Ga naar inhoud

Nieuwe berekening voordeel allerlei aard personenwagens vanaf 2012


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Versta het ... denk ik :D

Ik bedoel gewoon dat er hier en daar toch wel wordt gesproken om een lagere factuur te krijgen door wat geld onder tafel te geven ( waarom moet dit "onder" tafel eigenlijk ? :D ) maar dat je daarvoor toch eerst zwart geld moet hebben en daarom antwoord ik dat eigen spaargeld toch ook kan dienen daarvoor?

comprende ?

klopt, maar eigen spaargeld = duurbelast geld uit uw vennootschap hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lig er trouwens ni wakker van.. ik koop toch nooit auto's van dat kaliber en kan het er trouwens niet aan geven.

elke keer zeg ik max 30.000 euro en deze keer ben ik met moeite over de helft van dat bedrag geraakt :lol:

volgende keer ga ik iets duurder kopen, beloofd!!! (denk ik :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, maar eigen spaargeld = duurbelast geld uit uw vennootschap hé

Staat daar toch niks te doen:D

ik koop toch nooit auto's van dat kaliber en kan het er trouwens niet aan geven.

Zie antwoord hierboven:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus je geeft 100% privégeld uit om 18% (waarvan je maar de helft van moet betalen via de belastingen) privé uit te sparen? :D

voorbeeld:

kar van 50000 euro waarvan je een faktuur van 35000 hebt en 15000 privé spaargeld geeft.

6300 euro VAA per jaar dus (op die 35000) ipv 9000, ofte 2700 euro VAA voordeel per jaar, omgerekend een kleine 1500 euro belastingsvoordeel

na 10 jaar heb je het geld eruit :D

Ge vergeet dat je een groot stuk van je 15000 wel kan recuperen bij verkoop van die kar ;) Want die gekochte kar van 50K (35 factuur en 15 zo)verkoop je na 3 jaar voor 30K met 15 op factuur ;)

Dat veranderd nogal zeker??

max is 1/3e

Trouwens je moet wel opletten want de fiscus heeft al spel gemaakt rond zaakvoerders die goedkoop een renting afkopen op hun eigen naam.

Best uw vrouw die kar laten kopen dus ;)

Ba nee, gewoon hier een postje zetten:

Wie wil een ... kopen voor 5000 eur incl btw en dezelfde dag verkopen voor 5250 aan mij???

Link naar reactie
Delen op andere sites

+20K slik....

Maar :party: want mijn kot is privééééééééé

Betaal dat dan maar schoon af met je wedde. Snijdt aan twee kanten, maar ik kan nog weg hé ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge vergeet dat je een groot stuk van je 15000 wel kan recuperen bij verkoop van die kar ;) Want die gekochte kar van 50K (35 factuur en 15 zo)verkoop je na 3 jaar voor 30K met 15 op factuur ;)

Dat veranderd nogal zeker??

Ba nee, gewoon hier een postje zetten:

Wie wil een ... kopen voor 5000 eur incl btw en dezelfde dag verkopen voor 5250 aan mij???

30K waard en verkopen voor 15? dat geloven ze toch niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betaal dat dan maar schoon af met je wedde. Snijdt aan twee kanten, maar ik kan nog weg hé ;-)

Klopt...

Maar snelle rekening zegt mij dat mijn jaarlijkse afbetaling aan mijn kot lager is dan de VAA die ik zou moeten betalen. Bovendien is mijn afbetaling vast en wordt die VAA geïndexeerd :D

En als lening afbetaald is, dan betaal ik niks meer en die met hun kot op hun firma nog steeds en ondertussen nog meer want ze werken met geïndexeerd KI.

30K waard en verkopen voor 15? dat geloven ze toch niet

Maar 50K waard en kopen voor 35 wel???

Trouwens als je een auto van 80K kan kopen na een jaar voor 35K, dan is 15K na 4 jaar een goeie verkoop ;);)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedaan met de volledige villa op de vennootschap te zetten.

