Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN 

 

Niet die weer.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tesla referral program eindigt volledig eind deze maand. Volgens Musk voegt het te veel kosten bij de auto's, vooral de Model 3. Benieuwd welk effect dat zal hebben op (a) de fanboys en (b) de verkoop op korte termijn, zijnde de komende twee weken (stijging) en de weken erna (daling). 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, yvesken zei:

Ik heb blijkbaar iets gemist? Los van vele ergernissen gaf hij ook regelmatig nuttige informatie, jammer dat het zo ver moest komen.

 

'k Heb het ook gemist, maar 'k mis 'm niet. :D 

Dat van die nuttige info klopt zeker, maar de ergernissen namen m.i. hoe langer hoe meer de overhand.  En als je elk nadeel(tje) gaat omtoveren tot een voordeel en bij elk mogelijk puntje van kritiek gaat wijzen naar andere merken, dan blijft er van objectieve informatie door een gebruiker weinig over.

Kijk naar BMWMB (toch ook een echte fan, en daar is op zich niets mis mee) en Germinal (iets minder fan), zo kan het dus ook. 😉

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Niet die weer.

 

Heb je heel het filmpje bekeken, dan? 
Want dit is een filmpje van iemand die een filmpje van jouw vriendin bespreekt. 

Volgens mij moet jij hier zijn :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tesla referral program eindigt volledig eind deze maand. Volgens Musk voegt het te veel kosten bij de auto's, vooral de Model 3. Benieuwd welk effect dat zal hebben op (a) de fanboys en (B) de verkoop op korte termijn, zijnde de komende twee weken (stijging) en de weken erna (daling). 

Ik heb nog geen gebruik gemaakt van deze code.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe wall-charger voor de VS:

https://electrek.co/2019/01/15/tesla-wall-connector-nema-14-50-plug/

 

Tesla is launching today a new Wall Connector with a NEMA 14-50 plug – the automaker’s first non-hardwired Wall Connector for a home charging solution.

While most home charging station manufacturers sell products to be both hardwired and to plug into a NEMA 14-50 outlet, Tesla has stuck to its hardwired Wall Connector.

For people who already have a NEMA 14-50 outlet within reach of their parking spot or for those who don’t want to go into the trouble of installing a hardwired charging station, Tesla would simply recommend to use the mobile connector on a NEMA 14-50 outlet.

Now they are offering a second option: a Tesla Wall Connector with a 14-50 Plug.

Tesla describes the new product on its website:

“A Tesla 14-50 Wall Connector is your best charging solution with an existing NEMA 14-50 outlet. Offering a 25 percent faster charge compared to the Gen 2 Mobile Connector, the 14-50 Wall Connector is easy to use and convenient to install around your home or office.”

Here are a few images of the new Wall Connector with a 14-50 Plug:

 

Tesla Wall COnnector nema
Tesla Wall Connector nema 2
Tesla Wall Connector nema 3
Tesla Wall Connector nema 4
Tesla Wall Connector nema 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The new version of the Wall Connector is the same price as the hardwired version: $500.

Tesla says it can charge most of its vehicles at up to 40 amps (9.6kW):

“Provides 40 amps (9.6kW) of power for all Model S, Model X and Model 3 Long Range vehicles. Model 3 Mid Range and Standard Range vehicles will charge at 32 amps when using the 14-50 Wall Connector.”

The automaker says that it has the advantage of not requiring an electrician installation, but that’s if you already have a NEMA 14-50 plug.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, BMWMB said:


Ik heb nog geen gebruik gemaakt van deze code.

Bedoel je dat je een referral hebt gekregen en niet gebruikt, of er zelf een kan geven? 

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dat je een referral hebt gekregen en niet gebruikt, of er zelf een kan geven? 

Ik heb mijn code nog aan niemand doorgegeven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tesla is cutting seven percent of its full-time employee headcount, Elon Musk announced in a company-wide email. In addition to the cuts, which come after the company’s headcount increased by 30 percent last year, Musk also announced that the company would be retaining, “only the most critical temps and contractors.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige maand heb ik hier geprobeerd om het uit te leggen maar het was uiteraard #FakeNews.

Model 3 verkoopt in de US niet zoals verwacht dus ze moeten echt wel die goedkopere variant uitbrengen om de resterende 200.000 reservatiehouders te overtuigen. Dat geeft Elon nu ook eindelijk toe. Om de volgende kwartaalcijfers goed te houden moeten ze nu dus besparen en moet het volume omhoog 🙂

Lijkt me inderdaad niet slecht te zijn al wil de belegger enkel winst & groei zien 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites




However, starting around May, we will need to deliver at least the mid-range Model 3 variant in all markets, as we need to reach more customers who can afford our vehicles. Moreover, we need to continue making progress towards lower priced variants of Model 3. Right now, our most affordable offering is the mid-range (264 mile) Model 3 with premium sound and interior at $44k. The need for a lower priced variants of Model 3 becomes even greater on July 1, when the US tax credit again drops in half, making our car $1,875 more expensive, and again at the end of the year when it goes away entirely.

Eigenlijk wel zielig.. het zou raar zijn moest Porsche zeggen we moeten een 30.000 dollar car uitbrengen anders zijn we niet rendabel...

Eu.. say what???

Je kan toch perfect rendabel zijn door geen volume-merk te zijn/worden. Jammer dat tesla deze weg opgaat. Proberen goedkope auto’s bij de vleet te slijten op winst te maken [emoji22]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang bestaat Porsche al? Had Porsche destijds geen Cayenne en Macan op de markt gebracht om meer volume te draaien, waren ze ook al failliet geweest. Heb je trouwens als eens bekeken hoeveel Musk de laatste 10 jaar heeft geïnvesteerd in fabrieken? Ik denk dat Porsche een Calimero is tegen de grootte van Tesla.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duurder? Een 100d kost toch nog steeds hetzelfde. 

De RWD versies van de S zijn al langer geschrapt blijkbaar. https://electrek.co/2017/09/21/tesla-model-s-75-rear-wheel-drivecheapest-option-discontinued/

En misschien is een mid/long range model 3 wel een betere koop dan een 75 kwh S. 

Dus misschien is de markt voor de 75kwh versies gewoon te klein geworden.. 

Alleeez... misschien hee ;)

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, stijn82 zei:

Duurder? Een 100d kost toch nog steeds hetzelfde. 

De RWD versies van de S zijn al langer geschrapt blijkbaar. https://electrek.co/2017/09/21/tesla-model-s-75-rear-wheel-drivecheapest-option-discontinued/

En misschien is een mid/long range model 3 wel een betere koop dan een 75 kwh S. 

Dus misschien is de markt voor de 75kwh versies gewoon te klein geworden.. 

Heb je mijn link bekeken? Denk het niet ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat ik niet goed wakker ben. :)

ik lees dit:

The starting price for the 75kWh version of the Model S is currently $76,000, and for the same version of the Model X, it is $82,000. After Monday, the cheapest version customers can get for each car will have starting prices of $94,000 and $97,000, respectively.

 

Daarmee bedoelen ze toch, dat de 75kwh niet meer verkrijgbaar is en dat vanaf nu de goedkoopste versie de 100d van 94k/97k $ is. 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid