Jump to content

Porsche 911 992.2

BMWMB

Recommended Posts

14 uren geleden, BMWMB zei:

Voor mij is een basis Carrera voldoende.

Eentje in PTS Superior Red, chroom rond de ruiten, en binnen dat Cognac leder. Heel knap!

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Ze zijn daar nu met hun cognac leder, de rotzakken. 

• Like 1
  • Funny 7

8 uren geleden, flupke73 zei:

yep, 'mijn' spec is 4K duurder dan de Touring

ik denk wel dat de vermogensafgifte/toerenopbouw fenomenaal gaat zijn met dat hybride-turbo-systeem

Dat ontken ik niet... Als je het zo leest klinkt het geen slechte oplossing.

Maar het is geen GT3 en wetende dat mijn upgrade van 2S naar GT3 bijna +90K was op de nieuwprijs...

1 minuut geleden, ICM zei:

Geestig voor al die dat in CXX zijn gegaan voor in hun 992.1 cognac te hebben :D

Een van de persfoto's waar ik me enorm aan stoor is de volgende. Wat mij betreft is dit een enorme achteruitgang tegen de 992.1 en oogt die enorm goedkoop.

2025-porsche-911-992.2-facelift.jpg

• Like 7
  • Thanks Friendly 1

1 uur terug, Naish zei:

Dat ontken ik niet... Als je het zo leest klinkt het geen slechte oplossing.

Maar het is geen GT3 en wetende dat mijn upgrade van 2S naar GT3 bijna +90K was op de nieuwprijs...

De prijzen tov 2019/2020 toen wij onze S gekocht hebben waren al fors gestegen, en dit nieuw model doet er bij de GTS nog eens 10% bij, ook omdat het vermogen fors gestegen is. Als de 992.2 GT3 er zal komen, dan verwacht ik zelfs +200k basisprijs.

Prijsverschil met Duitsland is ook wel serieus aan het worden. Is de standaarduitrusting dan zo verschillend?

Targa 4 GTS:
BE: 206720 incl 21% btw 
DE: 192900 incl 19% btw

De optionele bredere zijschorten zijn ook niet meer te krijgen. 

En het is idd opvallend dat de prijzen hier veel hoger zijn dan in Duitsland. 

Toch wel? Ofwel apart ofwel samen met het sportdesign pakket. Op de configurator zie ik wel niet veel verschil

2 uren geleden, BMWMB zei:

Wat was de prijs van je 991GT3?

Ik veronderstel dat met de hybride aandrijving van de GTS, de manuele versnellingsbak niet meer te combineren zal zijn?

20 uren geleden, ir_fuel zei:

Wat een tenenkrullend stukje lagere-school toneel was dit trouwens. Ik heb het niet kunnen uitkijken.

Idd, wat  was me dat zeg....... 

6 uren geleden, Audi S8 zei:

Een van de persfoto's waar ik me enorm aan stoor is de volgende. Wat mij betreft is dit een enorme achteruitgang tegen de 992.1 en oogt die enorm goedkoop.

Oeie ja idd een achteruitgang.

Aan de andere kant wel duidelijker, want blijkbaar is dat voor veel niet echt intuitief dat die schakelaar in de 992.1 dient om te starten en denkt iedereen dat het voor de lichten is. 

Maar design matig en quality feel idd een verschil...

5 uren geleden, BMWMB zei:

De prijzen tov 2019/2020 toen wij onze S gekocht hebben waren al fors gestegen, en dit nieuw model doet er bij de GTS nog eens 10% bij, ook omdat het vermogen fors gestegen is. Als de 992.2 GT3 er zal komen, dan verwacht ik zelfs +200k basisprijs.

Klopt...

Toen ik de GT3 bestelde was mijn spec van mijn oude 2S al met 15 a 20k gestegen op 3 jaar tijd. Plus dat tussen bestelling en levering de GT3 ook een pak duurder is geworden (zou moeten opzoeken hoeveel maar was maar ik dacht ruim 15k). 

Goeie financiele zaak gedaan aan mijn GT3 denk ik. Zou verdomme toch slikken zijn om nu een 992.2 te bestellen...

4 uren geleden, BMWMB zei:

Jawel hoor, sportdesign sideskirts kan je nog steeds krijgen, ook op de GTS.

Ik zie weinig tot geen toegevoegde waarde op een 992.1 eerlijk gezegd. Het verlies van de analoge toerenteller vind ik echt achteruitgang. Mooie tech voor de GTS maar persoonlijk ben ik geen fan van meer complexiteit in alle wagens.

• Like 1

Ook geen grote fan, zo op 't eerste zicht. Niet dat ze de 992 verneukt hebben maar 't is er ook niet echt op vooruit gegaan, qua looks. Base spec Carrera is voor mij ook de knappere.

Het tijdperk van aero-velgen is ook aangebroken bij de 911, zo te zien. (Maar ik vind er wel nog mijn goesting in.)

• Like 2

24 minuten geleden, gTa zei:

Ook geen grote fan, zo op 't eerste zicht. Niet dat ze de 992 verneukt hebben maar 't is er ook niet echt op vooruit gegaan, qua looks. Base spec Carrera is voor mij ook de knappere.

Het tijdperk van aero-velgen is ook aangebroken bij de 911, zo te zien. (Maar ik vind er wel nog mijn goesting in.)

Die aero velgen zijn toch allemaal :sick:... Als ik naar de opties kijk dan blijven enkel die niet aero dingen over :D 

Daarnet postje zien passeren op insta...

Design van de neus doet met de combinatie van zwart/carrosseriekleur sterk denken aan de looks van de GT3. Idem achterbumper, met die extra neep erin en full black insert tot beneden.

Voorlichten zien er wel nice uit, maar moet je eens in het echt zien. Achterlichten vind ik echt een achteruitgang en heel spijtige zaak. 

Denk dat je ze idd live moet zien, ook die velgen. Daar zaten er toch 2 tussen (heb maar een halve minuut door de Configurator gescrold) die ik wel nog oké vond.
Maar ik vind die aero-velgen met iets dikkere lip, zoals AMG ze ook al een paar jaar maakt, doorgaans wel nog oké. :D  Dus 't zal aan mij liggen.

Agreed vwb de achterlichten.

• Like 1

Net eens moeite gedaan om een GTS (2) te speccen, mits wat moeite doen, heb je toch een mooie GTS voor 190k (ex clubleder, ex adaptieve cc, ex gekoelde stoelen) en dat zal toch veel auto zijn voor dat geld. Ik ga toch eens kijken bij @Alexanderr kortelings. 😉

• Like 1

190k??? Basis is 183k voor een GTS 2... dan heb je eigenlijk zo goed als geen opties...

Denk dat je moeilijk onder de 200 gaat blijven. Trouwens, nu enkel keuze tussen base carrera en GTS... Ik veronderstel dat er ook een opvolger gaat komen van de S?

7 uren geleden, Audi S8 zei:

Enfin

Manuele non-S turbo wordt de sweet spot, samen met de base Carrera.

6 uren geleden, X5. zei:

Prijsverschil met Duitsland is ook wel serieus aan het worden. Is de standaarduitrusting dan zo verschillend?

Targa 4 GTS:
BE: 206720 incl 21% btw 
DE: 192900 incl 19% btw

Dat hebben we aan de importeur te danken. Dit was bij de GT4 RS en de Spyder RS ook al zo. In België zat "standaard" bij de Spyder RS bv die horloge en een autohoes bij in de prijs, terwijl veel mensen zeker die horloge niet zouden speccen. De horloge zorgde al voor 8k verschil tov Nederland bv.

5 uren geleden, ICM zei:

Enfin

Je gaat akkoord of je vindt het maar een dwaze opmerking?

14 uren geleden, ICM zei:

K had het nog gezegd hè da’k ging mailen met AG dat er ne nieweirt per se dat leer wilde en kijkt nu

14 uren geleden, ICM zei:

Wel nog altijd geen elektrische koffer

• Funny 2