Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, PJH zei:

Nu nog bicolor velgen en 't is een moderne BMW.

:ninja:

velg.jpg.846a34b087095fe1f62b223f5a3d96ef.jpg

• Grappig 3
Geplaatst:
14 minuten geleden, msxx zei:

Hoe kom je daarbij? Zolang er niets stuk gaat valt dat tegenwoordig wel mee.

Heb hem nu 2,5jaar en 17.000km

Afschrijving: 6K
Banden: 1.5k (inclusief de nieuwe welke er nu op steken)
Benzine: 2.2K
Verzekering: 3.7K (BA + Omnium)
Onderhoud: 0.7K (2jaarbeurten / oliewissels)
Wegentaks: 0.2K

Variabele kilometerprijs (incl onderhoud, banden, remblokken): 26 cent per kilometer

Dat kan zeker goedkoper, maar het is de aanschafprijs en navenante afschrijving die duur zijn. Dure verzekering zou ik ook niet nemen voor een motor van 12K maar wel voor dit soort bedragen, dus dat maakt hem nog duurder. Maar in the end dus niet eens met jouw stelling 🙂 

Bij 60.000km of 4jr komt er wel een dure beurt aan, die zal iets over de 1k zitten.

Dat valt goed mee ja, waar had ik hier dan ergens gelezen dat die zo duur waren... 😅

Misschien over die 60k beurt dan.

Krijg hier zin om eventueel ook moto's naast de auto's te gaan aanbieden. En zelf terug te beginnen rijden ook 😊

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wanneer vertrek je @gTa ?

Ben vandaag nog de hele dag verder gegaan met finetuning van de voorbereiding. Routes voor de heen (en vooral terugweg) nog aangepast, varianten voorzien, etc. Het travel light principe toch nog uitgebreid met een 5liter tasje van Kriega. Daar stop ik mijn technische zaken in (ductape, sleutel 10 en 12, kettingspray, wat reservespanbanden, hesje, etc. Zodat ik mijn tanktas wat meer kan gebruiken voor wat eten en drinken.

Morgenochtend start de tocht welke die dag eindigt in Weil am Rhein (drielandenpunt D, CH, FR) in het Zwarte Woud.

Enige wat ik nog moet doen is mijn toilettas inpakken 😄 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

*jaloers*
Have fun gasten en hou het heel ✌️

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Inderdaad, voorzichtig! Fijn avontuur maar 't lijkt me toch niet zonder risico's, zo 'gepusht' worden voor punten 🫣

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Verdomme mijn goesting voor een motorrijbewijs speelt weer op :inlove:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
7 uren geleden, msxx zei:

Wanneer vertrek je @gTa ?

Ben vandaag nog de hele dag verder gegaan met finetuning van de voorbereiding. Routes voor de heen (en vooral terugweg) nog aangepast, varianten voorzien, etc. Het travel light principe toch nog uitgebreid met een 5liter tasje van Kriega. Daar stop ik mijn technische zaken in (ductape, sleutel 10 en 12, kettingspray, wat reservespanbanden, hesje, etc. Zodat ik mijn tanktas wat meer kan gebruiken voor wat eten en drinken.

Morgenochtend start de tocht welke die dag eindigt in Weil am Rhein (drielandenpunt D, CH, FR) in het Zwarte Woud.

Enige wat ik nog moet doen is mijn toilettas inpakken 😄 

Normaliter woensdag, in de vroege voormiddag. Dan plan ik 750 à 900 autostrade-km te malen, tot in de buurt van Toulouse idealiter.
Op donderdag rijd ik de Pyreneeën over om nog een verkenning te doen van enkele passen (gelet op het weer van de voorbije dagen), zodat ik vrijdag kan beslissen welke ik wel/niet meepik (duurtijd om de pas te rijden vs. punten). Doel is vooral om marge te hebben voor de zaterdag.

Safe trip, fratello! Geniet van de heenrit en van de 100colls zelf ook; we zien elkaar vermoedelijk maar zondagmiddag.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Geniet ervan beiden, wees voorzichtig!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
4 uren geleden, gTa zei:

Normaliter woensdag, in de vroege voormiddag. Dan plan ik 750 à 900 autostrade-km te malen, tot in de buurt van Toulouse idealiter.
Op donderdag rijd ik de Pyreneeën over om nog een verkenning te doen van enkele passen (gelet op het weer van de voorbije dagen), zodat ik vrijdag kan beslissen welke ik wel/niet meepik (duurtijd om de pas te rijden vs. punten). Doel is vooral om marge te hebben voor de zaterdag.

Safe trip, fratello! Geniet van de heenrit en van de 100colls zelf ook; we zien elkaar vermoedelijk maar zondagmiddag.

Veel plezier!

Het weer lijkt ook jou terug gunstig gezind! Bij mij staan de Pyreneeën maandag op het programma 😃

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
11 uren geleden, Vicious zei:

Verdomme mijn goesting voor een motorrijbewijs speelt weer op :inlove:

Exact hetzelfde 🙂 

Geplaatst:
2 uren geleden, msxx zei:

Veel plezier!

Het weer lijkt ook jou terug gunstig gezind! Bij mij staan de Pyreneeën maandag op het programma 😃

Vrijdag lijkt OK, zaterdag ziet er overcast en mogelijks goed nat uit. It is what it is.
Dat is net de challenge (voor mij toch). Uitgedaagd worden om passen te rijden, no matter what.

Be safe & cheer you a beer on Sunday, brother!! ❤️

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
3 uren geleden, gTa zei:

Vrijdag lijkt OK, zaterdag ziet er overcast en mogelijks goed nat uit. It is what it is.
Dat is net de challenge (voor mij toch). Uitgedaagd worden om passen te rijden, no matter what.

Be safe & cheer you a beer on Sunday, brother!! ❤️

Zaterdag zal je mogelijks alleen problemen hebben met de Port d’envalira (je kan nog steeds tunnel nemen in noodgeval, zelfde met Porte-Puymorens). Vooral dinsdag vermijden op dit moment zie ik. Maar verandert toch elke dag. Enjoy!

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

En er kan ook in Duitsland goed gegeten worden, zonder dat het vet of varken moet zijn 🙃🤩

IMG_5684.thumb.jpeg.8669eccd1d775bccf06f55c10f2377cf.jpeg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
7 uren geleden, rouquin zei:

Zaterdag zal je mogelijks alleen problemen hebben met de Port d’envalira (je kan nog steeds tunnel nemen in noodgeval, zelfde met Porte-Puymorens). Vooral dinsdag vermijden op dit moment zie ik. Maar verandert toch elke dag. Enjoy!

Klopt, zaterdag wordt een smerige qua weer. 't Is nog 4 dagen weg en in de bergen verandert 't weer vaak snel, dus ik vertrouw nog niet té hard op de voorspellingen, maar toch: Bergfex is naar mijn ervaringen wel één van de betrouwbaardere.

Hopelijk jinx ik het niet ... maar het verbetert wel wat qua voorspellingen. Normaliter passeer ik de Port d'Envalira rond 8h30 en dan zie ik dit:

2025-04-2221_04_22-WeersverwachtingGrandvalira-bergfexMozillaFirefox.jpg.0515892ab2b1bb5fd682247f9b649816.jpg

Steenkoud, maar droog (ook de vorige dagen), dus misschien kruip ik daar door 't oog van de naald, qua weer.

Een half uurtje verder is 't dan de Puymorens (Pimorent in 't Catalaans) en daar zou dat niet zo heel anders moeten zijn, hoop ik.

In beide gevallen zijn de tunnels idd een alternatief (mochten de cols gesloten zijn).

Geplaatst:
46 minuten geleden, msxx zei:

Volgens TomTom ging ik om 21u30 aankomen… gelukkig klopt dat nooit 😅

Ik ben dus toch overstag gegaan voor een Garmin Zumo XT2, benieuwd hoe conservatief of eerder correct die de aankomsttijden voorspelt.
Voor morgen deert me dat niet, het zal autostrade worden tot Toulouse (als alles goed gaat), maar 't is voor de dagen erna.

Of nog beter: hoe conservatief MRA is, eigenlijk. Want 't is die waarop ik me gebaseerd heb om de routes te plannen.
In mijn herinnering was die voorzichtig, maar redelijk accuraat uiteindelijk.

IMG_5678.jpeg

Nog maar dag 1 en je bent er al ondersteboven van. :lolz: 

IMG_5680.jpeg

Godmiljaar... ❤️  Wat een plaatje. En wat een fiets ❤️

Geplaatst:
43 minuten geleden, gTa zei:

Ik ben dus toch overstag gegaan voor een Garmin Zumo XT2, benieuwd hoe conservatief of eerder correct die de aankomsttijden voorspelt.
Voor morgen deert me dat niet, het zal autostrade worden tot Toulouse (als alles goed gaat), maar 't is voor de dagen erna.

Of nog beter: hoe conservatief MRA is, eigenlijk. Want 't is die waarop ik me gebaseerd heb om de routes te plannen.
In mijn herinnering was die voorzichtig, maar redelijk accuraat uiteindelijk.

Nog maar dag 1 en je bent er al ondersteboven van. :lolz: 

Godmiljaar... ❤️  Wat een plaatje. En wat een fiets ❤️

Bij Garmin kan je alleen jezelf op het verkeerde been zetten 😅 je kan de gemiddelde snelheid per wegtype zelf instellen. 

Hoe krijg ik een foto op zijn kop? Dat is straf!

Geplaatst:

@gTais veilig vertrokken! Ik was degene met de zilveren ID4 die je vanmorgen voorbijreed 🙂 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
11 uren geleden, msxx zei:

Hoe krijg ik een foto op zijn kop? Dat is straf!

heel veel downforce

• Grappig 1
Geplaatst:
1 uur terug, ex-Mooseman zei:

heel veel downforce

Precies een McMurtry Spéirling

Geplaatst:
54 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Precies een McMurtry Spéirling

Dat was net hetgene ik in mijn gedachten had, bij het schrijven van mijn zéér nuttige bijdrage

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
16 uren geleden, DRIVER-W zei:

@gTais veilig vertrokken! Ik was degene met de zilveren ID4 die je vanmorgen voorbijreed 🙂 

Nice, thanks!

Vandaag idd vertrokken. Wat een avontuur 🤯

Het zou sowieso een natte dag worden, dus ik ben in vol regenornaat vertrokken. Zelfs overhandschoenen en de regenhoezen rond de tank- en zadeltas.
Goeie zet, want het was méér dan nodig...

De druppeltjes vielen al toen ik m'n garage uit reed in Gent, maar tot voorbij Lille was dat eigenlijk hooguit wat miezeren, als je dat al zo kon noemen.
Maar vanaf Arras was het boem-patat. Stevige regen, maar dat was voorspeld.

Eerste tankstop was meteen een belevenis want bij 't afleggen van de motor sloeg alles uit, geen stroom meer. Hmmmmm... Proberen starten: niks. Meteen stevig paniekske... batterij dood? Kortsluiting? (immers felle regen gehad)  Even overpeinzen tijdens het tanken, dan maar. Na het tanken nog steeds hetzelfde, oké dan achteruit (lichtjes bergop) duwen om ze dan in gang te lopen. Na een minuut zwoegen de rand van den tarmac bereikt, toch nog even proberen, contact op, all lights on, starter en zoemmmm. Huh?!?  Nu ja: ze draait, dus alles oké, zeker? Wel geen pieske gedaan of in de shop binnengeweest, durfde ze niet opnieuw afleggen dus wat repos genomen buiten in de felle wind en gietende regen.

Naar Parijs toe klaarde het uit, zelfs zonnetje! Goed voor de spirit, iig. Vlot Parijs door (brullen in tunnels ❤️ )

Voorbij Parijs: tweede tankstop, zelfde probleem: motor uitschakelen (contact nog op) en boem, alles uit, geen stroom. Wetende dat ze kon gereanimeerd worden door er wat mee rond te wandelen: er wat mee rond gewandeld en effectief: na een minuutje ofzo: start alsof er niks aan de hand is. :D 

Daarna nooit meer gehad, paar keer testje gedaan (tijdens het bollen contact uit en weer aan, op wat snelheid kan je indien nodig makkelijk een rollende démarrage doen). en iedere keer feilloos.
Een tankbeurt zonder stilvallen, dat verdient een foto:

PXL_20250423_145225396_klein.thumb.jpg.e992705a25a3f8e59de325d8acc80ab5.jpg

Door het absurde strontweer is dat ook de enige foto die ik nam vandaag. :D 

Iig, vanaf dan ben ik haar beginnen toepraten :D af en toe een bemoedigend cilinderkopklopje. Ik vond écht dat ze minimaal gezapiger spinde nadien!

Vanaf Orléans was het echter compleet kapot. Af en toe nog wel eens een gat in het wolkendek, zelfs met een zonnetje, maar doorgaans was het continu regen.
Nog wat verder, vanaf Limoges, was het zelfs resoluut storm. Sterke W-wind, gigantische bakken regen (auto's vertraagden tot 70 of minder, vele tientallen km lang).
Niettemin: op m'n handen na ben ik volledig droog gebleven - beste zet was 2 paar "onderhandschoenen" mee te nemen en die onder de overhandschoenen aan te doen.

Ergens voor Limoges nog kom ik weer dezelfde Harley tegen (NL) die naast me tankte aan m'n eerste pitstop. Tempo tikje laten zakken (ik reed continu 10 boven toegelaten, tenzij in de zwaarste vlagen) tot ca. 110-115 km/u en wat samen gereden. Als ik eraf moet om te tanken, volgt hij. Sprak me bij 't tankstation aan, waar ik heen ging, etc. De man (dik 60 jaar oud) zat op een toch best Spartaanse softail of some sort, geen navigatie, geen werkende smartphone, was die ochtend in Zierikzee vertrokken en wist eigenlijk niet waar ie heen moest. Bij een koffie besloten dat-ie mij gewoon zou volgen, voor zover dat ging etc. Tempo bewust op sub 120 gelegd en hij volgde mooi. Nog 3 tanstops gedaan en de man was extreem content dat-ie een doel had om heen te rijden én iemand die 'm de weg wees. Uiteindelijk heeft de kerel 1.100 afgehaspeld op dat spel, kudos! En geen beetje klagen, mooi zo. (Was nochtans doorweekt... damn die moet koud gehad hebben.)

Uiteindelijk 3 uur later dan voorgenomen in Toulouse aangekomen. Droge, veilige garage, zoals ik wou:

PXL_20250423_203757069_klein.thumb.jpg.2736ec45762f2c240e36942cbd09d739.jpg

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Morgen rijd ik tot in Andorra, met een omweg (deel van de route van vrijdag, 3 bergpassen uittesten naar doenbaarheid) ... maar ik ben sterk aan 't twijfelen om daar de avond te spenderen met het maken van een nieuwe route voor evt. vrijdag, maar ook zaterdag én zondag. Immers: de zware dag (zaterdag) is in quasi gans Catalunya doorregend, ook de Pyreneeën dus. Enkel het zuidelijkste deel blijft er (wat) van gespaard. 'k Heb vandaag al zoveel regen op m'n dak gekregen ... heb eigenlijk zin in droge dagen. Straks (donderdag) en morgen (vrijdag) lukt wel, alsook zondag ... maar ik zou ook graag zaterdag droog rijden. Enige probleem = dat de hotels al geboekt zijn.

Nog even over nadenken, dus. Maar nu eerst tukken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid