#166 255 Geplaatst: 20 juni 2017 Delen Geplaatst: 20 juni 2017 hierboven al eens ergens vermeld ... https://www.motorsport.com/lemans/news/how-a-marshal-mix-up-caused-lead-toyotas-le-mans-failure-920639/ straf verhaal toch. op't einde van dit artikel, kunt ge lezen hoe toyota er een kunst heeft van gemaakt hoe le mans te verliezen ... http://www.autosport.com/news/report.php/id/130231/toyota-urged-not-to-give-up-on-le-mans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 Een koppeling die het begeeft als ge ze twee keer na elkaar gebruikt. Hm. Konden ze er niet iets instoppen dat net wat robuuster was? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.980 Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 7 minutes ago, Le Capri Mauve said: Een koppeling die het begeeft als ge ze twee keer na elkaar gebruikt. Hm. Konden ze er niet iets instoppen dat net wat robuuster was? Zo simpel is dat allemaal niet. Die koppeling is niet ontworpen om mee te vertrekken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 Of de motor is niet ontworpen om de toeren laag genoeg te laten zakken. De kwestie is dat ze kiezen voor een gevaarlijker type koppeling omwille van een kleine performantiewinst. Het kan een goed afruil zijn maar ik verdenk ze er dikwijls van te veel risicos te introduceren in het streven naar meer performantie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.980 Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 En ik denk dat je de zaken oversimplifieert. Het verschil tussen een "deftige" koppeling, en een koppeling die enkel volledig moet koppelen of ontkoppelen kan een paar kg zijn. Als je een auto hebt die elektrisch kan vertrekken en niet op slippende koppeling zijn dat dus zeer gemakkelijk te winnen kilo's, waar je anders misschien 10.000'en euro's moet investeren om hetzelfde gewicht op andere plaatsen te recupereren. En op dat niveau telt elke gram. Als ik sommige reacties lees op de problemen van Toyota is het precies of die mannen weten niet hoe ze een LMP1 moeten bouwen. Iets met stuurlui en aan wal enzo. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.980 Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 http://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/le-mans-24hrs-porsche-and-toyota-cash-cows-undermined-by-affordable-racers-1.3124210 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 Als ik sommige reakties lees is het precies of er zijn mannen die denken 'ik zit in de racerij dus ik kan lezen'. Over 3 kilo daar valt over te klappen, maar met de houding van elke gram telt, daar beginnen de fouten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.980 Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 8 minutes ago, Le Capri Mauve said: maar met de houding van elke gram telt, daar beginnen de fouten. Ok. Einde discussie 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 De houding van 'elke gram telt' is goed bij het voorstellen van verbeteringen, niet bij het aannemen. Daar moet iemand kunnen risikos afwegen en nee zeggen tegen die specifieke optimalisatie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.980 Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 Ze zoeken nog volk. Misschien moet ge uwe CV eens opsturen? https://www.toyota-motorsport.com/en/careers/jobs/job-offers Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 Jaja. Kwestie is dat inzicht in risicobeheer niet zo gebonden is aan een sector maar ik denk wel dat er in veel sectoren problemen mee zijn. Dus is het geen slecht idee die vraag te stellen bij Toyota. En misschien is het antwoord dat ze de goede afwegingen gedaan hebben. Heb zo eens een discussie gehad met een olieman over boorplatformen. Hij heeft mij geen job aangeboden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ceke 2.240 Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 2 hours ago, ir_fuel said: Ze zoeken nog volk. Misschien moet ge uwe CV eens opsturen? https://www.toyota-motorsport.com/en/careers/jobs/job-offers Hmmm interessant 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
#166 255 Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 4 uur geleden zei Le Capri Mauve: Over 3 kilo daar valt over te klappen, maar met de houding van elke gram telt, daar beginnen de fouten. hoe denkt ge dat ge aan die drie kilo komt? door hier een grammeke minder en dan daar een grammeke minder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 Da's 2 gram, dan. Geen 3.000. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.304 Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 Iets minder zelfs, want het zijn kleintjes, zegt hij. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 Da's dan een andere gram dan deze waarmee mijn keurslager werkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.980 Geplaatst: 22 juni 2017 Delen Geplaatst: 22 juni 2017 11 hours ago, gTa said: Da's dan een andere gram dan deze waarmee mijn keurslager werkt. Die werkt met schellekes. Misschien hebben ze een schelleke te veel van de koppeling gedaan bij Toyota en mocht het dus een schelleke meer zijn?! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouncing Bullet 2.876 Geplaatst: 22 juni 2017 Delen Geplaatst: 22 juni 2017 Ohje. De humor is al zo droog als het weer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quadrifoglio 3.501 Geplaatst: 14 juni 2018 Delen Geplaatst: 14 juni 2018 Even naar boven stampen voor komend weekend. Op dit moment is de quali bezig, te volgen via youtube voor beeld en uiteraard Radio Le Mans voor deftig commentaar 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quadrifoglio 3.501 Geplaatst: 14 juni 2018 Delen Geplaatst: 14 juni 2018 en rode vlag wegens stevige crash in de 1ste chicane op de rechte lijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0231 168 Geplaatst: 14 juni 2018 Delen Geplaatst: 14 juni 2018 Dat ziet er niet slecht uit voor Rebellion. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
korneeldebruyn_OUD 417 Geplaatst: 14 juni 2018 Delen Geplaatst: 14 juni 2018 Porsches gaan goed in GTE PRO Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.980 Geplaatst: 14 juni 2018 Delen Geplaatst: 14 juni 2018 1 hour ago, korneeldebruyn said: Porsches gaan goed in GTE PRO Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
korneeldebruyn_OUD 417 Geplaatst: 15 juni 2018 Delen Geplaatst: 15 juni 2018 Rothmans Porsche op pole, Vanthoor op 2 [emoji3][emoji1303] 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.936 Geplaatst: 16 juni 2018 Delen Geplaatst: 16 juni 2018 Rijdt wss leuker dan z'n Mclaren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.