Ga naar inhoud

Saab lovers


walter

Aanbevolen berichten

Toch al meer chance gehad dan ik met die van mij...

 

Zou wel eens graag willen rijden met een TTID 180pk, denk dat dat wel goed vooruit gaat, maar dan wel met automaat. Hoeveel km's op dit moment?

 

Ik blijf verliefd op die van mij :inlove:

 

2rpxwlx.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de 900NG zit geen diesel en de OG9-3 had de 2.2TiD en die heeft voor zover ik weet geen last van black sludge. Dacht dat dat enkel de benzineversies waren die daar last van hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de 900NG zit geen diesel en de OG9-3 had de 2.2TiD en die heeft voor zover ik weet geen last van black sludge. Dacht dat dat enkel de benzineversies waren die daar last van hadden.

 

Just!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah ok, had geen weet van het feit dat het merk saab (wie het ook bezit nu) de rechten om de laatste 9-5 te bouwen, niet heeft

dan is dat logisch

en triestig

Een 9-5 is een insignia met een andere koets...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rolde zelfs broederlijk achter elkaar van de band in Russelsheim. Vandaar de veto, GM heeft alle kosten gedragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Driessen Autogroep gaat weer nieuwe Saabs 9-3 naar Nederland halen. Driessen, dat tot het faillissement van Saab 45 jaar lang dealer en de laatste drie jaar erkend reparateur van het merk was, volgt daarmee het voorbeeld van Ruud Blokhuis.

National Electric Vehicle Sweden (NEVS), dat een doorstart realiseerde van de fabriek, hervatte in december de serieproductie van de Saab 9-3 Sport Sedan Aero. Nog dit jaar volgen zeer waarschijnlijk een sport estate, een cabriolet en de eerdergenoemde elektrische versie van de Saab 9-3.

Vooralsnog gaat het om een beperkt aantal modellen die Driessen naar Nederland haalt. De auto's zijn zo'n zevenduizend euro goedkoper dan de auto's die verkocht werden voor het faillissement van Saab. "We hebben een grote en trouwe schare fans van Saab in Brabant en die zijn zonder twijfel blij met dit initiatief", vertelt Jeroen Smits, die sinds deze maand operationeel directeur is bij Driessen Autogroep.

Smits kijkt uit naar de introductie van de elektrische 9-3, die later dit jaar wordt voorzien. "Die is voor de zakelijke markt zeer interessant."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Nog dit jaar volgen zeer waarschijnlijk een sport estate, een cabriolet en de eerdergenoemde elektrische versie van de Saab 9-3.

 

 

 

:unsure:  Tiens, voor zover bekend komt er enkel een Sedan, de elektrische variant is volgens mij zelfs eerst voor de Chinese markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Blijft toch iets vreemds, "Saab"... Eerder deze week ligt de fabriek stil omdat de beloofde betalingen niet gerespecteerd worden, komen ze gisteren met de 9-3 Hirsch Aero (275pk :o):
 
saab-9-3-Aero-Hirsch.jpg
 

The upgrade includes an increased engine power from 220 to 275 horsepower and an increase in torque from 350 Nm to 420 Nm. The car is also equipped with rear-mounted spoiler and diffuser for better aerodynamics, as well as leather-covered interior handles.

 

 

 

En zijn de eerste "nieuwe" Saabs op weg naar Nederland :applause:

 

Saab-9-3-NL-02.jpg

 

En nu met een nieuw model komen aub!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft toch iets vreemds, "Saab"... Eerder deze week ligt de fabriek stil omdat de beloofde betalingen niet gerespecteerd worden, komen ze gisteren met de 9-3 Hirsch Aero (275pk :o):

 

saab-9-3-Aero-Hirsch.jpg

 

 

 

En zijn de eerste "nieuwe" Saabs op weg naar Nederland :applause:

 

Saab-9-3-NL-02.jpg

 

En nu met een nieuw model komen aub!

 

 

Is er dan al een oplossing qua onderhoud en herstellingen, want voor zover ik weet kunnen die NEVS 9-3 niet met Tech2 overweg. Geen enkele dealer kan je dus helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig zijn er slechts 6 naar Nederland gegaan, verder enkel Zweden en China.

Voor onderdelen is ook reeds een nieuw bedrijf gevonden http://orio.com/

Hoelang maken ze nog onderdelen voor Saab's eigenlijk? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang maken ze nog onderdelen voor Saab's eigenlijk? :)

 

Voor de laatste generatie GM Saab's 9-3  werd er in principe 10 jaar gegarandeerd. Ook voor de nieuwe 9-5 als ik me niet vergis, daarvoor zou enkel nauwelijks voorraad koetswerkonderdelen van bestaan.  Maar met de komst van Orio zou er geen probleem mogen zijn voor de 9-3, voor de 9-5 mag Orio geen onderdelen produceren, die patenten zitten nog bij GM.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid