Ga naar inhoud

BMW M550d xDrive


Lefty

Aanbevolen berichten

[TABLE=class: tborder, width: 100%, align: center]

[TR]

[TD=class: alt1, bgcolor: #F5F5F5]BMW M550d xDrive - 80,800 EUR

BMW M550d xDrive Touring - 83,750 EUR

BMW X5 M50d - 82,300 EUR

BMW X6 M50d - 85,800 EUR

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Wel Duitse prijzen deze, dus pak nog 5k extra?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat blok zelf hetzelfde als dat van een 30d/35d/40d, of zijn er zaken verbeterd/versterkt?

Of betere vraag, zit er nog marge op om dat ding te chippen?

Met zo'n 430pk en 850Nm wil ik dat ooit wel :inlove:

edit: E39 M5 deed 5,3s naar de 100, met een 4.9 V8 naft. Deze 3l diesel doet het in 4,7s. Zotjes...

aangepast door fiddy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat blok zelf hetzelfde als dat van een 30d/35d/40d, of zijn er zaken verbeterd/versterkt?

Of betere vraag, zit er nog marge op om dat ding te chippen?

Hier vind je al een gedeeltelijk antwoord:

Quell der Dieselfreude ist weiterhin der aufgeladene Dreiliter-Reihensechszylinder. Um für M Performance an den Start gehen zu dürfen, wurde dessen Aufladetechnik allerdings weiter aufgerüstet. So arbeitet der neue Motor mit drei Ladern - zwei kleine Hochdrucklader mit variabler Turbinengeometrie und einem größeren Niederdrucksystem. Ein Ladeluftkühler unmittelbar vor den Brennräumen und zwei hinter den Niederdrucksystemen sorgen für leistungssteigernde Lufttemperaturen. Im niedertourigen Bereich knapp oberhalb der Leerlaufdrehzahl wird zunächst einer der beiden kleinen Lader aktiv. Ab etwa 1.500/min. schaltet sich der große Lader dazu. Ab rund 2.700/min. tritt der dritte Lader in Aktion. Unter vollem Ladedruck entwickelt der Sechszylinder dann ab 4.000/min satte 381 PS. Das maximale Drehmoment von 740 Nm liegt schon ab 2.000/min. an. Maximal dreht der Dreiliter bis zu 5.400/min. Um den von 185 auf 200 bar gestiegenen maximalen Verbrennungsdruck dauerhaft standzuhalten, wurde auch der Motorblock weiterentwickelt. Zylinderkopf und Kurbelgehäuse wurde hochdruckverdichtet, ein neues Zugankerkonzept spannt die Bauteile nachhaltig zusammen und hochfeste Werkstoffe sollen Kurbelwelle und Pleuel belastungsresistenter machen.

5400 rpm. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

:drool:

Ik wil dat zo hard.

5 berline en touring Zijn wel duur ivg met X6 en X5 IMO.

Ik ook, maar dan wel een M 650d xDrive GranCoupé.

Laat de eerste eigenaars maar de kinderziektes verteren, zodat ik over een paar jaren een betrouwbare versie kan kopen.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid