Le Capri Mauve 911 Geplaatst: 11 maart 2019 Delen Geplaatst: 11 maart 2019 38 minuten geleden, ICM zei: https://en.wikipedia.org/wiki/Mooseman Ha, heeft dus niks met autos te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.571 Geplaatst: 11 maart 2019 Delen Geplaatst: 11 maart 2019 Bodycount is een machtige CD uit de nineties. Ik ben ook een ex-Volvoeigenaar, maar de nick komt niet van daar. In een ver verleden reed ik met een Mercedes A-klasse, een W168, het eerste model, en dan nog eentje van de allereerste hier in België. Zoals geweten was er nogal controverse rond het al dan niet slagen van de eland-test van die wagen. En een collega noemde me dan 'Mooseman', omdat ik met een eland-autootje reed. Toen de A-klasse de deur uit ging, werd het ex-Mooseman. Mijn nick op AF is trouwens A160, ook van die A-klasse. @ICM : Kelly kent die (ex-)collega ook goed: Guy'tje VDC van Vlamertinge. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 11 maart 2019 Delen Geplaatst: 11 maart 2019 LOL, bodycount. héérlijke nostalgie. Ik kan een polijstmachine lenen van iemand, als ik zelf de pads koop. Kan iemand zeggen welk type dit juist is? https://www.carpoint.nl/en/product/carpoint-angled-polishing-machine-230v-1200w/ Bedoeling is van eens een toestel te lenen om lichtjes te polieren, en om te zien of ik wat makkelijker wax kan aanbrengen. Ik heb een licht polijstproduct liggen, poorboy professional polish en ook nog SSR1 van vroeger. Ook heb ik een filler (black hole) en EX-P wax liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.571 Geplaatst: 11 maart 2019 Delen Geplaatst: 11 maart 2019 De Poorboys Prof. Polish is eerder een chemische reiniger, er zit daar niks in van korrel. SSR1 is een beetje heel oldskool, en polijstmiddelen gaan ook niet eeuwig mee. Ik zou nieuw polijstmiddel bestellen, dat kost ook de wereld niet. Waxen zou ik niet meteen met de machine doen: je werkt veel preciezer met de hand, en veel tijd ga je niet winnen Je machine is ook een roterende machine: werkt sneller dan een Dual Action (met uitslag), maar is ook wat risicovoller: niet te snel, niet 'duwen' op je machine, altijd blijven bewegen over de lak, zorg er voor dat de lak voldoende kan koelen. Polish: Grof: http://www.wax-it.be/webshop/menzerna-fg400-fast-gloss.html fijner: http://www.wax-it.be/webshop/menzerna-pf2500-power-finish-250ml.html En dan nog eens met je Profesional Polish, en je gaat een spiegeltje hebben. Pads: Volgens de link zou je pads van 18 cm nodig hebben - laat die schapevachtjes aub waar ze zijn. Je zou niet de eerste zijn die er mee door de lak gaat. http://www.wax-it.be/webshop/scholl-concepts-160mm-spider-pads.html Afhankelijk van de staat van je lak: een compounding (grof), een polishing & finishing voor met de pf2500, en een finishing voor de prof. polish, en dan nog eventueel eentje om de blackhole aan te brengen (al zou ik dat niet met een rotary doen). 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 11 maart 2019 Delen Geplaatst: 11 maart 2019 die SSR met de hand aanbrengen deed geen hol, die is blijkbaar te zacht voor Duitse lak. en ja, verdorie, blijkbaar is die "professional polish" geen polijstmiddel. grof ga ik niet polieren, enkel fijn. heb geen interesse om een smetteloze auto gelijk een spiegel te hebben. veel te veel werk, veel te delicaat. los daarvan: zou ik het risico nemen van zo'n rotary te gebruiken? mijn flesje Redline velgenreiniger is ook leeg. op een dik halfjaar er door gejaagd, aan 15-18 per fles kost mij dat op jaarbasis méér dan wc-papier. die fles spuit vooral in een geconcentreerde straal, is het niet beter van te vernevelen over je velgen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.571 Geplaatst: 11 maart 2019 Delen Geplaatst: 11 maart 2019 die SSR met de hand aanbrengen deed geen hol, die is blijkbaar te zacht voor Duitse lak. en ja, verdorie, blijkbaar is die "professional polish" geen polijstmiddel. grof ga ik niet polieren, enkel fijn. heb geen interesse om een smetteloze auto gelijk een spiegel te hebben. veel te veel werk, veel te delicaat. los daarvan: zou ik het risico nemen van zo'n rotary te gebruiken? mijn flesje Redline velgenreiniger is ook leeg. op een dik halfjaar er door gejaagd, aan 15-18 per fles kost mij dat op jaarbasis méér dan wc-papier. die fles spuit vooral in een geconcentreerde straal, is het niet beter van te vernevelen over je velgen?Velgenreiniger:Ik koop Imperial Concentrate: dat kun je aflengen in functie van de vervuiling van je velgen. Kost uiteindelijk een fractie van de ready-to-use, komt zelfs goedkoper dan de Valma-dingen uit den bazaar.Rotary: mits wat beleid in het gebruik, ga je sneller resultaar hebben dan met een DAP.Die Menzerna 2500 is een goed product: je kunt er heel lang mee doorwerken, en je kunt je polijst-graad varieren dmv je pad. Die 400 gebruik ik vooral op de echt lelijke plekken: krassen, wrijfplekken. Vooraf eens clayen gaat je polijstwerk veel properder en gemakkelijker maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IbifaHo 137 Geplaatst: 11 maart 2019 Delen Geplaatst: 11 maart 2019 Eerste x dat ik een auto met leder interieur ga hebben, half april ga ik hem halen. Lederen recaro's, moet daar best iets van bescherming op of om de hoeveel tijd moet je dat best kuisen/voeden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gixxer 611 Geplaatst: 11 maart 2019 Delen Geplaatst: 11 maart 2019 Ik doe dat 2 a 3x per jaar.Duurt niet zo lang. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.571 Geplaatst: 11 maart 2019 Delen Geplaatst: 11 maart 2019 Zou dat eigenlijk ook eens moeten doen.Vroeger, voor ik door de detailkoorts gegrepen werd, en ik van niet beter wist, gebruikte ik gewoon een lotion van Turtlewax. Rook mottig, maakte wel wat proper, maar je leder ging er van blinken.Dan kwam een periode met leasingwagens, en een beperkt leasebudget, dus met stoffen zetels.Nu heb ik terug leder, en heb ik die tot nu toe gewoon proper gehouden. Ik zou die nu ook wel eens moeten ‘voeden’. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 11 maart 2019 Delen Geplaatst: 11 maart 2019 Ik weet niet hoeveel zin ‘voeden’ tegenwoordig nog heeft? Hoe natuurlijk is dat leder nog? Ik denk dat reinigen en beschermen adhv een ledercoating of zoiets beter geschikt is voor moderne ledersoorten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.571 Geplaatst: 11 maart 2019 Delen Geplaatst: 11 maart 2019 Ik weet niet hoeveel zin ‘voeden’ tegenwoordig nog heeft? Hoe natuurlijk is dat leder nog? Ik denk dat reinigen en beschermen adhv een ledercoating of zoiets beter geschikt is voor moderne ledersoorten. Awel, zoiets. Leder is vooral verf, denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 911 Geplaatst: 11 maart 2019 Delen Geplaatst: 11 maart 2019 Leder is vooral een kwestie van type denk ik. Onze twee autos hebben leren zetels. Bij de ene is het leer wat dikker en minder soepel. Goedkoper denk ik: daar komt geen sleet aan en is geen onderhoud aan. De andere heeft dunner leer, wat fijner. Het wordt rap vuil en het slijt. Daar heb ik indertijd een naamloos product in een bus voor gekregen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knight-rider 97 Geplaatst: 11 maart 2019 Delen Geplaatst: 11 maart 2019 Wat met Alcantara? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.424 Geplaatst: 12 maart 2019 Delen Geplaatst: 12 maart 2019 9 hours ago, ex-Mooseman said: Zou dat eigenlijk ook eens moeten doen. Vroeger, voor ik door de detailkoorts gegrepen werd, en ik van niet beter wist, gebruikte ik gewoon een lotion van Turtlewax. Rook mottig, maakte wel wat proper, maar je leder ging er van blinken. Dan kwam een periode met leasingwagens, en een beperkt leasebudget, dus met stoffen zetels. Nu heb ik terug leder, en heb ik die tot nu toe gewoon proper gehouden. Ik zou die nu ook wel eens moeten ‘voeden’. Blinken? Ik heb een vriend die zijn leder voedt met Nivea. Dát is blinken. En glad! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.281 Geplaatst: 12 maart 2019 Delen Geplaatst: 12 maart 2019 7 uren geleden, knight-rider zei: Wat met Alcantara? Ik heb altijd gehoord lichtjes deppen met een vochtige microvezel (gewoon water) Ik heb een klein busje Alcantara cleaner van swissvax. Werkt ook goed. Wel duur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.571 Geplaatst: 12 maart 2019 Delen Geplaatst: 12 maart 2019 2 uren geleden, ICM zei: Blinken? Ik heb een vriend die zijn leder voedt met Nivea. Dát is blinken. En glad! Deed mijn moeder ook met haar salon. Nivea bodymelk. Ahja, 't is leer, en in feite is dat vel, maar dan van een koe. Ons vel heeft ook deugd van Nivea, dus de zetel ook. Die gast die het salon kwam leveren had dat aangeraden. 'k Moet zeggen: het ruikt wel beter dan dat pulleke van Turtle. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.571 Geplaatst: 12 maart 2019 Delen Geplaatst: 12 maart 2019 9 uren geleden, knight-rider zei: Wat met Alcantara? vochtige doek. Niks meer. En af en toe de bollekes eens wegscheren met zo'n pluizenapparaatje. De rugleuning van onze vroegere stoelen in de living was in een crèmekleurige alcantara. Dagelijks gebruikt: choco, stylo, tomaatsaus,... name it, en het is er op gemorst geweest. Na 20 jaar was de hoes nog als nieuw, de mousse binnenin was wel volledig verpulverd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.424 Geplaatst: 12 maart 2019 Delen Geplaatst: 12 maart 2019 45 minutes ago, ex-Mooseman said: Deed mijn moeder ook met haar salon. Nivea bodymelk. Ahja, 't is leer, en in feite is dat vel, maar dan van een koe. Ons vel heeft ook deugd van Nivea, dus de zetel ook. Die gast die het salon kwam leveren had dat aangeraden. 'k Moet zeggen: het ruikt wel beter dan dat pulleke van Turtle. Je kon in die auto nauwelijks blijven zitten bij de minste bocht. Nog minder vond ik het feit dat hij ook z'n stuur insmoutte. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.571 Geplaatst: 12 maart 2019 Delen Geplaatst: 12 maart 2019 21 minuten geleden, ICM zei: Je kon in die auto nauwelijks blijven zitten bij de minste bocht. Nog minder vond ik het feit dat hij ook z'n stuur insmoutte. dat is standaard bij elke auto waar een vrouw mee rijdt. Handcrème Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 12 maart 2019 Delen Geplaatst: 12 maart 2019 en maandverband, kun je in een noodgeval nog iets gemorst mee opkuisen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 12 maart 2019 Delen Geplaatst: 12 maart 2019 16 hours ago, ex-Mooseman said: Velgenreiniger: Ik koop Imperial Concentrate: dat kun je aflengen in functie van de vervuiling van je velgen. Kost uiteindelijk een fractie van de ready-to-use, komt zelfs goedkoper dan de Valma-dingen uit den bazaar. Rotary: mits wat beleid in het gebruik, ga je sneller resultaar hebben dan met een DAP. Die Menzerna 2500 is een goed product: je kunt er heel lang mee doorwerken, en je kunt je polijst-graad varieren dmv je pad. Die 400 gebruik ik vooral op de echt lelijke plekken: krassen, wrijfplekken. Vooraf eens clayen gaat je polijstwerk veel properder en gemakkelijker maken. cool, merci. vooraf zou ik sowieso kleien ja. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 17 maart 2019 Delen Geplaatst: 17 maart 2019 (aangepast) de spuitkop van dat busje Redline velgenreiniger trok nu wel op niets. kijk ik rond voor een betere fles/sproeikop, blijkbaar zijn velgreinigers vaak dodelijk voor de sproeikoppen. iemand ervaring mee? "Tegen Wheel Brightener van Meguiar's is bijna geen enkele sprayer bestand. Spray hierbij extra intensief de kop door en laat eventueel weken in water." https://www.carclean.com/nl/chemical-resistant-sprayer-1.html 17 maart 2019 aangepast door teus_ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.680 Geplaatst: 27 maart 2019 Delen Geplaatst: 27 maart 2019 Op 1/3/2019 om 08:14, msxx zei: @Wax-it.be kan je een setje samenstellen voor het behandelen van een nieuw cabriodak zodat het beschermd is tegen UV/waterafstotend is en (horror) vogelpoep? En ook een setje voor het onderhoud daarna. Met welke producten mag je zo'n dak bijvoorbeeld wassen? Jouw webshop staat vol met die artikelen, maar er is teveel keus Op 1/3/2019 om 09:18, Simoni zei: Zeep (en het opdrogen van) vermijden. Gewoon wassen met water is voldoende, ook afdrogen zoals je de lak droogt. Nooit nat open leggen. Beschermen kan met de 303 set maar ook Nanolex en Gyeon hebben goeie producten. Onderhoud nadien is dus gewoon wassen... Gyeon Q2 Fabriccoat besteld. En een paint protectionset van Auto Finesse aangevuld met zachte klei en Autofinesse Glide. Ik weet weer wat te doen de komende weken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
saabi 3.349 Geplaatst: 30 maart 2019 Delen Geplaatst: 30 maart 2019 Als ik het dak van de cabrio gewassen heb, droog ik het maar open ik de releasehendel zodat het dak bij het drogen niet op spanning staat. Eens gedroogd staat dit dan mooi strak.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.680 Geplaatst: 1 april 2019 Delen Geplaatst: 1 april 2019 De MX-5 gaat niet overdreven veel kilometers doen, dus wil ik hem ook perfect verzorgen (blijft langer dan andere wagens). Daarom voor het eerst in mijn leven een wagen zelf behandeld met klei en vervolgens in de wax gezet. Met mijn daily had ik al wat eerste stapjes gezet (velgen staan wel in de wax) maar een volledige behandeling zag ik nooit zo zitten. Maar het geeft meer voldoening dan ik verwacht had! Paar uur arbeid maar de moeite meer dan waard Enkel erachter gekomen dat er al sprake is van steenslag, vier putjes achter elkaar, mooi in het zicht op de motorkap. Balen! Maar goed, het is een gebruiksvoorwerp. Voor het eerst begrip voor diegenen die Xpel op hun wagen zetten. Met de lage neus is de noodzaak ook veel groter. Ik moet wel zeggen dat het kleien nauwelijks de moeite loonde, de wagen was precies zeer goed afgeleverd. Was ook al zeer glad. Van contaminatie was nauwelijks sprake. Het dak moet ik nog wel behandelen, precies wat schrik van dat plakkerige goedje van Gyeon Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.