Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een combo van bescherming + een quick detailer die ik na het wassen kan gebruiken op een natte wagen als hulp bij het drogen en vooral, die de bescherming onderhoud. Ik ben nogal old school en tot nu toe gebruikte ik Collinite 845 + Chemical Guys Speed Wipe of Meg's Last Touch maar ik zoek dus iets wat meer bescherming biedt. 

Iemand voorstellen? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Simoni zei:

Gyeon of Nanolex. 

Op een natte lak voorkeur voor Gyeon

De CanCoat + Q2M Cure?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Luv4DLM zei:

Nanolex final finish, beste dat ik ooit al gehad heb.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 

Heb beide getest en ik vind de Gyeon iets gladder finishen, meer wetlook

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Jochen zei:

De CanCoat + Q2M Cure?

Gyeon Syncro is zot. Wel wat duurder. Tijdje geleden op een M3 en op mijn auto gedaan. Zalige wetlook en waterafstotendheid is niet normaal. 

 

DC8018ED-3263-4098-A889-CBAA22854BE7.jpeg

1D99B6D6-9B87-4641-9025-29FCF021BC54.jpeg

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's al prijzig ja :o Straks het gamma van Gyeon eens bekijken.

Al denk ik dat ik nog een aantal sealants heb liggen eigenlijk... Misschien beter een goede quick detailer zoeken die ik na elke wasbeurt kan gebruiken ipv weer een nieuw buske te kopen :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bathe+ of wetcoat kan je ook gebruiken. Gebruik ik op mijn leasekar en dat staat toch altijd proper, zonder echt veel extra inspanning in de normale wasbeurten 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb beide getest en ik vind de Gyeon iets gladder finishen, meer wetlook
Merci voor de tip, ga eens proberen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was nu met Meguiar's Hyper Wash, ik heb die bus aangekocht op 29 maart 2015 zie ik en die is nog 2/3de gevuld . Denk dat ik daar nog even mee ga toekomen :lol:

Dit heb ik nog liggen qua LSP's... Ik denk dat ik die Werkstat erop ga zetten, werkt makkelijk en staat mooi op zilver :)

image.thumb.jpeg.a3a7d53c951d9795be76dc582e95faab.jpeg

 

Mijn QD is wel zo goed als op dus dan zal ik daar een goede keuze moeten maken :) Liefst verkrijgbaar in bulk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Monterey Jack zei:

Bathe+ of wetcoat kan je ook gebruiken. Gebruik ik op mijn leasekar en dat staat toch altijd proper, zonder echt veel extra inspanning in de normale wasbeurten 😛  

 

Hoe werkt die Wetcoat juist? Wassen, afspoelen, wetcoat, afspoelen en afdrogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Jochen said:

 

Hoe werkt die Wetcoat juist? Wassen, afspoelen, wetcoat, afspoelen en afdrogen?

Klopt.

Kan je trouwens best zuinig gebruiken, normaal zeggen ze panelen 'innevelen', ik spuit gewoon 1x per paneel en dan nog wat op een afzonderlijke washandschoen en wrijf dan het paneel in. Werkt bijna even goed en ik doe het zo gewoon elke wasbeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Jochen zei:

 

Hoe werkt die Wetcoat juist? Wassen, afspoelen, wetcoat, afspoelen en afdrogen?

Klopt. En de nieuwe versie werkt waanzinnig goed. Maar toch moeilijk om geen vlekjes achter te laten. En doe het nochtans “volgens de regels van de kunst”.

 

btw: die Bieuwe Gyeon Cancoat pro is super hoor. Heel mooie glans. Na een weekje tijdens het drogen Gyeon cure erover en je gaat daar enorm veel plezier van hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jochen zei:

En dat droogt ook makkelijk af dan? Zoals je een qd zou gebruiken?

Cancoat is een coating. Als je die aanbrengt wordt het wassen een heel stuk makkelijker en auto wordt een stuk meer waterafstotend.

Gyeon Quickdetailer kan je gebruiken om je auto helpen te drogen en meer glans te geven. Of om af te werken.

Gyeon wetcoat zorgt ervoor dat je auto waterafstotend wordt. Dus gaat het drogen etc ook wat makkelijker maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Argl... moeilijk! Ik wil dus een quick detailer die ook een goede bescherming geeft. Of eigenlijk andersom: een spray sealant die ik nat kan gebruiken :D

 

Dan moet ik wassen, afspoelen, Wetcoat, afspoelen en drogen met quick detailer....

Ik wil wassen, afspoelen, afdrogen met QD :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uniek moment, in een paar dagen tijd drie auto's en een moto proper gezet :inlove:

Morgen weer wat roadkill met al die insecten met dit weer, kan ik weer opnieuw beginnen :D 

Moet wel zeggen, met wassen merk je het kwaliteitsverschil van een wagen goed op. Premium vs non-premium is echt geen onzin.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand ervaring met de Rupes pad met wol? Zouden super goed zijn. Beter dan de “normale?” Zit met een zwarte auto die ENORM hard bekrast is. Echt niet normaal. En krijg er met de normale niet voldoende uit naar mijn goesting. Zelfs de kleine kringetjes krijg je er amper uit.. zo’n slechte staat van lak.

Wolle pads:

Geel is medium ipv finish

Blauw is nog altijd compound. Je vindt enkel reviews met compound van Rupes zelf. Iemand ervaring met deze pads icm Menzerna? @Simoni? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Detailersdomain raadt aan om de blauwe woolpad te prime met de gele rupes polish en paar dots “compound” van Rupes. Misschien eens proberen... nog nooit 2 compounds op 1 pad gebruikt. Maar resultaat is er wel!

E54C1863-4FDC-4DF6-A5E8-286287B63881.png

664A6DB8-264B-4E76-BD26-6C25A8C3060D.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat werkt, raakt snel verstopt, loopt snel warm, kan lelijke sporen na laten. 

Ik zou ook altijd roterend + echte wol verkiezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben aan het denken om te upgraden naar een LHR15 MK3. Kan ik mijn pads van de Dap900 plus dan nog gebruiken? Ik dacht van wel. Is het de switch waard of totaal niet? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog met een DAP werkt en toch redelijk wat begint te polijsten zou ik snel upgraden naar Rupes. Je zal je DAP nooit meer gebruiken :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Alexx zei:

Ben aan het denken om te upgraden naar een LHR15 MK3. Kan ik mijn pads van de Dap900 plus dan nog gebruiken? Ik dacht van wel. Is het de switch waard of totaal niet? 

Verschil Dap vs Rupes is echt wel groot. Werkt een pak sneller, minder trillingen, ... Maar ook wel -tig keer duurder. Anderzijds, als ik zie hoe jij er mee bezig bent ga je het verschil in prijs snel terugverdienen omdat je efficiënter werkt met een Rupes.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik durf mijn wagen niet te waxen.

waarschijnlijk gewoon omdat ik vroeger dat eens gedaan heb in de volle zon bij 25° en de wax gewoon inbrande terwijl je smeerde. (dat het van de aldi was zal ook niet geholpen hebben) :D en ik een jaar later nog witte stippen had.

al zou ik het graag nog eens doen. blinkende wagens :inlove:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid