Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Veel plezier alvast, vooral ook in het voorbereiden.  Maar vooral wees voorzichtig,  want dat ziet er mij een serieuze uitputtingsslag uit? Met al dat bochtenwerk.  

En laat die posts hier idd maar komen. Heerlijk. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
9 uren geleden, gTa zei:

Ja dank u om mij niet nog meer stress aan te praten!

image.png.5a1249d60ac6edef1b41b9a02a6f6f80.png

Ik heb uiteindelijk afgezien van 't leggen van nieuwe banden, ik heb nog geen routes, ik heb ook bewust afgezien van 't kopen van een Garmin en ga 't met m'n oude tomtom doen, ik heb geen michelin kaart, en laat staan dat ik al hotelreservaties heb geboekt.

:D 

Ik hoop ook wel op zonnetje. Als 't guur wordt qua weer ... phoeyaa, dat wordt afzien dan op de stoomboot zonder ABS/tractiecontrole.

De TomTom doet het doorgaans prima, als het niet teveel regent 😅

En banden? Dat is wat inschatten maar als je niet overtuigt bent dat je 5 a 6.000km mee kan rijden zou ik nieuwe opleggen. 

Jou kennende komt de rest wel goed in de laatste week 🙃🙂

• Grappig 1
Geplaatst:

Die banden gaan de afstand zeker uithouden. Op een slagschip als de F6C slijt dat langs geen kanten zoals op een snedig gereden bochtenpikker.
Hebben trouwens nog veel van hun nieuwe profiel, ik denk dat ze geen mm afgesleten zijn. Ze zijn wel al wat ouder (dacht 2019) maar 't is nog doenbaar.
Om nu Metzelers te gaan leggen (650 euro v+a gemonteerd) om mee te kunnen doen aan de Metzeler Cup in de 100colls, die ik sowieso niet ga winnen ... mjah nee dan. :D 

tomtommekes houden het uit als het niet te veel regent idd, maar ook van volle zon & warmte houden ze niet (condens langs binnen) :D 

Ik ga 't er mee doen, 't is deel van de challenge (met het huidig materiaal, niet alles moet nieuw).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

@gTa moest het helpen, ik heb hier een tripy liggen als je wil. Mag je gerust lenen. 

Geplaatst: (aangepast)

Je mag ook gerust mijn Beeline komen lenen voor ernaast, stel dat de Tom Tom (of zijn voeding) uitvalt of wat dan ook. Pakt noppes van plaats om als extra mee te nemen. En je kan die gewoon met de rekkersupport bevestigen, dus ook dat is letterlijk maar 1 min werk. Zou zonde zijn moest je in de problemen komen door navigatieproblemen... Kan hem gerust eens in je brievenbus komen droppen. Ik doe toch genoeg ommetjes met de fiets. 

aangepast door Tjeu
Geplaatst:

Thanks @DDke en @Tjeu! Zal niet nodig zijn, want ik heb 2 smartphones mee die als main navigatie-apparaat dienen, de tomtom zal 't zeker uithouden en is de ideale metgezel om de vooraf geplande (nog te doen wel :D ) routes te rijden.
Waarom 2 smartphones? Mijn main phone + een extra phone waarop ik de app van de organisatie wil draaien (en die de data van de tracker doorgeeft).

Geplaatst:

Hoezeeeeee ik ben een stapje verder! Alle 100 cols op één kaart gezet.

100colls_prep_001.thumb.jpg.d2dfe4b67feb15b920809d84e738db49.jpg

Ik vrees wel dat ik er geen zak mee ben (had een kleine 2 maand geleden al werk gemaakt van de eerste 55 à 60, dus verder gedaan).
Ben er nog niet uit of ik hiermee deftig kan navigeren :D  maar 't is alvast een goeie houvast om nu via Google Streetview te gaan screenen. Ik hoop dat er wel wat afvallen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hola, is er ene begonnen 😁

• Grappig 1
Geplaatst:

gvd da's iets voor mij. Ik zou uren bezig zijn met ideale paden tekenen :')

Tijd om een moto te kopen

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

@msxx

• De trackers zouden onderweg moeten zijn (verzonden vanaf 1 april luidens de berichten via e-mail). Heb jij de jouwe al ontvangen?
  • Kan jij al inloggen in de MiRally app? De QR-code op de achterkant van de kaart laat enkel inloggen op de 2024-versie van de "Control Website". Mis ik iets?
  • Inloggen in de MiRally app met b.v. een Google paswoord levert niks op want in de agenda is de 100colls niet te vinden...

Thanks 🙂

Geplaatst:
14 minuten geleden, PJH zei:

Technisch gezien....................................... 🤯 😎

• Grappig 1
Geplaatst:
15 minuten geleden, gTa zei:

@msxx

• De trackers zouden onderweg moeten zijn (verzonden vanaf 1 april luidens de berichten via e-mail). Heb jij de jouwe al ontvangen?
  • Kan jij al inloggen in de MiRally app? De QR-code op de achterkant van de kaart laat enkel inloggen op de 2024-versie van de "Control Website". Mis ik iets?
  • Inloggen in de MiRally app met b.v. een Google paswoord levert niks op want in de agenda is de 100colls niet te vinden...

Thanks 🙂

Zou onderweg moeten zijn ja, hier ook nog in afwachting 🙂 

inloggen lukt al wel maar ik zie nog een referentie naar 2024…

IMG_5658.thumb.png.e3e5e7747b2874483b96cc915d5e57b4.pngIMG_5659.thumb.png.dfff02068a6c2680082ede7715c3af48.png

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Idem, dus. OK. Je kan trouwens met gelijk welk nummer inloggen, je ziet na inloggen ook de namen. :D (Allez bij mij toch. #199 in de editie 2024 was Jordi Gaspar :D )  Zeer GDPR-proof, allemaal. :lolz: 

Ik heb een (zeer) ambitieuze R1-D1 (route 1, dag 1) klaar. Wordt tof als de zaterdag van route 2 af is: R2-D2 :D
Mijn voornemen was om minstens 3 globale richtingen/routes te plannen: eentje van Z naar N-O, eentje van N naar Z (zoals jullie ongeveer), eentje van NW naar NO en dan Z (maar gevaarlijk om die te pinnen ingevolge weer...).
Ik begin het leuk te vinden!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, PJH zei:

Heh, mijn reactie hierop is weg... of vergeten op 'toevoegen' te klikken, kan ook.

Dat laatste: technisch gezien is jouw M3W...........

Geplaatst:

Voor de gein al eens 1 van de 3 (of 4) mogelijke "richtingen/routes" uitgewerkt.
Betreft de hoogste route (qua elevation) dus meest risico op slechte(re) weersomstandigheden.
Zal sowieso nog bijgestuurd worden, maar er zitten wel al pauzes in, ook evt. nodige shortcuts.

100colls_R1_D1.thumb.jpg.2f19a47627cee3443012412e0487a50e.jpg

100colls_R1_D2.thumb.jpg.7fa7cfe930572aea61f8765e6777d1ca.jpg$

100colls_R1_D3.thumb.jpg.318b8fc04ec141537dd98a8de720ebdf.jpg

Samengevat:

• dag 1 (vrijdag 13H00-21H00) = 380 à 420 km (afhankelijk van hoe vlot het loopt)
    incl. 40 minuten pauze tijdens de rit
    = gemiddelde snelheid van 48 à 54 km/u inclusief pauzes
  • dag 2 (zaterdag 07H00-21H00) = 550 à 580 km (opnieuw, afh....)
    incl. 120 minuten pauze verspreid over de gehele rit (= veel marge genomen)
    = gemiddelde snelheid van 45 à 48 km/u incl. pauzes
    + de mogelijkheid om op het einde nog een serieuze trok extra richting volgende col te doen (begin dag 3)
  • dag 3 (zondag 07H00-13H00) = kleine 300 km
    incl. 50 minuten pauze
    + de mogelijkheid om 1 shortcut te doen (winst van 30 minuten en slechts verlies van 233 punten)
    + de mogelijkheid om er nog 1 of 2 cols aan te breien (mocht ik daags voordien veel ingelopen hebben)

Zal waarschijnlijk m'n "Kaiserwetter"-optie worden: alleen maar te rijden indien het weer warm genoeg en droog genoeg is.
Veiliger opties nog uit te werken. Eén van de volgende dagen. ❤️

Geplaatst:
10 uren geleden, gTa zei:

Dat laatste: technisch gezien is jouw M3W...........

Tijd om een moto te kopen zei ik! :D 

Geplaatst:

Gvd. Ziet er beestig uit.

Mss ook es over nadenken als epic trip volgend jaar.

Staan precies wel veel van die hoogpotige GS-like motoren op de deelnemerslijst. Wil dat iets zeggen?

Ik zou t zowiezo met de Brutale doen, alleen de weg ernaartoe kijk ik wat tegenop. Da's toch iets meer snelweg dan effe naar Rotterdam voor ne boot ofzo. ☺️ Heb nog effe om er over te denken.

Geplaatst:
11 minuten geleden, Joske zei:

Staan precies wel veel van die hoogpotige GS-like motoren op de deelnemerslijst. Wil dat iets zeggen?

Ik zou t zowiezo met de Brutale doen, alleen de weg ernaartoe kijk ik wat tegenop. Da's toch iets meer snelweg dan effe naar Rotterdam voor ne boot ofzo. ☺️ Heb nog effe om er over te denken.

Net daarom ga ik met de "most unlikely bike" (in mijn garage), ik doe graag (een beetje) anders. :D 

Ik ga m'n Guzzi wel als back-up bike klaarmaken, inclusief bagage-opties etc. Stel dat ik om welke reden dan ook nog van bike moet swappen (Honda die kuren krijgt, b.v. ... maar dat is quasi een cosmische onmogelijkheid, dat een Honda-moto kuren krijgt), dan kan ik.
Het lijkt me dat jouw Brutale redelijk sterk vergelijkbaar is met mijn Griso, met dien verstande dat jouw MV wel wat recenter is en de moderne rijhulp- en veiligheidssystemen aan boord heeft - niet onbelangrijk. :D 

Je kan je moto in een camionette of aanhangwagen laden en zo tot in de regio rijden, hé. Ik heb nu die mogelijkheid maar wil dat zo niet doen: liever van thuis tot weer thuis per moto. Dan moet je daar wel wat meer dagen voor nemen.

Geplaatst:

Hahaha, een Guzzi als veilige optie voor een Honda. Nooit gedacht die zin te lezen :D 

• Grappig 3
Geplaatst:
4 minuten geleden, Tjeu zei:

Hahaha, een Guzzi als veilige optie voor een Honda. Nooit gedacht die zin te lezen :D 

Back-up, zei ik!! :lolz:

Nu ja, blijft even grappig. :D 

Geplaatst:
35 minuten geleden, Joske zei:

Gvd. Ziet er beestig uit.

Mss ook es over nadenken als epic trip volgend jaar.

Snelweg is een optie! Doe ik in ieder geval tot Manhay 😄 

Geplaatst:
5 uren geleden, msxx zei:

Snelweg is een optie! Doe ik in ieder geval tot Manhay 😄 

Idem.

Ik denk zelfs dat ik 1 volledige dag "efficient long distance" doe, zuiver autoroute/péage, doorbijten om zo veel mogelijk afstand te verteren.

Dat laat toe (en is m'n voorkeur) om een halve/hele dag extra daar ter plaatse hebben, om (afhankelijk van de weersvoorspellingen) een pre-check te gaan doen van de hogere passen.

Normaliter vertrek ik woensdag, dus als ik dan tot b.v. onder Toulouse rijd en daar pit, dan heb ik de donderdag om de westelijke kant al eens te checken.
Dan nog een goeie nachtrust op vrijdag (uitslapen) en tegen 13:00 uur aan het gekozen vertrekpunt.

Stel dat ik daar ter plaatse moet vaststellen dat het te nat/glad/koud is en dat ik de coastal route verkies, kan ik van daar nog perfect door- of omrijden naar omgeving Perpignan.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

In mijn geval was het niet echt serieus, Manhay ligt in Wallonië 😅

Als het slecht weer is in het Zwarte Woud rijd ik direct door naar de Cevennen / Ardeche, dan wel 🙂 

• Grappig 1
Geplaatst:

Post, vandaag!

100colls_transponder1.thumb.jpg.6cb5d9665fd5e1a5523f5d88d689f262.jpg

100colls_transponder2.thumb.jpg.ca8d0e21dfe250e503a582a41e78efec.jpg

100colls_transponder3.thumb.jpg.f93c5a2a35c478bf53a5119840eaa5a8.jpg

100colls_transponder4.thumb.jpg.674cb7f68669cb2d26729a1ed1db8231.jpg

Deelnemingsnummer en eventstickers, transponder, sponsorstickers (nodig te kleven als je aan een sponsorcup weel deelnemen), wat goodies waaronder een mooie first layer longsleeve.

Het komt naderbij...
...hoog tijd om eens werk te maken van routes 2 en evt. 3. :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Kleuren zijn zelfs assorti met je geel/zwarte gevaarte

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid