Gast wooter Geplaatst: 6 april 2012 Geplaatst: 6 april 2012 Gisteren op weg naar huis op de E313: Ze hebben van Wommelgem tot aan de Q8 (waar ze eraf gingen) op het tweede vak gereden terwijl er rechts de hele tijd plaats was Dan ga ik lekker in hun dode hoek rijden . Quote
Ritsuke 6.252 Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Duisters zijn wat de nieuwe Hollanders aan't worden, heb ik de indruk. Vrijdag was een ramp. Geen enkele Duitser kon nog deftig rijden. Het gedisciplineerde gedrag stopt blijkbaar aan de grens. Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Gisteren op weg naar huis op de E313: Ze hebben van Wommelgem tot aan de Q8 (waar ze eraf gingen) op het tweede vak gereden terwijl er rechts de hele tijd plaats was :fp::fp:Bende idioten. Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Het probleem zit dan bij jou hoor... Lijkt mij ook. Ik heb met mijn 68pk dieseltje en volgeladen met 300kg aan melk al vertrokken op steile hellingen in centrum Luik zonder stil te vallen of achteruit te bollen. Maar misschien ligt het eraan dat je de auto niet gewoon bent. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 9 april 2012 Auteur Geplaatst: 9 april 2012 Ik heb met mijn 68pk dieseltje en volgeladen met 300kg aan melk al vertrokken op steile hellingen in centrum Luik zonder stil te vallen of achteruit te bollen. Om eerlijk te zijn, een atmo diesel met voldoende longinhoud is doorgaans wel stukken makkelijker te rijden dan een ondergedimensioneerd geblazen blok waarbij de turbo eerst vol op toeren moet komen eer je een beetje koppel hebt. Ik herinner me zo een Opel Astra met 1.3CDTI die ik eens een week als vervangwagen had, dat was ook een ramp om mee aan te zetten. De week ervoor had ik nog met een Bora 1.9TDI gereden, en dat was een wereld van verschil op gebied van souplesse, hoewel ze op papier allebei 90pk hadden. Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 Ik los dat op door altijd 160 te rijden Vroeger deed ik dat ook. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 Om eerlijk te zijn, een atmo diesel met voldoende longinhoud is doorgaans wel stukken makkelijker te rijden dan een ondergedimensioneerd geblazen blok waarbij de turbo eerst vol op toeren moet komen eer je een beetje koppel hebt. Ik herinner me zo een Opel Astra met 1.3CDTI die ik eens een week als vervangwagen had, dat was ook een ramp om mee aan te zetten. De week ervoor had ik nog met een Bora 1.9TDI gereden, en dat was een wereld van verschil op gebied van souplesse, hoewel ze op papier allebei 90pk hadden. *denkt mijmerend terug aan zijn Laguna 2.2d* Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 De passat heeft inmiddels 145k (waarvan 20k van mij ofzo) op de teller, ik zou hem dus al moeten gewoon zijn. Mijn vader valt er ook nog altijd mee stil, de enige auto waarmee wij dat allemaal hebben Dat ding is gewoon gigantisch kut om mee te rijden, zeker omdat er geen regelmaat in zijn rijgedrag te trekken is: - hij heeft hill assist, maar die werkt soms wel en soms niet automatisch - Je kunt de electronische handrem gebruiken op hellingen op om de amateur manier te vertrekken. Eens je de koppeling snel lost dan gaat de handrem normaal automatisch uit.... in de praktijk is dat "als je geluk hebt" - op stationair draait die 600rpm en heeft die 0,0 koppel of power om brandstof te sparen. Van zodra je de koppeling indrukt zou die zijn toerental automatisch moeten verhogen naar 900rpm -> ook dat is een kwestie van geluk hebben dat hij het doet - het turbogat is gigantisch, zo gigantisch dat je continue in de juiste versnelling moet zitten met deze 105pk sterke motor.... terwijl je met m'n 90pk bora kunt versnellen in 5e vanaf 60km/h. dat ding is gewoon rampzalig, net zoals de meeste eco-dozen. Iedereen die er mee rijdt zegt hetzelfde: kraam suckt Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 Hmmm, dan is't idd dikken brol Elektronische handrem, hmm, op onze Picasso is het ook aanwezig en ik moet daar niet van weten. Das allemaal fancy zolang da werkt maar als je een platte batterij hebt is't miserie. En dat hebben we al enkele keren voor gehad:D Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Ik heb een Bompake gedaan Ik rij op de tweede band en steek een Polo op de eerste band voorbij die op dat moment ook naar de tweede band wil komen (en er reed niemand voor hem), ik wijk dus nog es uit naar de derde, en ga vandaar als ik er voorbij ben naar het eerste vak: lichtconcert om U tegen zeggen ik vertraag dus om laten dichter te komen om te gebaren wat zijn probleem is: bomma en bompa: en alle twee recht vooruit kijkend, ben er 5 min blijven naast hangen en wuiven: NI kijken Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 crapuul-de-luxe herken je aan het schuifdak. Groetjes, Bompa Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 20 april 2012 Auteur Geplaatst: 20 april 2012 Ik heb een Bompake gedaan Ik rij op de tweede band en steek een Polo op de eerste band voorbij die op dat moment ook naar de tweede band wil komen (en er reed niemand voor hem), ik wijk dus nog es uit naar de derde, en ga vandaar als ik er voorbij ben naar het eerste vak: lichtconcert om U tegen zeggen ik vertraag dus om laten dichter te komen om te gebaren wat zijn probleem is: bomma en bompa: en alle twee recht vooruit kijkend, ben er 5 min blijven naast hangen en wuiven: NI kijken Deze week is het precies erg, iedereen zit precies hyper agressief in de auto. Zowel gisteren als eergisteren heb ik gevallen van agressie meegemaakt. Even de ergste gevallen opsommen: Eergisteren was het een vrouw die me de pas afsneed door voor mijn neus de weg op te draaien terwijl ik voorrang had. Ik moest hard remmen, en claxoneer waarop ze me de middelvinger laat zien. Even later ga ik er naast rijden en kijk haar aan, weer een middelvinger gevolgd door star naar voor kijken. Gisteren dan op de Antwerpse Ring, ik rij uiterst rechts komend van de Craeybeckstunnel. Net voorbij Berchem valt de rechtse rijstrook weg, en moet je dus ritsen en heeft het rechts rijdende verkeer (= ikke) in principe voorrang. De auto voor mij voegt in voor een vrachtwagen en ik had daar ook nog wel tussen gekund, maar ik besluit om het netjes te spelen en laat me rustig uitzakken om achter die vrachtwagen in te voegen. Achter die vrachtwagen reed een camionet, er was plaats genoeg, maar wanneer ik al half op de rijstrook rij, gaat die camionet ineens het "gat" dichtrijden. Lees: hij komt naast mij rijden en probeert mij al claxonnerend van de baan te duwen. Hij kwam letterlijk op 2cm van mijn spiegel rijden. De enige keuze die ik nog had was botsen (en in mijn recht zijn) of vol in de remmen gaan. Het spreekt voor zich dat ik het tweede heb gekozen. Moest de zaakvoerder van de firma De Backer uit Zandhoven dit lezen: de bestuurder van de bestelwagen met nummerplaat LIG-... maakt geen goede reclame voor uw zaak. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Deze week is het precies erg, iedereen zit precies hyper agressief in de auto. Zowel gisteren als eergisteren heb ik gevallen van agressie meegemaakt. Even de ergste gevallen opsommen:Eergisteren was het een vrouw die me de pas afsneed door voor mijn neus de weg op te draaien terwijl ik voorrang had. Ik moest hard remmen, en claxoneer waarop ze me de middelvinger laat zien. Even later ga ik er naast rijden en kijk haar aan, weer een middelvinger gevolgd door star naar voor kijken. Gisteren dan op de Antwerpse Ring, ik rij uiterst rechts komend van de Craeybeckstunnel. Net voorbij Berchem valt de rechtse rijstrook weg, en moet je dus ritsen en heeft het rechts rijdende verkeer (= ikke) in principe voorrang. De auto voor mij voegt in voor een vrachtwagen en ik had daar ook nog wel tussen gekund, maar ik besluit om het netjes te spelen en laat me rustig uitzakken om achter die vrachtwagen in te voegen. Achter die vrachtwagen reed een camionet, er was plaats genoeg, maar wanneer ik al half op de rijstrook rij, gaat die camionet ineens het "gat" dichtrijden. Lees: hij komt naast mij rijden en probeert mij al claxonnerend van de baan te duwen. Hij kwam letterlijk op 2cm van mijn spiegel rijden. De enige keuze die ik nog had was botsen (en in mijn recht zijn) of vol in de remmen gaan. Het spreekt voor zich dat ik het tweede heb gekozen. Moest de zaakvoerder van de firma De Backer uit Zandhoven dit lezen: de bestuurder van de bestelwagen met nummerplaat LIG-... maakt geen goede reclame voor uw zaak. Ah ok, die bomma die me dan de pas afsneed toen ze op het rondpunt kwam rijden en dan nog claxoneerde, is dus geen uitzondering. Nu ben ik gerustgesteld :doh: Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 20 april 2012 Auteur Geplaatst: 20 april 2012 Ah ok, die bomma die me dan de pas afsneed toen ze op het rondpunt kwam rijden en dan nog claxoneerde, is dus geen uitzondering. Nu ben ik gerustgesteld :doh: Jah ... En het ergste van al vind ik dan dat mijn goede humeur dan in een keer weg is en dat ik dan zwaar opgenaaid thuis kom want ik trek me die dingen gewoon aan. Quote
whispy 158 Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Deze week is het precies erg, iedereen zit precies hyper agressief in de auto. Ik heb in 't begin van de week op 'n gegeven moment gewoon aan m'n vriendin gevraagd om iets te vertellen, want ik was zo hard aan 't koken door sukkels in 't verkeer. (mensen die volle bak voorbij willen steken via de pechstrook, een clio met 'n nieuwe Belg die 't normaal vindt dat ie zich in de remafstand die ik tegenover mijn voorligger hou te smijten waardoor ik vol moet remmen, etc) :$ Quote
whispy 158 Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Jah ... En het ergste van al vind ik dan dat mijn goede humeur dan in een keer weg is en dat ik dan zwaar opgenaaid thuis kom want ik trek me die dingen gewoon aan. Exact mijn verhaal: humeur om zeep, dat neem je dan nog eens mee in de volgende situaties op de baan en op den duur is er niks plezier meer aan autorijden en ben je zelf gewoon ruzie aan 't zoeken. :$ Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Jah ... En het ergste van al vind ik dan dat mijn goede humeur dan in een keer weg is en dat ik dan zwaar opgenaaid thuis kom want ik trek me die dingen gewoon aan. Exact mijn verhaal: humeur om zeep, dat neem je dan nog eens mee in de volgende situaties op de baan en op den duur is er niks plezier meer aan autorijden en ben je zelf gewoon ruzie aan 't zoeken. :$ Mijn vriendin weet meestal al aan de manier waarop ik de trap oploop hoeveel keer ik achterlijke mensen gepasseerd ben op mijn weg naar huis. Quote
whispy 158 Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Mijn vriendin weet meestal al aan de manier waarop ik de trap oploop hoeveel keer ik achterlijke mensen gepasseerd ben op mijn weg naar huis. Mijn vriendin weet sneller hoe laat 't is: die zit doorgaans gewoon naast mij als die situaties voorvallen. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 En wordt ze dan stiller, of begint ze dan te roepen wanneer jij je kuren krijgt? Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 En wordt ze dan stiller, of begint ze dan te roepen wanneer jij je kuren krijgt? hangt er vanaf. Meestal is het wel hard tegen onzacht. Dikke fun Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 20 april 2012 Auteur Geplaatst: 20 april 2012 Mijn vriendin weet sneller hoe laat 't is: die zit doorgaans gewoon naast mij als die situaties voorvallen. Als mijn vriendin er naast zit heb ik er doorgaans minder last van. Als er iets voorvalt staat ze wel aan mijn kant en weet ze me wel te sussen zodat ik geen zotte toeren begin uit te halen. Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 een opel astra F die het onnodig vond van te pinken terwijl hij van vak veranderd voor mijn neus, om dan later op het vak voor af te slaan te rijden en zo de file die rechtdoor moet voorbijsteekt. toen ik later naast hem stond en "jij verdiend echt een pak slaag hé" uit men mond liet ontglippen, bleef hij gewoon voor zich uit kijken. en toen dacht ik eraan dat men zoon achter mij zat. die zegt ook al aan de lichten als het groen is, "rij eens door jongen" Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Twas woensdag ook weer prijs op de baan Kruishoutem - Oudenaarde. Bij het uitrijden van het centrum stijgt het een beetje en daar wisselt den snelheid van 50 naar 70 km/h. Bovenop het heuveltje gaat het van 70 naar 90 en dan heb je een lang recht stuk van 1,5 km ofzo. Ik vanaf het rond punt in het centrum achter een bompa met renault modus die net geen 30 rijdt ... hele file achter mij want het gaat ECHT niet vooruit. Er zijn tegenliggers dus ik kan er niet voorbij ... We komen op het stuk waar je 70 mag en bompa gaat net geen 50 rijden ... ARGHHHHHHH !!! Nog steeds geen mogelijkheid om in te halen wegens tegenliggers We komen op het stuk waar je 90 mag en bompa gaat net geen 70 rijden ... WTF ARGGHHH !!! Eens de witte lijn van het heuveltje overgaat naar de stippelijk zijn er geen tegenliggers meer en ik kan er eenvoudig voor zonder veel drama. Maar ik had het al half in de mot dat het weer van dat ging zijn. Eens ik ernaast ben begint bompa te toeteren en aan zijn grootlicht te trekken als een bezetene :chair: Aangezien er ondertussen al een rij van 40 auto's gevormd was begint ierdereen hem in te halen en hij heeft hetzelfde gedaan bij iedereen (toch een auto of 5 op dat stuk) ... hij was volledig aan het flippen !!! :doh: Ik heb hem nog in mijn achteruitkijkspiegel bezig gezien toen ik halfweg richting oudenaarde was vanwege een traktor. En hij was nog steeds aan het flippen met zijn grootlichten (toen als een auto of 10-15 die hem voorbij was gegaan). Ik vraag mij toch af wat die mensen bezielt. Je ziet het meestal al aankomen. Eentje die abnormaal rijdt en in zijn spiegel staat te kijken ... 9/10 krijg je grootlicht als je ze voorbij gaat :evil: Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 crapuul-de-luxe herken je aan het schuifdak.Groetjes, Bompa Tof, ik ben slechts standaardcrapul! Groetjes, Denduvel. Quote
Salokin 8.975 Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Donderdag dochter aan het school weest ophalen, op het kruispunt blijft de wagen voor me stilstaan, na enkele seconden toeter ik waarop de bestuurster voor me opschrikt, eerst nog naar haar juiste versnelling zoekt om vervolgens door het oranje te rijden en ik aan het rood licht mocht wachten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.