Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Just now, ir_fuel said:

Was net op de site gaan zien. Ik zie enkel nog maar dual drive versies? En 't is nu kiezen tussen 75 of 100.

Klopt, de kleinere ranges en RWD zijn uit het gamma verdwenen om qua prijs niet te concurreren met een aangeklede Model 3.

Geplaatst:
11 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik denk dat ze too big to fail zijn geworden. Er is al zoveel geld ingestoken dat ik vermoed dat men liever er nog meer geld gaat insteken dan zijn verlies te slikken.

Ik begrijp zeker wat je bedoelt, maar alles heeft grenzen. En zeker wanneer de beloftes en de werkelijkheid zover uit elkaar liggen. Wanneer het vertrouwen wegvalt, dan kiezen investeerder er ook liever voor om het verlies te slikken en toch nog iets terug te zien van hun centen, dan om alles te verliezen. 

Ondanks ik het niet eens ben met Wooter dat Tesla zo een gigantische voorsprong heeft op de rest, hebben ze wel een voordeel tov iedere andere speler : een extreem grote interesse van het publiek. Iedereen kent Tesla, ondanks ze zo een jong en klein merk zijn. Zolang ze aan hun naam een positief verhaal kunnen blijven hangen, zitten ze goed. Maar als die Model 3 productie niet snel goed gaat zitten (en dan heb ik het niet enkel over aantallen, maar ook over kwaliteit), dan blijft het hele verhaal een dubbeltje op zijn kant. 

Ik ken geen enkele model S rijder die zijn wagen geen 2 of drie keer binnen heeft gedaan voor garanties. Veel al het gehele dashboard uitbouwen om piepjes en kraakjes op te lossen of een deel van de computers te vervangen. Dat kost echt handen vol geld. Als de Model 3 ook zoveel problemen gaat hebben, met de aantallen dat ze daarvan willen bouwen, dan kan het niet anders dan misgaan. 

Geplaatst:
2 hours ago, BMWMB said:

Aangezien ik graag een beige interieur zie, en het ‘creme’ interieur onlangs werd gewijzigd naar een andere tint beige, ook beige vloerbekleding, en een beige plafond, was ik benieuwd om dat irl eens te kunnen zien. Vandaag is er in Aartselaar eentje geleverd, en hebben ze mij foto’s doorgestuurd. Kans dat ik eens ga kijken nog deze week.

89c077617f020ee692d1d933cdf3d711.jpg&key=2a4cc4ceab16bfb74b2c255b4b7545506bc6331c2aaf9b719171cd5d0265beee

15cb4c572d114b74cc019c5101eb6659.jpg&key=03718e48518b2be9c52c3abece8a90abb2ed228adb3e6d1f86412b51be91147c

Ik vind dat eigenlijk wel knap.

Goed, het zijn geen contrasterende stiksels etc en daar zouden ze eigenlijk aan moeten beginnen werken, maar goed op zijn Amerikaans heb je klassiek die keuze niet en veel mensen in de VS liggen er niet zo wakker van getuige de verkoopcijfers vs de concurrentie.

Geplaatst:
1 minute ago, Tjeu said:

Ik ken geen enkele model S rijder die zijn wagen geen 2 of drie keer binnen heeft gedaan voor garanties. 

Ik ook niet.

Je kan maar hopen dat ze eruit geleerd hebben.

Geplaatst:
2 hours ago, BMWMB said:

Ze vroegen echt naar een bestelling, en of ik het voorschot nog dit jaar op factuur wil, want de verkoper gaf toe dat ze geld nodig hebben. emoji2.png

Ze willen die getekende bestelbon, dat geld is niet zo een probleem :)

Geplaatst:
4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja, en een Cayenne, X5 of Range Rover zijn natuurlijk perfect sociaal aanvaard bij klanten :P 

Van alle dikke bakken scoor je bij mensen toch altijd het minst slecht met een Range Rover. Of toch als je die niet full black neemt met 24" zwarte velgen. Maar gelijk met ons vader zijn bordeaux kleurke, standaard grijze alu velgen en zonder geblendeerde ruiten was dat echt een aanvaarde wagen. Nooit commentaar op gehad, ook niet van het personeel. Die vonden het allemaal een knappe wagen, en geen voertuig die de ogen uit stak. 

Geplaatst:
3 minutes ago, Tjeu said:

Ik begrijp zeker wat je bedoelt, maar alles heeft grenzen. En zeker wanneer de beloftes en de werkelijkheid zover uit elkaar liggen. Wanneer het vertrouwen wegvalt, dan kiezen investeerder er ook liever voor om het verlies te slikken en toch nog iets terug te zien van hun centen, dan om alles te verliezen. 

Welke beloftes en werkelijkheid dan? Ik bedoel maar, ik rij met een Tesla en heb geen idee over wat je het hebt.

Enige wat ik me kan inbeelden is range (NEDC vs werkelijkheid; ik moet zeggen dat mijn average range nu vrij correct is) en FSD (waarvan ik bij aankoop wist dat dat nog niet beschikbaar was, ik denk dat Elon Musk dit al een paar keer heeft aangehaald)

Ondanks ik het niet eens ben met Wooter dat Tesla zo een gigantische voorsprong heeft op de rest, hebben ze wel een voordeel tov iedere andere speler : een extreem grote interesse van het publiek. Iedereen kent Tesla, ondanks ze zo een jong en klein merk zijn. Zolang ze aan hun naam een positief verhaal kunnen blijven hangen, zitten ze goed. Maar als die Model 3 productie niet snel goed gaat zitten (en dan heb ik het niet enkel over aantallen, maar ook over kwaliteit), dan blijft het hele verhaal een dubbeltje op zijn kant. 

Tesla heeft 1 groot voordeel: de superchargers. Zolang je met je BMW, E-Golf of ander model niet aan 120kW kan laden zit je waarlijk vast aan lange laadtijden om ergens te geraken. Niet alleen heeft de concurrentie niet zo een laadnetwerk ter beschikking, maar er zijn ook geen auto's die aan zo een vermogens kunnen laden.

Qua autopilot heeft Tesla ook een voorsprong, maar inderdaad niet zo groot meer. Voordeel wat ze wel willen is dat dit met een software update plots heel anders kan uitdraaien wanneer AP2 auto's plots heel wat meer rijtaken kunnen overnemen; dat krijg je niet gedaan met een spreekwoordelijke vingerknip in een S klasse.

Ik ken geen enkele model S rijder die zijn wagen geen 2 of drie keer binnen heeft gedaan voor garanties. Veel al het gehele dashboard uitbouwen om piepjes en kraakjes op te lossen of een deel van de computers te vervangen. Dat kost echt handen vol geld. Als de Model 3 ook zoveel problemen gaat hebben, met de aantallen dat ze daarvan willen bouwen, dan kan het niet anders dan misgaan. 

Ik had 1 garantiebezoek om akkefietjes op te lossen (echt details zoals een losse stiksel in het stuur waar ik zelfs niet van denk dat je bij een ander merk op garantie kan rekenen). Gerammel valt heel goed mee, mijn Z4 rammelde aanzienlijk meer en de M2 rammelt ook meer. Ik had 1 rammelingske in het dak dat opgelost is bij een 'onderhoud'. Heb nog altijd de originele computers... :)

Ik denk dat je die garantie issues de laatste jaren echt overschat.

Geplaatst:
5 minutes ago, wooter said:

Ik denk dat je die garantie issues de laatste jaren echt overschat.

Die paar die ik ken daar zitten we al minstens met:

- drive units die vervangen zijn

- ruitenwissers die vervangen zijn (en dan heb ik het niet over de rubbers, maar het systeem)

- een gps die compleet flipt

Geplaatst:

't is precies per opbod:

https://teslamotorsclub.com/blog/2017/12/19/ups-ordered-125-tesla-semis/

United Parcel Service said Tuesday it will purchase 125 Tesla Semis, the largest order for the all-electric truck to date.

UPS has also provided Tesla with real-world UPS trucking lane information as part of the company’s evaluation of the vehicle’s expected performance for the UPS duty cycle, according to a release. UPS frequently partners with suppliers of emerging vehicle technologies to help them develop solutions that prove ready for stringent UPS use-cases.

Geplaatst:
[emoji38]z:
een Model X P100D kost meer dan een nieuwe GT3
een Model S 100D kost meer dan een nieuwe GT4
een Model S 75D kost meer dan een nieuwe Cayman S

(de Porsches allemaal met opties, dus niet kaal)
Is dat zo duur?
Shit zeg...
Geplaatst:

ik ken 4 model S rijders en 2 model X rijders. Gemiddeld hebben ze elk ongeveer 3 dagen in de garage staan camperen voor garanties. Neem nu nog dat er van die drie dagen maar 2 dagen effectief aan gewerkt is, dan zit je aan garantiekost per rijdende Tesla al veel hoger dan wat ze per Model 3 aan voorschot binnenhalen. 

En het verhaal is altijd complexer dan dat. Want het is niet enkel de uren van de mecanieker. Ook de fouten moeten gelogd en onderzocht worden. Daarbij moet Tesla dan zijn uiterste best doen om de fout bij de producent van het onderdeel te leggen, zodat ze de kosten door kunnen rekenen. Zoniet, moeten ze dat allemaal zelf slikken... Maar als ze te veel doorrekenen, dan hebben ze kans dat hun leveranciers niet meer verder voor hun gaan willen werken, waardoor ze opnieuw problemen kunnen krijgen. 

En iedere verandering van onderdeel geeft ook moeilijkheden naar stock. En past het nieuwe verbeterde ook op de 'oude' modellen? Of moet je beiden in stock houden? En moet de productie aangepast worden? En ga zo maar door. Iedere garantieclaim kan voor een sneeuwbaleffect aan zorgen en kosten zorgen. 

Uiteraard hebben andere merken dat ook, maar die hebben een veel langere historiek en naam waar ze op terug kunnen vallen, daar waar Tesla een nieuwe speler is en dus nog geen fundering heeft. Ook ervaring speelt wel een rol. Easy come easy go. 

Geplaatst:
Deze morgen nog een zwarte P85 gezien. Knap ding.
02-2012-tesla-model-s-fd-1347336748-54ecb9c885a05.jpg&key=8e62c4ae9fb947231e61b080834e60f3d6685e82aafce12e5441634dd58244d9
Durf het bijna niet zeggen, maar deze is wel zeer knap in deze combo.
Geplaatst:

Tesla doet veel in house he, veel hebben ze niet door te claimen :P 

Wat ik zie van garanties is toch allemaal stukken van Tesla.

Geplaatst:
1 minute ago, toere said:
36 minutes ago, wooter said:
02-2012-tesla-model-s-fd-1347336748-54ecb9c885a05.jpg&key=8e62c4ae9fb947231e61b080834e60f3d6685e82aafce12e5441634dd58244d9

Dat is wel het pluspunt van Tesla. De eerste elektrische auto die er niet uitziet alsof je daily schoenen Birkenstocks zijn en je vrouw rondfladdert in palazzo broeken

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Tesla doet veel in house he, veel hebben ze niet door te claimen :P 

Wat ik zie van garanties is toch allemaal stukken van Tesla.

Nochtans steken ze de vertraging van de Model 3 productie altijd op tekortkomingen van leveranciers... 

Geplaatst:

ik ken 4 model S rijders en 2 model X rijders. Gemiddeld hebben ze elk ongeveer 3 dagen in de garage staan camperen voor garanties. Neem nu nog dat er van die drie dagen maar 2 dagen effectief aan gewerkt is, dan zit je aan garantiekost per rijdende Tesla al veel hoger dan wat ze per Model 3 aan voorschot binnenhalen. 

