m0rph 52 Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Ik lees dat ook zo. Dan ga ik onder de nieuwe regels wel 80% meer VAA hebben, maar ik zal die voor 89% recupereren via de aftrek woon-werkverkeer (is ong. 35.000 km/jaar) à rato van 0,15 EUR/km in de personenbelasting (cfr. de aanpassing aan art. 65 WIB92, al besproken hoger in dit draadje). Conclusie: mijn belastbare basis vermindert met 2400 EUR (dus ong. 1000 EUR minder belasting)! Dit is helemaal absurd aan het worden! Hier net hetzelfde verhaal, met mijn 50000 km woon-werk kan ik nog een voordeel halen dmv de bewezen beroepskosten! Een VAA van 3500 maar beroepsonkost van 7500. Eat this Elio & co Quote
flupke73 10.917 Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 'k ga de CT en de RX testrijden, hybride Lexuskes Quote
m0rph 52 Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Ik heb sedert vandaag de 328i in 't vizier. BIV is slechts 309 euro, VAA is 3700 voor een full option, 147g CO² dus 75% aftrekbaar in vennootschap, weinig rijtaks.. Verder een zuinige motor met 300pk+ potentieel en RWD. Quote
darkie 10 Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Ik heb sedert vandaag de 328i in 't vizier.BIV is slechts 309 euro, VAA is 3700 voor een full option, 147g CO² dus 75% aftrekbaar in vennootschap, weinig rijtaks.. Verder een zuinige motor met 300pk+ potentieel en RWD. Heb er ook aan gedacht maar aangezien dat ze elk jaar die CO2 gaan bijstellen kan het zijn achter 2 jaar dat de CO2 van 115 naar 100 is bijgesteld. Is zo een beetje een bodemloze put als je het mij vraagt... Doe mij dan maar een 320ED :-) Quote
cdec 10 Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Yepla... ik heb hier al één van de werknemers die het verhoogde VAA niet wil betalen. Zijn oplossing... ontslag geven en op naar een andere werkgever. Daar kan hij dan een voor hem voordeligere wagen kiezen. Hopelijk krijg ik hier nog een mouw aangepast... op deze manier wordt ik meer dan dubbel gestraft, verhoogde taksen, de wagen staat op de parking, en een goede kracht kwijt. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Yepla... ik heb hier al één van de werknemers die het verhoogde VAA niet wil betalen.Zijn oplossing... ontslag geven en op naar een andere werkgever. Daar kan hij dan een voor hem voordeligere wagen kiezen. Hopelijk krijg ik hier nog een mouw aangepast... op deze manier wordt ik meer dan dubbel gestraft, verhoogde taksen, de wagen staat op de parking, en een goede kracht kwijt. Je kon toch een extra compensatie toegevoegd hebben op de een of andere manier? En jij dan verder doorrekenen aan je klanten zoals iedereen zal doen. Quote
cdec 10 Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Je kon toch een extra compensatie toegevoegd hebben op de een of andere manier? En jij dan verder doorrekenen aan je klanten zoals iedereen zal doen. Euh.. waar gaat dat eindigen? in januari al een indexsprong van 3,47 % te verteren ... ik kan dat hogere VAA niet zomaar compenseren. En doorrekenen aan klanten? Ik zit met langlopende fixedprice projecten, daar kan ik aan de prijs niets wijzigen. We komen er hopelijk wel uit op één of andere manier, maar moest het toch effe kwijt. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Je kon toch een extra compensatie toegevoegd hebben op de een of andere manier? En jij dan verder doorrekenen aan je klanten zoals iedereen zal doen. Sorry, maar denk je nu echt dat het zo eenvoudig is ? Quote
whispy 158 Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Je kon toch een extra compensatie toegevoegd hebben op de een of andere manier? En jij dan verder doorrekenen aan je klanten zoals iedereen zal doen. De prijzen staan sowieso op 't moment al onder druk bij veel bedrijven en dat zal begin 2012 zeker niet veranderen. Werkgevers gaan het dus zeer moeilijk nog kunnen doorrekenen. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Sorry, maar denk je nu echt dat het zo eenvoudig is ? De prijzen staan sowieso op 't moment al onder druk bij veel bedrijven en dat zal begin 2012 zeker niet veranderen. Werkgevers gaan het dus zeer moeilijk nog kunnen doorrekenen. Neen, ik denk niet dat het zo eenvoudig is. Ik vrees wel dat er vanalles gaat gebeuren om het zo weinig mogelijk zichtbaar te maken. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 Hebben ze nu al gestemd want ze zijn sinds vandaag 2 weken met verlof en ik heb er niets meer over gelezen in de kranten! Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 Ze kunnen dat ook later beslissen en met terugwerkende kracht invoeren. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 Ze kunnen dat ook later beslissen en met terugwerkende kracht invoeren. Ja en ze kunnen straks ook nog eens plooien voor de vakbonden (Quickie) Quote
Philken 154 Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 Hebben ze nu al gestemd want ze zijn sinds vandaag 2 weken met verlof en ik heb er niets meer over gelezen in de kranten! kranten durven da nie afdrukken.... ik denk dat 't debat te lang geduurd zal hebben om't nog in de krant te krijgen Quote
galhund 11 Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 kranten durven da nie afdrukken....ik denk dat 't debat te lang geduurd zal hebben om't nog in de krant te krijgen Ja, 't is gestemd. Enig amendement dat ik kon terugvinden was een wijziging om te voorkomen dat carpoolers, fietsers, enz. die bedrijfswagen hebben hun aftrek voor woon-werk verkeer van 0,15 EUR zouden verliezen. Al de rest is ongewijzigd gebleven. Op Twitter zei @odevliegher dat de garages nu blijkbaar overstelpt worden door vragen om bestaande leasewagens te mogen afkopen, terug te geven en onmiddellijk terug in leasing te nemen met dan uiteraard de lagere factuurwaarde. We zijn toch een vindingrijk volkje Met een renting ben je wel gejosd want dan is het opnieuw inschrijven (dus BIV)? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 Ja, 't is gestemd. Enig amendement dat ik kon terugvinden was een wijziging om te voorkomen dat carpoolers, fietsers, enz. die bedrijfswagen hebben hun aftrek voor woon-werk verkeer van 0,15 EUR zouden verliezen. Al de rest is ongewijzigd gebleven. Op Twitter zei @odevliegher dat de garages nu blijkbaar overstelpt worden door vragen om bestaande leasewagens te mogen afkopen, terug te geven en onmiddellijk terug in leasing te nemen met dan uiteraard de lagere factuurwaarde. We zijn toch een vindingrijk volkje Met een renting ben je wel gejosd want dan is het opnieuw inschrijven (dus BIV)? Neen hoor ik heb een renting en die auto is ingeschreven op mijn naam dus geen BIV Leuk als de achterpoort al op twitter staat, dat is niet goed hé Ik ga hem gewoon overkopen en zelf afbetalen. Scheelt bruto al direct 320 EURO/maand aan VAA Quote
Astraatje 1.506 Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 Aangezien mijn auto een maand geleden verkocht is aan mijn werkgever, mag ik er dus van uit gaan dat ze de waarde op die factuur gaan gebruiken in het nieuwe systeem. In mijn geval wordt het dan zelfs goedkoper dan wat ik nu betaal. Maar ja, ik moet dan ook met een bijna 4 jaar "oude" auto rondrijden :D . [TABLE=width: 100%] [TR] [TD=colspan: 5]Employee[/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 5][/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD=align: right]Current[/TD] [TD][/TD] [TD=align: right]New[/TD] [/TR] [TR] [TD]Benefit:[/TD] [TD=align: right][/TD] [TD=align: right]1.599,75[/TD] [TD][/TD] [TD=align: right]1.300,00[/TD] [/TR] [TR] [TD]Taxes:[/TD] [TD=align: right][/TD] [TD=align: right]855,87[/TD] [TD=align: right][/TD] [TD=align: right]695,50[/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 4, align: right]Extra taxes per year:[/TD] [TD=align: right]-160,37[/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 4, align: right]Extra taxes per month:[/TD] [TD=align: right]-13,36[/TD] [/TR] [/TABLE] Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 23 december 2011 Auteur Geplaatst: 23 december 2011 Ja, 't is gestemd. Enig amendement dat ik kon terugvinden was een wijziging om te voorkomen dat carpoolers, fietsers, enz. die bedrijfswagen hebben hun aftrek voor woon-werk verkeer van 0,15 EUR zouden verliezen. Al de rest is ongewijzigd gebleven. Op Twitter zei @odevliegher dat de garages nu blijkbaar overstelpt worden door vragen om bestaande leasewagens te mogen afkopen, terug te geven en onmiddellijk terug in leasing te nemen met dan uiteraard de lagere factuurwaarde. We zijn toch een vindingrijk volkje Met een renting ben je wel gejosd want dan is het opnieuw inschrijven (dus BIV)? Als de wagen op de firma is ingeschreven en die komt via zo een constructie opnieuw in de firma maar met een lagere factuur mag je zeker zijn dat je hangt bij de fiscus. Quote
ICM 24.883 Geplaatst: 24 december 2011 Geplaatst: 24 december 2011 Als de wagen op de firma is ingeschreven en die komt via zo een constructie opnieuw in de firma maar met een lagere factuur mag je zeker zijn dat je hangt bij de fiscus. Snel opgelost met een andere firma. Ten tweede, ze moeten er al over vallen. En krijg jij ieder jaar controle? Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 24 december 2011 Geplaatst: 24 december 2011 Familielid zei ooit uit ervaring: hoe sneller de voiture, hoe sneller de fiscus. Quote
Philken 154 Geplaatst: 24 december 2011 Geplaatst: 24 december 2011 Familielid zei ooit uit ervaring: hoe sneller de voiture, hoe sneller de fiscus. tis eerder: hoe duurder de auto, hoe zuurder de fiscus.... Quote
Mbman 3.470 Geplaatst: 25 december 2011 Geplaatst: 25 december 2011 als je in volgende situatie zit: - Auto met factuurwaarde € 75k aangekocht in 2003. Dus afgeschreven - CO2 220g, 16 fiscale pk - gebruikt door de gedelegeerd bestuurder voor zo'n 30.000km voor diverse vennootschappen, zo'n 5000km privé / jaar denk ik dat de beste oplossing is om de auto te verkopen aan privé en een kilometervergoeding te rekenen aan de diverse vennootschappen voor de gereden kilometers. Wat indien de man in kwestie ook nog een eenmanszaak heeft ? Kan hij dan de kilometervergoeding factureren én tankbonnen/onderhoud als kosten inbrengen, met inbegrip van (het percentage) btw ? Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 25 december 2011 Auteur Geplaatst: 25 december 2011 Wat indien de man in kwestie ook nog een eenmanszaak heeft ? Kan hij dan de kilometervergoeding factureren én tankbonnen/onderhoud als kosten inbrengen, met inbegrip van (het percentage) btw ? Pro rata het beroepsgebruik voor zijn eenmanszaak. Je zal echter geen kilometers 2 keer kunnen vergoeden/aftrekken. Als die auto 100.000 km heeft gebold en hij heeft 70.000 km aan zijn vennootschappen gefactureerd kan je nog maximaal 2.5/10e van de autokosten inbrengen, wegens die 5000 privé-gebruik. Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 25 december 2011 Auteur Geplaatst: 25 december 2011 Snel opgelost met een andere firma.Ten tweede, ze moeten er al over vallen. En krijg jij ieder jaar controle? "snel opgelost". Ga jij een vennootschap gaan oprichten gewoon om een auto te kunnen houden? Het probleem van "ze moeten er over vallen" is ook zo eentje. Je moet maar net de pechvogel zijn die ze zo klissen. Reken maar eens uit wat het gaat kosten dan ... Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 25 december 2011 Geplaatst: 25 december 2011 Mijn schoonbroer heeft ook een vennootschap en rijdt met een X5 3.0sd. Hij stelde voor om mekaars wagen over te kopen, en toch gewoon met de wagen blijven verder te rijden. De kostenvergelijking kunnen we nadien nog maken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.