ICM 24.874 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 39 minutes ago, yvesken said: Hmz, daar doe ik te weinig kilometers voor vrees ik. Toch bedankt voor de informatie. Het stomme is dat je eigenlijk het omgekeerde moet doen van wat logisch is. Je rijdt veel privé: ipv privé te kopen, koop hem op de zaak, en koop met de forfait van de VAA onbeperkte privé kilometers af, terwijl de zaak betaalt. Je rijdt veel professioneel: ipv van op de zaak te kopen, koop hem privé, en reken alle professionele kilometers door aan de zaak. 2 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 Het stomme is dat je eigenlijk het omgekeerde moet doen van wat logisch is. Je rijdt veel privé: ipv privé te kopen, koop hem op de zaak, en koop met de forfait van de VAA onbeperkte privé kilometers af, terwijl de zaak betaalt. Je rijdt veel professioneel: ipv van op de zaak te kopen, koop hem privé, en reken alle professionele kilometers door aan de zaak.In het eerste geval : Wanneer je amper voor de zaak rijdt ga je uw btw niet kunnen recupereren.In het tweede geval : heeft enkel nut bij goedkope auto’s tenzij je mag rekenen aan de werkelijke kost per km ( wat mag dacht ik ) mmm daar zit iets in Alleen hoe bereken je de werkelijke kost per km ? Dat kan je mi toch pas op het einde van de rit weten Quote
ICM 24.874 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 18 minutes ago, Germinal said: In het eerste geval : Wanneer je amper voor de zaak rijdt ga je uw btw niet kunnen recupereren. In het tweede geval : heeft enkel nut bij goedkope auto’s tenzij je mag rekenen aan de werkelijke kost per km ( wat mag dacht ik ) mmm daar zit iets in Alleen hoe bereken je de werkelijke kost per km ? Dat kan je mi toch pas op het einde van de rit weten Het eerste is nog steeds voordeliger. De zaak betaalt al je privé gedoe. Het tweede. Inderdaad. Werkelijke kost. Berekenen op basis van je verwachtingen. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 13 minuten geleden, Germinal zei: In het eerste geval : Wanneer je amper voor de zaak rijdt ga je uw btw niet kunnen recupereren. Aftrek BTW heeft toch niets te maken met werkelijke beroepskilometers? Het aantal privé-kilometers wordt forfaitair vastgesteld op 6.000. Als je dus per jaar 12.000 km rijdt (een geen woon-werk hebt) heb je recht op de maximale BTW-aftrek van 50%. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 Kwam net deze site tegen: http://www.milieuvriendelijkevoertuigen.be/sites/default/files/tco-tool/index.html Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 Ik heb de test gedaan, en deze auto wordt mij voorgesteld: Quote
stijn82 117 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 6 hours ago, ICM said: Het stomme is dat je eigenlijk het omgekeerde moet doen van wat logisch is. Je rijdt veel privé: ipv privé te kopen, koop hem op de zaak, en koop met de forfait van de VAA onbeperkte privé kilometers af, terwijl de zaak betaalt. Je rijdt veel professioneel: ipv van op de zaak te kopen, koop hem privé, en reken alle professionele kilometers door aan de zaak. klopt als een bus. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 24 minuten geleden, BMWMB zei: Ik heb de test gedaan, en deze auto wordt mij voorgesteld: Hang uw iPhone maar snel aan de laadpaal Ik vind de Jag best knap, zag er al enkele rijden en past goed in het straatbeeld,imo. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 Als ik (particulier) model S 75D vergelijk met E250 kom ik op 4 jaar/ 30.000km per jaar uit op een verschil van 26.900 euro in het voordeel van de E-klasse. 100D is 47.500 euro duurder. Restwaarde rekenen ze niet mee. Zet ik mezelf als zelfstandig, komt de 100D 330 euro per maand duurder uit, en 24 euro per maand duurder in bruto VAA. Hadden ze beter niet gedaan die tool. Lijkt me niet representatief eerlijk gezegd, maar ken de berekening erachter natuurlijk niet Quote
