Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

1 hour ago, tuscani said:

het dak moet hij alleszins geen moeite insteken, dat ziet geen kat.

 

dat soort bakken gaan vrij rap op hun dak bij een ongeval

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Langs een werf gepasseerd en van een camion wat vuiligheid over mijn ruit gekregen. Aangekomen op mijn bestemming zie ik dat het cement of beton is, en dat de ganse voorkant spatten heeft. Bij de carwash gaan afspuiten maar het was al te laat. Blijft goed plakken, en als ik het los wil prutsen laat het allemaal krassen.

Net bij het betonbedrijf geweest, die komen af met uitvluchten en truken om hun verantwoordelijkheid niet te nemen. Papieren indienen bij verzekering, klacht bij de politie indienen, maar ze gaan alleszins niet meewerken. Eikels. 

Als ik de boel ooit op hun kosten in orde zie komen, wordt dat nog een hoop gedoe, en mag ik intussen de schade niet opkuisen van de auto. Van dat laatste word ik nog ambetanter. Tips om het papierwerk te regelen of de boel op te kuisen zijn welkom.

2020-07-04%2019.34.55.jpg

 

2020-07-04%2019.35.13.jpg

 

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, ex-Mooseman said:

Probeer eens voorzichtig met azijn

geen succes gehad. handdoek op motorkap gelegd, azijn over gegoten zodat het kon weken

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen succes gehad. handdoek op motorkap gelegd, azijn over gegoten zodat het kon weken

Heb je het intussen kunnen oplossen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

nog niet. aangifte gedaan bij politie, offerte gevraagd om de auto te laten kuisen en polijsten, rechtsbijstand van mijn verzekering zal het bouwbedrijf in gebreke stellen.

heb een fles van HG gekocht om cementresten te verwijderen. ik zal zien of het daarmee wil losweken, en de auto dan grondig afspoelen omdat het erg zuur is. als dat lukt laat het sowieso krassen en vlekken achter, die dan weggepolijst moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Van HG een fles gekocht om cementresten op te kuisen. Kleine puntjes lossen rap, dikke klodden niet. Zuiver gebruikt, na een uur auto afgespoeld en het liet geen sporen achter. Volgende keer wat zien of ik het nog langer kan laten intrekken. Alles er rond afplakken en dan krabben.

Politie nam intussen contact op met het betonbedrijf. Ze kwamen af met een andere smoes waarom ze het eerst niet wilden dekken, maar gaven aan van toch te willen meewerken. Intussen wordt er gemaild met zowel politie, mijn verzekering ( die alvast hun rechtsbijstand op de hoogte gebracht),  het betonbedrijf en de verzekering van het betonbedrijf. 

Blijkbaar rekenen ze er op dat de meeste mensen het niet zien zitten om de ganse papiermolen op te starten om hun schade vergoed te zien. Als ik het geld ooit op mijn rekening krijg, zal het een veelvoud gekost hebben aan de verzekering en politie hun werkuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, teus_ zei:

Blijkbaar rekenen ze er op dat de meeste mensen het niet zien zitten om de ganse papiermolen op te starten om hun schade vergoed te zien. Als ik het geld ooit op mijn rekening krijg, zal het een veelvoud gekost hebben aan de verzekering en politie hun werkuren.

Herkenbaar, ook meegemaakt met een aannemer die voor de gemeente werkte. Uiteindelijk pas opgelost geraakt na een persoonlijk telefoontje van de lokale politie 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Q5 detail hier vandaag, 10,5u

afspuiten HD, snowfoam, wassen, velgen kuisen, teer verwijderen, iron out, opnieuw wassen, afspoelen,  kleien, drogen, uitlaat kuisen, 2 staps polieren, wax aanbrengen, opnieuw wassen, drogen, banden insmeren.
 

117338385_1187682424963794_7215371621843011685_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=Wy_XX8j6aywAX-dy6DC&_nc_ht=scontent.fbru2-1.fna&tp=7&oh=c7b4274edf7fb933f5ffbf41ae79e242&oe=5F52A983

117356021_577086229637959_4244950341185135799_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=UdNw5tuP2FoAX_6D06j&_nc_ht=scontent.fbru2-1.fna&tp=7&oh=641336e194a5678ae675f16c915811f4&oe=5F563F9F

note to self; meer geld vragen volgende keer, klote harde lak van Audi's.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minutes ago, Jochen said:

Bikkelhard hè :lol:

En een detail in deze hitte? Ik heb vanmorgen mijn auto gewoon gewassen en dat vond ik al zwaar :D

jup, wel binnen de garage maar alsnog 28-29°C vanmiddag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Audi’s zijn inderdaad zeer hard, heb er eerder dit jaar ook twee gedaan. 10,5u is inderdaad zeer stevig doorgegaan. Ik steek ook altijd wel veel tijd in het interieur en de velgen, die ik er afhaal. Als je dit twee stappen skipt, win je uiteraard wel wat tijd. 

Waarom was je die na het waxen opnieuw @Ice_Ken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Jenkins said:

Audi’s zijn inderdaad zeer hard, heb er eerder dit jaar ook twee gedaan. 10,5u is inderdaad zeer stevig doorgegaan. Ik steek ook altijd wel veel tijd in het interieur en de velgen, die ik er afhaal. Als je dit twee stappen skipt, win je uiteraard wel wat tijd. 

Waarom was je die na het waxen opnieuw @Ice_Ken?

Veel mensen willen enkel buitenkant, dusja wie ben ik om te zeggen dat hun interieur ook maar moet meegenomen worden. Ik was de auto opnieuw om stof van het polieren eenvoudig weg te krijgen, ook restanten wax blijven zo niet op de auto zitten. Als je dit wil klaren in 1 dag ga je met de grove borstel erdoor, geen detail om het laatste krasje eruit te halen uiteraard. 

Om een audi perfect te krijgen moet je een rotary hebben. Althans mijn combinatie van DAP EVO PLUS, scholl witte spider pad en menzerna 400 is niet krachtig genoeg om efficiënt een goede correctie te krijgen. Iemand nog agressievere setups op DA? Menzerna heeft nu een 300 maar heb ik nog niet, wel al Scholl shock 2 cut geprobeerd...werkt beter maar nog niet sterk genoeg. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, tiamo said:

Ik heb een liggen , gekocht bij wax it , in perfecte staat is twee keer een half uur gebruikt 

zijn twee nog nieuwe bussen M3 pasta bij van een liter, prijs van de bussen was dacht ik 93 en 98 euro

Voor 200 mag je alles hebben pasta  en machine moeten wel tesamen weg 

Heb zelf al pads en Monello Pasta, dus dan koop ik mij beter een nieuwe machine :D Toch bedankt!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, tiamo said:

Je moet dat anders zien , je koopt twee bussen pasta en je krijgt van mij het machine gratis :-))

 

Nog beter, een levensvoorraad pasta aan 1 a 2 x polieren per jaar :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, tiamo zei:

Ik heb een liggen , gekocht bij wax it , in perfecte staat is twee keer een half uur gebruikt 

zijn twee nog nieuwe bussen M3 pasta bij van een liter, prijs van de bussen was dacht ik 93 en 98 euro

Voor 200 mag je alles hebben pasta  en machine moeten wel tesamen weg 

93 en 98€? In de nachtwinkel gekocht ofzo? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zit daar een foutje in hun prijs voor de set 3 bussen + 6 pads? Daar vragen ze inderdaad 319,95€ voor:

https://www.ts24.nl/product_info.php/info/11244/3M-Perfect-it™-III-Ultrafina-Wafelpad-50388-150MM/

De drie bussen alleen kosten 137,95€:

https://www.ts24.nl/product_info.php/info/11245/3M-Perfect-it™-III-Polijstpasta-Wax-Set-PRO-51815-80349-50383-Perfect-it-III/

 

Dan tellen ze voor de losse pads 32,95€ voor 2 blauwe, 27,95€ voor 2 gele en 38,95€ voor 2 groene = 99,85€ dus voor 6 pads

137.95 + 99.85 = 237,80€ en niet 319,95€? 🤔

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid