msxx 7.823 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 12 minuten geleden, wooter zei: Maar goed, ik zit hier te discussiëren over iemand die daarstraks zei het met de normale wettelijke 17 cent niet lukt, maar niet wou uitleggen hoe ie het dan wel doet. Erg proper zal het dus niet zijn. Tuurlijk wooter. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 3 minutes ago, Daggie said: Is er na 221 pagina's een samenvatting van de fiscaliteit voor de laatkomers? Enkele pagina's terug waren er wat berekeningen voor Model S en Model 3. Wat zoek je? Quote
Daggie 482 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Een XLS waar ik auto's kan invoeren die me zegt wat ze mij zakelijk en privé zouden kosten, zou ideaal zijn ... maar ik vrees dat dat te veel gevraagd zal zijn Een link naar de post met de meest recente, correcte XLS zou leuk zijn. Ik las dat er in sommige foutjes zaten? Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Sja, mijn sheet is ook nog niet volledig. Probeer dit eens: https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vStSwFGzfOufMIXMJr5fj4ZP4O5dJNKR7Fw7E4Ti606X4bsmIt4O4RIj4LLUPPawDOuqGRpJ4rk5A-b/pub?output=xlsx Quote
Daggie 482 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Bedankt wooter. Reden van mijn vraag: E-tron, Taycan, Polestar,... Allemaal niet oninteressante opties om als zaakvoerder met iets (potentieel) leuk te rijden. Maar ik wil me graag eerst wat verdiepen in de spelregels. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Dat is mijn excel. Als je wil mail ik ze u door. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Een oudere versie van mijn excel, maar het 3e tabblad is geïnspireerd door Fuel. Ik ga er ook eens werk van maken want ik vind Fuel zijn visie interessant maar niet financieel correct, maar vind jouw versie ook te beknopt. Quote
Daggie 482 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 (aangepast) Heb het gedownload van wooter zijn link. Nieuwe versies welkom. Ben er eens diagonaal doorgesnuffeld (op telefoon), maar de 2020 hybride regeling, gaat wel impact hebben natuurlijk. 6 januari 2019 aangepast door Daggie Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Hier de link die ik eigenlijk wou delen: Google Spreadsheet waar iedereen kan aanvullen: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1K2c-jYkrMKiT9dMgizB2kIQxc0I23n2TGeUZycNdLf4/edit?usp=sharing Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Heb ook de tabs per sheet van naam veranderd, zo weet iedereen wie de inspiratie was. Kijk rechtsonder. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 Teslafi vind ik cool. Hier wordt ook rekening gehouden met het werkelijk verbruik van de ganse auto, en dus niet enkel het verbruik van de motoren, zoals@Germinal dat al dikwijls heeft opgemerkt. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Teslafi vind ik cool. Hier wordt ook rekening gehouden met het werkelijk verbruik van de ganse auto, en dus niet enkel het verbruik van de motoren, zoals[mention=3957]Germinal[/mention] dat al dikwijls heeft opgemerkt.Hoeveel komt er volgens teslafi bij jouw verbruik bij per km ( bij dit weer) volgens mij is dit de eerste 20-30km 50 a 100wh nadien minder. Ik stel toch vast dat er per 100km 4kw verdwijnt.Toch straf dat je dit in tesla nergens kan zien.. als je stilstaat met verwarming aan blijft uw verbruikt exact hetzelfde war natuurlijk absoluut niet correct is.Ik weet nog dat in de pana hybrid het volledige vebruik werd weergegeven. Bij traag stadsverkeer vormde de verwarming en andere verbruikers 80% van t verbruik.Zou in elk geval leuk zijn als je dat ergens kon zien [emoji120] Quote
Daggie 482 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Ik heb een 3e sheet aangemaakt met de berekening van mijn huidige Skoda Octavia RS245 .. Als ik de TCO vergelijk met enkele andere uit de eerste sheet, komt het er op neer dat alle leukere of sportievere auto's veel duurder zijn. Niet onlogisch natuurlijk, maar Skoda biedt dan wel veel imho. Op voorwaarde dat ik alles juist ingevuld heb natuurlijk. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 RS245 is 2200€ goedkoper op 2 jaar, tegenover een Model 3 Performance. De Long Range zal dus iets goedkoper zijn, en het verschil in vermogen in het voordeel van de Model 3 is navenant. RS245 is wel een break dus ruimere achterkoffer. Quote
Daggie 482 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 36 minuten geleden, wooter zei: RS245 is 2200€ goedkoper op 2 jaar, tegenover een Model 3 Performance. De Long Range zal dus iets goedkoper zijn, en het verschil in vermogen in het voordeel van de Model 3 is navenant. RS245 is wel een break dus ruimere achterkoffer. Klopt, maar dan kies ik persoonlijk wel voor de RS245. Subjectief natuurlijk, maar zowel het interieur als het exterieur van de Model 3 spreken mij niet aan. Het is intussen 4-5 jaar geleden dat ik nog met een Tesla (Model S) reed, dus da's moeilijker om te vergelijken. Ik heb wel het gevoel dat er binnenkort voor keuze gaat zijn op de elektrische markt. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 https://electrek.co/2019/01/07/tesla-fleet-rental-car-company-avis/ Quote Interestingly, there’s a rumor that Tesla is actually going to use the new fleet delivered to Avis as service loaners. Instead of using its own vehicles, it would rent them through Avis when they need them. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 48 minutes ago, wooter said: https://electrek.co/2019/01/07/tesla-fleet-rental-car-company-avis/ Wat is daar mis mee? Is gewoon een veel simpeler business model en logistiek stukken makkelijker in te plannen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Klopt. Maar ik mis EV's in het huuraanbod Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 3 uren geleden, wooter zei: Klopt. Maar ik mis EV's in het huuraanbod 't Is dan ook niet om te verhuren Beetje lager in hetzelfde artikel... Quote Instead of using its own vehicles, it would rent them through Avis when they need them. As we previously reported, Tesla owners have experienced some important service issues in Norway last year. There are long wait times and owners expect loaner vehicles in those cases, but they weren’t always available. Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 januari 2019 Geplaatst: 8 januari 2019 15 hours ago, dragonfly said: 't Is dan ook niet om te verhuren Daarom Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.