stijn82 117 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 33 minutes ago, BMWMB said: Ik heb de test gedaan, en deze auto wordt mij voorgesteld: tiens tiens, die site trekt de besparing op vennootschapsbelasting er af... mag dat wel??? 1 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 Tesla warns ‘self-driving package’ buyers that activation is ‘very far away’ due to regulations: https://electrek.co/2019/01/09/tesla-self-driving-package-buyers-regulations/ Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 1 hour ago, BMWMB said: Ik heb de test gedaan, en deze auto wordt mij voorgesteld: Het spel stelde me ook hetzelfde voor hoor, hoewel ik SUV had gekozen. Quote
Daggie 482 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 Daar staan nog hybrides op .. Die berekening geldt dan enkel voor 2019, aangezien 2020 geen rekening meer houdt met fake hybrides? Of heb ik dat verkeerd voor? Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 1 uur geleden, stijn82 zei: Tesla warns ‘self-driving package’ buyers that activation is ‘very far away’ due to regulations: https://electrek.co/2019/01/09/tesla-self-driving-package-buyers-regulations/ Als ik zie hoe slecht de AP is, dan kan ik dat wel geloven. Ik twijfel er zelfs aan dat dit ooit zal kunnen in ons klein landje met complex wegennetwerk. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 Ik heb de test gedaan, en deze auto wordt mij voorgesteld:Ik kwam bij de Porsche Panamera E-Hybrid en BMW 740e uit [emoji848] Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 9 minuten geleden, JerryLambo zei: JL-score: 5/5. Nog leuke films gezien met een score van 5/5? Quote
JerryLambo 285 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 2 minutes ago, Krikkie said: Nog leuke films gezien met een score van 5/5? https://www.imdb.com/title/tt4016934/ Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 3 uren geleden, stijn82 zei: Tesla warns ‘self-driving package’ buyers that activation is ‘very far away’ due to regulations: https://electrek.co/2019/01/09/tesla-self-driving-package-buyers-regulations/ Wel zuur als je daar 5-8k betaald hebt voor een optie die niet ten volle zal werken Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 12 uren geleden, stijn82 zei: Tesla warns ‘self-driving package’ buyers that activation is ‘very far away’ due to regulations: https://electrek.co/2019/01/09/tesla-self-driving-package-buyers-regulations/ Dit zag je toch van mijlenver aankomen.... Quote
Jokke_vlo 16.912 Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 Op 8/1/2019 om 18:31, Germinal zei: Hopelijk is de aandrijflijn dan wel beter dan die in de panamera. Denk trouwens dat er niemand zit te wachten op een 911 van 2 ton Wat bedoel je met aandrijflijn. Als ik moet raden gaat het over de stand "hybride". Dat is absoluut irritant (ik gebruik die dan ook nooit). Ik rijd of (heel af en toe) full electric of (bijna) altijd in sport of sport+ en dan merk ik, toch met enige auto ervaring, niets mis met de "aandrijflijn". Of course heel die hybride boetiek dat koop je voor fiscaliteit, anders kocht ik me altijd klassieke motor, no doubt. Quote
Jupke 11.086 Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 1 hour ago, Carlito said: Dit zag je toch van mijlenver aankomen.... Dat gaat ook geleidelijk aan moeten komen, kan niet anders. Eerst moet de industrie een product bouwen dat werkt, dan kan dat in een testfase gestoken worden en bij goedkeuring er specifieke regels rond opgesteld worden. Ik denk dat het nu al onmogelijk is om reeds reglementering op te stellen als je nog net weet hoe het product echt gaat werken. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 Wat bedoel je met aandrijflijn. Als ik moet raden gaat het over de stand "hybride". Dat is absoluut irritant (ik gebruik die dan ook nooit). Ik rijd of (heel af en toe) full electric of (bijna) altijd in sport of sport+ en dan merk ik, toch met enige auto ervaring, niets mis met de "aandrijflijn". Of course heel die hybride boetiek dat koop je voor fiscaliteit, anders kocht ik me altijd klassieke motor, no doubt. Als ik nu vergelijk met de tesla vallen mij een aantal zaken (harder) op.Je stapt in de tesla en pats je bent weg, zelfs volle petrol. In de panamera moet je eerst 5-10 km rijden om op bedrijfstemperatuur te zijn. Ben je niet op bedrijfstemperatuur dan kan de aandrijving echt wel bokkensprongen maken ( samenwerking elektro + ICE )In hybrid stand zit je constant te switchen tussen elektro/ICE wat op zich geen probleem is maar na verloop van tijd is je batterij leeg en val je teug op enkel ICE en 330pk..Vertrek je in hybrid stand dan is je ICE mogelijks pas warm als je op bestemming aankomt.. In sport+ rijd je letterlijk met een generator rond ( tenzij je opende Duitse autobahn zit is dat niet zo aangenaam )Sport is nog de beste stand inderdaad. Maar het verbruik ligt dan hoger dan een 4s aangezien je 400kg extra meesleurt.Het is gewoon allemaal veel te complex. Liever een ICE of elektro maar niet meer de hybride vorm. Buiten de officiële lage CO2 uitstoot is er werkelijk geen voordeel.Tot slot : klinkt misschien raar want ze wegen evenveel maar de panamera voelde veel zwaarder aan, vooral de remmerij van de tesla geeft meer vertrouwen.In essentie zijn de hybrides die er nu zijn enkel door de fiscale regelgeving. Niemand koopt nu nog een cayenne/pana hybrid. Ze zullen er mogelijks een grotere batterij insteken om aan wltp te voldoen maar de vraag is dan :koopt er dan nog überhaupt iemand een pana hybrid of zullen ze eerder een taycan kopen (in de veronderstelling dat die een 150kw batterij aan boord heeft en geleden kan worden een 300kw) Quote
Jokke_vlo 16.912 Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 Idd de sportstand is de stand waar ik 95% van de tijd in rijd, de rest zijn lapmiddelen voor fiscaliteit en trekken op ni veel. Ik heb het ongelooflijke geluk deze week in een Tesla gezeten te hebben. Ik volg dat van dat snel vertrekken. Anderzijds, diegene die zegt dat even lekker een bocht aansnijdt of de vering even goed werkt die moet toch dringend eens leren wat autorijden is, MET ALLE RESPECT he. Idem met emotie, fuck daar heb ik nul gevoel bij. Ik volg je uitleg voor de rest volledig ook qua zwaarder aanvoelen bij het "optrekken", in een bocht (en dat is dan het verschil tussen u en mij) is het wel weer helemaal anders. Dat stuur van die Tesla voelt aan als "ongeveer", zet ik dat van de Pana in sportplus (vering) dan is dat gigantisch scherp voor zo een bak en voel je helemaal niet dat je met een 2.2ton onderweg bent. Ik zie me verder dus niet snel een Taycan kopen tenzij (BMWMB style) als luxe: maw derde auto. Een GT3 - Een pana voor de lange afstand en een Taycan voor de midrange. Ik doe maandelijks lange afstanden en heb echt geen zin om daar 1u30 langer over te doen of constant te moeten zoeken naar een prise, zakelijk is dat geen sport en avontuur wegens tijd te veel, ik zie daar de fun niet van in . Meer nog ik kan niet in de parking van mijn vaste hotels (door mijn leverancier) laden, noch bij het moederbedrijf waar ik overdag ben. Het is zalig om nooit naar een tankstation te hoeven en gewoon thuis in de prise te moeten steken. Het moment dat ik naar stekkerdozen moet zoeken..... Enfin den uitleg is gekend. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 als ik de test doe, en de Q7 vergelijk met het model X, zitten ze heel dicht in elkaars buurt. de X krijgt een iets betere ecoscore, maar fiscaal gezien voor mijn km's is het de moeite niet waard. als ik dan de S vergelijk et bv de V90 T8, pleiten ze zelfs in het voordeel van de T8, puur door de lagere aankoop, aangezien de taksen en kosten weer verwaarloosbaar zijn. ook eens de Q7 en Q8 vergeleken, met ook weer een heel nipte winst voor de Q8, al zal er daar wel wat mee gespeeld worden aangezien ze een prijs van 85K op de Q8 kleven en 95k op de Q7. en de Q8 zal wel wat duurder uitkomen vrees ik. als ik het zo bekijk, is de Q7 momenteel geen slechte speler Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.