Ga naar inhoud

Saab lovers


walter

Aanbevolen berichten

Wat ik zou doen is een nieuwe batterij erin (eenmaal een batterij helemaal ontladen is kan die nooit meer haar volle capaciteit terug hebben) en met een multimeter meten als de alternator nog werkt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Versleten batterij kan inderdaad soms raar doen. Het ene moment werkt dat doodnormaal, en dan opeens alle tekenen dat het plat is om vervolgens weer normaal te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zou doen is een nieuwe batterij erin (eenmaal een batterij helemaal ontladen is kan die nooit meer haar volle capaciteit terug hebben) en met een multimeter meten als de alternator nog werkt ;)

Da's misschien nog handiger dan de startkabels!

Maar bij zo een dingen voel ik me soms dom: als ik aan de alternator meet, meet ik dan niet de stroom van de batterij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's misschien nog handiger dan de startkabels!

Maar bij zo een dingen voel ik me soms dom: als ik aan de alternator meet, meet ik dan niet de stroom van de batterij?

Je meet niet de stroom maar de spanning om je alternator te checken. Met motor af meet je inderdaad de spanning van de batterij, als je de motor laat draaien moet je meer Volt meten doordat de alternator dan aan de batterij levert. 12V vs 14V ongeveer normaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag bij Daan op bezoek geweest, Retroll in Hulst, NL.

Zalige kerel, op en top Hollands, gastvrij, vriendelijk en de kerel kent er wat van!

 

Ik had online een deurhandgreep voor eerder genoemde Saab 900 in dit topic besteld bij hem en was ongeveer in de buurt en ben enkele kilometers omgereden om te komen ophalen.

Het omrijden was het waard, want ik zag een ruimte vol passie. Gezellige rommeligheid, ik had zo zin om mee te helpen :D

 

Ik vroeg nog wat andere technische info over de 900, en de prijs van een koplamp. Kreeg een massa uitleg.

Voor onderdelen keer ik zeker terug bij hem!

 

Op het laatste vroeg ik of ik nog wat foto's mocht nemen zodat eigenares van Saabje kon zien hoe het mekka van de Saabonderdelen er uit zag en dat was geen probleem :D

 

IMAG1532.jpg


IMAG1531.jpg


IMAG1530.jpg


IMAG1529.jpg


IMAG1528.jpg


IMAG1527.jpg


IMAG1526.jpg


IMAG1525.jpg


IMAG1524.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij Daan op bezoek geweest, Retroll in Hulst, NL.

Zalige kerel, op en top Hollands, gastvrij, vriendelijk en de kerel kent er wat van!

 

Ik had online een deurhandgreep voor eerder genoemde Saab 900 in dit topic besteld bij hem en was ongeveer in de buurt en ben enkele kilometers omgereden om te komen ophalen.

Het omrijden was het waard, want ik zag een ruimte vol passie. Gezellige rommeligheid, ik had zo zin om mee te helpen :D

 

Ik vroeg nog wat andere technische info over de 900, en de prijs van een koplamp. Kreeg een massa uitleg.

Voor onderdelen keer ik zeker terug bij hem!

 

Op het laatste vroeg ik of ik nog wat foto's mocht nemen zodat eigenares van Saabje kon zien hoe het mekka van de Saabonderdelen er uit zag en dat was geen probleem :D

 

IMAG1532.jpg

IMAG1531.jpg

IMAG1530.jpg

IMAG1529.jpg

IMAG1528.jpg

IMAG1527.jpg

IMAG1526.jpg

IMAG1525.jpg

IMAG1524.jpg

 

Die kerel heeft mijn dakhemel hersteld, prima werk voor een eerlijke prijs. En zonder meerprijs heeft hij nog snel mijn centrale vergrendeling hersteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Die wegligging viel best mee hoor. Is het minst ondersturende onderstel dat ooit onder een SAAB gestoken heeft denk ik :lol:

Mijn had wel frisse (en iets stijvere) dempers + poly bushings. Maar als je echt je best deed kreeg je de klink nog wel aan de grond :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ga toch eens beginnen kijken voor mn Hirsch velgen eens binnen te smijten om ze te laten herlakken...

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoe de nieuwe 9-3 er had uitgezien indien ze niet failliet waren.

 

714383f34f274fbeb0bc71e7a8de65f6-2-origi

 

5179a7cd92c74da7bbb1f1a978c41c75-1-origi

 

fe942dfa3eac4965bc36268e11f569e4-1-origi

 

b86223480a1a4470bb9dc037b7234783-1-origi

 

5c3b39e6b3804b579e87bceec9b1dab6-1-origi

 

54e8b34d2ed2416da69a8e4b6070790e-0-origi

 

 

Knap, op de achterzijde na. Daar wou men blijkbaar iets te nadrukkelijk naar  het verleden verwijzen.  Of dit de redding had geweest voor Saab betwijfel ik. Wat ze nodig hadden was een kleine (9-2) Saab volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Z'n Hirsch ketel is wel terug op de baan zie ik. Heeft nu een 9-5NG TTID als daily maar bij aankoop heeft die eerst 5 weken stilgestaan, electronica problemen. Is dat trouwens een 2012 9-3SS naast zijn 9-5?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die witte? Geen idee... En zijn 9000 is eindelijk verkocht las ik laats ook :)

A&P Cars is voorlopig gesloten, misschien dat een deel klanten naar Marc gegaan zijn?

 

 

Wanneer zakt deze ketel eindelijk eens in prijs trouwens. Ik wil dat wel wel voor 5000€.

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=220430585&cd=634827358690000000&asrc=st

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die witte... 9000 stond idd al een tijdje te koop. 

 

A&P gesloten? Te weinig werk? 

 

Die staat al laaaaaaaaaaaang te koop hé, bied eens 5000€ knotsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moesten uit die garage waar ze nu in zaten (probs met de pa die de huur omhoog wilde of zoiets...) Heb vandaag gehoord dat er een aantal auto's weg zijn bij de oude garage dus ik vermoed dat ze iets nieuws gevonden hebben en dat ze aan het verhuizen zijn. Allé, dat hoop ik althans :)

 

Ja die staat al effe te koop :) Lijkt me echt een proper exemplaar, helaas van iemand die denk dat ie van goed is :lol: Maar een propere Aero sedan manueel ... ze zijn niet op elke hoek te vinden hè. Niets voor mij momenteel, wil nog een zomer met de mx-5 rondstuffen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid