Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, gTa zei:

Damn, da's scary. Zijn die GT3RS letters gekleefd of geverfd (onder de clearcoat)? Zo'n uni grijs zó uni krijgen ... kudos!

Ziet die kar de openbare weg op die velgen en (vooral) dat rubber? :D 

Gekleefd :D 

Nee, puur als tracktoy :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, saabi said:

Niet noodzakelijk. Ik ken kwalitatieve Poolse zelfstandigen...

Dat mag je hier niet zeggen dat de gemiddelde Vlaming ondertussen een omhooggevallen luierik is die denkt dat de gebraden kiekens in zijn bakkes gaan vallen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, ir_fuel said:

:lolz: 

Aka, ik mag dikke facturen schrijven en veel verdienen, maar al de rest daar pak ik Oostblokkers voor die ik belachelijk weinig betaal.

Ok

Yup. Economics first. 😇 

Voor dezelfde kwaliteit de kost minimaliseren en ondertussen de inkomsten maximaliseren. 

Komt met een extra bonus: je kan nog wat mensen extra frustreren. :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/5/2020 at 12:24 AM, The Swede said:

Yup. Economics first. 😇 

Voor dezelfde kwaliteit de kost minimaliseren en ondertussen de inkomsten maximaliseren. 

Komt met een extra bonus: je kan nog wat mensen extra frustreren. :lolz: 

Tot ze u vervangen door ne Pool :up:

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/6/2020 at 11:04 AM, ir_fuel said:

Tot ze u vervangen door ne Pool :up:

De enige reden waarom er vervangen worden door anderen, is omdat ze de realiteit niet onder ogen willen zien en beseffen dat ze moeten werken voor hun geld.  

In mijn sector is de concurrentie steeds globaal geweest. Het heeft nooit uitgemaakt of je nu Belg, Brit, Yank, Pool of Jap was. "Outsourcen" gebeurt ook niet want je moet bij de klant gaan werken. 

Globaal zijn de rates tegenwoordig wel de helft van wat ze 20 jaar terug waren. Maar dat komt gewoon door het feit dat er veel meer mensen in de sector zitten vergeleken met jaren 90 of 2000. Anyway, hoor je mij klagen? Ik pas me gewoon aan ipv continu te zagen en azijn te pissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je pads kleuren, ga je met oude singlestage lak, zonder vernis te doen hebben, en dan moet je je pads heel veel uitwassen.


Moet je die pads dan tijdens het polieren uitwassen, en kan je ze dan terug verder gebruiken zonder dat ze volledig droog zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voldoende pads voorzien.
En het helpt van ze tussentijds eens uit te blazen met de compressor, dan kan je ze langer bezigen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Voldoende pads voorzien.
En het helpt van ze tussentijds eens uit te blazen met de compressor, dan kan je ze langer bezigen

Dit!

Ik wisselde aanvankelijk ook te weinig, maar als je een pad of 4 hebt werkt dat toch makkelijker. Ik wissel mijn backplate ook wel, dus in totaal gebruik ik vaak een pad of 8 per auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga ik eens extra pads en een compressor moeten kopen. :D

Welke compressor is aan te raden voor 'auto' gebruik? Ik ga binnenkort beginnen verbouwen dus ga wss sowieso een compressor kopen. Alleen zou ik er eentje willen die ook goed inzetbaar is voor auto gerelateerde klusjes (dus liefst niet eentje die constant moet staan draaien om z'n druk te behouden als je eens 5 seconden druk zet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ian zei:


Moet je die pads dan tijdens het polieren uitwassen, en kan je ze dan terug verder gebruiken zonder dat ze volledig droog zijn?

Ja dat kan, je kan ze droog zwieren op de rotary :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke quick detailer zouden jullie aanraden?

Ik ben op zoek naar iets om in de winter na wasbeurt aan te brengen om iets gemakkelijker het vuil eraf te krijgen (zodoende ik tussendoor eens met hogedruk kan afspuiten zonder actief met handwas te moeten doen). Ik merk dat m'n protectieve waxlaag waarschijnlijk uitgewerkt is, maar ideale moment is het nu ook niet om te gaan aanbrengen...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het om bescherming te doen is vind ik Gyeon Wet Coat een beter alternatief (persoonlijk). 

Product opspuiten na wasbeurt, en daarna terug afstomen. Of een coating 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een foamlance hebt zou ik nanolex washcoat kopen. Klein beetje gebruiken, bijvullen met water, op de auto foamen en afspoelen. Top effect op heel de auto.

Als Quickdetailer vind ik die van Gyeon heel goed. Al moet ik zeggen dat ik heel positief ben verschoten van Poorboys Quickdetailer Plus. Geeft een HEEL mooie wetlook en lak voelt heel glad aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Luv4DLM said:

Nanolex Final Finish, schitterende glans maar het ruikt vrij apart.

Dat ruikt zo omdat daar zuren inzitten om kalk mee op te lossen.

Werkt wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die me kan helpen met verlichting voor detailing? Uiteraard heb je voor echt te corrigeren detaillampen nodig, maar voor afwerking, uitzicht, zichtbaarheid...

Ik heb dit in gedachten: 

D68BCE78-2818-4086-B783-1C5C1AB9BCF8.thumb.jpeg.53edd9eda447420e4c3cc85c63de4837.jpeg

@Simoni: Jij misschien ervaring met verschillende soorten verlichting? is dit effectief ook heel “handige” verlichting? Of veel show en presentatie. Het oog wil uiteraard ook wat en ik vind het super vet. Maar nogal stom om veel geld uit te geven als het onpraktisch is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Polygoon zei:

Kan je niet beter zelf een constructie maken met LED panelen?

Genre: image.png.37ca81fe0a0bfd225fa2f219123fdf94.png

Daarom dat ik het vraag, maar dit bijvoorbeeld, lijkt me te veel en te fel licht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid