Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is 2 keer werk.

 

Gewoon Iron Out op alle velgen, effe wachten, afspoelen, klaar :D 

tot zover de theorie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ex-Mooseman said:

Laat eens een schilder twee dagen fulltime in je huis los ? 

Een auto polishen duurt geen twee dagen.

En een schilder kost mij voor twee dagen max 400 euro als 'em 10u per dag werkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, The Swede said:

Een auto polishen duurt geen twee dagen.

:lolz: 

1 minute ago, The Swede said:

En een schilder kost mij voor twee dagen max 400 euro als 'em 10u per dag werkt. 

Aka, ik mag dikke facturen schrijven en veel verdienen, maar al de rest daar pak ik Oostblokkers voor die ik belachelijk weinig betaal.

Ok

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een auto polishen duurt geen twee dagen.
En een schilder kost mij voor twee dagen max 400 euro als 'em 10u per dag werkt. 


Parels voor de zwijnen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een auto polieren duurt inderdaad geen 2 dagen, het detailen ervan kan gerust 2 dagen duren.... en sommige producten hebben een hoger beluga prijskaartje..... (definitive wax, swissvax, m & k, zymol,....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Hazen said:

400eu voor 20u als zelfstandige, die moet droge bokes eten alle dagen ofwat? :lolz:

en die schildert waarschijnlijk met zijn eigen kak ipv met deftige verf :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat de zweed niet echt op de hoogte is van de prijzen hier in België, ofwel is em het type dat AMG koopt om er LPG in te leggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk nog niet veel in onze regio geweest. Het zit hier vol met Europese zelfstandigen....de auto mag gerust hier blijven, en het ging over schilders😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ‘t ging over het feit dat een goeie detail veel meer om het lijf heeft dan er eens snel snel met een polierpadje in vergaan. 

Credo blijft ‘koeken naar geld’, in de meeste gevallen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, saabi zei:

Duidelijk nog niet veel in onze regio geweest. Het zit hier vol met Europese zelfstandigen....de auto mag gerust hier blijven, en het ging over schilders😀

 

Ah, het feit dat the swede hier zonder plausibele reden iemand om korting vraagt en nadien de vergelijking maakt met onrealistische argumenten was voor mij de insteek. Ik heb overigens zelf een schildersbedrijf actief in Limburg en Vl-Brabant, je hoeft mij de verschillen tussen kwalitatieve Poolse en Belgische aannemers niet uit te leggen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een auto polishen duurt geen twee dagen.
En een schilder kost mij voor twee dagen max 400 euro als 'em 10u per dag werkt. 

Als je het goed wil doen (wassen, kleien, polieren in twee of drie stappen, twee lagen wax, trims, wielen, motor glas,... en dan nog binnenkant), kan je daar toch een weekend mee vullen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Jules_W said:

Je kan je auto ook naar Thailand verschepen, daar polieren en detailen ze hem waarschijnlijk voor 100€

Ik ken er die hem naar Roemenië verschepen om de motor te laten repareren :ninja:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1100 euro Is de prijs die ik betaalde voor een A5 cabrio. Was enkel voor de buitenzijde. De wagen had nog matte plekken op de lak toen ik hem afhaalde 
De wagen zelf was net1 jaar oud en  in goede staat wat de lak betrof voor hij binnen ging.. Geen wasstraat gezien of swirls. 
 Deze wagen was het:

1E31B8B1-FC16-4ACB-9063-A7F4D4A057A4.jpeg

aangepast door utah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da’s wel stevig gerekend dan. Is me toen gecoat of iets dergelijks?

Maar een zwarte auto van 1 jaar zonder enige vorm van swirls, dat lijkt me toch sterk 😄.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens dit:

DSC03703.thumb.JPG.863b650a42ade1d4fda4bde0b6b4cab6.JPG

 

Naar dit gepolierd:DSC03756.thumb.JPG.a02cdc0a59e6fd6cb7039eb42d059ca0.JPG

 

De hele detail duurde 21 uren. De velgen waren pas gelakt en het interieur was al vrij spotless dus daar zijn alleszins geen uren ingekropen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, utah zei:

1100 euro Is de prijs die ik betaalde voor een A5 cabrio. Was enkel voor de buitenzijde. De wagen had nog matte plekken op de lak toen ik hem afhaalde 
De wagen zelf was net1 jaar oud en  in goede staat wat de lak betrof voor hij binnen ging.. Geen wasstraat gezien of swirls. 
 Deze wagen was het:

1E31B8B1-FC16-4ACB-9063-A7F4D4A057A4.jpeg

Dat is veel geld uiteraard. Zeker als er geen coating opzat! Maar ik denk dat je ervaring al helemaal anders zou zijn mocht de wagen tip top in orde zijn, enorm hard glanzen, zacht aanvoelen, je wel degelijk het voordeel merkt tijdens het poetsen of rijden in de regen.

Nu heb je enorm veel betaald, terwijl de auto nog matte plekken had bij aflevering. Zo’n mensen doen het dus om zeep voor de mensen die er wel hun hart en ziel insteken. Heeft dit zijn prijskaartje? Zeker weten. Maar het resultaat is er ook naar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een voorbeeld te geven: GT3RS 

Harde lak, die echt in slechte staat was.

Ik kan je garanderen dat hier enorm veel tijd, geduld en precisiewerk is ingekropen om een mooi resultaat te krijgen.

Maar als je die auto dan quasi in perfecte staat ziet, en deze dan verzegeld met een coating, ja man :inlove: daar doe ik het voor. Geeft zoveel voldoening

 

CE542DDD-7B2B-4E50-97E1-E93997A936B9.jpeg

0DC25BF8-05B3-42C7-861F-0827699EB179.jpeg

9B0C0152-EC2B-471A-9FEB-85B578A430E0.jpeg

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn, da's scary. Zijn die GT3RS letters gekleefd of geverfd (onder de clearcoat)? Zo'n uni grijs zó uni krijgen ... kudos!

Ziet die kar de openbare weg op die velgen en (vooral) dat rubber? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/2/2020 at 7:44 PM, gewoon ik said:

Alu is toch een goede geleider? Beter dan staal. Warmte kan dat zeker kwijt. 

alu heeft minder thermische massa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid