teus_ 245 Geplaatst: 25 november 2020 Geplaatst: 25 november 2020 11 hours ago, The Swede said: Hangt er van af. Ik heb genoeg oude handdoeken die erg zacht zijn en het koetswerk zeker niet gaan krassen. Microfiber is natuurlijk ideaal, maar als je plots geen propere liggen hebt, kan een handdoek dienen. ah, de inlaatcollector is gedemonteerd. het is om de binnenkant uit te kuisen. Quote
ex-Mooseman 14.567 Geplaatst: 25 november 2020 Geplaatst: 25 november 2020 Die muziek, WTF Sorry, gewoon eerste filmpje dat ik vond opYouTube, heb zelfs niet gekeken Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 25 november 2020 Geplaatst: 25 november 2020 1 uur geleden, ir_fuel zei: Zolang ik dat ding in mijn bezit had heb ik het gebruikt ja. Zeer gemakkelijk om water uit naden te krijgen, of achter je spiegels, of in de deuren, of in de koffer/motorkap (effe open zetten en uitblazen). Als je auto goed gecoat is komt 95% van het water ook gewoon van je auto. Kan je gewoon met een doek en quick detailer snel alles afwrijven. Geen druipers bij het dichtslaan van de deuren bv. Ik heb dat ondertussen allemaal uitbesteed aan iemand anders, die heeft mijn gerief En als beloning mag je dochter meerijden als je gaat driften? Quote
Joske 922 Geplaatst: 25 november 2020 Geplaatst: 25 november 2020 1 uur geleden, The Swede zei: Waarom zou daar een filter moeten tussenzitten? Een compressor is er ook op gemaakt om bvb verf te spuiten en die gaat ook niet van alle soorten vuiligheid in die verf blazen. Je moet natuurlijk geen compressor kopen enkel om je auto te drogen, maar het is algemeen handig als toestel. Omdat sommige compressoren (ne iets of wat deftige toch) olie in de lucht zou kunnen hebben. Olie die gebruikt wordt om de zuiger(s) te smeren. Daarom dat er dan een olieafscheider/filter moet zitten voor sommige toepassingen als verven. Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 25 november 2020 Geplaatst: 25 november 2020 6 uren geleden, ex-Mooseman zei: https://wax-it.eu/nl/auto-finesse-aqua-deluxe-xl Ik heb er drie van deze. Eentje die zijn beste tijd gehad heeft, en die ik voor wielen en onder de motorkap gebruik. En twee relatief nieuwe. Als ik in de winter de twee autos na elkaar wil wassen, kan het ambetant worden met eentje. In de zomer droog ik er twee autos na mekaar mee af, zonder uitwringen. Dat is de recensie die ik nodig had, een volledige auto afdrogen zonder uitwringen, klinkt goed. Sewes bestellen. 5 uren geleden, Lotuzzz zei: Ik heb zo'n wafeldoekdink en ben daar niet zoooo zot van. Misschien deze eens proberen, OF een beetje bijleggen en meteen zo'n kleine BLO kopen. Is om een fiets te poetsen ook nuttig, en dat doe ik nog vaker dan een auto. Hmm. https://wax-it.eu/nl/blo-car-dryer-air-s Iemand ervaring mee? Heb even getwijfeld om zo een BLO te kopen maar vind dat toch redelijk prijzig tbf. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 25 november 2020 Geplaatst: 25 november 2020 6 minuten geleden, Jules_W zei: Dat is de recensie die ik nodig had, een volledige auto afdrogen zonder uitwringen, klinkt goed. Sewes bestellen. Heb even getwijfeld om zo een BLO te kopen maar vind dat toch redelijk prijzig tbf. Prijs/dB valt veel beter mee dan zo'n Aqua Deluxe Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 25 november 2020 Geplaatst: 25 november 2020 5 hours ago, The Swede said: Een compressor is er ook op gemaakt om bvb verf te spuiten en die gaat ook niet van alle soorten vuiligheid in die verf blazen. Jij denkt dat mensen die verf spuiten (deftige dan), gewoon een pistool op een compressor aansluiten en gaan met die banaan? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 Alé door jullie heb ik zo'n BLO besteld Alle deals: https://wax-it.eu/nl/black-friday Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 11 uren geleden, Jules_W zei: Een GT of een RS? RS Hopelijk voldoende? Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 On 11/19/2020 at 5:42 PM, D Squaloid said: Welke sealant/coating gebruiken jullie op de voorruit? Ik hou van een sterk waterafstotende laag. Nanolex Ultra Glass sealant geeft wat mij betreft niet lang genoeg bescherming. Bovendien is het duur. Is het slim om een goedkoper product te kooen en vaker aan te brengen? Alles valt of staat met de voorbereiding. Je moet, als je duurzaamheid en goeie werking wil steeds de glass polish gebruiken als voorbereiding. Op dit moment heb ik een mega deal staan met de Soft99 Glaco Ultra, je krijgt er gratis die compound bij en het kost maar €22 euro. Het staat op dit moment ook op mijn wagen. Het is echter niet het meest duurzame maar het gemak van applicatie maakt dat ik het elke 6 maanden opnieuw kan doen tijdens en na een wasbeurt als het goed weer is. Uiteraard is een Nanolex Ultra Glass of Gyeon view véél duurzamer maar is iets meer werk om aan te brengen en je moet ook de perfecte omstandigheden hebben om er het best euit te halen, en niet iedereen heeft die ... Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 On 11/21/2020 at 10:31 PM, D Squaloid said: Een glas polish heb ik nog. Dus had graag enkel de Repel gekocht, maar dit kan dan weer niet. Dan is de prijs van Nanolex even hoog. Zelf ben ik daar tevreden over of is Gyeon toch nog beter? Vooral iets duurzamer als het kan. In principe verbruik je beide evenredig, dus als je cleanse over hebt heb je er te weinig van gebruikt. Quote
Dimitri 733 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 De MaxShine ShineMaster M312, is dat exact dezelfde als de DAP EVO @Wax-it.be ? Of is dat nog een ander model? Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 (aangepast) On 11/24/2020 at 8:32 PM, Jules_W said: Niet echt een vraag mbt detailing, maar ik zoek een goede droogdoek voor mijn auto. Ik gebruik nu zo eentje van Meguiars maar dat is toch maar zo en zo. Iemand een suggestie? Op dit moment mooie black friday deal op zowel de Dry me crazy xl en Chipmunk Xl van microfiber madness. Je krijgt er een gratis junior bij https://wax-it.eu/nl/microfiber-madness-dry-me-crazy-1191 https://wax-it.eu/nl/microfiber-madness-chipmunk-xl 27 november 2020 aangepast door Wax-it.be Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 12 minutes ago, Dimitri said: De MaxShine ShineMaster M312, is dat exact dezelfde als de DAP EVO @Wax-it.be ? Of is dat nog een ander model? De DAP EVO is hetzelfde als de M312 bedoel je MaxShine is het huismerk van de producent zelf. De DAP is een private label van bij diezelfde producent. In dit geval zijn dit in wezen dezelfde machines, er kunnen minimale verschillen opzitten zoals bvb kabel type en lengte op basis van eigen keuzes. Dat kan je misschien nog eens controleren. Persoonlijk ben ik ook meer fan van deze zwarte behuizing, maar dat zijn smaken en kleuren. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 On 11/22/2020 at 5:26 PM, saabi said: Zou mij nu toch verbazen dat een coating door één carwashbeurt wordt teniet gedaan. wat is dan het nut van een coating? De deurlijsten waren misschien niet in de coating gezet? De coating zal zeker niet weg zijn, maar mogelijks zijn er wel krassen geïntroduceerd door gebruik van een oude of slecht onderhouden carwash. Die krassen kan je dus enkel machinaal verwijderen en daarmee gaat je coating wel aangetast worden. Een coating is niet bombproof, het helpt veel maar heeft ook zijn limieten. En stel dat jij en coating hebt gezet en hem steeds correct onderhoudt en compleet swirlvrij houdt op dit manier, als iemand anders dit dan teniet doet moet hij ook terug in de originele staat brengen naar mijn mening. 1 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 Ha, seg, @Wax-it.be: nu ge hier toch rondloopt: hoe detail ik die rooie W124 best? Want met de producten die ik nu heb, ziet dat er niet te best uit. Het minste dat het regent, heb ik direct weer vlekken op het koetswerk. Moet ergens een deftige coating vinden. (die lak lijkt me trouwens erg zacht). Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 2 hours ago, Wax-it.be said: In principe verbruik je beide evenredig, dus als je cleanse over hebt heb je er te weinig van gebruikt. Tenzij je een glass polish van een ander merk hebt en dus ook een grotere verpakking dan Gyeon. Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 2 hours ago, Wax-it.be said: Alles valt of staat met de voorbereiding. Je moet, als je duurzaamheid en goeie werking wil steeds de glass polish gebruiken als voorbereiding. Op dit moment heb ik een mega deal staan met de Soft99 Glaco Ultra, je krijgt er gratis die compound bij en het kost maar €22 euro. Het staat op dit moment ook op mijn wagen. Het is echter niet het meest duurzame maar het gemak van applicatie maakt dat ik het elke 6 maanden opnieuw kan doen tijdens en na een wasbeurt als het goed weer is. Uiteraard is een Nanolex Ultra Glass of Gyeon view véél duurzamer maar is iets meer werk om aan te brengen en je moet ook de perfecte omstandigheden hebben om er het best euit te halen, en niet iedereen heeft die ... Ja, genoeg voorbereiding hoor; inclusief iedere keer glass polish. Maar zoals ik hier overal lees, gaat het geen 18 maanden mee, zoals er wel geadverteerd wordt. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 4 hours ago, The Swede said: Ha, seg, @Wax-it.be: nu ge hier toch rondloopt: hoe detail ik die rooie W124 best? Want met de producten die ik nu heb, ziet dat er niet te best uit. Het minste dat het regent, heb ik direct weer vlekken op het koetswerk. Moet ergens een deftige coating vinden. (die lak lijkt me trouwens erg zacht). Stuur daarvoor eens even een mailtje naar [email protected] dat is een te lange uitleg met nog veel teveel vragen om hier een conversatie te voeren. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 2 hours ago, D Squaloid said: Tenzij je een glass polish van een ander merk hebt en dus ook een grotere verpakking dan Gyeon. Dat is idd een keuze van Gyeon om hun eigen voorbereiding bij hun coating te plaatsen om zeker te zijn van een correcte werking. De nieuwe QuickView van Gyeon komt zonder voorbereiding maar is ook niet hetzelfde type technologie coating. In principe is die gemaakt om ook zonder glass polish te werken. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 2 hours ago, D Squaloid said: Ja, genoeg voorbereiding hoor; inclusief iedere keer glass polish. Maar zoals ik hier overal lees, gaat het geen 18 maanden mee, zoals er wel geadverteerd wordt. Hangt af van het gebruik van de wagen en het onderhoud natuurlijk. Ik heb al wagens gehad waar me 2 tot 3 jaar opstond en werkte zonder te vervangen. Onze camionette daarintegen die contact buitenstaat vangt meer contaminatie en daar herhalen we het sneller op. En daartussen heb je nog variabelen. Het blijft een indicatie bij een gemiddeld gebruik die duurzaamheden. Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 28 november 2020 Geplaatst: 28 november 2020 Op 27/11/2020 om 11:21, Wax-it.be zei: Op dit moment mooie black friday deal op zowel de Dry me crazy xl en Chipmunk Xl van microfiber madness. Je krijgt er een gratis junior bij https://wax-it.eu/nl/microfiber-madness-dry-me-crazy-1191 https://wax-it.eu/nl/microfiber-madness-chipmunk-xl Thanks! Besteld Quote
teus_ 245 Geplaatst: 11 december 2020 Geplaatst: 11 december 2020 Firmakot nog eens kunnen wassen, met het relatief mooie weer heb ik hem ook kunnen kleien en spraywaxen. 1 keer per jaar kleien, en elke 3 maand future armour van Dodo. Voor een "tijdelijke" auto is dat echt wel weinig werk met veel resultaat. 4 Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 21 december 2020 Geplaatst: 21 december 2020 Wat voor product gebruik je om te spraywaxen? Ik zie graag dat pareleffect maar niet heel veel zin meer om er veel moeite voor te doen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.