Ga naar inhoud

Saab lovers


walter

Aanbevolen berichten

Ik heb een c900, een OG 9-3 en een 9000 gehad en mijn pa rijdt nu nog met een 9-5 en i kkan u bevestigen dat het geen rommel is ;)

Qua interieur is het wel sterk achteruit gegaan sinds GM het voor het zeggen gehad. De NG900/OG9-3 en 9-5 waren te plastiekerig, howel dat in hun tijd nog meeviel. Ze hebben het gewoon zolang moeten uitzingen doordat het niet anders meer kon dan verouderen. Maar de 9-5 MY2002-2006 blijf ik qua uiterlijk een prachtige wagen vinden. Hoe tijdloos kan iets zijn...

De 9000 is met voorsprong wel de beste SAAB ooit :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen maar ''modernere'' Saabs gehad. Een paar 9-5 Estates, zowel diesels als aero's. Allemaal GM-makelij. En ook een paar 900 / 9-3 cabrio's van 95 - 2000 en ik vind dat qua algemene bouwkwaliteit toch zéér matig. Onderhoudskosten liggen imo ook vreselijk hoog (misschien bij specialisten minder, maar bij de gemiddelde Saabdealer werd/wordt je gigantisch in't zak gezet).

 

Nu ja, wellicht is het omdat ik Duitse kisten gewend ben dat ik die mening toegedaan ben. Als je uit een Ford of een Peugeot komt zal het allemaal best degelijk aanvoelen :up:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen maar ''modernere'' Saabs gehad. Een paar 9-5 Estates, zowel diesels als aero's. Allemaal GM-makelij. En ook een paar 900 / 9-3 cabrio's van 95 - 2000 en ik vind dat qua algemene bouwkwaliteit toch zéér matig. Onderhoudskosten liggen imo ook vreselijk hoog (misschien bij specialisten minder, maar bij de gemiddelde Saabdealer werd/wordt je gigantisch in't zak gezet).

 

Nu ja, wellicht is het omdat ik Duitse kisten gewend ben dat ik die mening toegedaan ben. Als je uit een Ford of een Peugeot komt zal het allemaal best degelijk aanvoelen :up:

 

Is ook zo hoor, de bouwkwaliteit is niet je dat. Vooral qua interieurafwerking bedoel ik dan wel, maar wat wil je als de Amerikanen zich komen moeien...

De vroegere Saabs waren echt wel oerdegelijk: de 99, 90, 900 en 9000. Mijn 9000 heeft toch net geen 300.000 km gehaald en heeft denk ik niet veel met standaard turbodruk gereden. De laatste 75.000km door mij met standaard turbodruk 3x :lol: Mijn pa zijn 9-5 is van '98 met nu dik 250.000 km op de klok. Laats wel de dichtingen van de oliepomp+krukaspolie moeten vervangen. Verder geen problemen.

Maar ik begrijp je wel hoor. Zet een 9-5 naast een e39 en tja... Maar als je graag geblazen motoren rijdt... ;)

 

 

Soit, back to zotte filmpjes: Per Eklund in zijn geschifte 9-3 Pikes Peak Edition. 2.0T met 850pk :supercool:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen maar ''modernere'' Saabs gehad. Een paar 9-5 Estates, zowel diesels als aero's. Allemaal GM-makelij. En ook een paar 900 / 9-3 cabrio's van 95 - 2000 en ik vind dat qua algemene bouwkwaliteit toch zéér matig. Onderhoudskosten liggen imo ook vreselijk hoog (misschien bij specialisten minder, maar bij de gemiddelde Saabdealer werd/wordt je gigantisch in't zak gezet).

 

Nu ja, wellicht is het omdat ik Duitse kisten gewend ben dat ik die mening toegedaan ben. Als je uit een Ford of een Peugeot komt zal het allemaal best degelijk aanvoelen :up:

Ik kom uit 126's, 124's, 201's E34 en E32's... Allemaal dikke Duitsers van degelijke 80's kwaliteit. Toch kan m'n Saab 900 (oude generatie) daar echt wel naast staan, naast Bv. een 190. Degelijk gebouwd, motortje draait nog gelijk nieuw en het interieur verliest nog steeds geen onderdelen.

Het enige wat er is is de zakkende dakhemel maar dat is zo'n gelijmt ding en daar hebben BMW's van die tijd ook last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een c900, een OG 9-3 en een 9000 gehad en mijn pa rijdt nu nog met een 9-5 en i kkan u bevestigen dat het geen rommel is ;)

Qua interieur is het wel sterk achteruit gegaan sinds GM het voor het zeggen gehad. De NG900/OG9-3 en 9-5 waren te plastiekerig, howel dat in hun tijd nog meeviel. Ze hebben het gewoon zolang moeten uitzingen doordat het niet anders meer kon dan verouderen. Maar de 9-5 MY2002-2006 blijf ik qua uiterlijk een prachtige wagen vinden. Hoe tijdloos kan iets zijn...

De 9000 is met voorsprong wel de beste SAAB ooit :inlove:

mijn vader zijn 9-3 is toch rommel. overal kraken en piepen en interieuronderdelen die loskomen. plus motorisch al veel zaken moeten vervangen.

't is dat hij er geen geld meer voor krijgt, want hij was al lang buiten anders.

 

ik voel me soms ambetant als ik meerij, omdat ik hem dat model indertijd aangepraat had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik log net nog eens in op Saabforum en zie een oude bekende te koop staan :)

 

http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=85&t=129323

 

Lijkt toch goede timing geweest te zijn dat ik hem heb weggedaantoen :D Maar ik denk niet dat ie veel liefde heeft gekregen van die eigenaar... :( Toch een beetje pijnlijk om te zien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wel, maar pijnlijk om te zien dat hij zo afgetakeld is. Of dat hij hem zo heeft laten aftakelen kan ik beter zeggen :)

Het enige wat eraan scheelde toen ik hem verkocht was een beginnende lek aan de kachelradiator en de centrale duurvergrendeling. En ook nog de relais van de verlichting maar die kon ie zo wisselen met zijn vorige 9000 (alsook de kiekert voor de cv). Achja, 16jaar en een 325.000km. Dat eist zijn tol!

Maar ik ben er zeker van dat je die kar weer perfect in orde hebt voor wat €€€.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vader zijn 9-3 is toch rommel. overal kraken en piepen en interieuronderdelen die loskomen. plus motorisch al veel zaken moeten vervangen.

't is dat hij er geen geld meer voor krijgt, want hij was al lang buiten anders.

 

ik voel me soms ambetant als ik meerij, omdat ik hem dat model indertijd aangepraat had.

 

Ik heb zelf ook een 9-3 van die generatie.  Helemaal geen rommel, maar ik begrijp wat je bedoelt. Die van mij gaat richting de 10jaar en nog geen noemenswaardige problemen gehad. Heb wel een benzine. Uw ouders een diesel geloof ik, dus die zullen op zijn minst dus al een paar alternators vervangen hebben. En kijk, dit is nu eens een groot gebrek van Saab. Her en der doken er problemen op, zoals zwakke alternators op de diesels. En ik ben het niet zeker, maar volgens mij heeft het zeer lang geduurd voor men andere is gaan gebruiken, ben zelfs niet zeker of ze er ooit iets aan gedaan hebben. Idem voor de krakende ophanging. Zijn echt zaken die niet kunnen voor een merk dat premium probeert te zijn. 

Nu de grote schuld voor de achteruitgang inzake bouwkwaliteit is toch GM. Het verschil met mijn 900 is gigantisch, dat interieur is na 20 jaar en 210000km nog als nieuw. Terwijl dat van de 9-3 er al slechter uit ziet na 9 jaar en 90000km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 4 maanden later...

Saab start fabriek weer op De Zweedse autofabrikant Saab gaat zijn fabriek in Trollhättan, die al bijna 2 jaar stilligt, weer opstarten. Inmiddels zijn er al meer dan 330 medewerkers aangesteld om de productie te hervatten.

m1mxwwwaijeq_sqr256.jpgFoto:  AFP

Dat liet een woordvoerder van National Electric Vehicle Sweden (NEVS), de nieuwe eigenaar van Saab, woensdag weten.

''Momenteel zijn we nog aan het onderhandelen met leveranciers, maar we zijn ervan overtuigd dat we in het najaar al kunnen starten met de productie van de nieuwe Saab 9-3'', aldus de zegsman.

 

De 9-3 ging 11 jaar geleden al in productie, maar wordt nu volgens de plannen rigoureus aangepakt en gemoderniseerd, zowel van binnen als van buiten. Volgend jaar moet er ook nog een volledig elektrische versie van komen.

 

Spyker

Saab was gedurende een groot deel van 2010 en 2011 in handen van het Nederlandse Spyker, onder leiding van Victor Muller. Het ging uiteindelijk ten onder, maar kon een doorstart maken als onderdeel van NEVS, een producent van elektrische voertuigen.

Voor de stad Trollhättan betekent de opleving van Saab een positieve verrassing. Voor het faillissement werkte 7 procent van de bevolking voor het befaamde automerk. Begin van dit jaar was bijna 40 procent van de jongeren in de stad werkloos.(nu.nl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Inderdaad. Bekijk dat filmpje eens. En die sound. Zo typisch. Een van de typische auto's die als je ze hoorde, dat je al zeker wist dat je alles moest laten waarmee je bezig was, en omkijken, want jawel, 't was er eentje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

:inlove:

 

Morgen met mijn stukje onverwoestbare techniek naar Retroll. Een koelvloeistof lek. Met draaiende motor geen probleem, temperatuur ok en nergens lekkages te zien. Als de motor enige tijd stil staal begint het ergens te druppelen. :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wil, zeg aan Daan dat die twee koplampen voor de 900 die ik deze zomer tijdens zijn verlof vergeefs zocht in zijnen hof, eventjes on hold staan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wil, zeg aan Daan dat die twee koplampen voor de 900 die ik deze zomer tijdens zijn verlof vergeefs zocht in zijnen hof, eventjes on hold staan ;)

 

Sorry, bompa, ben u vergeten :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid