Ga naar inhoud

Saab lovers


walter

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...

Vandaag nog eens in 't passeren bij Daan in Hulst binnengesprongen (motorkaplogo van een 900 gekocht).

Zalige peet, zalige garage.

 

post-45-0-25125700-1412199539_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vandaag nog eens in 't passeren bij Daan in Hulst binnengesprongen (motorkaplogo van een 900 gekocht).

Zalige peet, zalige garage.

 

attachicon.gif2014-10-01 13.22.56.jpg

 

Die rode turbo eens meegekregen als vervanger, leuk zo'n turbo, maar eerlijk gezegd iets de luidruchtig na een tijdje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Met dat de golf dood is en ik aan't wachten ben op m'n aankoop van @@RRD gebruik ik nu de saab voor woon werk verkeer (wordt dagelijks door m'n broer voor woon werk gebruikt maar die gebruikt nu een van de andere karren LOL, of z'n fiets)

 

Karretje heeft nu net geen 260.000 km en da bolt alsof da nieuw is, Saab, beste 750 euro dat ik ooit besteed heb :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Er zitten hier toch wel wat saablovers.

hebben jullie adressen waar je onderdelen kan kopen (nieuw of tweedehands)?

 

Mijn vader zijn buitenspiegel is stuk gereden. het binnenwerk is nog intact maar hij zou het plastieken omhulsel moeten hebben. (volledig, dus voor en achterkant) voet en motor zijn nog intact.

 

 

iemand links of adressen?

 

het zou gaan voor een L-spiegel van een 9³

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vroegere baas was ooit het hoofd van Advanced Engineering bij Saab. Hij overzag het ontwerp van o.a. de laatste 9-3 en 9-5 platformen als lid van GM's management board.

 

Hij heeft daar echt zware anecdotes over verteld destijds. Zo is ongeveer 80% van de onderdelen van een 9-3 en 9-5 verschillend van de Opel's/Vauxhall's. 

Hij trok er de haren van zijn hoofd over uit (bezie zijn fotos maar es online)(Dr. V Sumantran). Telkens hij in Zweden aankwam, hadden ze een paar dingen aan de basis geklust.

Op een dag merkte hij dat ze zelfs de satellietnavigatie helemaal hadden zitten herwerken :lolz:  

"How do want these guys ever want to make money? It was just impossible!"

 

Je moet het hen wel geven, ze hebben een passie voor het bouwen van een wagen die anders is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neobrothers, Saabsupply.

Verschiet niet van de prijzen

ik zal het eens bekijken.

 

eventueel nog ergens tweedhands ofzo? een autokerkhof of iets dergelijks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vroegere baas was ooit het hoofd van Advanced Engineering bij Saab. Hij overzag het ontwerp van o.a. de laatste 9-3 en 9-5 platformen als lid van GM's management board.

 

Hij heeft daar echt zware anecdotes over verteld destijds. Zo is ongeveer 80% van de onderdelen van een 9-3 en 9-5 verschillend van de Opel's/Vauxhall's. 

Hij trok er de haren van zijn hoofd over uit (bezie zijn fotos maar es online)(Dr. V Sumantran). Telkens hij in Zweden aankwam, hadden ze een paar dingen aan de basis geklust.

Op een dag merkte hij dat ze zelfs de satellietnavigatie helemaal hadden zitten herwerken :lolz:

"How do want these guys ever want to make money? It was just impossible!"

 

Je moet het hen wel geven, ze hebben een passie voor het bouwen van een wagen die anders is.

 

Ik heb dat verhaal eens in een boekje gelezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten hier toch wel wat saablovers.

hebben jullie adressen waar je onderdelen kan kopen (nieuw of tweedehands)?

 

Mijn vader zijn buitenspiegel is stuk gereden. het binnenwerk is nog intact maar hij zou het plastieken omhulsel moeten hebben. (volledig, dus voor en achterkant) voet en motor zijn nog intact.

 

 

iemand links of adressen?

 

het zou gaan voor een L-spiegel van een 9³

 

 

@@tuscani, vraag eens de prijs bij de dealer, laatst een nieuwe einddemper nodig gehad, mn (voormalige) Saab garage kon die het goedkoopst leveren. Idem met wat kleine prullen die ik een paar maand geleden nodig had.

 

www.partsforsaabs.com is ook nog een mogelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vroegere baas was ooit het hoofd van Advanced Engineering bij Saab. Hij overzag het ontwerp van o.a. de laatste 9-3 en 9-5 platformen als lid van GM's management board.

 

Hij heeft daar echt zware anecdotes over verteld destijds. Zo is ongeveer 80% van de onderdelen van een 9-3 en 9-5 verschillend van de Opel's/Vauxhall's. 

Hij trok er de haren van zijn hoofd over uit (bezie zijn fotos maar es online)(Dr. V Sumantran). Telkens hij in Zweden aankwam, hadden ze een paar dingen aan de basis geklust.

Op een dag merkte hij dat ze zelfs de satellietnavigatie helemaal hadden zitten herwerken :lolz:

"How do want these guys ever want to make money? It was just impossible!"

 

Je moet het hen wel geven, ze hebben een passie voor het bouwen van een wagen die anders is.

 

Inderdaad een verhaal die ik eerder reeds het gehoord, kortom GM = brol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal het eens bekijken.

 

eventueel nog ergens tweedhands ofzo? een autokerkhof of iets dergelijks?

 

http://www.retroll.nl/home.html

 

Retroll in Hulst, nu niet zo heel erg ver van bij jou.

Ik ga daar steeds voor Saab-onderdelen.

Zalige kerel, Daan. Heeft een magazijntje met occasieonderdelen en vraagt de gewone prijs meestal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat verhaal eens in een boekje gelezen...

 

Is inderdaad redelijk publiek gemaakt, vooral door de Amerikanen die een stok nodig hadden om de boel te mogen sluiten.

 

 

Inderdaad een verhaal die ik eerder reeds het gehoord, kortom GM = brol.

 

Ik geef je als autofan gelijk en vind de instelling van de Saab mensen zalig: van het moederhuis een auto krijgen en die dan helemaal herwerken :lolz:

 

Sumantran was alleen not amused. Voor hem kregen ze een Vectra en het enige wat ze moesten doen, was een wat andere neus en achterkant erop en een Griffoen op plakken. Het moest geld opbrengen, punt. Development on a shoestring, le minimum syndical.

 

Ik ben bij Hinduja ook met hem in dispuut geraakt over zijn visie dat qualiteit niet telde, enkel of het vandaag maximaal winstgevend was. En da's gewoon dodelijk geweest voor een merk als Saab. 

 

Alleen hebben ze het wat te ver gedreven en kan ik GM ook redelijk begrijpen. Beke hertekenen, OK, maar voor je iets geks gaat ontwikkelen en er veel geld gaat insteken moet je toch wel afvragen of dit wel is waar de markt op zit te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.retroll.nl/home.html

Retroll in Hulst, nu niet zo heel erg ver van bij jou.

Ik ga daar steeds voor Saab-onderdelen.

Zalige kerel, Daan. Heeft een magazijntje met occasieonderdelen en vraagt de gewone prijs meestal.

Retroll is prima voor de oudere Saabjes, voor recentere meuk kijk je beter elders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

http://www.jendvandenbosch.nl voor nieuwe onderdelen

 

http://ww.elferink.nl voor zowel tweedehands als nieuwe onderdelen.

 

http://www.rendcarparts.nl ook voor nieuwe onderdelen.

 

http://www.jendvandenbosch.nlheeft niet enkel nieuwe onderdelen. Ze hebben ook enorm veel gebruikte onderdelen. Bestel eigenlijk alles voor mijn auto bij hen. Daarnaast hebben ze naast originele ook aftermarket onderdelen. Ik geloof dat http://www.saabonderdelen.be hetzelfde is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Niet echt saabgebonden maar kan je een automaat manueel in vrij zetten?

Sleutels worden niet meer herkend en we kunnen de wagen dus ook niet verzetten doordat hij op zijn parkeerrem van de automaat staat. Dikke kak dus, want hij blokkeerd de oprit zodat de andere wagens ook vast staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid