Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Op 17/4/2022 om 19:42, fredoo zei:

Welke velgenreiniger raden jullie aan?

Hier staan al goede suggesties zie ik. Koop het alleszins in bulk, een gallon of 5l bus concentraat. Scheelt echt een pak, je hebt het toch vaak en veel nodig.

Ik gebruik al jaren Bilberry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Iemand hier ervaring met ceramic coating producten voor het koetswerk?

Je ziet redelijk wat advertising ervoor, al veronderstel ik dat er weer maar een klein percentage is dat echt op lange termijn werkt en de rest er na anderhalve wasbeurt weer af is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/5/2022 om 14:04, The Swede zei:

Iemand hier ervaring met ceramic coating producten voor het koetswerk?

Je ziet redelijk wat advertising ervoor, al veronderstel ik dat er weer maar een klein percentage is dat echt op lange termijn werkt en de rest er na anderhalve wasbeurt weer af is. 

Is dit een serieuze vraag? Ik denk dat de efficiëntie daarvan al lang bewezen is, maar vergis je niet, niets werkt zonder het correcte onderhoud. 
Zoals met alles zijn erg performante producten en ook andere die meer beloven dan performen en meerijden op de golf van de grotere en betere merken 😉

Lees hier eens wat bij om correcte informatie over wat een coating wel en niet kan en wat nodig is om ze werkende te houden 😉

https://www.gyeonservices.com/en/gyeoncoatings

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Wax-it.be zei:

Is dit een serieuze vraag? Ik denk dat de efficiëntie daarvan al lang bewezen is, maar vergis je niet, niets werkt zonder het correcte onderhoud. 
Zoals met alles zijn erg performante producten en ook andere die meer beloven dan performen en meerijden op de golf van de grotere en betere merken 😉

Lees hier eens wat bij om correcte informatie over wat een coating wel en niet kan en wat nodig is om ze werkende te houden 😉

https://www.gyeonservices.com/en/gyeoncoatings

Waarom zou dit geen serieuze vraag zijn? 

Ik zie erg veel van die advertising maar vaak lijkt het me te mooi om waar te zijn.

Spray on producten waar er énen met een bus den auto efkes besproeit, alles afkuist en Mirakel! 🤔

Of carwash bedrijven die voor een pan eieren uw auto wassen en met ceramic coating behandelen… maar die zijn op 2 uur klaar en die coating blijft er naar het schijnt 6 maand op. Too good to be true? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, The Swede zei:

Waarom zou dit geen serieuze vraag zijn? 

Ik zie erg veel van die advertising maar vaak lijkt het me te mooi om waar te zijn.

Spray on producten waar er énen met een bus den auto efkes besproeit, alles afkuist en Mirakel! 🤔

Of carwash bedrijven die voor een pan eieren uw auto wassen en met ceramic coating behandelen… maar die zijn op 2 uur klaar en die coating blijft er naar het schijnt 6 maand op. Too good to be true? 

Bij een carwash zal dat inderdaad 'too good to be tue' zijn.

Als het goed gedaan wordt (goede voorbereiding, goed product, correct aanbrengen) blijft dat enkele jaren op de auto. 
Op mijn dagelijkse auto is dit toch een 2-tal jaar optimale bescherming, mits inderdaad het correcte onderhoud 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, The Swede said:

Waarom zou dit geen serieuze vraag zijn? 

Ik zie erg veel van die advertising maar vaak lijkt het me te mooi om waar te zijn.

Spray on producten waar er énen met een bus den auto efkes besproeit, alles afkuist en Mirakel! 🤔

Of carwash bedrijven die voor een pan eieren uw auto wassen en met ceramic coating behandelen… maar die zijn op 2 uur klaar en die coating blijft er naar het schijnt 6 maand op. Too good to be true? 

Tegenwoordig kan dat vrij snel aangebracht worden (maar niet op 10 minuten 🙂 ) maar je zit nog altijd met een droogtijd. Als je die niet respecteert zal er niet veel van blijven hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Help!

mijn auto heeft 2 dagen onder een boom gestaan, en er zijn wat bladeren opgevallen. Daarna regen, en dan opgedroogd. 
heb die bladeren eraf gehaald, maar je ziet die afdruk nu gewoon in de lak zitten. Wassen, quickdetailer helpen niet. 
krijg je dat weg? Zoja, hoe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een paint cleaner of lichte polish krijg je dat makkelijk weg. Auto Finesse Though Prep of Rejuvenate, Carlack, ...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 4 maanden later...

Iemand een beeld van het onderhoud van beige sensatec met geperforeerd zitvlak?

Is dat te doen, of ver van weg blijven? Ik ben niet de persoon die elke week zit te vegen, maar als het een minimum aan extra onderhoud vergt, dan is dat te overwegen.
Ik zat in de week in een testvoertuig (wel een ander merk) met 6k km en die armsteun en zitvlak waren echt vuil / 'blauw' van jeans.

568156fa908b9b9e47f7617909ef5c984cf369c32ae7e4739a654126bbba0049.jpg.c11fa08507efe365b5ebaa6ac8dd6156.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat gewoon met een interieurreiniger doen, maar het vooral niet té nat maken. Ik spray meestal op mijn micovezeldoek in plaats van rechtstreeks op zulke delicate oppervlakken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Jenkins zei:

Ik zou dat gewoon met een interieurreiniger doen, maar het vooral niet té nat maken. Ik spray meestal op mijn micovezeldoek in plaats van rechtstreeks op zulke delicate oppervlakken. 

Welk resultaat heb je met te nat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Geertt zei:

Welk resultaat heb je met te nat?

Dat jdie gaatjes vol met sop zitten, en dus ook al het vuil daar in kruipt.

Ik gebruik een zachte borstel, genre borstel om schoenen op te blinken, maar wel eentje van een deftige kwaliteit (anders verliezen die hun haren, en ben je daarmee gejost), als het echt vuil is, dat moet losgemaakt worden uit de naden en structuur.  Bij lichte vervuiling volstaat een propere microfiberdoek, met een beetje interieurreiniger.

Jeans geeft gemakkelijk af, maar is even gemakkelijk weer weg gepoetst.  
 

Een paar jaar geleden heb ik een Superb kombi met een beige lederen interieur aangepakt.  Die auto was einde lease, tegen de 200.000 km en was eigenlijk nooit gekuist geweest van binnen.  Die gast ging minstens vier keer per jaar skiën met zijn maten, in de zomer gingen zijn fietsen achterin.  Kinderen mochten er ook hun ding in doen.  
Chocomelk, fietsvet, kleurpotloden, jeansbroekblauw,…. Vuil (pottezwart) rond de klinken en op de armsteunen…

Met simpelweg drie verhuisdozen (om alle rondslingerende kledij, speelgoed, brol,… er uit te scheppen), een vuilniszak, een bouwstofzuiger, mijn schoenborstel, een platte kwast (om tussen de spleetjes van het dashboard en de ventilatieroosters te kunnen), een allesreiniger (Autofinesse Verso), een lederreiniger (AF Hide Cleaner) een hoop microfibers,  en ook een interieurdetailspray om de plastics er weer een beetje bovenop te helpen, en twee lange middagpauzes, zag die auto er weer als nieuw van binnen (en rook die ook weer fris).

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem: ik denk dat dat heel goed te doen is. Voldoende microvezeldoeken (door Sretn wil ik daar nu altijd carbonfibertowel tegen zeggen :D ), interieurreiniger of verdunde all purpose cleaner op het microvezeldoek spuiten (weinig, niet nat maken) en dan in cirkelbewegingen wrijven. Zolang dat nodig is. Wat, als ik 't goed inschat, niet lang zal zijn als je dat elke 2-3 maand een keer doet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de rugleuning doet wel zorgen dat je geen lopers hebt van het product, dat kan strepen geven. Licht innevelen en meteen met een lederborsteltje over het hele oppervlak verdelen. De zitting dan even afdekken uiteraard. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek een goede velgen reiniger.

Heb al meerdere (redelijk dure) producten geprobeerd maar er blijven in de hoekjes steeds hardnekkige zwarte vlekken zitten. 

Any ideas? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, The Swede zei:

Ik zoek een goede velgen reiniger.

Heb al meerdere (redelijk dure) producten geprobeerd maar er blijven in de hoekjes steeds hardnekkige zwarte vlekken zitten. 

Any ideas? 

Ik ben nog altijd content van die van Nanolex (Wheel Cleaner & Iron Remover). Daarnaast gebruik ik voor de tweewekelijkse wasbeurt Auto Finesse Imperial (want dat kan je aanlengen in functie van hoe vuil de velgen zijn). Voor sterke vervuiling kan je nog Auto Finesse Iron Out gebruiken, maar da’s niet voor alle weken want dat stript wax/sealants.

Zwarte puntjes kunnen ook teer zijn, waar ook weer specifieke producten voor bestaan. 

Kleien kan ook helpen als de vervuiling dusdanig groot is.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jenkins zei:

Ik ben nog altijd content van die van Nanolex (Wheel Cleaner & Iron Remover). Daarnaast gebruik ik voor de tweewekelijkse wasbeurt Auto Finesse Imperial (want dat kan je aanlengen in functie van hoe vuil de velgen zijn). Voor sterke vervuiling kan je nog Auto Finesse Iron Out gebruiken, maar da’s niet voor alle weken want dat stript wax/sealants.

Zwarte puntjes kunnen ook teer zijn, waar ook weer specifieke producten voor bestaan. 

Kleien kan ook helpen als de vervuiling dusdanig groot is.  

Kleien van een velg met die hoekjes, lijkt me lollig. 

Misschien idd es proberen met teer verwijderingsproduct. Nog nie aan gedacht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is 9/10 remstof dat zich heeft ingevreten en vastzit in/op de lak. Zeer moeilijk weg te krijgen... Veel applicaties van een goede iron remover kan inderdaad inderdaad helpen maar soms is het gewoon hopeloos. Enkel te vermijden door de velgen regelmatig gronding te kuisen met een goede velgenreiniger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Kleien van een velg met die hoekjes, lijkt me lollig. 

Misschien idd es proberen met teer verwijderingsproduct. Nog nie aan gedacht. 

probeer eens met WD40 of white spirit.  Als het bruinachtig oplost is het teer

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/2/2023 om 19:40, Jochen zei:

Dat is 9/10 remstof dat zich heeft ingevreten en vastzit in/op de lak. Zeer moeilijk weg te krijgen... Veel applicaties van een goede iron remover kan inderdaad inderdaad helpen maar soms is het gewoon hopeloos. Enkel te vermijden door de velgen regelmatig gronding te kuisen met een goede velgenreiniger.

Ik was niet de eerste eigenaar. Itt sommigen hier wordt 76% van mijn auto niet door de andere belastingsbetalers betaalt.

Mijn kist kost minder dan de verf op de Pors van de resr hier 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid