C_X 1.546 Geplaatst: 20 maart 2013 Delen Geplaatst: 20 maart 2013 Ik kan toch precies niet zeggen dat mijn schaabje rommel is, robuust karretje als je het mij vraagt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.175 Geplaatst: 20 maart 2013 Delen Geplaatst: 20 maart 2013 Ik heb een c900, een OG 9-3 en een 9000 gehad en mijn pa rijdt nu nog met een 9-5 en i kkan u bevestigen dat het geen rommel is Qua interieur is het wel sterk achteruit gegaan sinds GM het voor het zeggen gehad. De NG900/OG9-3 en 9-5 waren te plastiekerig, howel dat in hun tijd nog meeviel. Ze hebben het gewoon zolang moeten uitzingen doordat het niet anders meer kon dan verouderen. Maar de 9-5 MY2002-2006 blijf ik qua uiterlijk een prachtige wagen vinden. Hoe tijdloos kan iets zijn... De 9000 is met voorsprong wel de beste SAAB ooit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.021 Geplaatst: 20 maart 2013 Delen Geplaatst: 20 maart 2013 Rommel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.175 Geplaatst: 20 maart 2013 Delen Geplaatst: 20 maart 2013 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.175 Geplaatst: 20 maart 2013 Delen Geplaatst: 20 maart 2013 Fak wat een geluid uit die 4-pitter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RRD 9.054 Geplaatst: 20 maart 2013 Delen Geplaatst: 20 maart 2013 Ik heb alleen maar ''modernere'' Saabs gehad. Een paar 9-5 Estates, zowel diesels als aero's. Allemaal GM-makelij. En ook een paar 900 / 9-3 cabrio's van 95 - 2000 en ik vind dat qua algemene bouwkwaliteit toch zéér matig. Onderhoudskosten liggen imo ook vreselijk hoog (misschien bij specialisten minder, maar bij de gemiddelde Saabdealer werd/wordt je gigantisch in't zak gezet). Nu ja, wellicht is het omdat ik Duitse kisten gewend ben dat ik die mening toegedaan ben. Als je uit een Ford of een Peugeot komt zal het allemaal best degelijk aanvoelen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.175 Geplaatst: 20 maart 2013 Delen Geplaatst: 20 maart 2013 Ik heb alleen maar ''modernere'' Saabs gehad. Een paar 9-5 Estates, zowel diesels als aero's. Allemaal GM-makelij. En ook een paar 900 / 9-3 cabrio's van 95 - 2000 en ik vind dat qua algemene bouwkwaliteit toch zéér matig. Onderhoudskosten liggen imo ook vreselijk hoog (misschien bij specialisten minder, maar bij de gemiddelde Saabdealer werd/wordt je gigantisch in't zak gezet). Nu ja, wellicht is het omdat ik Duitse kisten gewend ben dat ik die mening toegedaan ben. Als je uit een Ford of een Peugeot komt zal het allemaal best degelijk aanvoelen Is ook zo hoor, de bouwkwaliteit is niet je dat. Vooral qua interieurafwerking bedoel ik dan wel, maar wat wil je als de Amerikanen zich komen moeien... De vroegere Saabs waren echt wel oerdegelijk: de 99, 90, 900 en 9000. Mijn 9000 heeft toch net geen 300.000 km gehaald en heeft denk ik niet veel met standaard turbodruk gereden. De laatste 75.000km door mij met standaard turbodruk 3x Mijn pa zijn 9-5 is van '98 met nu dik 250.000 km op de klok. Laats wel de dichtingen van de oliepomp+krukaspolie moeten vervangen. Verder geen problemen. Maar ik begrijp je wel hoor. Zet een 9-5 naast een e39 en tja... Maar als je graag geblazen motoren rijdt... Soit, back to zotte filmpjes: Per Eklund in zijn geschifte 9-3 Pikes Peak Edition. 2.0T met 850pk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
C_X 1.546 Geplaatst: 20 maart 2013 Delen Geplaatst: 20 maart 2013 Ik heb alleen maar ''modernere'' Saabs gehad. Een paar 9-5 Estates, zowel diesels als aero's. Allemaal GM-makelij. En ook een paar 900 / 9-3 cabrio's van 95 - 2000 en ik vind dat qua algemene bouwkwaliteit toch zéér matig. Onderhoudskosten liggen imo ook vreselijk hoog (misschien bij specialisten minder, maar bij de gemiddelde Saabdealer werd/wordt je gigantisch in't zak gezet). Nu ja, wellicht is het omdat ik Duitse kisten gewend ben dat ik die mening toegedaan ben. Als je uit een Ford of een Peugeot komt zal het allemaal best degelijk aanvoelen Ik kom uit 126's, 124's, 201's E34 en E32's... Allemaal dikke Duitsers van degelijke 80's kwaliteit. Toch kan m'n Saab 900 (oude generatie) daar echt wel naast staan, naast Bv. een 190. Degelijk gebouwd, motortje draait nog gelijk nieuw en het interieur verliest nog steeds geen onderdelen. Het enige wat er is is de zakkende dakhemel maar dat is zo'n gelijmt ding en daar hebben BMW's van die tijd ook last van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.053 Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 Ik heb een c900, een OG 9-3 en een 9000 gehad en mijn pa rijdt nu nog met een 9-5 en i kkan u bevestigen dat het geen rommel is Qua interieur is het wel sterk achteruit gegaan sinds GM het voor het zeggen gehad. De NG900/OG9-3 en 9-5 waren te plastiekerig, howel dat in hun tijd nog meeviel. Ze hebben het gewoon zolang moeten uitzingen doordat het niet anders meer kon dan verouderen. Maar de 9-5 MY2002-2006 blijf ik qua uiterlijk een prachtige wagen vinden. Hoe tijdloos kan iets zijn... De 9000 is met voorsprong wel de beste SAAB ooit mijn vader zijn 9-3 is toch rommel. overal kraken en piepen en interieuronderdelen die loskomen. plus motorisch al veel zaken moeten vervangen. 't is dat hij er geen geld meer voor krijgt, want hij was al lang buiten anders. ik voel me soms ambetant als ik meerij, omdat ik hem dat model indertijd aangepraat had. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.175 Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 Van welk jaar is die 9-3? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.175 Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 Ik log net nog eens in op Saabforum en zie een oude bekende te koop staan http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=85&t=129323 Lijkt toch goede timing geweest te zijn dat ik hem heb weggedaantoen Maar ik denk niet dat ie veel liefde heeft gekregen van die eigenaar... Toch een beetje pijnlijk om te zien... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.538 Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 kijk eens aan, tof om te zien dat hij nog leeft, toch! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.175 Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 Dat wel, maar pijnlijk om te zien dat hij zo afgetakeld is. Of dat hij hem zo heeft laten aftakelen kan ik beter zeggen Het enige wat eraan scheelde toen ik hem verkocht was een beginnende lek aan de kachelradiator en de centrale duurvergrendeling. En ook nog de relais van de verlichting maar die kon ie zo wisselen met zijn vorige 9000 (alsook de kiekert voor de cv). Achja, 16jaar en een 325.000km. Dat eist zijn tol! Maar ik ben er zeker van dat je die kar weer perfect in orde hebt voor wat €€€. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.856 Geplaatst: 21 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2013 mijn vader zijn 9-3 is toch rommel. overal kraken en piepen en interieuronderdelen die loskomen. plus motorisch al veel zaken moeten vervangen.'t is dat hij er geen geld meer voor krijgt, want hij was al lang buiten anders. ik voel me soms ambetant als ik meerij, omdat ik hem dat model indertijd aangepraat had. Ik heb zelf ook een 9-3 van die generatie. Helemaal geen rommel, maar ik begrijp wat je bedoelt. Die van mij gaat richting de 10jaar en nog geen noemenswaardige problemen gehad. Heb wel een benzine. Uw ouders een diesel geloof ik, dus die zullen op zijn minst dus al een paar alternators vervangen hebben. En kijk, dit is nu eens een groot gebrek van Saab. Her en der doken er problemen op, zoals zwakke alternators op de diesels. En ik ben het niet zeker, maar volgens mij heeft het zeer lang geduurd voor men andere is gaan gebruiken, ben zelfs niet zeker of ze er ooit iets aan gedaan hebben. Idem voor de krakende ophanging. Zijn echt zaken die niet kunnen voor een merk dat premium probeert te zijn. Nu de grote schuld voor de achteruitgang inzake bouwkwaliteit is toch GM. Het verschil met mijn 900 is gigantisch, dat interieur is na 20 jaar en 210000km nog als nieuw. Terwijl dat van de 9-3 er al slechter uit ziet na 9 jaar en 90000km. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.856 Geplaatst: 17 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2013 http://jalopnik.com/ask-saab-9-3-phoenix-designer-jason-castriota-anything-466508469?utm_campaign=socialflow_jalopnik_facebook&utm_source=jalopnik_facebook&utm_medium=socialflow Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.856 Geplaatst: 21 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Saab start fabriek weer op De Zweedse autofabrikant Saab gaat zijn fabriek in Trollhättan, die al bijna 2 jaar stilligt, weer opstarten. Inmiddels zijn er al meer dan 330 medewerkers aangesteld om de productie te hervatten. Foto: AFP Dat liet een woordvoerder van National Electric Vehicle Sweden (NEVS), de nieuwe eigenaar van Saab, woensdag weten. ''Momenteel zijn we nog aan het onderhandelen met leveranciers, maar we zijn ervan overtuigd dat we in het najaar al kunnen starten met de productie van de nieuwe Saab 9-3'', aldus de zegsman. De 9-3 ging 11 jaar geleden al in productie, maar wordt nu volgens de plannen rigoureus aangepakt en gemoderniseerd, zowel van binnen als van buiten. Volgend jaar moet er ook nog een volledig elektrische versie van komen. SpykerSaab was gedurende een groot deel van 2010 en 2011 in handen van het Nederlandse Spyker, onder leiding van Victor Muller. Het ging uiteindelijk ten onder, maar kon een doorstart maken als onderdeel van NEVS, een producent van elektrische voertuigen. Voor de stad Trollhättan betekent de opleving van Saab een positieve verrassing. Voor het faillissement werkte 7 procent van de bevolking voor het befaamde automerk. Begin van dit jaar was bijna 40 procent van de jongeren in de stad werkloos.(nu.nl) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.021 Geplaatst: 3 september 2013 Delen Geplaatst: 3 september 2013 Hirsch loaded, nooit een fan geweest van die uitlaten en voorbumper. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.356 Geplaatst: 1 oktober 2013 Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.175 Geplaatst: 1 oktober 2013 Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 Voor mij nog steeds één van de mooiste auto's ooit gebouwd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.538 Geplaatst: 1 oktober 2013 Delen Geplaatst: 1 oktober 2013 Inderdaad. Bekijk dat filmpje eens. En die sound. Zo typisch. Een van de typische auto's die als je ze hoorde, dat je al zeker wist dat je alles moest laten waarmee je bezig was, en omkijken, want jawel, 't was er eentje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.856 Geplaatst: 2 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Morgen met mijn stukje onverwoestbare techniek naar Retroll. Een koelvloeistof lek. Met draaiende motor geen probleem, temperatuur ok en nergens lekkages te zien. Als de motor enige tijd stil staal begint het ergens te druppelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.538 Geplaatst: 2 oktober 2013 Delen Geplaatst: 2 oktober 2013 Als je wil, zeg aan Daan dat die twee koplampen voor de 900 die ik deze zomer tijdens zijn verlof vergeefs zocht in zijnen hof, eventjes on hold staan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.812 Geplaatst: 3 oktober 2013 Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 weer iets bijzonders bij Auto Leitner met maar .......... 39.047 km 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.538 Geplaatst: 3 oktober 2013 Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 wow .... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.856 Geplaatst: 3 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 Als je wil, zeg aan Daan dat die twee koplampen voor de 900 die ik deze zomer tijdens zijn verlof vergeefs zocht in zijnen hof, eventjes on hold staan Sorry, bompa, ben u vergeten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.