En het verhaal is altijd complexer dan dat. Want het is niet enkel de uren van de mecanieker. Ook de fouten moeten gelogd en onderzocht worden. Daarbij moet Tesla dan zijn uiterste best doen om de fout bij de producent van het onderdeel te leggen, zodat ze de kosten door kunnen rekenen. Zoniet, moeten ze dat allemaal zelf slikken... Maar als ze te veel doorrekenen, dan hebben ze kans dat hun leveranciers niet meer verder voor hun gaan willen werken, waardoor ze opnieuw problemen kunnen krijgen. 

En iedere verandering van onderdeel geeft ook moeilijkheden naar stock. En past het nieuwe verbeterde ook op de 'oude' modellen? Of moet je beiden in stock houden? En ga zo maar door. Iedere garantieclaim kan voor een sneeuwbaleffect aan zorgen en kosten zorgen. 

Uiteraard hebben andere merken dat ook, maar die hebben een veel langere historiek en naam waar ze op terug kunnen vallen, daar waar Tesla een nieuwe speler is en dus nog geen fundering heeft. Easy come easy go. 

Wilt dat zeggen dat ik je statistieken naar beneden haal want ik heb mijn auto nog nooit moeten achterlaten bij een service center :)

Geplaatst:
Just now, Tjeu said:

Nochtans steken ze de vertraging van de Model 3 productie altijd op tekortkomingen van leveranciers... 

Er was 1 vertraging en die lag aan de robotica om de accupacks te maken. Dat hebben ze dan in house getrokken.

Geplaatst:
4 minutes ago, toere said:
39 minutes ago, wooter said:

Kan je zo in de configurator samenstellen:

5a3939693ce55_ScreenShot2017-12-19at17_07_27.png.46bf7a48dd3b07289502c6fc595f40bf.png

Geplaatst:
2 minuten geleden, wooter zei:

Wilt dat zeggen dat ik je statistieken naar beneden haal want ik heb mijn auto nog nooit moeten achterlaten bij een service center :)

Nee, jij blijft daar camperen en gratis koffie zuipen. 

1 minuut geleden, wooter zei:

Er was 1 vertraging en die lag aan de robotica om de accupacks te maken. Dat hebben ze dan in house getrokken.

Denk je nu echt dat ze alles aan uw neus gaan hangen? Wat ze communiceren is wat ze moeten communiceren om het volk stil te houden en de geldschieters niet terug te laten trekken. 

Ik heb Lernout & Hauspie ook nooit weten te vertellen dat het mss toch niet zo goed ging en dat ze het eigenlijk niet meer gingen halen. Ook daar altijd enkel positief nieuws tot de rechter de prise uit trok. Soms ben je toch wel extreem naïef hoor. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 minutes ago, Tjeu said:

Soms ben je toch wel extreem naïef hoor. 

Dat is soms het beste voor de gezondheid als je grote sommen geld ergens hebt ingestoken.

Geplaatst:
7 minutes ago, Tjeu said:

Soms ben je toch wel extreem naïef hoor. 

Ik denk eerder dat jij naïef bent in je doemdenken rond Tesla.

Maar goed. Wacht nog wat langer. Al waren er 20 vertragingen met de Model 3, productie is nu wel van start dus je enige punt is nu "de kwaliteit moet goed zitten" en als alle recente Tesla's (een jaar oud en jonger) een metric is zit dat ook snor.

Geplaatst:
Just now, Jokke_vlo said:

Tiens ik had horen zeggen dat je het dashboard ook had laten vervangen........

Alcantara dat in een hoekje los zat. Oplossing: dashboard afdekking bovenaan gewisseld met een nieuw onderdeel.

Geplaatst:
1 minuut geleden, wooter zei:

Alcantara dat in een hoekje los zat. Oplossing: dashboard afdekking bovenaan gewisseld met een nieuw onderdeel.

Ah dat was je dan vergeten te vermelden. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid