Sjoerie 399 Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Argh ... mensen die recht van de parking van de Delhaize naar het tweede vak schieten op de ring van Turnhout, waar ik net kom aangereden. En dan zijn ze nog eens boos op mij ook Bij Carrefour een paar huisnummers terug kunnen ze dat ook! Quote
toere 16.927 Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Erger mij zelden maar dit moet ik toch vertellen ... Deze namiddag op de R8 van Kortrijk richting Kuurne : ik rij links aan een "vlotte" snelheid waarop een BMW 1 zonder reden van het eerste vak naar het tweede gaat als ik er dichtbij ben ( geen verkeer voor hem ) no problem kan hem ontwijken en ga er rechts voorbij ... waarop hij begint te claxoneren en met zijn lichten te trekken .... bon doet me niks , maar iets verder toch veel verkeer en ik blijf mooi op mijn vak ( waar je links naar Ieper moet en waar het verkeer komende van de A19 Ieper de R8 opkomt ) en ik moet rechtdoor richting Kuurne (1 rijstrook ) , waarop dienen BMW 1 mij op de pechstrook voorbij vlamt Voor deze die het daar kennen : zeer gevaarlijke situatie wat hij daar deed .... Quote
Sjoerie 399 Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Ben vorige weekend over de ring van Kortrijk gepasseerd. Was precies op de kermis, zo draaien en keren. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Erger mij zelden maar dit moet ik toch vertellen ... Deze namiddag op de R8 van Kortrijk richting Kuurne : ik rij links aan een "vlotte" snelheid waarop een BMW 1 zonder reden van het eerste vak naar het tweede gaat als ik er dichtbij ben ( geen verkeer voor hem ) no problem kan hem ontwijken en ga er rechts voorbij ... waarop hij begint te claxoneren en met zijn lichten te trekken .... bon doet me niks , maar iets verder toch veel verkeer en ik blijf mooi op mijn vak ( waar je links naar Ieper moet en waar het verkeer komende van de A19 Ieper de R8 opkomt ) en ik moet rechtdoor richting Kuurne (1 rijstrook ) , waarop dienen BMW 1 mij op de pechstrook voorbij vlamt Voor deze die het daar kennen : zeer gevaarlijke situatie wat hij daar deed .... Dergelijke zaken zie je meer en meer jammer genoeg. Gisteren nog in Gent op de wissel E17-E40. Een bus steekt voorbij voor m'n neus waarop ik redelijk moet remmen. Wanneer hij terug invoegt steek ik vlot voorbij maar gaat het een beetje verder van 2 vakken naar 1 vak (afslag richting kust, komende van Antwerpen). Ik moet dus wat knijpen om in te voegen, en trekt hij met z'n pharen. Krijg nou de klere. Ik laat m'n gas los om mooi te vertragen tot 60 (eigenlijk mag je een beetje verder toch maar 70, maar soit) en opnieuw pharen. Dus heb ik m'n arm uit het raam gestoken en teken gedaan dat hij zich best koest houdt. 't Was erover. En blijven knipperen met de grootlichten .... wat trouwens bljikbaar een zware overtreding is. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Ben vorige weekend over de ring van Kortrijk gepasseerd. Was precies op de kermis, zo draaien en keren. Ring van Kortrijk Quote
de messias 884 Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Dit weekend op de ring van Brussel achter die brug waar je maar 90 mag: Ik ben op het tweede vak aan het rijden en accelereer omdat ik terug 120 mag. Ik zet mijn pinker ver op voorhand omdat ik mijn voorganger wil voorbijsteken en mij op het derde vak wil vervoegen bij het rijtje dat 120 tuft. Op het derde vak echter komt er een John afgevlamd in zijn 1st gen Corsa die mij weigert er tussen te laten om dan net naast mij op het derde vak te moeten gaan bumperkleven bij zijn voorganger. Ik kijk naar links en schud met mijn hoofd. Nog een welgemeende middelvinger gekregen van de beste man Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Luie honden op het fietspad voor de Delhaize, liefst met draaiende motor. Volgende keer steek ik m'n duim omhoog. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 13 september 2012 Auteur Geplaatst: 13 september 2012 Wat. Die flikken? Nee die 1.2TFSI Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 13 september 2012 Auteur Geplaatst: 13 september 2012 Bij Carrefour een paar huisnummers terug kunnen ze dat ook! Daar is 't nog erger meestal, dan rijden ze met zijn tweeën op: ene links en ene rechts zodat je er niet eens langs kan. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Nee die 1.2TFSI Daar klaag ik toch niet over? Gewoon een baksteen op de rechterpedaal en je hebt free cruisecontrol. 200 vlak, 205 bergaf, 190 bergop. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 Porsche eh Ik heb ooit een keer gehad dat zo een lullen in een Landcruiser met blauw lampen op me op mijn twee gele wielen van de baan probeerden te drukken omdat ik ook 120 reed Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 AAARRRRRGGGGG debielen die letterlijk op 10cm van je bumper parkeren, terwijl ze achter hun auto nog een meter of 2 over hebben! En uiteraard, staat er voor je een zak met nog kilometers plek voor hem, maar tussen je eigen auto en zijn auto past een meetlatje van 15cm ook al niet meer. Die zak met zijn golf mag een nieuw nummerbord gaan bestellen de debiel. En iets groots kan hij ook niet uit zijn koffer gehaald hebben, want er is geen plek in. Debiel Quote
Kartfreak 1.888 Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 AAARRRRRGGGGG debielen die letterlijk op 10cm van je bumper parkeren, terwijl ze achter hun auto nog een meter of 2 over hebben! En uiteraard, staat er voor je een zak met nog kilometers plek voor hem, maar tussen je eigen auto en zijn auto past een meetlatje van 15cm ook al niet meer. Die zak met zijn golf mag een nieuw nummerbord gaan bestellen de debiel. En iets groots kan hij ook niet uit zijn koffer gehaald hebben, want er is geen plek in. Debiel Je hebt toch een briefje achter zijn ruitenwisser gestoken met je GSM-nummer en gegevens van je verzekering? Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 Je hebt toch een briefje achter zijn ruitenwisser gestoken met je GSM-nummer en gegevens van je verzekering? en het nummer van de firma die ik zal bellen om hem te laten slepen Quote
Ritsuke 6.253 Geplaatst: 15 september 2012 Geplaatst: 15 september 2012 Mensen die niet uitwijken naar het 2e vak terwijl er toch genoeg ruimte is waardoor jij moet remmen ipv vlot invoegen. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 15 september 2012 Geplaatst: 15 september 2012 Mensen die niet uitwijken naar het 2e vak terwijl er toch genoeg ruimte is waardoor jij moet remmen ipv vlot invoegen. Je moet het deels een beetje afdwingen tegenwoordig. Van zichzelf gaan mensen toch hun verstand niet meer gebruiken en anticiperen Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 15 september 2012 Auteur Geplaatst: 15 september 2012 Bij het invoegen reken ik eigenlijk nooit op de goodwill van anderen om opzij te gaan. Ik zoek gewoon een gaatje, pas mijn snelheid aan (+ of -) en voeg in. Meestal weet ik bij het begin van de oprit al waar ik ga invoegen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 15 september 2012 Geplaatst: 15 september 2012 Maandag zo een leuk momentje meegemaakt. Een vrij korte oprit en voor mij een of andere Oost-Europeaan met een vrachtwagen die toch wel de volle 30km/h haalde op die oprit.... Dan ben je blij dat het niet met de 1.2TFSI was Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 15 september 2012 Geplaatst: 15 september 2012 Mensen die niet uitwijken naar het 2e vak terwijl er toch genoeg ruimte is waardoor jij moet remmen ipv vlot invoegen. Jij doet toch de bijzondere verrichting? Laat de mensen die er al rijden gerust, kies de juiste snelheid zodat je niet hoeft te remmen en er netjes tussen kan zetten?? 1 Quote
de messias 884 Geplaatst: 15 september 2012 Geplaatst: 15 september 2012 Jij doet toch de bijzondere verrichting? Laat de mensen die er al rijden gerust, kies de juiste snelheid zodat je niet hoeft te remmen en er netjes tussen kan zetten?? Allez Als ik 120 bol op het eerste baanvak, en jij 121 op het tweede, moet ik je dan ook "gerust" laten als ik een "speciale verrichting" wil doen om de vrachtwagen voor mij voorbij te steken? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 15 september 2012 Auteur Geplaatst: 15 september 2012 Allez Als ik 120 bol op het eerste baanvak, en jij 121 op het tweede, moet ik je dan ook "gerust" laten als ik een "speciale verrichting" wil doen om de vrachtwagen voor mij voorbij te steken? Ja. Even gas lossen is toch niet moeilijk? Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 15 september 2012 Geplaatst: 15 september 2012 Toch logisch dat je als er plaats is uitwijkt naar tweede baanvak voor de mensen die willen invoegen? Is automatisme bij mij... Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 15 september 2012 Auteur Geplaatst: 15 september 2012 Toch logisch dat je als er plaats is uitwijkt naar tweede baanvak voor de mensen die willen invoegen? Is automatisme bij mij... Dat kan best zijn, het kan zelfs best zijn dat het hoffelijk is om dat te doen. Dat neemt niet weg dat de mensen op het eerste baanvak voorrang hebben en dat je als invoeger er niet zomaar vanuit mag gaan dat die wel opzij zullen gaan voor jou. Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 15 september 2012 Geplaatst: 15 september 2012 Dat kan best zijn, het kan zelfs best zijn dat het hoffelijk is om dat te doen. Dat neemt niet weg dat de mensen op het eerste baanvak voorrang hebben en dat je als invoeger er niet zomaar vanuit mag gaan dat die wel opzij zullen gaan voor jou. Akkoord. Quote
Ritsuke 6.253 Geplaatst: 15 september 2012 Geplaatst: 15 september 2012 Dat kan best zijn, het kan zelfs best zijn dat het hoffelijk is om dat te doen. Dat neemt niet weg dat de mensen op het eerste baanvak voorrang hebben en dat je als invoeger er niet zomaar vanuit mag gaan dat die wel opzij zullen gaan voor jou. Zelf daar ga ik mee akkoord. Indien ik er vanuit zou gaan dat ze wel zouden opschuiven had ik in z'n flank gezeten. Het is bij mij dan een ergernis dat dergelijke hoffelijkheid niet meer of minder aanwezig is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.