Ga naar inhoud

24h van Le Mans


Spillies

Aanbevolen berichten

Edoch niet getreurd. BMW zal aan de start staan volgend jaar :) 

Alleen durven de grote roepers van de hybride als "de sportwagen van de toekomst" zich enkel te wagen aan een M6 in het GT veld .... :wanker:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een compleet gekke race was me dat!! Zwaar van genoten, al zat ik bij momenten met open mond naar het scherm te kijken.
Eén voordeel van thuis te kijken is dat je echt wel de race kan volgen. Ter plekke is dat wegens te weinig grote schermen, streaming problemen, alcohol en gezelligheid vaak wat minder makkelijk :D
Ik denk dat ik maar een 6 tal uur heb gemist wegens slaap. Voor de rest non-stop gevolgd :lol:

Ik had het die LMP2 echt wel gegund! Had de max geweest, mocht die gewonnen hebben.

Langs de andere kant toont het wel dat ze dringend wat meer LMP1-constructeurs moeten aantrekken. Ik zeg het niet graag, maar Audi werd toch een beetje gemist. Stel je voor dat de LMP1 strijd even hevig was als die in GT... dat zou toch geweldig zijn!?
Zal Toyota na de zoveelste ontgoocheling blijven verder doen? En ik hoorde op Radio LM dat er ook geruchten zijn van een vertrek van Porsche uit LMP1? Dat zou toch dramatisch zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

The pole-sitting No. 7 Toyota of Kobayashi retired in the 10th hour with clutch failure, in what Vasselon said was triggered by a bizarre pit lane incident.

He said it was the “most amazing” problem they had during the race.

Kobayashi pitted for routine service while under the race’s second safety car period before going into the queue at pit exit, where Vasselon said he was signaled to re-enter the track by a fake marshal, believed to be a driver from another team.

“It’s amazing… Someone came to tell him, and we have it on video: ‘Go go go!’ And normally, our drivers are used to the human action dominate signs,” Vasselon explained.

“From our side, we told him stop because the safety car queue was coming, and it was not possible.

“There has been, as you can imagine, some confusion. Start, stop, start, stop.

“So he had done several restarts with the clutch and the combustion engine… and burned the clutch because he has been thrown into a situation which should not exist.

Kobayashi ground to a halt moments later and was forced to retire the car at the Porsche Curves.

http://sportscar365.com/lemans/wec/vasselon-frustrated-with-toyotas-missed-opportunity/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb dat gezien. Zou iemand van G Drive geweest zijn geloof ik. De commentatoren (op de stream, niet die simpele zielen van Eurosport) hadden het gespot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou lmp1 niet missen, eerlijk gezegd. :oops: Ok ze zijn beestig om naar te kijken (en onwerelds als je ze langs hoort suizen op Hunaudières) maar van mij mag het gerust meer GT zijn. Vind ik al bij al nog veel zaliger om naar te kijken.

De mix is wel goed, nu. Die snelheidsverschillen maken het geregeld extra spannend om naar te zien.

 

Maar bon ja, 3 competitieve lmp1 constructeurs en misschien ook een lmp1 non-hybrid privateer, dat zou ideaal zijn. En de lmp2 nog een tikkie krachtiger.

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei gTa:

Ik zou lmp1 niet missen, eerlikk gezegd. :oops: Ok ze zijn beestig om naar te kijken (en onwerelds als je ze langs hoort suizen oo Hunaudières) maar van mij mag het gerust meer GT zijn. Vind ik al bij al nog veel zaliger om naar te kijken.
De mix is wel goed, nu. Die snelheidsverschillen majen het geregeld extra spannend om naar te zien.

Maar bon ja, 3 competitieve lmp1 constructeurs en musschien ook een lmp1 non-hybrid privateer, dat zou ideaal zijn. En de lmp2 nig een tikkie krachtiger.

Vier of vijf LMP1's bedoel je!?

Porsche, BMW, Audi, Toyota en waarom niet nog een Japans merk en weer een Frans merk?
Ferrari en Mercedes zie ik niet onmiddellijk terugkomen wegens F1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vier of vijf LMP1's bedoel je!?

Porsche, BMW, Audi, Toyota en waarom niet nog een Japans merk en weer een Frans merk?
Ferrari en Mercedes zie ik niet onmiddellijk terugkomen wegens F1.

Nog beter, maar al helemaal onrealistisch?
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Maxime S said:

Vier of vijf LMP1's bedoel je!?

Porsche, BMW, Audi, Toyota en waarom niet nog een Japans merk en weer een Frans merk?
Ferrari en Mercedes zie ik niet onmiddellijk terugkomen wegens F1.

BMW jongeuh. De koningen van de hybride! Die gaan dat op 1 been winnen met al hun ervaring :P 

Ik heb gehoord dat er volgend jaar een aantal non hybrid privé LMP1's aan de start zouden verschijnen.

 

En idd, 3 constructeurs is een minimum. Als die dan allemaal met 3 auto's naar Le Mans komen heb je 9 auto's in LMP1. Dat is al de moeite. Probleem is dat je dat niet effe snel regelt. Ik vermoed dat je 2 jaar bezig bent eer je zo een ding from scratch hebt ontwikkeld en competitief gemaakt. Stel je voor dat Toyota morgen zegt "we doen het niet meer volgend jaar". Gaat Porsche dan tegen zichzelf racen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edoch niet getreurd. BMW zal aan de start staan volgend jaar [emoji4] 
Alleen durven de grote roepers van de hybride als "de sportwagen van de toekomst" zich enkel te wagen aan een M6 in het GT veld .... :wanker:

Mogen hybride toepassingen in wec GT? Porsche had toch ooit eens zo'n soort van slazwierder in een race-911, enkele jaren terug, was dat in wec?
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, gTa said:

Ik zou lmp1 niet missen, eerlijk gezegd. :oops: Ok ze zijn beestig om naar te kijken (en onwerelds als je ze langs hoort suizen op Hunaudières) maar van mij mag het gerust meer GT zijn. Vind ik al bij al nog veel zaliger om naar te kijken.

de GT race was waanzinnig spannend dit jaar.

Wat je zegt van LMP2, not gonna happen. Ze zijn al meer dan snel genoeg en een pak sneller dan vorig jaar, op een punt dat LMP1's moeite beginnen hebben met inhalen (ze halen uiteindelijk quasi dezelfde topsnelheid, maar de LMP1 moet het hebben van de hybrid boost om er sneller aan te zitten en ze voorbij te kunnen). Vergeet niet dat een LMP1 zonder hybrid ongeveer 500pk heeft, en zo een LMP2 heeft altijd 600pk onder de voet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, gTa said:


Mogen hybride toepassingen in wec GT?

Nee. Dat mag nergens.

Just now, gTa said:

Porsche had toch ooit eens zo'n soort van slazwierder in een race-911, enkele jaren terug, was dat in wec?

VLN. En dat ding was zo belachelijk snel dat ze dat project kapot gereguleerd hebben. Vandaar dat de auto ook niet meer werd ingezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei gTa:


Nog beter, maar al helemaal onrealistisch?

Misschien wel, maar indien Toyota en Porsche blijven en BMW komt terug zoals men hier en daar laat vallen én er komen nog 1 of 2 privé teams... dan zijn we al goed op weg!

(nu we het over privé teams hebben: Hoe zit dat eigenlijk nog met Pescarolo? Dat was toch jaren  een vaste waarde vroeger?)

 

7 minuten geleden zei ir_fuel:

BMW jongeuh. De koningen van de hybride! Die gaan dat op 1 been winnen met al hun ervaring :P 

Ik heb gehoord dat er volgend jaar een aantal non hybrid privé LMP1's aan de start zouden verschijnen.

 

En idd, 3 constructeurs is een minimum. Als die dan allemaal met 3 auto's naar Le Mans komen heb je 9 auto's in LMP1. Dat is al de moeite. Probleem is dat je dat niet effe snel regelt. Ik vermoed dat je 2 jaar bezig bent eer je zo een ding from scratch hebt ontwikkeld en competitief gemaakt. Stel je voor dat Toyota morgen zegt "we doen het niet meer volgend jaar". Gaat Porsche dan tegen zichzelf racen?

Eigenlijk zouden de reglementen BMW toch moeten aanspreken? Ze maken niets anders meer dan hybride 'supercars' icm koffiemolentjes. Dit is toch iets voor hen!?

En los daarvan... ze mogen wel eens met wat meer over de brug komen dan hun M6 GT3 en de M3 DTM. Ik vind hun motorsportactiviteiten maar povertjes de laatste jaren!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Maxime S said:

En los daarvan... ze mogen wel eens met wat meer over de brug komen dan hun M6 GT3 en de M3 DTM. Ik vind hun motorsportactiviteiten maar povertjes de laatste jaren!

Dan moet je eens wat meer je ogen open trekken :P 

M235i Cup?

M4 GT4?

 

:) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Dat mag nergens

Waarom zeg je 'nergens' erbij? Lmp1 toch wel? Ook f1, toch?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Porsche cup was anders ook schitterend !

Misschien eens binnenhalen om te bekijken, thx!
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei ir_fuel:

Dan moet je eens wat meer je ogen open trekken :P 

M235i Cup?

M4 GT4?

 

:) 

Dat weet ik wel, maar die worden toch nergens officieel ingezet?

De M6-en en DTM's worden toch door fabriek- of satelietteams ingezet? Of toch enkele van die wagens tenminste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ginetta zou blijkbaar lmp1 overwegen.

En Audi gaat zich niet meer moeien met Porsche. Audi is in alle rust en stilte F1 aan het voorbereiden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid