Ga naar inhoud

24h van Le Mans


Spillies

Aanbevolen berichten

hierboven al eens ergens vermeld ...

https://www.motorsport.com/lemans/news/how-a-marshal-mix-up-caused-lead-toyotas-le-mans-failure-920639/

straf verhaal toch.

 

op't einde van dit artikel, kunt ge lezen hoe toyota er een kunst heeft van gemaakt hoe le mans te verliezen ...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/130231/toyota-urged-not-to-give-up-on-le-mans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een koppeling die het begeeft als ge ze twee keer na elkaar gebruikt. Hm. Konden ze er niet iets instoppen dat net wat robuuster was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Een koppeling die het begeeft als ge ze twee keer na elkaar gebruikt. Hm. Konden ze er niet iets instoppen dat net wat robuuster was?

Zo simpel is dat allemaal niet. Die koppeling is niet ontworpen om mee te vertrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de motor is niet ontworpen om de toeren laag genoeg te laten zakken.

De kwestie is dat ze kiezen voor een gevaarlijker type koppeling omwille van een kleine performantiewinst. Het kan een goed afruil zijn maar ik verdenk ze er dikwijls van te veel risicos te introduceren in het streven naar meer performantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik denk dat je de zaken oversimplifieert.

Het verschil tussen een "deftige" koppeling, en een koppeling die enkel volledig moet koppelen of ontkoppelen kan een paar kg zijn. Als je een auto hebt die elektrisch kan vertrekken en niet op slippende koppeling zijn dat dus zeer gemakkelijk te winnen kilo's, waar je anders misschien 10.000'en euro's moet investeren om hetzelfde gewicht op andere plaatsen te recupereren. En op dat niveau telt elke gram.

 

Als ik sommige reacties lees op de problemen van Toyota is het precies of die mannen weten niet hoe ze een LMP1 moeten bouwen. Iets met stuurlui en aan wal enzo.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik sommige reakties lees is het precies of er zijn mannen die denken 'ik zit in de racerij dus ik kan lezen'. Over 3 kilo daar valt over te klappen, maar met de houding van elke gram telt, daar beginnen de fouten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De houding van 'elke gram telt' is goed bij het voorstellen van verbeteringen, niet bij het aannemen. Daar moet iemand kunnen risikos afwegen en nee zeggen tegen die specifieke optimalisatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja. Kwestie is dat inzicht in risicobeheer niet zo gebonden is aan een sector maar ik denk wel dat er in veel sectoren problemen mee zijn. Dus is het geen slecht idee die vraag te stellen bij Toyota. En misschien is het antwoord dat ze de goede afwegingen gedaan hebben.

Heb zo eens een discussie gehad met een olieman over boorplatformen. Hij heeft mij geen job aangeboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Le Capri Mauve:

Over 3 kilo daar valt over te klappen, maar met de houding van elke gram telt, daar beginnen de fouten.

 

hoe denkt ge dat ge aan die drie kilo komt? door hier een grammeke minder en dan daar een grammeke minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, gTa said:

Da's dan een andere gram dan deze waarmee mijn keurslager werkt. :blink: 

Die werkt met schellekes.

Misschien hebben ze een schelleke te veel van de koppeling gedaan bij Toyota en mocht het dus een schelleke meer zijn?!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Even naar boven stampen voor komend weekend.

Op dit moment is de quali bezig, te volgen via youtube voor beeld en uiteraard Radio Le Mans voor deftig commentaar :inlove:

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid