The Swede 6.662 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 18 minuten geleden, toere zei: Kleur hier al vermeld? In mijn geval, zwart. Al kan je de kleur tot aan het begin van bouw nog veranderen. Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 2 uren geleden, The Swede zei: En andere klanten die graag een 911 willen kopen, MOETEN minstens 220'000 euro op tafel kunnen leggen ipv de 158'000 voor een "gewone" Carrera S. Then again, wat is 62'000 euro? Het begint u echt serieus naar het hoofd te stijgen... En, geheel misschien, zijn er ook Porsche- of autoliefhebbers die niet de harde kant van een GT3 willen, maar wel nog het simpele rijplezier van zelf nog rijden met een Carrera S (die toch ook 480pk heeft). Wat is dit nu weer voor zever? Ik heb zelf een carrera S gehad en niet omdat die slecht was. Als het enkel om die manuele gaat kon je toch ook een manuele carrera S kopen... Ik zeg toch nergens dat die opleg niets is... Maar ja, geen idee uit welke context je het trekt... 1 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 Of de nieuwe Carrera T. Enkel met manuele 6-bak . 4 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 21 januari 2025 Geplaatst: 21 januari 2025 Ben even gaan piepen tijdens de middag. Ik vind het zeker ni verkeerd, Cartagena Yellow komt geslaagd over op 911 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 21 januari 2025 Geplaatst: 21 januari 2025 Op 20/1/2025 om 15:52, Naish zei: Wat is dit nu weer voor zever? Ik heb zelf een carrera S gehad en niet omdat die slecht was. Als het enkel om die manuele gaat kon je toch ook een manuele carrera S kopen... Ik zeg toch nergens dat die opleg niets is... Maar ja, geen idee uit welke context je het trekt... Jij trok het eerst uit context. Mijn punt was : waarom kan de nieuwe Carrera S niet in handgeschakeld. Jouw punt was: waarom is dat een probleem, je kan een GT3 kopen. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 21 januari 2025 Auteur Geplaatst: 21 januari 2025 De Carrera T is toch handgeschakeld. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 21 januari 2025 Geplaatst: 21 januari 2025 18 minuten geleden, BMWMB zei: De Carrera T is toch handgeschakeld. Dat is toch kut? Bij interieur heb je de keuze tussen zwart, zwart of zwart... 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 21 januari 2025 Geplaatst: 21 januari 2025 51 minuten geleden, BMWMB zei: De Carrera T is toch handgeschakeld. En die is op een haar na even duur als een Carrera S, die veel meer opties biedt qua interieur, velgen, etc en die met zijn 480pk exact 0.1s minder snel naar 100 gaat als een 62000 euro duurdere GT3. Die laatste zijn idd andere wagens, maar ik bekijk het hier even vanuit het opzicht van de algemene klant. Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 21 januari 2025 Geplaatst: 21 januari 2025 De algemene klant die voor een bompa spec gaat wil geen manueel. Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 8 uren geleden, Naish zei: De algemene klant die voor een bompa spec gaat wil geen manueel. Laat "die voor een bompa spec gaat" maar weg. Snel eens even gekeken op mobile.de: van de 2.126 te koop staande Porsches 992 (tot 481 pk om zo alles t.e.m. GTS mee te hebben maar excl. speciallekes zoals GT3, GT3 touring, S/T en Sport Classic) zijn er 111 met manuele versnellingsbak. Daarvan zijn er 93 Carrera T. Dus dan blijven er 18 stuks over (Carrera, Carrera S, Carrera GTS) met manuele bak. Dat is 0,8%. 1 1 Quote
PieterA 1.342 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 Enkel S en GTS. Het basismodel van de 992 was er nooit met handbak. 1 Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 2 uren geleden, gTa zei: Laat "die voor een bompa spec gaat" maar weg. Snel eens even gekeken op mobile.de: van de 2.126 te koop staande Porsches 992 (tot 481 pk om zo alles t.e.m. GTS mee te hebben maar excl. speciallekes zoals GT3, GT3 touring, S/T en Sport Classic) zijn er 111 met manuele versnellingsbak. Daarvan zijn er 93 Carrera T. Dus dan blijven er 18 stuks over (Carrera, Carrera S, Carrera GTS) met manuele bak. Dat is 0,8%. Ja maar wat als je de beweging dan omgekeerd doet en alles boven de 481 pk, hoeveel % is dan manueel... Je zit wel met alle turbo's er dan bij die ook by default manueel zijn, maar alle sportclassics zijn by default manueel... Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 24 minuten geleden, Naish zei: Ja maar wat als je de beweging dan omgekeerd doet en alles boven de 481 pk, hoeveel % is dan manueel... Je zit wel met alle turbo's er dan bij die ook by default manueel zijn, maar alle sportclassics zijn by default manueel... Daar ging 't toch niet om? 't Ging 'm om de gewone 911. Veel specials (zoals de Sport Classic en de S/T) zijn met opzet énkel manueel owv 't feit dat ze een héél specifieke niche klanten aanspreken die net die manuele bak willen. De turbo is d'office PDK, maar ik denk dat je 't juist bedoelde maar verkeerd neerschreef. Quote
Populair bericht Alexanderr 36.251 Geplaatst: 22 januari 2025 Populair bericht Geplaatst: 22 januari 2025 2 uren geleden, gTa zei: Laat "die voor een bompa spec gaat" maar weg. Snel eens even gekeken op mobile.de: van de 2.126 te koop staande Porsches 992 (tot 481 pk om zo alles t.e.m. GTS mee te hebben maar excl. speciallekes zoals GT3, GT3 touring, S/T en Sport Classic) zijn er 111 met manuele versnellingsbak. Daarvan zijn er 93 Carrera T. Dus dan blijven er 18 stuks over (Carrera, Carrera S, Carrera GTS) met manuele bak. Dat is 0,8%. Misschien vindt iedereen die een manuele bak heeft die zo goed, dat ze hem niet willen verkopen! 2 8 Quote
tuscani 11.814 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 39 minuten geleden, Alexanderr zei: Misschien vindt iedereen die een manuele bak heeft die zo goed, dat ze hem niet willen verkopen! Of aan het bijhouden als investering. 1 Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 58 minuten geleden, gTa zei: Daar ging 't toch niet om? 't Ging 'm om de gewone 911. Veel specials (zoals de Sport Classic en de S/T) zijn met opzet énkel manueel owv 't feit dat ze een héél specifieke niche klanten aanspreken die net die manuele bak willen. De turbo is d'office PDK, maar ik denk dat je 't juist bedoelde maar verkeerd neerschreef. Ik schreef het idd verkeerd, de turbo's zijn idd sowieso pdk... Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 Bij de 991 Carrera T zou ongeveer 15% vd kopers manueel zijn gegaan Bij de 992.1 Carrera T nog minder Toch houden ze vast aan het concept en de facelift nu is enkel nog manueel op de T. Gewaagde zet. En er is zelfs een cabrio variant van!! Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 1 uur geleden, Alexanderr zei: Misschien vindt iedereen die een manuele bak heeft die zo goed, dat ze hem niet willen verkopen! Stel je voor! Ik zou niks liever hebben. M'n kop eraf als de effectieve productiecijfers van Porsche zwaar zouden afwijken van die (afgerond naar boven) 1% manueel geschakelde 992 (excl. GT3 en speciallekes zoals Sport Classic en S/T). Heb jij daar zicht op, op zo'n cijfers? Quote
Fr79 506 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 Denk dat het vooral zal afhangen van gebruik eerder dan conviction. Als ga je er in de P-crowd natuurlijk altijd hebben van 'Kijk eens, ik ben een echte, mijn daily is een manuele!' Voor daily gebruik in de doorsnee Vlaamse verkeersdrukte overdag moet je al een masochist zijn om manueel te rijden. Allemaal fun&games tot je weer eens stil staat op een of andere ringweg of steeds vaker ook in een provinciegat. Als 2de/3de/4de plezierwagen uiteraard manueel als de keuze zich stelt. 2 Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 44 minuten geleden, Mich zei: Bij de 991 Carrera T zou ongeveer 15% vd kopers manueel zijn gegaan Bij de 992.1 Carrera T nog minder Toch houden ze vast aan het concept en de facelift nu is enkel nog manueel op de T. Gewaagde zet. En er is zelfs een cabrio variant van!! Uiteindelijk is het in hun voordeel, hé. Porsche is daar een krak in. Zal wel zeer goed besturdeerd zijn: door heel gericht wat specifieke uitrusting aan een "apart model" (Carrera T) toe te voegen, zaken die anders optioneel moeten worden bijbesteld, wordt de manuele versnellingsbak verpakt in een pakket dat ze verkopen als speciaal maar eigenlijk vooral opbrengt voor Porsche. De zéér zeldzame klant die vandaag de dag een manuele bak wil op een gewone Carrera of Carrera S, inclusief een andere kleur interieur dan zwart (= de enige optie bij een Carrera T), staat dan in de kou ... maar hoeveel zijn er dat? Iig een pak minder dan het aantal klanten dat met goesting een Carrera T koopt, imo. Even snel geteld op mobile.de: van de 8 stuks 991 Carrera T die te koop staan, zijn er 7 met manuele bak en maar 1 met PDK. De (niet serieus gemeende) veronderstelling van Alex is dus 't omgekeerde van de realiteit: een veel groter percentage van de eigenaren van ene met manuele boite wil er van af, dan deze van ene met PDK. (Ik weet dat je absoluut niet voort kan gaan op wat op mobile.de wordt aangeboden, voor auto's met dergelijke kleine aantallen. Daar zijn te veel factoren van te grote invloed. Enige wat correct is zijn de productiecijfers van Porsche zelf, zoals jij ze aanreikt.) Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 Wel… op de 991 Carrera T heeft Porsche wel meer “moeite” gedaan om hem apart te maken, ik spreek dan over de manuele variant he. Als ik me goed herinner waren de bakverhoudingen iets korter dan op de pdk (of was het de pont?). Dit maakte de auto sowieso al levendiger dan de pdk. Er is lang gedacht dat het T model een one-off zou worden maar dit is niet zo. Op de 992 is Porsche voor de T wat lui geweest en geen verschil gemaakt tussen manueel en pdk. Voor de facelift weer een heel ander verhaal. Ik vind het fantastisch dat ie enkel manueel wordt aangeboden alsook dat de boite nu maar 6 verhoudingen gaat hebben. Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 22 januari 2025 Geplaatst: 22 januari 2025 Op 19/1/2025 om 20:13, BMWMB zei: De gele die ik gezien heb was een Carrera cabriolet. Dat geel was niet verkeerd, maar wel de combinatie met de blauwe kap en blauw interieur. de IKEA-versie ? 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.