gTa 28.028 Geplaatst: 12 mei 2019 Geplaatst: 12 mei 2019 5 uren geleden, ex-Mooseman zei: Gilles heeft hierboven een goed stappenplan voorgesteld (en correcte producten, al zou ik eerder de 400 van Menzerna ipv de 800 gebruiken). Je doet me twijfelen. Heb ik ook de 400, of toch de 800? Op 29/4/2019 om 05:18, gTa zei: @Wax-it.be SUPER content van de bijkomende DAP500 met de kleine backing plate, Gyeon pads en de combo Menzerna 400 en 2500. Daaamn. Heb 't klein Italiaantje eerst met de PAW en heavy cut pad en 400 gedaan, daarna met polishing pad en 2500. Voor de minder vlakke delen: DAP, zowel cutting pads met 400 als 2500, daarna polishing pads met 2500. De 400 liet wel nog een waas achter (marring?), die perfect weg gaat met een snelle pass met de 2500. Wreeed content!! Aha, de 400 dus, idd. 400 en daarna 2500 ... droomcombo 1 Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 13 hours ago, ex-Mooseman said: Je kunt van die schuurschijfjes kopen van 3M, die passen op je DA. Gaat vlugger en egaler werken dan dat je het met de hand doet. Ik heb dat in korrel 3000 Dit gaan we proberen. Schijfjes zijn besteld, morgen binnen. Producten zijn minder edel dan die toverspullen van Wax-it, maar neem aan dat het principe hetzelfde blijft. Quote
ex-Mooseman 14.595 Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 De PF2500 werkt nog wat fijner dan die 3M-dingen. Menzerna gaat ook minder krijten/stoffen dan dit (en bijgevolg gaat je pad minder rap verzadigd zijn). Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 8 minutes ago, ex-Mooseman said: De PF2500 werkt nog wat fijner dan die 3M-dingen. Menzerna gaat ook minder krijten/stoffen dan dit (en bijgevolg gaat je pad minder rap verzadigd zijn). Die hadden ze niet Ik ga dit zo proberen denk ik. Zou ik dan na het sanden eerst die groene, dan Commandant 4, dan die gele en daarna owatrol doen? Of die Commandant laten vallen? Gebruik jij een interface pad bij die 3M schuurschijfjes? Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 @ex-Mooseman Zou jij dan de volledige Vespa met 1 van die stappen doen trouwens? Om ervoor te zorgen dat er niet teveel verschil is? Zoja, met de welke? Quote
ex-Mooseman 14.595 Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 laat die Commandant maar voor wat het is. Ik plak die schijven zonder meer onder mijn DAP. Quote
ex-Mooseman 14.595 Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 1 minuut geleden, DDke zei: @ex-Mooseman Zou jij dan de volledige Vespa met 1 van die stappen doen trouwens? Om ervoor te zorgen dat er niet teveel verschil is? Zoja, met de welke? Ik zou beide 3M-stappen op heel je Vespa toepassen. Wetsanden zou ik maar doen op de plaatsen waar het nodig is. Ik zou ook sterk overwegen om van die polijstcones te bestellen: om de kleine hoekjes en kantjes te doen is dat heel handig. Op de Vespa ga je die wel hier en daar tegen komen (tenzij je je dat allemaal met je dremel wil doen. Je hebt die dingen ook in verschillende gradaties, Met de strafste, op je (schroef)boormachine, ga je volgens mij goed werk kunnen leveren. 1 Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 19 minutes ago, ex-Mooseman said: Ik zou beide 3M-stappen op heel je Vespa toepassen. Wetsanden zou ik maar doen op de plaatsen waar het nodig is. Ik zou ook sterk overwegen om van die polijstcones te bestellen: om de kleine hoekjes en kantjes te doen is dat heel handig. Op de Vespa ga je die wel hier en daar tegen komen (tenzij je je dat allemaal met je dremel wil doen. Je hebt die dingen ook in verschillende gradaties, Met de strafste, op je (schroef)boormachine, ga je volgens mij goed werk kunnen leveren. Die Dremel dat werk perfect voor de kleine kantjes. Ik heb een karrevracht schijfjes en conetjes gekocht Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 21 minutes ago, ex-Mooseman said: Ik zou beide 3M-stappen op heel je Vespa toepassen. Wetsanden zou ik maar doen op de plaatsen waar het nodig is. Ik zou ook sterk overwegen om van die polijstcones te bestellen: om de kleine hoekjes en kantjes te doen is dat heel handig. Op de Vespa ga je die wel hier en daar tegen komen (tenzij je je dat allemaal met je dremel wil doen. Je hebt die dingen ook in verschillende gradaties, Met de strafste, op je (schroef)boormachine, ga je volgens mij goed werk kunnen leveren. Merci man, jij weet niet half hoe goed je mij geholpen hebt. Hoop dat het lukt! Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 @ex-Mooseman Jij die blijkbaar ervaring hebt met die 3M schijfjes.. Als ik morgenvroeg die schijfjes ga halen, zou ik niet een 1500 of een 2000 ook kopen? Kwestie van groffer te beginnen en fijner te eindigen? Of zou jij uit ervaring toch direct met die 3000 aan de slag gaan? Quote
ex-Mooseman 14.595 Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 voor hetgeen die kosten: pak er een paar mee. Je kan dan wat geweldiger gaan, mocht het nodig zijn. En je moet niet weg en weer mee rijden. Niet direct met het zwaarste geschut beginnen, vaak schiet je dan met een bazooka op een mug, en heb je achteraf veel meer werk om de colateral damage op te kuisen (om het in jouw hobby-taal uit te drukken) 2 Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 1 hour ago, ex-Mooseman said: voor hetgeen die kosten: pak er een paar mee. Je kan dan wat geweldiger gaan, mocht het nodig zijn. En je moet niet weg en weer mee rijden. Niet direct met het zwaarste geschut beginnen, vaak schiet je dan met een bazooka op een mug, en heb je achteraf veel meer werk om de colateral damage op te kuisen (om het in jouw hobby-taal uit te drukken) Bestaat niet in 2000, alleen in 1500. Ga er ook eentje bestellen denk. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 20 hours ago, ex-Mooseman said: voor hetgeen die kosten: pak er een paar mee. Je kan dan wat geweldiger gaan, mocht het nodig zijn. En je moet niet weg en weer mee rijden. Niet direct met het zwaarste geschut beginnen, vaak schiet je dan met een bazooka op een mug, en heb je achteraf veel meer werk om de colateral damage op te kuisen (om het in jouw hobby-taal uit te drukken) Heb er 2 van 1000 ook gekocht (hadden niks tussen 1000 en 3000). En toch zo'n interfacepad gekocht ook. Ga wel beginnen met 3000. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 Na het polishen, en uiteraard ook het residu weg te poetsen, mag ik dan die owatrol olie daarover doen? Of zou dat een probleem kunnen geven met de polish? Quote
ex-Mooseman 14.595 Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 een keertje goed ontvetten zal wel geen kwaad kunnen, in die polijstmiddelen zit er nogal wat olie-achtige substantie als smeermiddel, en dat pak je niet in 1,2,3 weg met een droge doek. Isopropanol alcohol is een klassieker hiervoor. Carrosseriebedrijven hebben speciale geïmpregneerde doekjes hiervoor. 1 Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 Ik vind de ontvetter van Carpro goed! Gebruik het elke keer nadat ik een stuk gepolierd heb. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 15 mei 2019 Geplaatst: 15 mei 2019 1 hour ago, Polygoon said: Benieuwd naar je resultaat @DDke En ik dan! Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 15 mei 2019 Geplaatst: 15 mei 2019 Vandaag eens aan de slag gegaan met Gyeon View en Gyeon Cure, op de Fun Cup. Hopelijk poetst dat toch iets makkelijker (vooral qua drogen). Binnenkant voorruit Antifog op gezet. Dat gaat best snel met zo een minuscule voorruit Heb voor de lol de helft van de voorruit van de BMW ook gedaan met Gyeon View. Benieuwd wat dat gaat geven. Die Cure is precies wel een voos product. Heb er irritatie van in mijn keel. Ook lastig aan te brengen, want ik had de indruk dat ik amper iets op de lak aan het zetten was, maar blijkbaar moet dat zo? Quote
walter 4.428 Geplaatst: 18 mei 2019 Geplaatst: 18 mei 2019 Hmm, iets te 'vaak' mijn auto gewassen en daarna gewoon afgespoeld met de tuinslang, om hem dan vervolgens gewoon te laten drogen. Nu onder vaak moet je 2 à 3 keer verstaan de afgelopen 2 jaar. Waardoor mijn lak er nu behoorlijk dof uit ziet.Bestaan er goede shampoos om dat terug deftig te krijgen? Ik gebruik nu een shampoo van turtle wax. Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 18 mei 2019 Geplaatst: 18 mei 2019 Bedoel je dan zeepresten die je lak hebben aangetast? In dat geval zou een stap polieren het beste helpen denk ik, als het met normaal wassen en afdrogen(!) niet weggaat toch. Quote
walter 4.428 Geplaatst: 18 mei 2019 Geplaatst: 18 mei 2019 Bedoel je dan zeepresten die je lak hebben aangetast? In dat geval zou een stap polieren het beste helpen denk ik, als het met normaal wassen en afdrogen(!) niet weggaat toch.Zeepresten niet, eerder kalk, regen en ander vuil. Ketel staat ook altijd buiten. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 18 mei 2019 Geplaatst: 18 mei 2019 Met een shampoo ga je dat niet opgelost krijgen vrees ik. Dat wordt clayen en er even met een lakreiniger over. Quote
walter 4.428 Geplaatst: 18 mei 2019 Geplaatst: 18 mei 2019 8 uren geleden, Jochen zei: Met een shampoo ga je dat niet opgelost krijgen vrees ik. Dat wordt clayen en er even met een lakreiniger over. Bon, wat moet ik allemaal kopen? edit: wanneer past dat voor u? Quote
ex-Mooseman 14.595 Geplaatst: 18 mei 2019 Geplaatst: 18 mei 2019 Met een goeie trafficfilm-remover ga je al ver komen (Autofinesse Citrus Power, bijvoorbeeld).En dan een keertje passeren met een milde klei en voldoende lube zodat je niet moet polijsten nadien.Nadien nog eens wassen, zet daar een (spray)waxke over (Autofinesse Glisten, om maar iets te zeggen) en ‘t zal niet perfect zijn, verre van zelfs, maar t zal al duisd keer beter zijn dan nu. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.