Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heerlijk om te lezen/volgen allemaal.

Heeft me aangestoken om me zonet in te schrijven voor een 5 daagse offroad rit door de spaanse Pyreneeën. 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
22 uren geleden, msxx zei:

Bij meer dan 20km/h overschrijding worden ze boos..

Wij hebben colls gedaan die beperkt waren tot 50km/h en sommige delen 30km/h. Die reden we strak 19km/h te snel 😅

Op de autostrade een waarschuwing gehad… reed kennelijk net een piekmoment.

Vandaag ook 3 "wieuwieuwieuw"-toontjes gehad vanuit de app. :oops:   Het zit ergens voorbij de 140, maar nog niet de volle 150.
Geen idee of ze daar iets mee gaan doen. Had na de 2e "strike" mezelf voorgenomen géén derde te pakken, ja miljaar dat was buiten mijn sessietje "regenwolken ontlopen" gerekend. :fp: 

Geplaatst:

Ah ja, ter info voor de meelezers: de MiRally-app waarschuwt je visueel én auditief als je een col hebt gescoord.
Visueel is dat niks bijzonders (een finish-vlagske oid) maar auditief is dat trompetgeschal, zalig! :D  
Ik heb 1 smartphone gekoppeld aan GPS en intercom, dus ik krijg dus ook de MiRally-souds binnen in m'n helm. Altijd leuk om de trompetjes te horen :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
12 uren geleden, msxx zei:

@gTa je bent gespot!

We kruisten elkaar om 8u15 🙂 

Je bent wel super herkenbaar!

Bij mijn laatste passage (toen jullie stil stonden langs de weg) kon ik het niet laten om eens "een streepje gas" te geven (zoals dat hier op 't forum heet). :D 

Geplaatst:
10 uren geleden, PJH zei:

Vet é, staat op de lijst voor de WAX-IT Rally in september. Onze uitvalsbasis is hotel Grau Roig.

Voor auto's mogelijks een tik te traag en wat té kort draaien/keren? Zeker voor powerkarren. Voor een MX5 of een Lotusje of een E30 etc helemaal OK.

Geplaatst:
20 minuten geleden, gTa zei:

Vandaag ook 3 "wieuwieuwieuw"-toontjes gehad vanuit de app. :oops:   Het zit ergens voorbij de 140, maar nog niet de volle 150.
Geen idee of ze daar iets mee gaan doen. Had na de 2e "strike" mezelf voorgenomen géén derde te pakken, ja miljaar dat was buiten mijn sessietje "regenwolken ontlopen" gerekend. :fp: 

De toppers hebben 400 km meer gereden vandaag. Iets zegt me dat die veel meer wieuwieuwen.

Geplaatst:
43 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

De toppers hebben 400 km meer gereden vandaag. Iets zegt me dat die veel meer wieuwieuwen.

Absoluut, ik heb er hier al zien vlammen ... redelijk gestoord.

Geplaatst:
1 uur terug, gTa zei:

Bij mijn laatste passage (toen jullie stil stonden langs de weg) kon ik het niet laten om eens "een streepje gas" te geven (zoals dat hier op 't forum heet). :D 

Dat werd op prijs gesteld, een audio-concert uit de zes(!) open uitlaten was het gevolg 😎🥳😎

Geplaatst:

Msxx heeft alvast de punten binnenvoor zijnen diplom.

Geplaatst:

Een welgemeende proficiat aan @msxx en @gTa om dit avontuur aan te gaan en zo mooi te verslag uit te brengen. Ook leuk dat jullie elkaar onderweg zijn tegengekomen. 👍🏁

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Proficiat mannen, heerlijk om de laatste bladzijden te lezen!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Eens naar die uitslagen zitten kijken

25 opgevers hebben de laatste dag, en eventueel daarvoor ook al, niks gedaan. Daar zitten de miserieverhalen. Trackers die blijven staan.
Degene die een dag niet gereden hebben zullen misschien ook wel een verhaal hebben.
de 84 en 85 kwamen om te racen. 68 cols. Den ene raar genoeg 200km meer dan den anderen.
De 294 komt niet om zich moe te maken. 356km gereden maar toch 23 cols gepakt en diplom is binnen.
Den 115 daarentegen komt om te arbeiten. Elk punt moet verdiend worden. 1355 km ofte 500 meer dan degenen in zijn buurt. Eervolle vermelding voor kilometervreter 199 met 1450 km .
de 231 komt alleen voor het grote werk en laat de prulcollekes links liggen
Den 233 moest er wat inkomen. Eerste dag brons, tweede zilver, derde goud.
Den 275 komt alleen om te rijden. 1116km maar genen diplom
Den 164 zit aan de andere kust. Hoe is die aan zijn punten geraakt?

Nog niet te zien denk ik: degenen die niet op tijd binnen waren.

• Grappig 1
Geplaatst:

Net alles bij gelezen, wat een leuk topic toch. De impulsiviteit van de inschrijving, de toch doorgronde voorbereiding etc. Knap!

Doet opnieuw verlangen naar motor leren rijden, hoewel dit dan weer te veel van het goeie is 🙂 

Geplaatst:
12 minuten geleden, Polygoon zei:

Net alles bij gelezen, wat een leuk topic toch. De impulsiviteit van de inschrijving, de toch doorgronde voorbereiding etc. Knap!

Doet opnieuw verlangen naar motor leren rijden, hoewel dit dan weer te veel van het goeie is 🙂 

Doe dat nu toch gewoon :D 

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:

We zien ze hier elk jaar terug verschijnen, het wordt wat mooi weer, maar dat motorrijbewijs he :D 

Het is zoals mijn BE enkele maanden geleden, gewoon inschrijven of dat komt er niet van. 1,5 week later stond ik al op de eerste les.

Geplaatst:
23 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Doe dat nu toch gewoon :D 

Momenteel geen geld voor een motor, en dan een motorrijbewijs zonder motor is dubbel sneu.
Nu kan ik het op z'n minst daar al op steken :D 

Binnenkort eens ergens een korte initiatie doen, wie weet romantiseer ik het wel.

Geplaatst:
5 minuten geleden, Polygoon zei:

Geen nieuwe bandjes ter plaatse opgelegd?

Negatief. Gelet op het omvangrijke werk dat moet gebeuren om het achterwiel eruit te krijgen (motorheftafel is een must) en het feit dat ze vnl geequipeerd waren om terreinmoto's en moderne machines met makkelijk uitneembare wielen te servicen, heb ik het maar zo gelaten. Centrale streep had nog genoeg vlees 🙂 Achteraan zit nu wel op de slijtblokken centraal, doordat ik de ouwe dame niet heb gespaard en vele 100en km 150+ heb gebold... dan slijt een achterband al wel eens.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Die voorband is hilarisch 

Geplaatst:

De officiële uitslag van editie 2025 in bijlage.

Ik ging alvast niet voor zo veel mogelijk punten, ik wou gewoon mijn geplande routes rijden. Maar omdat ik geen zin had in een doorweekte zaterdag (16 uur bollen!!) heb ik mijn voorbereide routes dus verlaten en alles opnieuw gedaan, accent op het zuiden. Slechte zaak als je voor punten wil gaan, goeie zaak qua weer en ontdekking van veel nieuwe mooie (kleinere) cols die regelrechte racebanen zijn (later deel ik mijn ervaringen/favorieten, mogelijks in een apart topic onder 'roadtrips' want handig voor iedereen).

Ondertussen vernomen hoe de toppers aan het plannen slaan ... absurd hoe ver die daar in gaan. Sowieso heb je een grid nodig in Excel die tussen elke van de 127 cols berekent hoeveel punten per km je scoort op de weg van de ene naar de andere, idealter ook nog de factor tijd erbij berekend want je rijdt niet overal even hard. En dan in logische 'blokken' de meest punten/km*tijd efficiënte verbindinen maken. En dan kappen in 3 brokken die rekening houden met de 3x verschillende rijtijd over de 3 dagen.

Ik had daar deze editie geen zin in, maar wie weet waag ik mij er eens aan bij een volgende editie. Idealiter als de Honda effectief 30 jaar geworden is en ze kan competen in de oldtimer klasse :ninja: daar zit mogelijks muziek in :D

Blij om niet in de laagste categorie te zijn geëindigd (toeristenklasse zeg maar) wat gezien mijn erg inefficiënte routes zeker een mogelijkheid was geweest. Net geen brons (had ik mijn initiële routes gereden, dan wel) maar het diploma ipv een klein kartonnen bergje met zen bronzen pin is me (dit jaar) even waardevol.

2969_Rank.pdf

Geplaatst:
7 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Die voorband is hilarisch 

Zo voelt doe alvast niet in snedige bergbochten! Als je weet dat dat 450 + 100 kg in de juiste richting moet ondersteunen, op banen die je niet kent, waarbij je voelt dan de grip stelselmatig afneemt ... dan had ik liever een iets minder hilarische voorband gehad. 😁

• Grappig 1
Geplaatst:
1 uur terug, gTa zei:

PXL_20250428_183945024.thumb.jpg.fa60d9af4e07eb32bd7c839992cbd5e5.jpg

Zo slijten op die flanken, 'k zou toch die uitlijning nekeer checken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid