei: Zoiets is veel makkelijker te realiseren in Duitsland dan in België, met al hun stomme regels. Doet me denken aan een vriend die een gemodde Porsche kocht in DE, alles Tüv-eingetragen en dus volledig in orde daar. Hij dacht dat het met die Duitse certificaten wel ok zou zijn voor de Belgische keuring. Niet dus, is hier nooit gekeurd geraakt. Heeft die uiteindelijk weer in DE mogen verkopen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.481 Geplaatst: 19 februari Auteur Delen Geplaatst: 19 februari Alvast bedankt voor de reacties . Paar dingen die ik wil nuanceren… ben niet meteen op zoek naar een carriereswitch. Het is niet de bedoeling om mijn huidige zaak in de bouw te gaan wegdoen of verkopen en een volledig nieuw avontuur te beginnen. Ik zou nog steeds met 1 been in mijn zaak blijven en in iets anders instappen met het andere been. Natuurlijk zeg nooit nooit… Vandaar dat ik het heel breed wil houden en alle pistes zijn mogelijk. Uiteraard zal het kopen en verkopen van leuke auto’s de droom het meest benaderen maar daarvan zijn er naar mijn mening al genoeg en ik zie niet meteen hoe je je daar gaat onderscheiden van bestaande gereputeerde zaken. Dan kijk ik toch eerder naar niche Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.481 Geplaatst: 19 februari Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 21 uren geleden, Maverick zei: En welke richting zou je uitgaan? Verkoop/ Diensten rond wagens en of met wagens/ Restauraties/ Onderhoud & Herstellingen / Enz... Wel tof topic, en benieuwd naar het verdere verloop! Ik sta voor alles open, maar liefst iets meer niche denk ook aan bestaande bedrijven die geen opvolger hebben 7 uren geleden, Speedhunter zei: Ik heb op het punt gestaan import vanuit Duitsland te doen en die wagens te verkopen op mijn oprit. Na het afwegen van de risico's en de ervaring van een eigen wagen zelf proberen te verkopen van het idee afgestapt. Uiteindelijk content dat ik het niet gedaan heb, dat ik nu zekerheid heb over een inkomen dat er iedere maand ligt zonder zorgen. Heel tof uiteraard… maar kan je daar nog iets mee verdienen vraag ik me dan af. Velen hebben het al voorgedaan he 5 uren geleden, Ice_Ken zei: ja ik speel ook met het idee iets met auto's te beginnen. In mijn huidige job ben ik er weg van geëvolueerd en doe ik nog louter administatief werk en data analyses, tof maar ik wou eigelijk met auto's bezig zijn. Ik heb het gevoel dat ik heel wat mis en meer auto's wil ervaren, maar hoe moet je aan zoiets beginnen? Goed nadenken wat er mogelijk is… waar zit er nog een gaatje id markt? 4 uren geleden, Logic zei: Zoals @Redfive al zei, het thema is wel heel breed. Natuurlijk, zoals elke liefhebber, ook wel zeer geïnteresseerd. Ik sta misschien 2 stapjes dichterbij, in die zin dat ik niet meer in een gouden kooi zit en de middelen heb om te kunnen investeren. Ik weet ook wel dat je niet alles zelf moet kunnen, je technische kennis in huis kan halen, maar des te groter is het onbekende. Ik zoek het misschien minder in de niche van de liefhebberij (ook al is dat plezanter), en meer in de business van de batterijen (heb alvast een pitch). Ben benieuwd naar je ideeen 3 uren geleden, TCT zei: Ik heb zo drie ideeën, het één al lucratiever dan het ander. Maar zonder geld en netwerk zal dat bij ideeën blijven. Als je t ni graag in de groep gooit, doe gerust een pm 3 uren geleden, Mazdastruction zei: Wil je een leuke hobby die zichzelf (deels?) financiert zoals de link hierboven of wil je een business uitbouwen? Welke regio? Beide zijn mogelijk. Qua hobby heb ik een idee maar dat vraagt veel kapitaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.978 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 8 uren geleden, Speedhunter zei: Ik heb op het punt gestaan import vanuit Duitsland te doen en die wagens te verkopen op mijn oprit. Na het afwegen van de risico's en de ervaring van een eigen wagen zelf proberen te verkopen van het idee afgestapt. Uiteindelijk content dat ik het niet gedaan heb, dat ik nu zekerheid heb over een inkomen dat er iedere maand ligt zonder zorgen. Dat is dan ook iets dat je niet zomaar even doet als hoofdjob hé. Maar wel perfect doenbaar is icm je huidige job. Kleinschalig, 1 auto per keer en niet teveel kapitaal erin steken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jules_W 3.572 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 1 uur terug, Fr79 zei: Doet me denken aan een vriend die een gemodde Porsche kocht in DE, alles Tüv-eingetragen en dus volledig in orde daar. Hij dacht dat het met die Duitse certificaten wel ok zou zijn voor de Belgische keuring. Niet dus, is hier nooit gekeurd geraakt. Heeft die uiteindelijk weer in DE mogen verkopen... Blijkbaar kan het als de mods op de fahrzeugbrief staan wel. Althans, dat is wat ze mij onlangs nog hebben verteld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.228 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 36 minuten geleden, Mich zei: Heel tof uiteraard… maar kan je daar nog iets mee verdienen vraag ik me dan af. Velen hebben het al voorgedaan he Dat is idd de vraag, concurrentie en de marges zijn moordend. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 565 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 11 minuten geleden, SB-01 zei: Dat is dan ook iets dat je niet zomaar even doet als hoofdjob hé. Maar wel perfect doenbaar is icm je huidige job. Kleinschalig, 1 auto per keer en niet teveel kapitaal erin steken. Als je met Z platen wil rondrijden (wat iedereen wil met deze "hobby" denk ik), moet je jaarlijks 12 auto's verkopen. Da's elke maand 1. Dan moet je er toch al redelijk mee bezig zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.978 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 10 minuten geleden, -Fred- zei: Als je met Z platen wil rondrijden (wat iedereen wil met deze "hobby" denk ik), moet je jaarlijks 12 auto's verkopen. Da's elke maand 1. Dan moet je er toch al redelijk mee bezig zijn. Ik zie niet in waarom je dat zou willen als je dat als bijverdienste wenst te doen zoals ik nu aanhaalde bij Speedhunter. Ik zou me houden aan de regels en er dus max 7 of 8 ( als ik correct ben) verkopen. Geen gedoe met garantie geven en dergelijke. Als je dan gemiddeld een 1000 euro per auto kan nemen dan heb je een mooie bijverdienste. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.372 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari Als je dit als bijberoep doet, ben je professionele handelaar, en moet je je volgens mij schikken naar de garantieregels. En zonder garageplaten: hoe ga je keuren? Hoe ga je testritten laten doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.978 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari Ik heb geen zin in een hele discussie hierover, dat was niet mijn opzet Je mag x aantal auto's per jaar verkopen zonder als handelaar (hoofd- of bijberoep) bekeken te worden. En dan moet je dus niet voldoen aan bepaalde zaken. Keuren -> Zijn er genoeg die dat aanbieden met garageplaten. En een testrit -> hetzelfde zoals met heel veel particulieren zeker? Ja, legaal is dat niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.481 Geplaatst: 19 februari Auteur Delen Geplaatst: 19 februari Op 18/2/2024 om 18:39, Fr79 zei: /HYPOTHETIC MODE:ON Ik vind het spijtig dat België geen youngtimer regeling kent voor zakelijke rijders zoals in Nederland. Intussen zijn in BE vrijwel alle salariswagenrijders en zelfstandigen onder fiscale dwang willens nillens in de (PH)EV hoek geduwd. De meerderheid kan dat wellicht weinig schelen (of vindt het zelfs leuk) maar er is volgens mij ook nog wel een grote groep die van zo'n regeling gebruik zou maken Er is volgens mij zeker een markt voor wie zich specialiseert in leuke en speciale auto's van 15j. en ouder. Zelfs bij oldtimers, we zitten intussen al aan 1994, komen steeds leukere dingen binnen bereik. Maar dus helaas een puur hypothetische gedachte (tenzij je dus puur voor de NL markt zou werken) /HYPOTHETIC MODE:OFF Wat Youngtimers betreft, misschien zit er wel wat in verhuur van dat soort wagens 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 40 minuten geleden, Jules_W zei: Blijkbaar kan het als de mods op de fahrzeugbrief staan wel. Althans, dat is wat ze mij onlangs nog hebben verteld. Met de onbetrouwbare Belgische keuring zou ik dat voor mezelf toch niet riskeren. Hier is nul rechtszekerheid op dit vlak. Kan het lukken? Jazeker. Maar het blijft een loterij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 3 minuten geleden, Mich zei: Wat Youngtimers betreft, misschien zit er wel wat in verhuur van dat soort wagens Ik had hier ooit het idee om bij invoering van de nieuwe (ongunstige) berekeningsmethode voor VAA (2012 dacht ik) met een paar een bedrijf op te richten in 'een' buitenland met gunstige autofiscaliteit dat auto's aan de vennoten verhuurde. Na x maanden onderling desgewenst switchen van wagen. Wettelijk volledig in orde ook qua buitenlandse plaat want die uitzondering is voorzien in de wegcode maar daar is toen niets concreets van gekomen wegens te weinig interesse. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.507 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 13 minuten geleden, Mich zei: Wat Youngtimers betreft, misschien zit er wel wat in verhuur van dat soort wagens Een witte mustang is bijna altijd bezet in de verhuur voor trouwkoppels Het enige dat je dan nog nodig hebt is een website die gevonden wordt en een online boekingsysteem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 29 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Als je dit als bijberoep doet, ben je professionele handelaar, en moet je je volgens mij schikken naar de garantieregels. En zonder garageplaten: hoe ga je keuren? Hoe ga je testritten laten doen? Garantie is nu niet direct een probleem, er zijn veel steenwegmarchands die bij manier van spreken nog geen voorzieningen hebben om een band op te blazen. Loopt allemaal via garantieverzekeringen. En is die te duur (bijv. een oude Range Rover), dan verkoopt de handelaar als privé-persoon zonder garantie, dat zie je ook vaak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.737 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari @Kartfreak aam de kassa gevraagd als hobby-marchan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.481 Geplaatst: 19 februari Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 13 minuten geleden, PJH zei: Een witte mustang is bijna altijd bezet in de verhuur voor trouwkoppels Het enige dat je dan nog nodig hebt is een website die gevonden wordt en een online boekingsysteem. Hét gat id markt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.521 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari Een hobby als job kan heel leuk zijn. Maar het kan ook de andere richting uit. Ik heb destijds besloten om mijn hobby niet riskeren te verliezen, en ben daar nog altijd blij om. Maar ieder moet dat voor zich uitmaken. Hangt van veel bekende en onbekende factoren af. 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.