BMWMB 9.853 Geplaatst: 21 februari 2012 Delen Geplaatst: 21 februari 2012 Het probleem in België is dat je deze motor niet optimaal kan benutten. Je kan wel eens genieten van een sprintje en van een snelle herneming, maar daar stopt het. Deze 550d is geboren voor de Duitse Autobahn, om zeer snel lange afstanden te knallen, en dat aan een redelijk verbruik. Toch zou ik deze motor in m'n 5 willen hebben. Met de nieuwe reglementering betreffende VAA zal deze wagen in België, door de veel lagere CO2, nog interessanter worden dan z'n benzinebroertje de 550i. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RRD 9.054 Geplaatst: 21 februari 2012 Delen Geplaatst: 21 februari 2012 ik vraag mij af wie dit koopt.Het is toch niet meer goedkoop, en een diesel koopt ge toch vooral omdat het goedkoper is dan benzine als ge veel rijdt. Ge hebt altijd wel iemand die iets beter wil, maar een 550i is dan misschien al wat ge wilt. Op een bepaald moment moet ge gewoon nr een benzine gaan als ge het kunt betalen ipv diesels verder en verder uit te persen. Ik zou nooit 80 k euro kunnen hangen aan iets met zo een geluid of het moet een 7 of s-klasse zijn. Wees er maar zeker van dat dit véél verkocht zal worden. Zeker met de nieuwe BIV. Weinig BIV, weinig taks (700 euro per jaar), laag verbruik. Enkel flinke aanschafprijs, maar dan rijd je hem gewoon een paar jaartjes langer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.853 Geplaatst: 21 februari 2012 Delen Geplaatst: 21 februari 2012 Het verschil dat ik maak is dat tussen transport en plezier. Maar een 5 is misschien altijd transport. Ik zal u eens komen uithalen met de 5. Ik zal u bewijzen dat comfort en ruimte ook gekoppeld kunnen worden aan plezier. :wink: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.853 Geplaatst: 21 februari 2012 Delen Geplaatst: 21 februari 2012 Wees er maar zeker van dat dit véél verkocht zal worden. Zeker met de nieuwe BIV.Weinig BIV, weinig taks (700 euro per jaar), laag verbruik. Enkel flinke aanschafprijs, maar dan rijd je hem gewoon een paar jaartjes langer. Z'n grootste concurrent wordt de 650d xDrive GC. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 21 februari 2012 Delen Geplaatst: 21 februari 2012 Ik zal u eens komen uithalen met de 5. Ik zal u bewijzen dat comfort en ruimte ook gekoppeld kunnen worden aan plezier. :wink: neenee, pak die renault maar, ik ben de hele week thuis Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 21 februari 2012 Delen Geplaatst: 21 februari 2012 Ik zal u eens komen uithalen met de 5. Ik zal u bewijzen dat comfort en ruimte ook gekoppeld kunnen worden aan plezier. :wink: Was een beetje zwart-wit, ik geloof wel dat dat een heel fijne auto is, maar met een verbruikt van 15 liter zou ge toch niet kunnen lachen? Met een speelgoedje als uw M3 is dat makkelijker te verantwoorden denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 8.000 Geplaatst: 22 februari 2012 Delen Geplaatst: 22 februari 2012 Ik snap het betoog niet over het feit dat je zoveel zou betalen voor een diesel... De keuze diesel en benzine wordt vooral gestuurd door gebruikskost die bij de diesel veel lager ligt... Dat je veel geld uitgeeft aan de auto heeft niks te maken met de gebruikskost. Iemand heeft een bepaald budget in gedachten voor een auto... Daarmee gaat hij kopen en voor het rijden is er ook een budget en dan bepalen de km's wat hij erin kapt volgens mij... Als het geld geen belang meer geeft, dan rij je volgens mij ook geen M5... Ik vind dat wel wat een overdreven statement (benzine >>> diesel), als je het over een luxewagen als een 5 serie hebt. ²²²²² Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat een A7 benzine mij zoveel meer plezier zou bieden als mijne diesel. Een RS7 zou idd leuker zijn, maar dan spreken we weer over een heel andere prijs en gebruikskost... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.572 Geplaatst: 22 februari 2012 Delen Geplaatst: 22 februari 2012 Bewijs dat het geen zin heeft om hoog in toeren te gaan... Wel enorm vet dat het kan met een diesel natuurlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.621 Geplaatst: 22 februari 2012 Delen Geplaatst: 22 februari 2012 Heerlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fernand 2.389 Geplaatst: 22 februari 2012 Delen Geplaatst: 22 februari 2012 Tuurlijk datte... Slecht argument. Die mannen rijden niet om te spelen en zich te amuseren, die rijden om wedstrijden te winnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lefty 18.519 Geplaatst: 22 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2012 Slecht argument.Die mannen rijden niet om te spelen en zich te amuseren, die rijden om wedstrijden te winnen. Straks ga je nog zeggen dat ze het tegen hun zin doen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.645 Geplaatst: 22 februari 2012 Delen Geplaatst: 22 februari 2012 Straks ga je nog zeggen dat ze het tegen hun zin doen Nah, maar vermoedelijk zouden ze toch liever in een F1 auto met naft gereden hebben Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lefty 18.519 Geplaatst: 22 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2012 Nah, maar vermoedelijk zouden ze toch liever in een F1 auto met naft gereden hebben Zoals elke race piloot Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fernand 2.389 Geplaatst: 22 februari 2012 Delen Geplaatst: 22 februari 2012 Straks ga je nog zeggen dat ze het tegen hun zin doen Nee, maar ik denk dat je mijn punt wel snapt. Een diesel kan énorm efficiënt gemaakt worden qua verhouding prestaties/verbruik. Net wat ze in de racerij nodig hebben. Maar dat wil nog niet zeggen dat het daarom heel leuke motoren zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 22 februari 2012 Delen Geplaatst: 22 februari 2012 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lefty 18.519 Geplaatst: 22 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2012 Nee, maar ik denk dat je mijn punt wel snapt.Een diesel kan énorm efficiënt gemaakt worden qua verhouding prestaties/verbruik. Net wat ze in de racerij nodig hebben. Maar dat wil nog niet zeggen dat het daarom heel leuke motoren zijn. Niet noodzakelijk nee, maar dat wil ook niet zeggen dat het daarom géén leuke motoren zijn. Of dat een benzine motor per definitie plezier levert. Echt, ik begin dat een beetje een achterhaalde discussie te vinden. Kan best zijn dat veel mensen liever met een 120i rijden, maar ik weet me prima te amuseren met een Golfje TDI. Ik bedot mezelf wat door die duw, maar who cares? Beleving! Niets beter om mee door het verkeer te schieten. En dat dan nog eens met een veel lager verbruik. Allemaal persoonlijke voorkeuren IMHO. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
binnenmuisarchitekt 13.106 Geplaatst: 22 februari 2012 Delen Geplaatst: 22 februari 2012 Ik wil dit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GinoV 25 Geplaatst: 22 februari 2012 Delen Geplaatst: 22 februari 2012 Ik wil dit Ik niet! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiddy 782 Geplaatst: 23 februari 2012 Delen Geplaatst: 23 februari 2012 Da's toch geen bewijs? :unknown:Dat de acceleratie afneemt in hoge toeren is normaal, maar door op te schakelen kom je terug in een laag toerentalgebied te zitten met een langere overbrengingsverhouding (wat veel mensen vergeten) waardoor de acceleratie óók afneemt. Uiteindelijk bepaalt het koppel aan de wielen hoe snel een auto accelereert, en dat is een functie van zowel het motorkoppel als de overbrengingsverhouding. Vergelijk die grafiek eens met het filmpje. Bij het opschakelen naar 2de en 4de hervalt de motor naar ca. 4400rpm. Da's het toerental waarbij het vermogen begint te dalen, en het koppel al ver afgenomen is. Redelijk zeker dat hetzelfde sprintje sneller moet kunnen door eerder te schakelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast caoimhin Geplaatst: 23 februari 2012 Delen Geplaatst: 23 februari 2012 Het M'etje gaf gewoon een erg grote verwachting. Het M'etje had er nooit mogen opstaan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.645 Geplaatst: 23 februari 2012 Delen Geplaatst: 23 februari 2012 Het M'etje had er nooit mogen opstaan! Indeed, maar ook niet op een 5 serie naft. Het M'etje staat voor 'Motorsport'. Er wordt helemaal geen Motorsport bedreven met 5 series. Het is dus gewoon marketing :poke: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.853 Geplaatst: 23 februari 2012 Delen Geplaatst: 23 februari 2012 Het M'etje had er nooit mogen opstaan! Lang geleden was er al eens een M535i, nl. de E28. Dit was een gewone 5 met een gewone (lees niet-M) motor, maar voorzien van de nodige M-addenda. Dit is dus niet nieuw voor BMW. Die M performance modellen situeren zich tussen de gewone en de echte M-modellen in. Ze zijn voorzien van een door de M afdeling ontwikkelde motor, maar ook niets meer. Deze 550 heeft niet de ophanging, remmen, versnellingsbak, zetels,... van de echte M5, dus een echte M is het zeker niet. Maar door de marketing die ze rond de magische letter M hangen, zal deze 550d net iets specialer zijn dan een gewone 5. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.853 Geplaatst: 23 februari 2012 Delen Geplaatst: 23 februari 2012 Indeed, maar ook niet op een 5 serie naft. Het M'etje staat voor 'Motorsport'. Er wordt helemaal geen Motorsport bedreven met 5 series. Het is dus gewoon marketing :poke: Geen enkele M zal zonder aanpassingen voor de Motorsport gebruikt worden. Wel zal eender welke M door z'n specifieke motor, remmen, versnellingsbak, sper,... een veel verdere limiet hebben in z'n kunnen, en zullen deze wagens voor de meeste amateurs voldoen om sportiever te rijden op de openbare weg of om af en toe eens op circuit te gaan. Denk eraan dat de M5 al jaren wordt ingezet als Ringtaxi op de Nurburgring. Toch een bewijs dat M meer is dan enkel marketing. Idem geldt dit trouwens voor Audi Sport en Mercedes AMG. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.645 Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 Geen enkele M zal zonder aanpassingen voor de Motorsport gebruikt worden. Wel zal eender welke M door z'n specifieke motor, remmen, versnellingsbak, sper,... een veel verdere limiet hebben in z'n kunnen, en zullen deze wagens voor de meeste amateurs voldoen om sportiever te rijden op de openbare weg of om af en toe eens op circuit te gaan. Denk eraan dat de M5 al jaren wordt ingezet als Ringtaxi op de Nurburgring. Toch een bewijs dat M meer is dan enkel marketing. Idem geldt dit trouwens voor Audi Sport en Mercedes AMG. Klinkt mooi, maar de Ringtaxi is verre van standaard. Ophanging en remmen zijn zwaar geupgrade. Voor het overige, grotendeels akkoord. Maar de oorsprong van M modellen gaat terug naar homologatiespecials (zoals de M1, M3 en 190 E 2.5-16 EVO versies dat ook waren) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
binnenmuisarchitekt 13.106 Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 Pffff, wat een gezeik over al dan niet een M, een diesel van bijna 400 PK, das genoeg M, me dunkt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.