Zullen wat moeten inbinden, dus beroepsgedeelte op de zaak zetten, privé-gedeelte privé houden. Bijgevolg geen vaa, wel best op voorhand akkoord bekomen met de fiscus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30K waard en verkopen voor 15? dat geloven ze toch niet

Waardes van tweedehandswagens gaan nog alle kanten op gaan de komende tijd, met al die maatregelen.

Gisteren tot het besef gekomen dat een GT3 in Vlaanderen of hij nu 0,1,2,3 of 4 jaar oud is iedere keer 10K aan BIV gaat kosten vanaf 1 maart :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedaan met de volledige villa op de vennootschap te zetten.

Zullen wat moeten inbinden, dus beroepsgedeelte op de zaak zetten, privé-gedeelte privé houden. Bijgevolg geen vaa, wel best op voorhand akkoord bekomen met de fiscus.

Ik ga mij domiciliëren op een bescheiden adres in privé bezit, denk ik.

CC for the win! :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga mij domiciliëren op een bescheiden adres in privé bezit, denk ik.

CC for the win! :(

Gij weet even goed als ik dat dat niet lukt ;).

Cellule Communiste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga mij domiciliëren op een bescheiden adres in privé bezit, denk ik.

CC for the win! :(

t is simpel he, waar ze naartoe willen.

Ofwel wordt ge loonslaaf en dan hebt ge nergens last van (ge kunt niks "optimaliseren" want de bruto inkomsten zijn toch ni van u maar van uwe baas, en ge betaalt de auto waar ge op belast wordt toch ni zelf dus dan kan een beetje meer betalen geen kwaad want voor da geld rijdt ge em nog altijd ni zelf privé).

Ofwel wordt ge bedrijfsleider en hebt ge een vennootschap met personeel (en als da een grote firma is gaat ge toch ni te veel foefelen met privé dingen in die firma zelf zoals huizen enzo want er staat te veel op t spel en da kan slecht zijn voor het bedrijfsimago naar klanten toe als ge miserie krijgt. Dus doen de meesten dat nu al met zij-firma's of managementvennootschappen) en dan trekt ge braaf een dikke pree waar ge veel belastingen op betaalt en soms krijgt ge een dividend waar ge iets minder veel op betaalt.

Ofwel zijt ge "vrij" en dan zijt ge zelfstandige als natuurlijk persoon en dan hebt ge gene last van al die vaste regels maar dan liggen voor alle fiscale aftrekken de de waarden vast aan de hand van feiten en de goodwill van de controleur. Geen VAA toestanden.

Alle forfaits mbt een vennootschap worden zodanig opgetrokken elk jaar dat het op den duur geen zin meer heeft. (auto, woning, gas/elec, ...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

t is simpel he, waar ze naartoe willen.

Ofwel wordt ge loonslaaf en dan hebt ge nergens last van (ge kunt niks "optimaliseren" want de bruto inkomsten zijn toch ni van u maar van uwe baas, en ge betaalt de auto waar ge op belast wordt toch ni zelf dus dan kan een beetje meer betalen geen kwaad want voor da geld rijdt ge em nog altijd ni zelf privé).

Ofwel wordt ge bedrijfsleider en hebt ge een vennootschap met personeel (en als da een grote firma is gaat ge toch ni te veel foefelen met privé dingen in die firma zelf zoals huizen enzo want er staat te veel op t spel en da kan slecht zijn voor het bedrijfsimago naar klanten toe als ge miserie krijgt. Dus doen de meesten dat nu al met zij-firma's of managementvennootschappen) en dan trekt ge braaf een dikke pree waar ge veel belastingen op betaalt en soms krijgt ge een dividend waar ge iets minder veel op betaalt.

Ofwel zijt ge "vrij" en dan zijt ge zelfstandige als natuurlijk persoon en dan hebt ge gene last van al die vaste regels maar dan liggen voor alle fiscale aftrekken de de waarden vast aan de hand van feiten en de goodwill van de controleur. Geen VAA toestanden.

Alle forfaits mbt een vennootschap worden zodanig opgetrokken elk jaar dat het op den duur geen zin meer heeft. (auto, woning, gas/elec, ...)

1probleem: het aantal "ondernemers" zal eerder dalen dan stijgen...

wie gaat nu 5miljoen in een bedrijf investeren als er MISSCHIEN een beetje divident uitgehaald kan worden,

of beter, wie gaat 50miljoen in een fabriek steken in EU, als ge in Azië electriciteit en werkvolk aan 't prijske kunt krijgen

en de fiscus blij is dat ge meerwaarde/tewerkstelling/... "veroorzaakt"

Link naar reactie
Delen op andere sites

1probleem: het aantal "ondernemers" zal eerder dalen dan stijgen...

wie gaat nu 5miljoen in een bedrijf investeren als er MISSCHIEN een beetje divident uitgehaald kan worden,

Idd. Investeren rendeert niet meer dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal even het voorbeeld voor mij geven: E39 M5 op de vennootschap 10 jaar oud.

Aangezien de factuurwaarde gebruikt wordt => 16700€ komt mijn VAA volgend jaar goedkoper uit dan in het huidige systeem.

600€ minder verworpen uitgaven voor de vennootschap en 600€ minder prive te betalen. Ondanks een Co2 van 346g/km.

(gezien op 5000km prive)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal even het voorbeeld voor mij geven: E39 M5 op de vennootschap 10 jaar oud.

Aangezien de factuurwaarde gebruikt wordt => 16700€ komt mijn VAA volgend jaar goedkoper uit dan in het huidige systeem.

600€ minder verworpen uitgaven voor de vennootschap en 600€ minder prive te betalen. Ondanks een Co2 van 346g/km.

(gezien op 5000km prive)

"binnenkort" jaarlijkse rijtaks op de uitstoot gebaseerd en we zullen nog eens een klapke doen:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook eens naar kbclease gebeld om eens te horen naar een sale en lease back. Minimum lease die ze doen is 2 jaar. Blijkbaar bij wet verplicht 2 jaar om als lange termijn lease te mogen bestempeld worden.

Conclusie: lease afsluiten voor 2 jaar. Iets hogere kosten de komende 2 jaar en dan prive overkopen aan lage prijs. Als ze binnen 2 jaar nog iets wijzigen aan deze wet of de jaarlijkse taks hervormen weet je tenminste waar je staat en of je hem al dan niet prive wil inschrijven of wil exporteren en een deel geld terug te krijgen wegens goedkope afkoopsom van leasing maatschappij.

Maar tenzij je onmiddellijk een groot verlies wil/kan slikken is het best via leasing ofzo te gaan om de factuurprijs wat te drukken. Best dan wel een conforme marktwaarde nemen he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren tot het besef gekomen dat een GT3 in Vlaanderen of hij nu 0,1,2,3 of 4 jaar oud is iedere keer 10K aan BIV gaat kosten vanaf 1 maart :shock:

Aja? Was er geen leeftijdscorrectie voorzien van 10% per jaar of is dat nu weer veranderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aja? Was er geen leeftijdscorrectie voorzien van 10% per jaar of is dat nu weer veranderd?

Blijkbaar wordt die leeftijdscorrectie toegepast VOOR het plafonneren van het bedrag. En aangezien je zonder plafonneren aan 18K komt mag er nog 10% per jaar af gaan, je zit iedere keer boven de 10K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar wordt die leeftijdscorrectie toegepast VOOR het plafonneren van het bedrag. En aangezien je zonder plafonneren aan 18K komt mag er nog 10% per jaar af gaan, je zit iedere keer boven de 10K.

WTF? :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid