Ga naar inhoud

BMW M550d xDrive


Lefty

Aanbevolen berichten

Het probleem in België is dat je deze motor niet optimaal kan benutten. Je kan wel eens genieten van een sprintje en van een snelle herneming, maar daar stopt het. Deze 550d is geboren voor de Duitse Autobahn, om zeer snel lange afstanden te knallen, en dat aan een redelijk verbruik. Toch zou ik deze motor in m'n 5 willen hebben.:)

Met de nieuwe reglementering betreffende VAA zal deze wagen in België, door de veel lagere CO2, nog interessanter worden dan z'n benzinebroertje de 550i.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vraag mij af wie dit koopt.

Het is toch niet meer goedkoop, en een diesel koopt ge toch vooral omdat het goedkoper is dan benzine als ge veel rijdt.

Ge hebt altijd wel iemand die iets beter wil, maar een 550i is dan misschien al wat ge wilt. Op een bepaald moment moet ge gewoon nr een benzine gaan als ge het kunt betalen ipv diesels verder en verder uit te persen.

Ik zou nooit 80 k euro kunnen hangen aan iets met zo een geluid of het moet een 7 of s-klasse zijn.

Wees er maar zeker van dat dit véél verkocht zal worden. Zeker met de nieuwe BIV.

Weinig BIV, weinig taks (700 euro per jaar), laag verbruik. Enkel flinke aanschafprijs, maar dan rijd je hem gewoon een paar jaartjes langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil dat ik maak is dat tussen transport en plezier. Maar een 5 is misschien altijd transport.

Ik zal u eens komen uithalen met de 5. Ik zal u bewijzen dat comfort en ruimte ook gekoppeld kunnen worden aan plezier. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees er maar zeker van dat dit véél verkocht zal worden. Zeker met de nieuwe BIV.

Weinig BIV, weinig taks (700 euro per jaar), laag verbruik. Enkel flinke aanschafprijs, maar dan rijd je hem gewoon een paar jaartjes langer.

Z'n grootste concurrent wordt de 650d xDrive GC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal u eens komen uithalen met de 5. Ik zal u bewijzen dat comfort en ruimte ook gekoppeld kunnen worden aan plezier. :wink:

Was een beetje zwart-wit, ik geloof wel dat dat een heel fijne auto is, maar met een verbruikt van 15 liter zou ge toch niet kunnen lachen? Met een speelgoedje als uw M3 is dat makkelijker te verantwoorden denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het betoog niet over het feit dat je zoveel zou betalen voor een diesel... De keuze diesel en benzine wordt vooral gestuurd door gebruikskost die bij de diesel veel lager ligt... Dat je veel geld uitgeeft aan de auto heeft niks te maken met de gebruikskost.

Iemand heeft een bepaald budget in gedachten voor een auto... Daarmee gaat hij kopen en voor het rijden is er ook een budget en dan bepalen de km's wat hij erin kapt volgens mij... Als het geld geen belang meer geeft, dan rij je volgens mij ook geen M5...

Ik vind dat wel wat een overdreven statement (benzine >>> diesel), als je het over een luxewagen als een 5 serie hebt.

²²²²²

Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat een A7 benzine mij zoveel meer plezier zou bieden als mijne diesel. Een RS7 zou idd leuker zijn, maar dan spreken we weer over een heel andere prijs en gebruikskost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slecht argument.

Die mannen rijden niet om te spelen en zich te amuseren, die rijden om wedstrijden te winnen.

Straks ga je nog zeggen dat ze het tegen hun zin doen :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straks ga je nog zeggen dat ze het tegen hun zin doen :roll:

Nah, maar vermoedelijk zouden ze toch liever in een F1 auto met naft gereden hebben :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straks ga je nog zeggen dat ze het tegen hun zin doen :roll:

Nee, maar ik denk dat je mijn punt wel snapt.

Een diesel kan énorm efficiënt gemaakt worden qua verhouding prestaties/verbruik.

Net wat ze in de racerij nodig hebben.

Maar dat wil nog niet zeggen dat het daarom heel leuke motoren zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar ik denk dat je mijn punt wel snapt.

Een diesel kan énorm efficiënt gemaakt worden qua verhouding prestaties/verbruik.

Net wat ze in de racerij nodig hebben.

Maar dat wil nog niet zeggen dat het daarom heel leuke motoren zijn.

Niet noodzakelijk nee, maar dat wil ook niet zeggen dat het daarom géén leuke motoren zijn. Of dat een benzine motor per definitie plezier levert.

Echt, ik begin dat een beetje een achterhaalde discussie te vinden.

Kan best zijn dat veel mensen liever met een 120i rijden, maar ik weet me prima te amuseren met een Golfje TDI. Ik bedot mezelf wat door die duw, maar who cares? Beleving! Niets beter om mee door het verkeer te schieten. En dat dan nog eens met een veel lager verbruik.

Allemaal persoonlijke voorkeuren IMHO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's toch geen bewijs? :unknown:

Dat de acceleratie afneemt in hoge toeren is normaal, maar door op te schakelen kom je terug in een laag toerentalgebied te zitten met een langere overbrengingsverhouding (wat veel mensen vergeten) waardoor de acceleratie óók afneemt.

Uiteindelijk bepaalt het koppel aan de wielen hoe snel een auto accelereert, en dat is een functie van zowel het motorkoppel als de overbrengingsverhouding.

Vergelijk die grafiek eens met het filmpje.

Bij het opschakelen naar 2de en 4de hervalt de motor naar ca. 4400rpm. Da's het toerental waarbij het vermogen begint te dalen, en het koppel al ver afgenomen is. Redelijk zeker dat hetzelfde sprintje sneller moet kunnen door eerder te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het M'etje had er nooit mogen opstaan!

Indeed, maar ook niet op een 5 serie naft. Het M'etje staat voor 'Motorsport'. Er wordt helemaal geen Motorsport bedreven met 5 series. Het is dus gewoon marketing :poke:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het M'etje had er nooit mogen opstaan!

Lang geleden was er al eens een M535i, nl. de E28. Dit was een gewone 5 met een gewone (lees niet-M) motor, maar voorzien van de nodige M-addenda. Dit is dus niet nieuw voor BMW. Die M performance modellen situeren zich tussen de gewone en de echte M-modellen in. Ze zijn voorzien van een door de M afdeling ontwikkelde motor, maar ook niets meer. Deze 550 heeft niet de ophanging, remmen, versnellingsbak, zetels,... van de echte M5, dus een echte M is het zeker niet. Maar door de marketing die ze rond de magische letter M hangen, zal deze 550d net iets specialer zijn dan een gewone 5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indeed, maar ook niet op een 5 serie naft. Het M'etje staat voor 'Motorsport'. Er wordt helemaal geen Motorsport bedreven met 5 series. Het is dus gewoon marketing :poke:

Geen enkele M zal zonder aanpassingen voor de Motorsport gebruikt worden. Wel zal eender welke M door z'n specifieke motor, remmen, versnellingsbak, sper,... een veel verdere limiet hebben in z'n kunnen, en zullen deze wagens voor de meeste amateurs voldoen om sportiever te rijden op de openbare weg of om af en toe eens op circuit te gaan. Denk eraan dat de M5 al jaren wordt ingezet als Ringtaxi op de Nurburgring. Toch een bewijs dat M meer is dan enkel marketing. Idem geldt dit trouwens voor Audi Sport en Mercedes AMG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkele M zal zonder aanpassingen voor de Motorsport gebruikt worden. Wel zal eender welke M door z'n specifieke motor, remmen, versnellingsbak, sper,... een veel verdere limiet hebben in z'n kunnen, en zullen deze wagens voor de meeste amateurs voldoen om sportiever te rijden op de openbare weg of om af en toe eens op circuit te gaan. Denk eraan dat de M5 al jaren wordt ingezet als Ringtaxi op de Nurburgring. Toch een bewijs dat M meer is dan enkel marketing. Idem geldt dit trouwens voor Audi Sport en Mercedes AMG.

Klinkt mooi, maar de Ringtaxi is verre van standaard. Ophanging en remmen zijn zwaar geupgrade.

Voor het overige, grotendeels akkoord. Maar de oorsprong van M modellen gaat terug naar homologatiespecials (zoals de M1, M3 en 190 E 2.5-16 EVO versies dat ook waren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff, wat een gezeik over al dan niet een M, een diesel van bijna 400 PK, das genoeg M, me dunkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid