Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

 

1 uur terug, Jochen zei:

Is het puur voor de auto te wassen? Of ook om rond het huis te gebruiken?

Anders wat meer (x2 :D) investeren en een Kranzle kopen ;)

Auto.

38 minuten geleden, gewoon ik zei:

Waarom nilfisk en geen ander merk? 

Was content van de vorige (heeft zijn beste tijd gehad) en heb een schuimlans met Nilfisk fitting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat kunnen jullie de leek aanraden die z'n wagen graag beschermd wilt hebben en dat voor het eerst zelf wilt proberen? 

Ik heb nougatbollen qua polish-materiaal en zoek een goede quick-fix starterkit om in het detailen te rollen; Tips? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleien en waxen?
klei, product om de klei aan te brengen (soort glijmiddel), synthetische wax (gaat lang mee), pad om aan te brengen, microfiber doekjes om wax af te nemen, schilderstape om je plastiek af te plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die een lederreiniger en beschermer kan aanraden?
Gebruiksvriendelijk ook liefst.

Leder van de Mazda is nog relatief nieuw maar zou dat precies toch eens graag een milde cleaning geven + beschermlaag/voeding.

AutoFinesse? Of gelijk iets van Gyeon voor een meer duurzame bescherming?

http://www.wax-it.be/webshop/gyeon-q2m-leather-set-mild.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Glenn-N zei:

Iemand die een lederreiniger en beschermer kan aanraden?
Gebruiksvriendelijk ook liefst.

Leder van de Mazda is nog relatief nieuw maar zou dat precies toch eens graag een milde cleaning geven + beschermlaag/voeding.

AutoFinesse? Of gelijk iets van Gyeon voor een meer duurzame bescherming?

http://www.wax-it.be/webshop/gyeon-q2m-leather-set-mild.html

Is het ook echt leder? 

Vraag het me af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/8/2019 at 12:17 PM, luigi said:

Iemand een tip om kort hondenhaar te verwijderen uit vilt?

Gewoon met de stofzuiger geeft weinig tot geen resultaat jammer genoeg.

Plakband! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plakband! 

Of nog beter, zo'n roller om katten/hondenhaar van je kleren te halen? Plakband is misschien te sterk (nuja je moet ook geen ductape gebruiken natuurlijk) qua 'trekkracht' waardoor je veel stofjes van uw mat/tapijt zelf ook meetrekt terwijl dat niet de bedoeling is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste keer dat ik die soft99 fuso wax gebruik, volgend jaar eens kijken voor een coating.e1e6ea37233a4974cf83739ec49cc2a4.jpg

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk er al een tijd aan om een extractor te kopen voor het (diepte)reinigen van (stoffen, want wellicht niet van toepassing op leder) interieurs en vloertapijten. Iemand die me de 'best bang for buck' kan aanraden (vb de DAP900 van de extractors)?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Ian zei:

Ik denk er al een tijd aan om een extractor te kopen voor het (diepte)reinigen van (stoffen, want wellicht niet van toepassing op leder) interieurs en vloertapijten. Iemand die me de 'best bang for buck' kan aanraden (vb de DAP900 van de extractors)?

 

 

Ik heb bij @Wax-it.be zo'n Tornador gekocht. Da's niet helemaal wat jij zoekt (all-in-one toestel) want je moet 't aansluiten op een luchtcompressor (met voldoende debiet/druk, de gewone monocilinderkes vanuit de Gamma trekken dat niet...), maar het doet wel voor een groot deel hetzelfde als wat jij wil. Een echte stof-dieptereiniger werkt met water-met-zeep dat "zacht" door de stof gespoeld wordt en weer opgezogen (incl vuil), zo'n Tornador werkt met lucht onder hoge druk die wervelt en zo vuil uit stoffen en matten haalt, ondertussen ook (naar keuze) daarbij een zeepsopje gebruikend.

Tornador zelf kost niet zo veel, wel compressor bij tellen (mocht je die nog niet hebben).

Heb dat nu een jaar of 4 en ik gebruik dat regelmatig. Vooral voor voetmatten en tapijtbekleding van voetbodem en kofferruimte is dat super. Weinig ervaring mee op stoffen zetels, tbh. (Eén keer op zilvergrijze stof van een C-klasse, waarmee ik er perfect ingekoekte vetvlekken uit gekregen heb.)  Heb het ooit een keer op een beige interieurhemel gebruikt (mijn vorige '5) en daarvoor was het naar mijn gevoel net een tik te bruusk. (Maar ik denk dat je met een typische dieptereiniger op een interieurhemel ook niks kan aanvangen, omdat je dan ondersteboven moet werken.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een karcher extractor (vermoed de 4100) en ik ben daar zeer tevreden over. Je kan dan met een goeie apc borstelen en de stoffen bekleding zeer nat maken om vervolgens op te zuigen, je krijgt bij het volledig drogen geen vochtringen. Het beschadigt ook de stoffen niet. Nadeel is wel als je dat hebt en de mensen weten het krijg je geregeld de vraag om deze uit te lenen😀

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, saabi zei:

Nadeel is wel als je dat hebt en de mensen weten het krijg je geregeld de vraag om deze uit te lenen😀

Echt hè :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een karcher extractor (vermoed de 4100) en ik ben daar zeer tevreden over. Je kan dan met een goeie apc borstelen en de stoffen bekleding zeer nat maken om vervolgens op te zuigen, je krijgt bij het volledig drogen geen vochtringen. Het beschadigt ook de stoffen niet. Nadeel is wel als je dat hebt en de mensen weten het krijg je geregeld de vraag om deze uit te lenen[emoji3]

Ah, gij hebt dat? Goed om weten :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een karcher extractor (vermoed de 4100) en ik ben daar zeer tevreden over. Je kan dan met een goeie apc borstelen en de stoffen bekleding zeer nat maken om vervolgens op te zuigen, je krijgt bij het volledig drogen geen vochtringen. Het beschadigt ook de stoffen niet. Nadeel is wel als je dat hebt en de mensen weten het krijg je geregeld de vraag om deze uit te lenen[emoji3]

Zoiets bedoelde ik idd. :) Dat van gTa zal wss ook niet slecht zijn maar ik heb voorlopig nog geen compressor.

Kan je eventueel het type eens nakijken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Karcher SE5100 met optioneel smalle zuigmond. (Klinkt lekker fout [emoji3] )

Dat zal dan wss de opvolger zijn van[mention=313]saabi[/mention] de zijne, de 4100 is niet meer leverbaar zie ik.

 

Content van?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, saabi said:

Nadeel is wel als je dat hebt en de mensen weten het krijg je geregeld de vraag om deze uit te lenen😀

Tja. Als je maar één auto hebt, is dat de kost (en bergruimte) niet waard voor weer een extra toestel dat je maar een paar keer per jaar gebruikt. 
Zijn er geen carwash plaatsen waar je zoiets kunt gebruiken?
Iedere keer het laten doen, of zoeken waar je zo'n ding kunt huren, is de kost en moeite niet waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp die vragen ook. Ik heb dat aangekocht toen ik mijn 993 gekocht had en het interieur wou reinigen. Sindsdien wordt dat jaarlijks wel eens bovengehaald voor allerlei zaken

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, teus_ zei:

Tja. Als je maar één auto hebt, is dat de kost (en bergruimte) niet waard voor weer een extra toestel dat je maar een paar keer per jaar gebruikt. 
Zijn er geen carwash plaatsen waar je zoiets kunt gebruiken?
Iedere keer het laten doen, of zoeken waar je zo'n ding kunt huren, is de kost en moeite niet waard.

 

Als het maar voor 1 keer is kan je het beter huren inderdaad.

Ik deed indertijd wel meer auto's en dat heb je de investering rap terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Binnenkort mag ik weer onderhoud en bescherming van leder toevoegen aan mijn onderhoudslijstje, dus ik ben op zoek naar de betere producten hiervoor.

http://wax-it.be/webshop/swissvax-leather-care-kit.html

Nu wilde ik deze set kopen, maar er staat specifiek voor 'nappa-leder', niet voor 'natuurleder'?

Wat valt er in welke categorie? :D 

In mijn geval gaat het om Vernasca leder van BMW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid