ICM 24.869 Geplaatst: 26 december 2011 Geplaatst: 26 december 2011 "snel opgelost". Ga jij een vennootschap gaan oprichten gewoon om een auto te kunnen houden?Het probleem van "ze moeten er over vallen" is ook zo eentje. Je moet maar net de pechvogel zijn die ze zo klissen. Reken maar eens uit wat het gaat kosten dan ... Meerdere vennootschappen hebben is toch zo uitzonderlijk niet? Ja, tuurlijk, die fraudeurs met hun managementvennootschappen hebben het wel vlaggen. Zolang je het spel speelt volgens de regels, BTW, BIV, aftrekbaarheid etc, kunnen ze je enkel belatingsontwijking 'aanwrijven', geen ontduiking. Dus daar kan je gerust nog wat over discussiëren bij een controle. Ik hoorde ook van iemand dat er sprake zou zijn om de mogelijke VAA-boete à 309% als geh. comm. weg te laten als last minute change. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Geplaatst: 26 december 2011 Mijn schoonbroer heeft ook een vennootschap en rijdt met een X5 3.0sd. Hij stelde voor om mekaars wagen over te kopen, en toch gewoon met de wagen blijven verder te rijden. De kostenvergelijking kunnen we nadien nog maken. Je kan dit misschien eens posten als topic-titel met de naam van je firma erbij? (t is hier de CC ni) Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 26 december 2011 Geplaatst: 26 december 2011 (aangepast) Als de wagen op de firma is ingeschreven en die komt via zo een constructie opnieuw in de firma maar met een lagere factuur mag je zeker zijn dat je hangt bij de fiscus. En waarom zou je dan hangen? Ze kunnen niets doen als de tekst zo blijft! 't staat ook al op het Nieuwsblad http://nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G3L3K261A 26 december 2011 aangepast door dragonfly url verkeerd Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Geplaatst: 26 december 2011 En waarom zou je dan hangen? Ze kunnen niets doen als de tekst zo blijft!'t staat ook al op het Nieuwsblad http://nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G3L3K261A Niet als je van de ene naar de andere firma schuift. Maar als de auto niet van firma verandert (en er dus geen 2e keer BIV wordt betaald) is het wel heel gemakkelijk te bewijzen dat het niet overeenkomt met de economische realiteit maar puur een transactie op papier is. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Geplaatst: 26 december 2011 En dan is de vraag, gaan ze hier iets aan doen en zo ja wat? Straks beginnen ze nog wat aan die wet te morrelen en weten we helemaal niet meer waar we staan. Quote
Dimas 14 Geplaatst: 26 december 2011 Geplaatst: 26 december 2011 Als je rechtszekerheid zoekt dan ben je in België wel op de verkeerde plaats. Zoek je daarentegen regelingen à la tête du client, een onbetrouwbare (fiscale) administratie en klassenjustitie dan is dit hier het paradijs. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Geplaatst: 26 december 2011 Als je rechtszekerheid zoekt dan ben je in België wel op de verkeerde plaats. Zoek je daarentegen regelingen à la tête du client, een onbetrouwbare (fiscale) administratie en klassenjustitie dan is dit hier het paradijs. Voila. En dan schik je je naar de nieuwe wetten en dan binnen 6 maand beslissen ze ineens van de wegentaks op CO2 te berekenen en mag je 5K per jaar taks betalen voor je oude sportkar. En ter loops schrapt de federale regering "factuur" in de wettekst en zetten ze alles op cataloguswaarde voor het VAA. :? Om nog maar te zwijgen van de miserie die ze nog gaan krijgen omwille van de tweestrijd tussen factuurbedrag met en zonder korting. Als ik nog een nieuwe auto koop schakel ik altijd een tussenpersoon in dan. Die moet de auto met korting kopen en mij op factuur zonder korting doorverkopen. Wa ne zever is da nu. Vergeet ook niet dat men tegen 2013 wil beginnen met rekeningrijden. Nog eens langs de kassa.... Quote
darkie 10 Geplaatst: 26 december 2011 Geplaatst: 26 december 2011 Voila. En dan schik je je naar de nieuwe wetten en dan binnen 6 maand beslissen ze ineens van de wegentaks op CO2 te berekenen en mag je 5K per jaar taks betalen voor je oude sportkar. En ter loops schrapt de federale regering "factuur" in de wettekst en zetten ze alles op cataloguswaarde voor het VAA. :?Om nog maar te zwijgen van de miserie die ze nog gaan krijgen omwille van de tweestrijd tussen factuurbedrag met en zonder korting. Als ik nog een nieuwe auto koop schakel ik altijd een tussenpersoon in dan. Die moet de auto met korting kopen en mij op factuur zonder korting doorverkopen. Wa ne zever is da nu. Vergeet ook niet dat men tegen 2013 wil beginnen met rekeningrijden. Nog eens langs de kassa.... Dus wat is uw oplossing? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Geplaatst: 26 december 2011 Dus wat is uw oplossing? Solliciteren bij de NMBS. 50 dagen congé per jaar + 20 dagen betaald door de vakbond. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 26 december 2011 Geplaatst: 26 december 2011 Je kan dit misschien eens posten als topic-titel met de naam van je firma erbij? (t is hier de CC ni) En dan? Er zullen heel wat auto's tussen vennootschappen verschoven worden. En al zeker omdat de BIV pas verandert over 2 maanden. De BIV voor de 'zware bakken' is tot dan lager. Het was ook maar een voorstel. Hier gaat de M3 sowieso buiten. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Geplaatst: 26 december 2011 En dan? Er zullen heel wat auto's tussen vennootschappen verschoven worden. En al zeker omdat de BIV pas verandert over 2 maanden. De BIV voor de 'zware bakken' is tot dan lager.Het was ook maar een voorstel. Hier gaat de M3 sowieso buiten. Verschuiven is 1 ding. Je auto aan iemand anders verkopen en er mee blijven rijden is iets anders. Ik voorspel drukke dagen voor advocaten en rechtbanken binnen een jaar of 3 als de eerste controles zijn geweest bij "creatieve" bedrijven. Ze hebben daar een mooie parapluwet voor. t zal weer totale willekeur worden bij controle, zoals gewoonlijk. En dan vragen ze zich af waarom België alsmaar minder interessant wordt voor buitenlandse investeerders. De Amerikanen snappen nu al niks van waarom wij hier allemaal firmawagens krijgen.... Quote
Spillies 1.595 Geplaatst: 26 december 2011 Geplaatst: 26 december 2011 Solliciteren bij de NMBS.50 dagen congé per jaar + 20 dagen betaald door de vakbond. Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 244euro/maand nettoloon kwijt voor de 1M imho best te doen zeker als 't factuur voor gelakte wintervelgen + banden zal binnenkomen natuurlijk zal die 244 volgend jaar wss stijgen (basis emissie voor berekening gaat bijgesteld worden op basis van de nieuwe inschrijvingen) na 2jaar zal 'k de 1M wss verkopen of privé overnemen... Quote
m0rph 52 Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 (aangepast) Edith!! 27 december 2011 aangepast door m0rph Quote
darkie 10 Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 244euro/maand nettoloon kwijt voor de 1M imho best te doenzeker als 't factuur voor gelakte wintervelgen + banden zal binnenkomen natuurlijk zal die 244 volgend jaar wss stijgen (basis emissie voor berekening gaat bijgesteld worden op basis van de nieuwe inschrijvingen) na 2jaar zal 'k de 1M wss verkopen of privé overnemen... Een keer je aan de 18% zit maakt het niet meer uit dat ze die bijstellen Quote
Dimas 14 Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 Een keer je aan de 18% zit maakt het niet meer uit dat ze die bijstellen Hierzie, je kunt niet sukkelen voor een VAA van nog geen 360€ (bruto)/maand http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/newDetails.html?id=154272378&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=18&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=334&minPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&maxPrice=30001&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=200000〈=de&pageNumber=1 Tot ze hier de verkeersbelasting gaan hervormen op basis van co Quote
Dimas 14 Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 Nog beter, hier een VAA van 256,5 € /maand, absurdheid... http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/newDetails.html?id=154618315&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=16600&makeModelVariant1.modelId=5&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&maxPrice=30001&negativeFeatures=EXPORT〈=de&pageNumber=1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 En dan is de vraag, gaan ze hier iets aan doen en zo ja wat? Straks beginnen ze nog wat aan die wet te morrelen en weten we helemaal niet meer waar we staan. Daar vrees ik ook voor, ik heb het proces al in gang gezet maar ik wacht nog 1-2 weken voor het geval ze nog wat veranderen. En als ze de aankoop van de lease niet aanvaarden vliegt hij buiten en koop ik een 2de hands hé. Jammer maar ik ga de staat niet sponsoren met een auto aan cataloguswaarde!! Voila. En dan schik je je naar de nieuwe wetten en dan binnen 6 maand beslissen ze ineens van de wegentaks op CO2 te berekenen en mag je 5K per jaar taks betalen voor je oude sportkar. En ter loops schrapt de federale regering "factuur" in de wettekst en zetten ze alles op cataloguswaarde voor het VAA. :?Om nog maar te zwijgen van de miserie die ze nog gaan krijgen omwille van de tweestrijd tussen factuurbedrag met en zonder korting. Als ik nog een nieuwe auto koop schakel ik altijd een tussenpersoon in dan. Die moet de auto met korting kopen en mij op factuur zonder korting doorverkopen. Wa ne zever is da nu. Vergeet ook niet dat men tegen 2013 wil beginnen met rekeningrijden. Nog eens langs de kassa.... 222222 Quote
josenjef 436 Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 Yepla... ik heb hier al één van de werknemers die het verhoogde VAA niet wil betalen.Zijn oplossing... ontslag geven en op naar een andere werkgever. Daar kan hij dan een voor hem voordeligere wagen kiezen. Hopelijk krijg ik hier nog een mouw aangepast... op deze manier wordt ik meer dan dubbel gestraft, verhoogde taksen, de wagen staat op de parking, en een goede kracht kwijt. Ofwel hebben uw werknemers heel dikke auto's en moet die mens nu een hoop geld ophoesten, ofwel is er nog wel iets meer mis dan alleen dat VAA en kunt ge die maar beter laten gaan Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 Ofwel hebben uw werknemers heel dikke auto's en moet die mens nu een hoop geld ophoesten, ofwel is er nog wel iets meer mis dan alleen dat VAA en kunt ge die maar beter laten gaan Er zijn er hier ook een paar (bedienden) die opeens 100-150euro netto meer moeten gaan betalen hoor! Bedrijf koopt BMW's als firmawagen met gigantische korting waardoor die gasten bijna met een full-option rijden. Dat valt tegen aan catalogusprijs en dan mag je nog een lage CO² hebben!! Dus ja als je per jaar 1200-1800euro netto geld ziet verdwijnen zou ik ook eens nadenken. Quote
Philken 154 Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 Er zijn er hier ook een paar (bedienden) die opeens 100-150euro netto meer moeten gaan betalen hoor!Bedrijf koopt BMW's als firmawagen met gigantische korting waardoor die gasten bijna met een full-option rijden. Dat valt tegen aan catalogusprijs en dan mag je nog een lage CO² hebben!! Dus ja als je per jaar 1200-1800euro netto geld ziet verdwijnen zou ik ook eens nadenken. idd, mijn 316d touring gaat van 117,5€/maand naar 200,75€ per maand, bij ons wordt 't niet op 't loonbriefje vermeld maar krijgen we 1x per jaar een (gepeperde) factuur(2011=1410€,2012=2409€) mailke is juist verzonden naar mijn baas dat ik zolang ik niet terug werk(ziekteverlof,al langer dan 1 maand) de auto ter beschikking wil stellen op de firma, met de vermelding dat de bijdrage van de mutualiteit(60% van de wedde) niet genoeg is om per maand 200€ te betalen voor een auo die ik quasi niet gebruik(heb nog een privé auto) Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 (2011=1410€,2012=2409€) Wat is dat voor een belachelijke prijsstijging?? Quote
josenjef 436 Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 Er zijn er hier ook een paar (bedienden) die opeens 100-150euro netto meer moeten gaan betalen hoor!Bedrijf koopt BMW's als firmawagen met gigantische korting waardoor die gasten bijna met een full-option rijden. Dat valt tegen aan catalogusprijs en dan mag je nog een lage CO² hebben!! Dus ja als je per jaar 1200-1800euro netto geld ziet verdwijnen zou ik ook eens nadenken. Wij hebben hier ook een A4 thuis die met 20% korting gekocht is, de Touran was maar 10%, dus ik weet wel waar het over gaat. Maar je moet echt al een heel dure bedrijfswagen hebben om aan dergelijke bedragen hoor. En normaal gezien is je wagen in verhouding met je loon Bovendien is een job veel meer dan een loonbriefje normaal gezien. Quote
Philken 154 Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 Wat is dat voor een belachelijke prijsstijging?? belachelijk in de betekenis van weinig in vergelijking tot sommige andere auto's? of omdat 't zelfs voor een 316d 't zoveel is? Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 belachelijk in de betekenis van weinig in vergelijking tot sommige andere auto's? of omdat 't zelfs voor een 316d 't zoveel is? 1000 euro meer vind ik anders best wel veel voor zo'n auto ja. Je wordt puur gepakt op de catalogusprijs dan? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.