Ga naar inhoud

Nieuwe berekening voordeel allerlei aard personenwagens vanaf 2012


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Beste optie zal 2de hands worden of huidige lease overkopen tenzij Federauto de boel gaat opblazen en ze 2de hands auto's ook aan cataloguswaarde gaan belasten :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net ons fiscaal bureau en de externe loonsadministratie ingelicht dat mijn firmawagen is geregistreerd in Luxemburg. Ben eens benieuwd wat we er van gaan horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp 100% dat mensen nu achterpoortjes gaan zoeken, maar zijn we dan niet gewoon bezig met het verschuiven van het probleem?

Uiteindelijk is er meer geld nodig en dat gaat ergens van komen hé. Stel dat ze morgen zeggen dat de BTW op alles (kleding, voeding, enz...) van 21% naar 30% gaat, dan zijn we alsnog allemaal de pineut. Niet alles valt steeds te omzeilen denk ik dan, je kan toch moeilijk alles in het buitenland gaan kopen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp 100% dat mensen nu achterpoortjes gaan zoeken, maar zijn we dan niet gewoon bezig met het verschuiven van het probleem?

Uiteindelijk is er meer geld nodig en dat gaat ergens van komen hé. Stel dat ze morgen zeggen dat de BTW op alles (kleding, voeding, enz...) van 21% naar 30% gaat, dan zijn we alsnog allemaal de pineut. Niet alles valt steeds te omzeilen denk ik dan, je kan toch moeilijk alles in het buitenland gaan kopen dan?

Frankrijk is 10 minuutjes rijden van hieruit. Ik zou wel weten waar ik zou gaan winkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp 100% dat mensen nu achterpoortjes gaan zoeken, maar zijn we dan niet gewoon bezig met het verschuiven van het probleem?

"verschuiven van het probleem", dat is dan ook de slagzin van elke regering.

En dat dat geld ergens moet vandaan komen snap ik, maar we zitten hier al met de hoogste lasten op arbeid, een economisch klimaat waarin je niet direct gestimuleerd wordt, om het dan nogmaals bij de werkende mens te gaan zoeken, tja ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp 100% dat mensen nu achterpoortjes gaan zoeken, maar zijn we dan niet gewoon bezig met het verschuiven van het probleem?

Uiteindelijk is er meer geld nodig en dat gaat ergens van komen hé. Stel dat ze morgen zeggen dat de BTW op alles (kleding, voeding, enz...) van 21% naar 30% gaat, dan zijn we alsnog allemaal de pineut. Niet alles valt steeds te omzeilen denk ik dan, je kan toch moeilijk alles in het buitenland gaan kopen dan?

Het is het viseren van een beperkte groep (een paar honderd duizend mensen) waar nagenoeg geen arbeiders tussen zitten. Kortom, hoe meer herrie je er rond maakt.. hoe populairder de maatregel wordt, onder arbeiders.... volgende keer gaan ze uit pure vreugde weer op de PS stemmen

Afgunst, hoge bomen, etc etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is het viseren van een beperkte groep (een paar honderd duizend mensen) waar nagenoeg geen arbeiders tussen zitten. Kortom, hoe meer herrie je er rond maakt.. hoe populairder de maatregel wordt, onder arbeiders.... volgende keer gaan ze uit pure vreugde weer op de PS stemmen

Afgunst, hoge bomen, etc etc

Stakingsrecht afschaffen. Het zijn toch meestal alleen maar de arbeiders die aan zulks meedoen. Ook ambtenaren maar ook die hebben nauwelijks firmawagens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge zou nog verschieten...

Ik heb nog bij de vlaamse overheid gewerkt en daar hadden ze een reeks auto's voor dienstverplaatsingen... Maar 's avonds was de parking wel meestal volledig leeg en ik weet er dagelijks eentje staan bij een huis.

Met andere woorden betalen ze daarvoor geen VAA...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ambtenaren hebben zeer zeker firmawagens. Zo van die lange die op rails lopen. Met een chauffeur vooraan.

Zelfs bij de spoorwegen lopen redelijk wat mannen met bedrijfswagens. Zelfs met auto-chauffeur. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs bij de spoorwegen lopen redelijk wat mannen met bedrijfswagens. Zelfs met auto-chauffeur. :D

Klopt.

Vanmiddag met wat collega's gaan eten, toen ik plots het volgende hoorde: "Bij ons vroegere buren zullen ze ook wel weten wat het gaat kosten. Die A7, die X5, die dikke zwarte 3 coupé, ocharme die mannen hun VAA."

*gniffel*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

Vanmiddag met wat collega's gaan eten, toen ik plots het volgende hoorde: "Bij ons vroegere buren zullen ze ook wel weten wat het gaat kosten. Die A7, die X5, die dikke zwarte 3 coupé, ocharme die mannen hun VAA."

*gniffel*

serieus? :lolz:

Er is voor alles een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp 100% dat mensen nu achterpoortjes gaan zoeken, maar zijn we dan niet gewoon bezig met het verschuiven van het probleem?

Uiteindelijk is er meer geld nodig en dat gaat ergens van komen hé. Stel dat ze morgen zeggen dat de BTW op alles (kleding, voeding, enz...) van 21% naar 30% gaat, dan zijn we alsnog allemaal de pineut. Niet alles valt steeds te omzeilen denk ik dan, je kan toch moeilijk alles in het buitenland gaan kopen dan?

"verschuiven van het probleem", dat is dan ook de slagzin van elke regering.

En dat dat geld ergens moet vandaan komen snap ik, maar we zitten hier al met de hoogste lasten op arbeid, een economisch klimaat waarin je niet direct gestimuleerd wordt, om het dan nogmaals bij de werkende mens te gaan zoeken, tja ....

Europa zegt dat we moeten besparen en dat weet iedereen al 20 jaar maar neen, de heilige PS post'jes gaan we niet aanvallen dus we gaan nog maar eens belasten...

Dit is niet houdbaar!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die PS is echt op het allerslechtst denkbare moment aan de macht gekomen. Maar, hoge bomen vangen veel wind. Er ligt een speciale fles champagne klaar, die enkel wordt geopend wanneer ze de handdoek in de ring gooien of een serieuze nederlaag behalen bij de volgende verkiezingen.. Maar het is niet allemaal negatief, de splitsing van dit land komt op deze manier steeds dichter en dichter..

Link naar reactie
Delen op andere sites

serieus? :lolz:

Er is voor alles een oplossing.

Ik heb gezegd dat jullie het niet meer nodig hebben en daar louter zitten om je thuis niet te hoeven vervelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gezegd dat jullie het niet meer nodig hebben en daar louter zitten om je thuis niet te hoeven vervelen.

Terecht. Die X5 en A7 zijn van aandeelhouders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aandeelhouders. Dat is echt het laagste soort volk dat je kan tegenkomen. Een heel jaar lang op hun vette reet zitten dikvreten in restaurants en ondertussen maar dividenden cashen.

BAH!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aandeelhouders. Dat is echt het laagste soort volk dat je kan tegenkomen. Een heel jaar lang op hun vette reet zitten dikvreten in restaurants en ondertussen maar dividenden cashen.

BAH!

Eén woord: droom-"job" :D

Maar iedere hard werkende zaakvoerder v.e. vennootschap is ook een aandeelhouder hé. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aandeelhouders. Dat is echt het laagste soort volk dat je kan tegenkomen. Een heel jaar lang op hun vette reet zitten dikvreten in restaurants en ondertussen maar dividenden cashen.

BAH!

Ah, een gelijkgezinde! Die kapitalistische klootzakken!

Nee, die mensen werken hier operationeel. En dan nog, wat maakt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

serieus? :lolz:

Er is voor alles een oplossing.

Jup, buiten die dikke 3 coupé en een Cayenne in de plaats... VAA ten top :lolz:

Maar met een beetje geluk zijn de regels volgend jaar weer beter en moet je nooit geen grote VAA betalen voor je kar :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jup, buiten die dikke 3 coupé en een Cayenne in de plaats... VAA ten top :lolz:

Maar met een beetje geluk zijn de regels volgend jaar weer beter en moet je nooit geen grote VAA betalen voor je kar :ninja:

Niet de bedoeling ganser dagen met die Cayenne te bollen naar hier hé. Besparen hé. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid