ex-Mooseman 14.591 Geplaatst: 31 mei 2019 Geplaatst: 31 mei 2019 Ik wat huishoudfolie wikkelen?Dat plakt daar keihard in, na een tijdje 1 Quote
teus_ 245 Geplaatst: 1 juni 2019 Geplaatst: 1 juni 2019 Nieuw flesje wheel cleaner gekocht, van Sonax. Veel beter dan de turtlewax redline, omdat die mooi het product vernevelt. Die Redline spoot eerder een paar straaltjes, waardoor je het altijd moet borstelen om het overal aan te brengen, en de bus niet lang is meegegaan. Trouwens, blijkbaar zit er waterstoffluoride (HF, hydrofluoric acid) in veel wheel cleaners. Gevaarlijk goedje dat. Contact met je lichaam vermijden, ZEKER handschoenen als het gaat om concentraat. Fluor is enorm reactief, en die verbindingen zijn meestal gevaarlijk, erg gevaarlijk of onschatbaar gevaarlijk. Alternatieven zijn fosforzuur en zoutzuur. Quote Fluorzuur vreet bij contact met de huid door tot op het bot, zonder dat onmiddellijk pijn wordt gevoeld (vergelijkbaar met fenol). De pijn begint pas wanneer het eigenlijk al te laat is voor een goede behandeling. Blootstelling aan lage concentraties van waterstoffluoride gedurende een lange periode kan leiden tot accumulatie van fluoriden in de beenderen (fluorose). Quote
ex-Mooseman 14.591 Geplaatst: 2 juni 2019 Geplaatst: 2 juni 2019 Ik ben daar ook niet zo zot van, van die velgenreinigers, zowel de ijzerfretters (die paars kleuren), als de zure, als de ‘veilige’. Ik koop altijd het concentraat, omdat zo’n ready to use pulleke veel te rap leeg is, en bij het vergieten/verdunnen is het goed opletten.Zo’n zwarte wegwerphandschoenen kosten geen handenvol (pun intended) geld, maar sussen mijn geweten toch een beetje. Quote
ICM 24.883 Geplaatst: 2 juni 2019 Geplaatst: 2 juni 2019 Opletten met fluor inderdaad, daarom ben ik 10j geleden gestopt met tanden poetsen. 2 Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 Ik heb een vol polyester paardentrailer maar de kleur is mat geworden van de zon. Kan ik dit terug blinkend krijgen met een product. En zo ja welk product Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 Afgelopen weekend mijn zetels eens onder handen genomen met een setje van Gyeon, was precies nodig na 30k km @B3noîthttp://www.wax-it.be/webshop/gyeon-q2m-leather-set-strong.html 7 Quote
B3noît 4.402 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 34 minuten geleden, vince522 zei: Afgelopen weekend mijn zetels eens onder handen genomen met een setje van Gyeon, was precies nodig na 30k km @B3noîthttp://www.wax-it.be/webshop/gyeon-q2m-leather-set-strong.html Bedankt voor de tip! Wat ik me afvraag; misschien beter van op het nieuwe leder de 'Shield' solution te gebruiken? Quote
ex-Mooseman 14.591 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 Ik heb een vol polyester paardentrailer maar de kleur is mat geworden van de zon. Kan ik dit terug blinkend krijgen met een product. En zo ja welk product[emoji846]Is dat vergelijkbaar met een gelcoat van bv een boot-romp?Zo ja, die dingen worden gepolierd. Meguiars heeft zelfs een uitgebreide marine- en RV-lijn. 1 Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 1 hour ago, B3noît said: Bedankt voor de tip! Wat ik me afvraag; misschien beter van op het nieuwe leder de 'Shield' solution te gebruiken? Voorkomen is beter dan genezen, er zit nu ook een coating op, benieuwd hoe lang dat effectief gaat beschermen. Quote
teus_ 245 Geplaatst: 12 juni 2019 Geplaatst: 12 juni 2019 18 hours ago, d_s said: Ik heb een vol polyester paardentrailer maar de kleur is mat geworden van de zon. Kan ik dit terug blinkend krijgen met een product. En zo ja welk product dat moet je polieren, kun je niet zomaar even een productje op aanbrengen. On 6/2/2019 at 11:01 AM, ICM said: Opletten met fluor inderdaad, daarom ben ik 10j geleden gestopt met tanden poetsen. op sommige plaatsen doen ze fluor in het leidingwater 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 12 juni 2019 Geplaatst: 12 juni 2019 8 minuten geleden, teus_ zei: dat moet je polieren, kun je niet zomaar even een productje op aanbrengen. op sommige plaatsen doen ze fluor in het leidingwater Derom dat ik 10j geleden gestopt ben met mij te wassen. Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 12 juni 2019 Geplaatst: 12 juni 2019 1 minuut geleden, Le Capri Mauve zei: Derom dat ik 10j geleden gestopt ben met mij te wassen. Bij veel mensen zou ik denk dat het een opmerking was om mee te lachen In jouw geval neem ik het toch ernstig 1 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 12 juni 2019 Geplaatst: 12 juni 2019 Ik heb altijd plaats op de bus en op de tram. 1 1 Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 26 juni 2019 Geplaatst: 26 juni 2019 Heeft iemand deze velgen borstel al gebruikt? http://wax-it.be/webshop/auto-finesse-barrel-brush.html Is deze steviger dan de EZ detail brush? Die laatste plooide nogal rap net achter het handvat, die van AF lijkt er best wel hard op... Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 26 juni 2019 Geplaatst: 26 juni 2019 Ik heb die. Op zich geen klagen van, maar het probleem met dat soort borstels is dat dat gigantisch spettert als je die achteruit trekt tussen je spaken. Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 26 juni 2019 Geplaatst: 26 juni 2019 On 6/1/2019 at 11:30 PM, teus_ said: Nieuw flesje wheel cleaner gekocht, van Sonax. Veel beter dan de turtlewax redline, Sonax, Turtlewax ... wtf ... Het is hier AM he, niet het forum van de klanten van de Action 2 2 Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 26 juni 2019 Geplaatst: 26 juni 2019 33 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik heb die. Op zich geen klagen van, maar het probleem met dat soort borstels is dat dat gigantisch spettert als je die achteruit trekt tussen je spaken. Ja inderdaad dat heeft die EZ brush ook. Uw armen en gezicht vol zwarte spetters Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 26 juni 2019 Geplaatst: 26 juni 2019 @teus_ Velgenreiniger koop je best in bulk. Bus van 5l concentraat Valet Pro Bilberry ofzo. Kost 30€ en je maakt er 50l van Quote
wiely 85 Geplaatst: 26 juni 2019 Geplaatst: 26 juni 2019 Niet direct het juiste topic.Iemand tips om pianoglans interieur trim panelen mat te maken. Best met een wrap of plastidip? Idealiter zou het te verwijderen moeten zijn zonder schade. Quote
ex-Mooseman 14.591 Geplaatst: 26 juni 2019 Geplaatst: 26 juni 2019 Niet direct het juiste topic.Iemand tips om pianoglans interieur trim panelen mat te maken. Best met een wrap of plastidip? Idealiter zou het te verwijderen moeten zijn zonder schade. Wrap met iets als X-Pell Stealth zal het mooiste zijn.Geen idee of1) dat soepel genoeg te krijgen is om de kortere rondingen te volgen2) verwijderbaar is zonder schade Quote
#166 276 Geplaatst: 26 juni 2019 Geplaatst: 26 juni 2019 4 uren geleden, Jochen zei: Ja inderdaad dat heeft die EZ brush ook. Uw armen en gezicht vol zwarte spetters ik gebruik al enkele jaren een soortgelijke als in de volgende link ... https://www.carclean.com/nl/wheel-woolie-large.html spettert bijlange niet zo hard. de mijne is nu wel aan vervanging toe. is behoorlijk kaal aan't worden. Quote
teus_ 245 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 On 6/26/2019 at 4:16 PM, Jochen said: @teus_ Velgenreiniger koop je best in bulk. Bus van 5l concentraat Valet Pro Bilberry ofzo. Kost 30€ en je maakt er 50l van ja, dat plan ik de volgende keer te doen. Quote
teus_ 245 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 On 6/26/2019 at 3:40 PM, ir_fuel said: Sonax, Turtlewax ... wtf ... Het is hier AM he, niet het forum van de klanten van de Action ja miljaar. niet de beste merken of de beste verhouding prijs/kwaliteit, maar die turtle wax kost meer dan een flesje van auto finesse bij wax-it. On 6/26/2019 at 4:13 PM, Jochen said: Ja inderdaad dat heeft die EZ brush ook. Uw armen en gezicht vol zwarte spetters niks zo gezond als velgenreiniger en kankerverwekkende remstof op je huid/gezicht. Quote
Ambi 1.758 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 Beste poetsers, ik zoek een degelijke wax of polish om met de hand te gebruiken, moet dus geen echt pro materiaal zijn. Hiervoor had ik oude een bus ultimate compound en cleaner wax van meguiar's maar er is misschien beter spul op de markt ondertussen. Ook zoek ik iets voor de zwarte kunststofdelen en iets om mijn motorblok te reinigen. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 1 juli 2019 Geplaatst: 1 juli 2019 Tripple van Auto Finesse zal het dichtste aanleunen bij wat je vroeger gebruikte, da’s een 3-in-1 polish, cleaner en wax. Niet top of the line natuurlijk, maar wel gebruiksvriendelijk en aanvaardbaar resultaat. Reinigen doe ik met een APC, dressen met Dressle van AF of Gyeon Trim als je duurzamer resultaat wil. 1 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.