Ga naar inhoud

24h van Le Mans


Spillies

Aanbevolen berichten

Just now, Maxime S said:

Dat weet ik wel, maar die worden toch nergens officieel ingezet?

En in hoeveel verschillende motorsport klasses worden auto's van Mercedes, Audi en Porsche ingezet door fabrieksteams?

Just now, Maxime S said:

De M6-en en DTM's worden toch door fabriek- of satelietteams ingezet?

Die M6'en ook door privé teams hoor. En DTM, wat stelt dat nu eigenlijk voor als je eerlijk bent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei ir_fuel:

En in hoeveel verschillende motorsport klasses worden auto's van Mercedes, Audi en Porsche ingezet door fabrieksteams?

Die M6'en ook door privé teams hoor. En DTM, wat stelt dat nu eigenlijk voor als je eerlijk bent?

Elk merk heeft of had, naast zijn klantenprogramma, toch zijn 'prestigeprojectje' (of hoe moet ik het zeggen) waar ze als officieel merk geëngageerd zijn of waren!?
Mercedes = F1
Audi = LMP1 tot vorig jaar
Porsche = LMP1
...
Daarnaast hebben ze hun klantenwagens, ingezet door privéteams en/of fabriek (of satelliet-) teams?

BMW heeft de GT3... c'est tout.
Ingezet in een kampioenschap dat veel mensen niet eens kennen.
En daarnaast de DTM, maar daar ben ik 100% akkoord dat DTM niet voldoende is, dat is net mijn punt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel, maar indien Toyota en Porsche blijven en BMW komt terug zoals men hier en daar laat vallen én er komen nog 1 of 2 privé teams... dan zijn we al goed op weg!

Eigenlijk zouden de reglementen BMW toch moeten aanspreken? Ze maken niets anders meer dan hybride 'supercars' icm koffiemolentjes. Dit is toch iets voor hen!?

En los daarvan... ze mogen wel eens met wat meer over de brug komen dan hun M6 GT3 en de M3 DTM. Ik vind hun motorsportactiviteiten maar povertjes de laatste jaren!

BMW komt toch niet naar lmp volgens de geruchten? Wel naar gt. Met die M6 GT3, dan?

Zou liever nog meer variatie zien in GT. Mochten de constructeurs uit de VLN allemaal een WEC GT versie van hun karren hebben, habba-habba
Maar vind niet dat we kunnen klagen, nu. Op Lmp1 na dan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei gTa:


BMW komt toch niet naar lmp volgens de geruchten? Wel naar gt. Met die M6 GT3, dan?

Zou liever nog meer variatie zien in GT. Mochten de constructeurs uit de VLN allemaal een WEC GT versie van hun karren hebben, habba-habba
Maar vind niet dat we kunnen klagen, nu. Op Lmp1 na dan.

Wel LMP1 heb ik gehoord!


Trouwens: het feit dat alle officiële voertuigen dit jaar BMW's waren op Le Mans... is dat geen voorbode? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei gTa:

Zou super zijn :-)

2018?

volgens horen zeggen wel...

Maar ik vind het raar dat we daar nog niet meer van gehoord hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik eens Google lees ik welles én nietes over

- komen ze nu naar WEC
- in LMP of GT
- 2018 of 2019
- ...

Ik denk dat ze 't zelf nog niet weten. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, gTa said:

Zou liever nog meer variatie zien in GT. Mochten de constructeurs uit de VLN allemaal een WEC GT versie van hun karren hebben, habba-habba
Maar vind niet dat we kunnen klagen, nu. Op Lmp1 na dan.

WEC is geen GT3 spec auto he. Is toch nog een ander verhaal om op te bouwen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei ir_fuel:

WEC is geen GT3 spec auto he. Is toch nog een ander verhaal om op te bouwen

I know. Compleet andere auto's. Zal dus niet snel gebeuren.

Ik droomde maar wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

BMW has confirmed it will enter a factory team in the 2018 FIA World Endurance Championship, competing in the competitive GTE category.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Maxime S said:

BMW heeft de GT3... c'est tout.
Ingezet in een kampioenschap dat veel mensen niet eens kennen.

Vergeet de Amerikaanse markt niet. Die dingen rijden ook mee in IMSA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een WEC Group-N zou ook nog tof zijn.

  • N-Pro met hybrids zoals LaFerrari en McLaren P1 en zo
  • N-Am als goedkoopste WEC-klasse, met race ready 675LT's en AMG GT R's en 911 GT2 RS'kes en zo

:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gTa said:

Een WEC Group-N zou ook nog tof zijn.

  • N-Pro met hybrids zoals LaFerrari en McLaren P1 en zo

Men gaat binnen X jaar wel hybrides toelaten in de GT klasse. Dat staat in de sterren geschreven, maar ik zie het niet voor 2020 gebeuren.

1 minute ago, gTa said:
  • N-Am als goedkoopste WEC-klasse, met race ready 675LT's en AMG GT R's en 911 GT2 RS'kes en zo 

Wat is daar de meerwaarde van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen. Zat eerst met die hybrid supercars in m'n kop, lijkt me nog wel tof. Een budgetklasse zou dan dat zijn wat ik schreef maar 't is niet dat er nu te weinig auto's in 't startveld zitten of dat het WEC-seizoen pover bemand is, dus idd: geen. En de snelheidsverschillen moeten niet nog eens omhoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 24u lemans met de V8 supercars DAT zou duimen en vingers aflikken worden. Dan blijf ik 24uur wakker no doubt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei gTa:

Porsche had toch ooit eens zo'n soort van slazwierder in een race-911

info? vind niet meteen iets :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn toch een pak LMP2's ook? Zier er quasi hetzelfde uit, wel wat conventioneler.

Maar ik geef toe: ze hebben zéker hun spectakelwaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, janvkn said:

Zou het ook niet zo zijn dat BMW dan gewoon een hoop ingenieurs aantrekt die al voor andere teams LMP1 auto's ontworpen hebben? De ervaring in huis halen dus :) 

Gezien de evolutie die ze nu gaan inzetten met hun nieuwe 1 enzo kunnen ze misschien die van Nissan gaan halen die daar aan de LMP1 gewerkt hebben :ninja:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei ir_fuel:

Gezien de evolutie die ze nu gaan inzetten met hun nieuwe 1 enzo kunnen ze misschien die van Nissan gaan halen die daar aan de LMP1 gewerkt hebben :ninja:

Zoals Porsche viercilinders door de strot van hun kopers wilt rammen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz: 

 

En die Gibson V8-motoren zijn idd luuuuiiiiid :inlove:  Allez toch de vorige, de nieuwe van dit jaar heb ik niet live gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, janvkn said:

Ik zie gelijkenissen ...

 

Rabbit_0.jpg

Zou iemand ze dat soms eens onder de neus wrijven?

Eigenlijk toch wel erg als je dit ziet :lolz: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei janvkn:

Ik wel... die prototypes is toch wat Le Mans speciaal maakt.

Idd lemans = proto , maar laat gerust de lmp1 maar uitdoven die zijn nu veel te buitenaards . Een topteam zoals porsche die een lmp2 ontwikkeld zal ook moeilijk te kloppen zijn  maar als ze steekjes zoals dit jaar laten vallen gaan ze niet meer met de overwinning gaan lopen hoor.

aangepast door Gastje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid