Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Zojuist, tuscani zei:

ik durf mijn wagen niet te waxen.

waarschijnlijk gewoon omdat ik vroeger dat eens gedaan heb in de volle zon bij 25° en de wax gewoon inbrande terwijl je smeerde. (dat het van de aldi was zal ook niet geholpen hebben) :D

al zou ik het graag nog eens doen. blinkende wagens :inlove:

 

Ze hebben tegenwoordig zo’n goede en makkelijke producten. Je kan niet missen! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Hazen zei:

@Alexx als je die DAP weg doet mag je een pm sturen met vp.

Kan zijn dat ik hem hou. Nog niet 100% zeker. Hou je op de hoogte! 

8 minuten geleden, Simoni zei:

ja

Thanks ben hem gaan halen!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Detailers, de afgelopen weken is men hier in de buurt volop de wegmarkeringen aan het bijschilderen, met als gevolg dat er wat van die verf aan mijn auto hangt. Heb wat schrik om het verwijderen en de lak te beschadigen, wat is de veiligste manier om dit te doen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst eens proberen het op te lossen met wasbenzine. Gewoon eens een doekje wat vochtig maken en een stipje proberen weg te vegen.

Anders zal het kleien en polieren worden. Maar zoiets wegkleien kan best lang duren... Grove klei kan het wat versnellen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Phil zei:

Detailers, de afgelopen weken is men hier in de buurt volop de wegmarkeringen aan het bijschilderen, met als gevolg dat er wat van die verf aan mijn auto hangt. Heb wat schrik om het verwijderen en de lak te beschadigen, wat is de veiligste manier om dit te doen?

Alvast bedankt!

Eens proberen met een Tar verwijderaar? Gyeon Tar bv. Anders inderdaad kleien, maar dan ga je zowiezo moeten polieren achteraf.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/12/2019 at 7:41 AM, Alexx said:

Eens proberen met een Tar verwijderaar? Gyeon Tar bv. Anders inderdaad kleien, maar dan ga je zowiezo moeten polieren achteraf.

Zal dat ook eens proberen, heb nog wat product staan van autofinesse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/7/2019 om 21:27, Alexx zei:

Klopt. En de nieuwe versie werkt waanzinnig goed. Maar toch moeilijk om geen vlekjes achter te laten. En doe het nochtans “volgens de regels van de kunst”.

 

btw: die Bieuwe Gyeon Cancoat pro is super hoor. Heel mooie glans. Na een weekje tijdens het drogen Gyeon cure erover en je gaat daar enorm veel plezier van hebben. 

Veel last van vlekjes die achterblijven? Ik gebruik af en toe Hybrid van Carbon Collective, en ook al gemerkt dat dat wel eens vlekken durft achterlaten. Geen idee waarom. :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Jeltovic zei:

Veel last van vlekjes die achterblijven? Ik gebruik af en toe Hybrid van Carbon Collective, en ook al gemerkt dat dat wel eens vlekken durft achterlaten. Geen idee waarom. :mellow:

Ja en nee. Ik gebruik weinig product, spoel meteen af en dan valt het mee.

Maar als de omstandigheden tegenzitten, dus lak klein beetje warm, of beetje zon, lak net niet nat genoeg... en je hebt van jan. Ik werk nadien de auto af met Gyeon quickdetailer en dan pak je dat wel mee... ik zou het eerder gebruiken als booster voor bv de ramen. Nanolex Washcoat werkt zonder problemen. 0,0 vlekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/11/2019 at 11:13 PM, Phil said:

Detailers, de afgelopen weken is men hier in de buurt volop de wegmarkeringen aan het bijschilderen, met als gevolg dat er wat van die verf aan mijn auto hangt. Heb wat schrik om het verwijderen en de lak te beschadigen, wat is de veiligste manier om dit te doen?

Alvast bedankt!

Dat zou je in principe niet mogen tegenkomen. Tenzij je door de markeringen bent gereden terwijl die nog nat was. Spuitnevel is zo goed als niet aanwezig terwijl ze bezig zijn, en natte markeringen moeten onberijdbaar gemaakt worden door kegels te plaatsen.

Als er dus toch verf aan de auto hangt, hebben ze iets mis gedaan (daar hebben ze verzekering voor), ofwel ben jij ergens doorgereden waar je niet door mocht (dan is het dus je eigen schuld).

Enige oplossing op dat weg te krijgen is schuren. Een 2 componenten verf kan je niet oplossen met producten die veilig zijn voor de lak. Mocht het een thermoplast zijn, kan je eventueel wel proberen met een warme lucht blazer, maar echt goed is dat ook niet voor de lak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/15/2019 at 10:58 AM, Alexx said:

Gelukt? 

Yes, thx.

Paar keer Oblitara op gespoten en goed gewreven met een washandschoen met warm water en shampoo.

De hardnekkige vlekken er voorzichtig met mijn vingernagel afgekregen.

Enkel in de wielkassen hangt nog wat maar is minder dringend.

On 7/15/2019 at 11:03 AM, Soundstorm said:

Dat zou je in principe niet mogen tegenkomen. Tenzij je door de markeringen bent gereden terwijl die nog nat was. Spuitnevel is zo goed als niet aanwezig terwijl ze bezig zijn, en natte markeringen moeten onberijdbaar gemaakt worden door kegels te plaatsen.

Als er dus toch verf aan de auto hangt, hebben ze iets mis gedaan (daar hebben ze verzekering voor), ofwel ben jij ergens doorgereden waar je niet door mocht (dan is het dus je eigen schuld).

Het feit dat ik erdoor ben gereden wil zeggen dat de kegels niet goed genoeg geplaatst werden of dat ze de kegels te vroeg hebben weggenomen of gewoon niet geplaatst, heb in elk geval niet over een kegel gereden. :D Het is ook maar aan 1 kant en enkel aan de rand van de banden hangt wat verf, ergens een kantje eraf rijden van een paar cm eraf rijden is al voldoende om dat voor te hebben. Ach ja, maakt niet uit, het is wat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 1/7/2019 om 16:20, J3nkins zei:

Tripple van Auto Finesse zal het dichtste aanleunen bij wat je vroeger gebruikte, da’s een 3-in-1 polish, cleaner en wax. Niet top of the line natuurlijk, maar wel gebruiksvriendelijk en aanvaardbaar resultaat.

Reinigen doe ik met een APC, dressen met Dressle van AF of Gyeon Trim als je duurzamer resultaat wil.

 

Vandaag die Auto Finesse Tripple getest, gemakkelijk te gebruiken en goed resultaat! 👍

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 4/7/2019 om 18:09, Alexx zei:

Kan zijn dat ik hem hou. Nog niet 100% zeker. Hou je op de hoogte! 

Thanks ben hem gaan halen!

En al enige ervaring mee?

Mijn DAP heeft het begeven en ben aan het zien voor een LHR15 MARKIII.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De binnenkant van m'n velgen eens remstofvrij proberen maken. Deels gelukt, maar niet het gehoopte resultaat. Heb AF Iron Out gebruikt, en een kleine (hand)schuurborstel. De binnenkant van de velgen werden wss nog nooit gepoetst sinds de auto een jaar of 17 geleden van de band rolde.


(Dit was één van de achterste velgen, dus nog niet de vuilste)
8b9ca15debe21e133fc8d3ee18d2b67e.jpg


(Dit was één van de voorste velgen, maar reeds gesprayed met Iron Out)
0d4d5126c7e96f0b8e008bef0c438c7a.jpg


Tijdens...
6bfde36c1944e5566f0b5cd426a58947.jpg


Voorlopig eindresultaat:
7c4e37705a1acfbc59c4c75de36ebd79.jpg

e8230d47d4621d6813a17981972275e9.jpg

09389b0c24003ad3b26731d71f7c85eb.jpg

a9f946f42d119499c92b685cca8aa02e.jpg


Heb 2 tot 3 keer het proces (sprayen, wat laten inwerken, schrobben) herhaald. Na elk proces was er nog een beetje verbetering maar de hardnekkige stukken krijg ik niet meer proper (er is ook al oxidatie), en toen was ik het beu. [emoji38]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wel wat teer tussenhangen ook vermoed ik. 

Je kan ook nog clayen, maar daar gaat wat afkomen als je dat nog nooit eerder hebt gedaan. Met een bar zal je er niet komen, vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De velgen zullen komende winter waarschijnlijk als winterwielen gebruikt worden, dus wellicht is het niet echt de moeite om nog zo ver te gaan. Is verder nog een propere set dus ergens mss wat 'zonde', maar voor ik de style 32's had, zaten ze er het hele jaar onder, dus het zal er niet op aankomen zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid