Simoni 5.594 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 43 minuten geleden, SB-01 zei: Ik heb geen zin in een hele discussie hierover, dat was niet mijn opzet Je mag x aantal auto's per jaar verkopen zonder als handelaar (hoofd- of bijberoep) bekeken te worden. En dan moet je dus niet voldoen aan bepaalde zaken. Keuren -> Zijn er genoeg die dat aanbieden met garageplaten. En een testrit -> hetzelfde zoals met heel veel particulieren zeker? Ja, legaal is dat niet. de rest van je verhaaltje is het overigens ook niet. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jules_W 3.572 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 32 minuten geleden, Bompa zei: Een hobby als job kan heel leuk zijn. Maar het kan ook de andere richting uit. Ik heb destijds besloten om mijn hobby niet riskeren te verliezen, en ben daar nog altijd blij om. Maar ieder moet dat voor zich uitmaken. Hangt van veel bekende en onbekende factoren af. Ik heb het gedaan en zou het niet meer terug willen. Eens je je hobby professioneel gaat uitvoeren is de hobby weg en blijft er alleen werk over. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 565 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 1 uur terug, Fr79 zei: Ik had hier ooit het idee om bij invoering van de nieuwe (ongunstige) berekeningsmethode voor VAA (2012 dacht ik) met een paar een bedrijf op te richten in 'een' buitenland met gunstige autofiscaliteit dat auto's aan de vennoten verhuurde. Na x maanden onderling desgewenst switchen van wagen. Wettelijk volledig in orde ook qua buitenlandse plaat want die uitzondering is voorzien in de wegcode maar daar is toen niets concreets van gekomen wegens te weinig interesse. Topplan nochtans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 661 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 4 uren geleden, Jules_W zei: Er bestaan in België al zulke bedrijven. Monceau automobiles bijvoorbeeld. Wel knap wat die mannen doen. Op zich ben ik niet voor elektrificatie van oldtimers maar ik ben er wel van overtuigd dat er een markt voor is. Zeker hier rond Brasschaat. Mensen willen opvallen en de eerste zijn met iets speciaals en dat mag het nog best wel geld kosten. Toch ideaal om een oldtimer Fiat 500, Mini, 2pk of kever als 2 de wagen te hebben voort vrouwke of voor fun. Nu willen ze dat niet want die dingen starten nooit, ze stinken,.... Maar als je gewoon op de startknop moet duwen en gas geven en remmen waarom niet dan. En plots rijd je met een super tof retro wagentje dat dan ook nog eens "milieu vriendelijk" is. Monceau moet het ook nog steeds via Nederland doen om de wagens gekeurd te krijgen dus idd wettelijk gezien is het nog een miserie en ook de batterijen moeten eerst nog wat beter en compacter worden. In Nederland kan je al wel een elektrisch onderstel kopen voor de 2pk. 1 uur geleden, Mich zei: Wat Youngtimers betreft, misschien zit er wel wat in verhuur van dat soort wagens Verhuur van wagens lijkt me een hoop miserie. Met de oldtimers helemaal omdat meeste mensen niet weten hoe ze ermee moeten rijden. Met de youngtimers gaat dat nog meevallen maar er gaan er genoeg een ongeval mee hebben omdat ze vergeten dat die wagens geen ESP en alle andere veiligheidsdingen hebben. Een bedrijf oprichten dat onderdelen maakt met 3D computers speciaal voor oldtimers en youngtimers? Dat zou ik nog wel tof en handig vinden. De Belgische wet is idd de grootste drempel om iets te kunnen verwezelijken hier en dat is zeer jammer. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 18 minuten geleden, -Fred- zei: Topplan nochtans Vond ik ook, ben toen zelf maar naar het buitenland verhuisd 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 661 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 50 minuten geleden, Jules_W zei: Ik heb het gedaan en zou het niet meer terug willen. Eens je je hobby professioneel gaat uitvoeren is de hobby weg en blijft er alleen werk over. Had ik ook wel een beetje toen ik werkte voor het race team KTR. Als je 25 circuits hebt gezien op 10 maanden dan ga je niet voor het plezier nog eens naar Zolder of Spa. Ik had na die 3 jaar wel even genoeg van circuits (op Bathurst na). 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 1 minuut geleden, Bjorno zei: Op zich ben ik niet voor elektrificatie van oldtimers Uit interesse, waarom niet? Omdat de kas te licht/ongeschikt is voor zware batterijen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 661 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari (aangepast) 12 minuten geleden, Fr79 zei: Uit interesse, waarom niet? Omdat de kas te licht/ongeschikt is voor zware batterijen? Omdat ik teveel petrolhead ben . Nee dat zou ik puur doen uit business omdat er geld mee te verdienen is denk ik. Voordeel van vele oldtimers zoals de 2pk en kever/Karman/Transports is dat je maar iemand moeten vinden die een nieuw platform wil maken om de draagkracht te kunnen dragen. Of de remmen echt moeten aangepast worden....als ze er een motor in steken die zelf afremt dan scheelt dat ook een pak. Wat er dus al iemand heeft gedaan voor de 2pk. Prijs is tot hier toe nog altijd het grootste probleem. Bij Monceau kost het makkelijk 300.000 euro voor zo een ombouw. Maar ik denk dat je voor 60.000 euro ombouw kits voor de Mini/kever/T1/T2,....je wel mensen gaat vinden die dat er aan willen geven. Nu moet ik wel zeggen dat ik de Ford Transit MK1 brandweer wagen die ik had graag elektrisch ombouwen. Grootste nadeel van dat ding is de V4 motor. Je kan er maar 80km/h mee rijden. Maar dankzij elektrificatie zijn er mogelijkheden om zoiets toch minstens 100 km/h te laten rijden en dat je dan ook nog kan spreken tegen elkaar zonder te roepen. Sommige wagens zijn zeker interessant om om te bouwen naar Elektrisch maar andere zijn motorisch te goed om er batterijen in de gooien. 19 februari aangepast door Bjorno 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.521 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 1 uur geleden, Jules_W zei: Ik heb het gedaan en zou het niet meer terug willen. Eens je je hobby professioneel gaat uitvoeren is de hobby weg en blijft er alleen werk over. Ik hielp mee in de garage bij familie. In hun jeugd en 20'er jaren waren dat echte petrolheads. Tegen dat ze 50 waren waren ze blij dat ze in de vakantie de garage konden sluiten, hadden er echt genoeg van. Dat is iets wat ik in mijn huidige job nog niet direct zie gebeuren, en daarnaast sleutel ik wel met plezier aan mijn eigen brol. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.811 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari 5 uren geleden, Mich zei: Uiteraard zal het kopen en verkopen van leuke auto’s de droom het meest benaderen maar daarvan zijn er naar mijn mening al genoeg en ik zie niet meteen hoe je je daar gaat onderscheiden van bestaande gereputeerde zaken. Dan kijk ik toch eerder naar niche In uw geval specialisatie op occassie en nieuwe koerswagens. Er zijn maar een paar websites die wereldwijd publiek trekken en wat losse zelfstandigen die zich hiermee bezig houden en die via hun netwerk bij raceteam etc. aan specifieke wagens geraken. De laatste tijd ervaringen mee aangezien we wat racewagens te koop hebben staan in diverse prijsklassen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 432 Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari Ik heb minder moeite met het uitmelken van een hobby tot je die beu bent. Ik heb ook genoeg alternatieve hobbies om te kunnen commercialiseren … Al is het beroep van wielrenner mij wel al gepasseerd (as if). Ik zit anders in mekaar. Als ik graag paaseieren eet, vreet ik ze met hopen totdat ik ze beu ben. Meestal -en gelukkig voor mij- is zo’n bevlieging, voor het paasfeest begint, alweer voorbij, maar momenteel dus nog volop aan de gang. No worries als ik dat beu ben, de goesting komt volgend jaar wel weer terug. In alle sérieux, door die goesting kan je er bijna obsessief mee bezig zijn zonder dat het aanvoelt als een straf. In ieder geval overstijg je vanzelf het gemiddelde en ga je gemakkelijker succesvol zijn dan wanneer je ‘t niet met de volle goesting doet, dat is per definitie altijd werk. Als je de kans krijgt, toch bewust iets anders kiezen wat je minder interesseert, vind ik wel jammer! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kartfreak 1.495 Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari 13 uren geleden, -Fred- zei: Als je met Z platen wil rondrijden (wat iedereen wil met deze "hobby" denk ik), moet je jaarlijks 12 auto's verkopen. Da's elke maand 1. Dan moet je er toch al redelijk mee bezig zijn. Belangrijke nuance, 12 verkopen aan particulieren. 12 uren geleden, gewoon ik zei: @Kartfreak aam de kassa gevraagd als hobby-marchan Aanwezig! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.481 Geplaatst: 20 februari Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 8 uren geleden, abtler zei: In uw geval specialisatie op occassie en nieuwe koerswagens. Er zijn maar een paar websites die wereldwijd publiek trekken en wat losse zelfstandigen die zich hiermee bezig houden en die via hun netwerk bij raceteam etc. aan specifieke wagens geraken. De laatste tijd ervaringen mee aangezien we wat racewagens te koop hebben staan in diverse prijsklassen. Zou voor mij inderdaad schitterend zijn om in dat wereldje te kunnen rondlopen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.811 Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari 10 minuten geleden, Mich zei: Zou voor mij inderdaad schitterend zijn om in dat wereldje te kunnen rondlopen Zoals deze https://www.instagram.com/karlleonard1976 We kunnen wel eens een koffie drinken en ervaringen delen Ik heb hier nog wat projectjes staan om te starten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sibo Berebrouckx 101 Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari 14 uren geleden, Mich zei: Wat Youngtimers betreft, misschien zit er wel wat in verhuur van dat soort wagens Verhuur is iets wat me ook aanspreekt. Al een paar keer op aan het tellen geweest en 'duuuzend Excellekes' gemaakt, maar de domper kwam telkens als ik de offerte voor verzekering ontving. Verzekeringspremies voor verhuur eten uw marges voor een te groot stuk op. En dat tellen is al over van alles gegaan. Van Vespa's tot mobilhomes tot youngtimers en alles ertussenin . 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari Verzekeringskost kun je toch grotendeels doorrekenen in je verhuurformules? Kiezen klanten voor het goedkoopste pakket, dan leg je een hoog eigen risico bij hun, kiezen ze voor het duurdere (de meerderheid denk ik) dan betalen zij in feite je premie. Komt er op aan om je als verhuurder te onderscheiden met je aanbod dat er weinig of geen concurrentie is. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.481 Geplaatst: 20 februari Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 1 uur terug, abtler zei: Zoals deze https://www.instagram.com/karlleonard1976 We kunnen wel eens een koffie drinken en ervaringen delen Ik heb hier nog wat projectjes staan om te starten Graag... gaan we doen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.481 Geplaatst: 20 februari Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 31 minuten geleden, Sibo Berebrouckx zei: Verhuur is iets wat me ook aanspreekt. Al een paar keer op aan het tellen geweest en 'duuuzend Excellekes' gemaakt, maar de domper kwam telkens als ik de offerte voor verzekering ontving. Verzekeringspremies voor verhuur eten uw marges voor een te groot stuk op. En dat tellen is al over van alles gegaan. Van Vespa's tot mobilhomes tot youngtimers en alles ertussenin . Heeft mij ook al vaker door mijn hoofd gespookt de verhuur Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari 10 hours ago, abtler said: In uw geval specialisatie op occassie en nieuwe koerswagens. Dat is pas een niche markt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari 1 minute ago, Mich said: Heeft mij ook al vaker door mijn hoofd gespookt de verhuur Koersauto's verhuren. En dan eventueel support ter plaatse geven ... En voor je het weet ben je de nieuwe Prospeed Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari 2 uren geleden, Kartfreak zei: Belangrijke nuance, 12 verkopen aan particulieren. Is dat zo? Dat wist ik niet. Ik ken er nochtans die niets anders doen dan goedkoop opkopen bij particulieren (waarbij ze vaak buyer of last resort zijn van oudere diesels of ander prul dat niemand wil) en dan doorschuiven naar opkopers voor export en die hebben nochtans ook Z-platen op hun "privé"-wagens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.811 Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari 19 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat is pas een niche markt. Daarom net. Gewone occassie verkopers zitten er op elke hoek. Verhuur is leuk maar staar je niet blind op verzekering. Fijn dat die betaalt bij schade aan de Mustang, maar ondertussen zit je al met de volgende klant, die het spel voor zijn huwelijk heeft gehuurd en is de wagen nog niet terug van het schadebedrijf. (Bij Avis etc. en een Golfje is dat makkelijk op te lossen) 19 minuten geleden, ir_fuel zei: Koersauto's verhuren. En dan eventueel support ter plaatse geven ... En voor je het weet ben je de nieuwe Prospeed Dat is pas ellende Klanten die heen en weer hoppen tussen de raceteams (dus 0 zekerheid), fabrikanten die de auto's steeds meer aanpassen zodat ze zelf geld verdienen aan onderdelen (nieuwe GT4RS circuitwagen; 11u gereden - set remschijven en 3 setten blokken op op), organisatoren die hun prijzen verhogen (aja, want er is toch klandizie die betaald. Bv. MLMC 20% hoger inschrijfgeld tov vorig jaar), steeds meer wensen / pretenties bij de klanten (stijgende prijsliga dus ook je klandizie verandert), etc. Als Mich een gat zoekt om zijn geld in te smijten, stuur ik graag de bankrekening van het team door 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari En de belangrijkste vernoem je niet? Mannen die met veel show komen rijden en halfweg het seizoen stoppen wegens onbetaalde facturen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.811 Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari 2 uren geleden, ir_fuel zei: En de belangrijkste vernoem je niet? Mannen die met veel show komen rijden en halfweg het seizoen stoppen wegens onbetaalde facturen? Wij hebben onze policy wat dat betreft gewijzigd; heldere kostenopstelling op voorhand (klant ziet precies wat berekend wordt + welk % er evt. op stukken etc. wordt berekend), bij klanten die we niet kennen (of net wel kennen ) vooraf betalen (evt. zelfs incl. vrijstelling verzekering). Inderdaad al genoeg meegemaakt. Tja, en ervan uitgaan dat iemand zijn afspraken over bv een seizoen nakomt is tegenwoordig bijna een utopie aan het worden. Klanten switchen alle kanten uit - raceteams pakken elkaars klanten af. Gisteren nul rijders voor 6H Portimao. Vandaag bezig met 7 rijders / 2 LMP3's ... resultaat vanmiddag waarschijnlijk dat onze vaste klant, die we vorig jaar een paar keer gematst hebben met kosten en stukken die hij gereden had, toezegt bij de concurrentie omdat hij daar een paar duizend euro (op zijn deel van +- 50k) bespaart. Nu, uiteindelijk komen ze wel op hangende pootjes weer aankloppen. Al 2 gentlemenrijders gehad die een leuk aanbod hadden gekregen ....en op het einde van het seizoen zomaar even 20% extra mochten afrekenen voor stukken die er blijkbaar niet inzaten met als resultaat dat ze dit jaar geen vol kampioenschap (kunnen) rijden. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari Lijkt me een plezant wereldje dit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.