Ga naar inhoud

Saab lovers


walter

Aanbevolen berichten

Normaal wel. Maar je zal mogelijks een en ander moeten demonteren om aan een kabeltje of pinnetje te trekken in de buurt van de het pookmechanisme. Welke auto is het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Volvo bv zit er onder het dashboard thv de middenconsole een pinnetje dat je kan indrukken om de automaat in neutraal te zetten, ik neem aan dat het bij Saab iets gelijkaardig moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben hem al komen takelen. Ze gaan hem gewoon laten maken en binnenkort een andere kopen, er komen teveel vodden aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt saabgebonden maar kan je een automaat manueel in vrij zetten?

Sleutels worden niet meer herkend en we kunnen de wagen dus ook niet verzetten doordat hij op zijn parkeerrem van de automaat staat. Dikke kak dus, want hij blokkeerd de oprit zodat de andere wagens ook vast staan

 

 

Toevallig gisteren nog zitten lezen op saabforum over dergelijk probleem, contactslot is blijkbaar 'relatief' zwak en gevoelig voor vuil. Even met een krachtige stofzuiger er op kan al helpen. Als je geen 2 linker handen hebt, kan je dat slot trouwens zelf vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijkbaar is de alternator stuk en daardoor de batt plat, waardoor de wagen niet meer wil/kan openen, en ook niet meer unlocken via de sleutel. 

zijn te weten gekomen doordat ook de 4pinkers niet meer werkten, en die moeten altijd gaan, ook zonder sleutel.

staat ondertussen al 4dagen in de garage. nuja elke dag dat hij er langer staat krijgen ze thuis meer zin om iets anders te kopen.

ik vermoed dat ze nog iets kleiner zullen nemen (van een E300td naar een C220 naar een saab 9³) en misschien ook iets hoger genre gla,bv. want die vinden ze wel mooi. (net zoals de evoque trouwens.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Beste Saabkenners,

 

Graag jullie ongezouten mening over deze wagen: http://www.kapaza.be/nl/saab/saab-9-3-1-9tid-120pk-navigatie-leder-pdc-94dkm-11-96944667.htm

 

Nonkel van mij is zot van Saab en vraagt m'n advies. Ik ken niks van die wagens, dus laat ik het liever over aan mensen die er wel wat van kennen.

 

@@Jochen

@@Stancke

@@walter

 

Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Saabkenners,

 

Graag jullie ongezouten mening over deze wagen: http://www.kapaza.be/nl/saab/saab-9-3-1-9tid-120pk-navigatie-leder-pdc-94dkm-11-96944667.htm

 

Nonkel van mij is zot van Saab en vraagt m'n advies. Ik ken niks van die wagens, dus laat ik het liever over aan mensen die er wel wat van kennen.

 

@@Jochen

@@Stancke

@@walter

 

Thanks!

 

Kan weinig zeggen over zo'n diesel. Behalve een paar typische kwaaltjes, EGR, alternator, krakende ophanging en duur aan wisselstukken. Ik zal het als volgt stellen, bij mij komt geen 9-3 meer binnen. Voor €4000 mag hij die van mij komen halen trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan weinig zeggen over zo'n diesel. Behalve een paar typische kwaaltjes, EGR, alternator, krakende ophanging en duur aan wisselstukken. Ik zal het als volgt stellen, bij mij komt geen 9-3 meer binnen. Voor €4000 mag hij die van mij komen halen trouwens.

 

@@Ritsuke, waarom is er in bovenstaande post automatisch een link toegevoegd aan 'alternator'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Saabkenners,

 

Graag jullie ongezouten mening over deze wagen: http://www.kapaza.be/nl/saab/saab-9-3-1-9tid-120pk-navigatie-leder-pdc-94dkm-11-96944667.htm

 

Nonkel van mij is zot van Saab en vraagt m'n advies. Ik ken niks van die wagens, dus laat ik het liever over aan mensen die er wel wat van kennen.

 

@@Jochen

@@Stancke

@@walter

 

Thanks!

 

 

Kan er ook niet zoveel over zeggen. Die 1.9 is geen topper qua betrouwbaarheid dacht ik. Ben ooit naar een 9-3 gaan kijken maar vond het interieur nogal plastiekerig en out-dated aanvoelen.

Ik zou voor 10.000€ toch liever iets anders kopen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan weinig zeggen over zo'n diesel. Behalve een paar typische kwaaltjes, EGR, alternator, krakende ophanging en duur aan wisselstukken. Ik zal het als volgt stellen, bij mij komt geen 9-3 meer binnen. Voor €4000 mag hij die van mij komen halen trouwens.

 

 

Kan er ook niet zoveel over zeggen. Die 1.9 is geen topper qua betrouwbaarheid dacht ik. Ben ooit naar een 9-3 gaan kijken maar vond het interieur nogal plastiekerig en out-dated aanvoelen.

Ik zou voor 10.000€ toch liever iets anders kopen :)

 

Bedankt, heren ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.9 tid is in mijn ervaring uber betrouwbaar hoor. Mijne is wel de hirsch met 16 kleppen. Nog nooit een probleem mee. Hou wel rekening met distributieriem op 120000 km en ook het vliegwiel zal op termijn vervangen moeten worden. Kost de wereld niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

brolbak die langs alle kanten piept en kraakt en precies uit elkaar aan het vallen is binnenin.

eerste en laatste (niet moeilijk) saab die hier (bij de ouders) op de oprit staat.

en als je hem hoort toekomen, denk je dat er een opel afkomt. (zegt al genoeg. :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan weinig zeggen over zo'n diesel. Behalve een paar typische kwaaltjes, EGR, alternator, krakende ophanging en duur aan wisselstukken. Ik zal het als volgt stellen, bij mij komt geen 9-3 meer binnen. Voor €4000 mag hij die van mij komen halen trouwens.

 

 

Kan er ook niet zoveel over zeggen. Die 1.9 is geen topper qua betrouwbaarheid dacht ik. Ben ooit naar een 9-3 gaan kijken maar vond het interieur nogal plastiekerig en out-dated aanvoelen.

Ik zou voor 10.000€ toch liever iets anders kopen :)

 

Saab :inlove:

 

 

Als ge een 93 zoekt die deftig in elkaar zit, koop je best deze versie. Een paar keer gehad als vervanger, voelt toch echt een pak degelijker aan. Qua rijden wel minder dan de 9-3SS

Saab_9-3_rear_20071019.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid