Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Klassieke uitvoering is voor mij eerder zoiets:

image.thumb.png.9cdeccddd66f97812a4fcc7b347e6f1e.png

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
2 uren geleden, Challazer zei:

https://porsche-code.com/PTHR8WB7

Zo zou hij mogen komen tbh. 

Prijs is wel geschift, das los 70k meer dan de 991.1 targa GTS

Nuts idd.

Wel erg blauw hoor, dat interieur.

Geplaatst:
2 uren geleden, SpeedExceed zei:

Saai dat zilver, maar het past wel met de zwarte accenten van de GTS. Wel vind ik dat het blauwe interieur knapper dan dat bruin, want dat bruin is me te licht, te fel. Vroeger had ja een donkerder 'Espresso' bruin wat ik veel knapper vond.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, vince522 zei:

Klassieke uitvoering is voor mij eerder zoiets:

image.thumb.png.9cdeccddd66f97812a4fcc7b347e6f1e.png

Buitenzijde knap, hoewel ik niet begrijp dat je de achterlichten grijs neemt, en toch de klauwen rood. Ik zou dan ook de achterlichten rood nemen, ofwel de klauwen zwart.

Ik zie ook graag een licht interieur, maar ben geen fan van bicolor stoelen.

Maar, zeker een mooie configuratie. Welk blauw is dit trouwens?

Geplaatst:
11 minuten geleden, BMWMB zei:

Vroeger had ja een donkerder 'Espresso' bruin wat ik veel knapper vond.

Had ik op mijn 991.2, idd heel mooi.

Geplaatst:
55 minuten geleden, Redfive zei:

Had ik op mijn 991.2, idd heel mooi.

Awel, en die oude tijden mis ik.. enorm zelfs. Daarom hoop ik dat een turbo terug klassiek te speccen is, zoals bij de 992.1 mogelijk was. Want een GTS vandaag, zowel in Targa trim als normale coupé, vind ik allemaal een stap te ver. Maar alweer, des gouts et des couleurs,... de moderne jeugd zal dit liever zien, ik ben nog van de oude stempel. 😉

Geplaatst:
2 uren geleden, BMWMB zei:

Buitenzijde knap, hoewel ik niet begrijp dat je de achterlichten grijs neemt, en toch de klauwen rood. Ik zou dan ook de achterlichten rood nemen, ofwel de klauwen zwart.

Ik zie ook graag een licht interieur, maar ben geen fan van bicolor stoelen.

Maar, zeker een mooie configuratie. Welk blauw is dit trouwens?

Ben vertrokken van een andere config en enkel maar de hoofdzaken aangepast, zou inderdaad het remlicht in het rood nemen. Yachting Blue metallic, liever PTS dan de PCCB op een GTS.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 4/6/2025 om 09:19, SpeedExceed zei:

spec hem gerust eens in een klassieke uitvoering 😉

Kan je toch erg veel kanten mee uit? Zilverkleurige rolbeugel en velgen, en daarna 1 van de tig "klassieke" combinaties. Zilver/bruin, zilver/bordeaux, grijs/beige, grijs/bruin, blauw/beige, blauw/crème, groen/beige, groen/crème, etc etc.

Ik vind een targa 4 GTS absurd duur voor wat het is. Evenmin overtuigd van het concept, noch optisch (al vind ik hem nog altijd knap) of gebruiksmatig. Ik zou dan altijd de cabrio prefereren. Kan je ook als T krijgen met manuele bak (zou absoluut mijn keuze zijn), of met een ruimer budget straks de GT3 cabrio.

Geplaatst:
Op 4/6/2025 om 11:52, BMWMB zei:

Saai dat zilver, maar het past wel met de zwarte accenten van de GTS. Wel vind ik dat het blauwe interieur knapper dan dat bruin, want dat bruin is me te licht, te fel. Vroeger had ja een donkerder 'Espresso' bruin wat ik veel knapper vond.

Ja, en (persoonlijk) nog knapper is het cocoa van nog vroeger, da's heel rijk/warm van tint (waar espresso valer is).

Geplaatst:
11 minuten geleden, gTa zei:

Ja, en (persoonlijk) nog knapper is het cocoa van nog vroeger, da's heel rijk/warm van tint (waar espresso valer is).

Cocoa is iets te moelleux au chocolat voor mij. Wij hadden espresso/cognac bicolor op de Cayenne. Ging goed samen.

90.jpg

70.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
35 minuten geleden, ICM zei:

Cocoa is iets te moelleux au chocolat voor mij. Wij hadden espresso/cognac bicolor op de Cayenne. Ging goed samen.

90.jpg

70.jpg

Machtig mooie combo, idd.

Agreed wat cocoa betreft qua bruintint: zeer warm (rodig bruin eerder dan koel/groenig) en sterke saturatie van kleur. Maar ik vind dat voor 'n (uni donker) interieur wel mooi.
Dat zou ik vandaag combineren met een "klassiek" donkerblauw metallic (ocean, moonlight, night..) en bij een targa of cabrio dan met bijpassend bruine kap.

• 4 weken later...
Geplaatst:
Zojuist, ICM zei:

Waarom wil je die 4?

Ik ga u antwoorden met een omweg, een Turbo is altijd een 4. Iets anders moet ik niet hebben. Een klassieke Turbo Non-S.

Geplaatst:
Zojuist, SpeedExceed zei:

Ik ga u antwoorden met een omweg, een Turbo is altijd een 4. Iets anders moet ik niet hebben. Een klassieke Turbo Non-S.

Een 4S is al zo weinig een turbo als een S een turbo is. Wat maakt dan het verschil voor jou?

Geplaatst:
53 minuten geleden, ICM zei:

Een 4S is al zo weinig een turbo als een S een turbo is. Wat maakt dan het verschil voor jou?

Ik bedoel met effectief een Turbo (S). 🙂 

Looks, comfort, personaliseringsmogelijkheden, .. allemaal meer mijn ding.

Geplaatst:

Wordt zo stilletjes aan tijd dat de 992.2 turbo voorgesteld wordt... mijn gedacht. :D 

Ik hoopte op deze periode (post Le Mans & de andere 24h races), maar dat gaatje vullen ze blijkbaar op met een zoethoudertje (Carrera 4S is nu geen spannende aanvulling van de line-up).
't Zal dan voor net na de zomer zijn, neem ik aan?

Geplaatst:
1 uur terug, gTa zei:

Wordt zo stilletjes aan tijd dat de 992.2 turbo voorgesteld wordt... mijn gedacht. :D 

Ik hoopte op deze periode (post Le Mans & de andere 24h races), maar dat gaatje vullen ze blijkbaar op met een zoethoudertje (Carrera 4S is nu geen spannende aanvulling van de line-up).
't Zal dan voor net na de zomer zijn, neem ik aan?

Week 37 😄 (de S toch, de gewone zou iets later volgen)

• 2 maanden later...
Geplaatst:

De 992.2 turbo S werd voorgesteld.

image.thumb.png.12ff61ca3982f1b2a60fc8c3815fdb2b.png

640pk uit de flat six biturbo + 71 pk uit de elektrische assistentie zoals de GTS die ook heeft (vnl. torque-fill).
Samen ("systeemvermogen") goed voor 711 pk en 800 Nm. Top 322 km/u, 0-100 in 2,5s en tot 200 uit stilstand duurt 8,4s.

Standaard komt de afwerking (velgen, raamomlijstingen, logo's, ...) nu ook in dat bronskleurtje "turbonit" maar optioneel kan alles anders, uiteraard.

Prijzen (Duitsland) vanaf 271k EUR.

image.thumb.png.8c1c21bc5d3a35f788663259389dc3e2.png

Ook als cabrio:

image.thumb.png.e4c66f565a0a83a2fb43c6f34e09d0a9.png

image.thumb.png.30ab4a6598cbae7c78605c39865f93d9.png

image.thumb.png.5d64bf325b3112423f27bc56e9197795.png

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
2 minuten geleden, gTa zei:

De 992.2 turbo S werd voorgesteld.

image.thumb.png.e4c66f565a0a83a2fb43c6f34e09d0a9.png

nou

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid