Bompa 17.784 Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Klinkt ok, maar wat ik nog niet snap: Iedereen om beurt; maar wie eerst? Als je met 4 gestopt bent, wie vertrekt als eerste? Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Klinkt ok, maar wat ik nog niet snap: Iedereen om beurt; maar wie eerst? Als je met 4 gestopt bent, wie vertrekt als eerste? Diegene die als eerste gestopt is, men houdt zich daar vrij correct aan. Je komt immers nooit met 4 echt gelijktijdig aan. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Maar zoals eerder gezegd door iemand anders, in België zie ik dat niet werken Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Maar zoals eerder gezegd door iemand anders, in België zie ik dat niet werken ik stel mij nu 4 auto's voor die frontaal op elkaar zijn ingereden. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Maar zoals eerder gezegd door iemand anders, in België zie ik dat niet werken correct Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Vanaf ze dat in werking stellen koop ik aandelen in bosmaaiers. 1 Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Vanaf ze dat in werking stellen koop ik aandelen in bosmaaiers. ben eens benieuwd hoe lang hij effectief gaat zitten... Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Nog een anderhalf jaar of zo zeker? Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Diegene die als eerste gestopt is, men houdt zich daar vrij correct aan. Je komt immers nooit met 4 echt gelijktijdig aan. Dat werkt inderdaad erg goed daar. De andere staan echt te wachten. Wat daar ook beter werkt, is het vertrekken aan de rode lichten. Bij ons is dat een ongelooflijke accordeon, en kunnen er maar een beperkt aantal auto's het kruispunt over. Daar lost iedereen veel sneller/gelijktijdiger z'n rem en vormen zich treintjes. Automatische versnellingsbakken zijn ze daar ook al langer gewoon. Quote
Gast wooter Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Nadeel is wel dat iedereen voor het rode licht stopt, en dan tijdens het rode licht vooruit kruipt... Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Dat werkt inderdaad erg goed daar. De andere staan echt te wachten. Wat daar ook beter werkt, is het vertrekken aan de rode lichten. Bij ons is dat een ongelooflijke accordeon, en kunnen er maar een beperkt aantal auto's het kruispunt over. Daar lost iedereen veel sneller/gelijktijdiger z'n rem en vormen zich treintjes. Automatische versnellingsbakken zijn ze daar ook al langer gewoon. Mja hier steken ze hem in 1ste als de auto voor hun vertrekt ipv dat te doen als het groen wordt. Maarja die koppeling ingedrukt houden zal te moeilijk zijn zeker? Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Mja hier steken ze hem in 1ste als de auto voor hun vertrekt ipv dat te doen als het groen wordt.Maarja die koppeling ingedrukt houden zal te moeilijk zijn zeker? inderdaad. Je ziet velen hun rem pas lossen, als de auto voor hun weg rijdt. Met een automaat blijft dat hetzelfde probleem. Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 inderdaad. Je ziet velen hun rem pas lossen, als de auto voor hun weg rijdt. Met een automaat blijft dat hetzelfde probleem. Dat is net het verschil in de VS. Bij groen lost iedereen daar quasi gelijktijdig de rem. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 11 februari 2013 Auteur Geplaatst: 11 februari 2013 inderdaad. Je ziet velen hun rem pas lossen, als de auto voor hun weg rijdt. Met een automaat blijft dat hetzelfde probleem. Dat brengt me bij een andere ergernis die ik regelmatig heb: je nadert een rood licht in de verte en je voorligger remt, tot zover allemaal normaal. Dan springt het licht plots op groen, en zie je dat je voorligger nog enkele seconden op zijn rem blijft staan om vervolgens pokketraag te hernemen in een veel te hoge versnelling, terwijl ik zelf al lang in de juiste versnelling zit Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Dat brengt me bij een andere ergernis die ik regelmatig heb: je nadert een rood licht in de verte en je voorligger remt, tot zover allemaal normaal. Dan springt het licht plots op groen, en zie je dat je voorligger nog enkele seconden op zijn rem blijft staan om vervolgens pokketraag te hernemen in een veel te hoge versnelling, terwijl ik zelf al lang in de juiste versnelling zit Ik zie er dagelijks naar een verkeerslicht rijden dat op groen staat en ze beginnen 100m ervoor dan al te remmen 't is groen dus blijven rijden hé sukkel, dat is waarschijnlijk omdat het zou kunnen oranje worden Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 11 februari 2013 Auteur Geplaatst: 11 februari 2013 Ik zie er dagelijks naar een verkeerslicht rijden dat op groen staat en ze beginnen 100m ervoor dan al te remmen 't is groen dus blijven rijden hé sukkel, dat is waarschijnlijk omdat het zou kunnen oranje worden Ja, en dan rijden zij door donkeroranje en jij kan voor het rood blijven staan Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Ja, en dan rijden zij door donkeroranje en jij kan voor het rood blijven staan Of erger, het springt op oranje en ze geven gas bij, waardoor jij ook denkt "ik bol even mee", om dan 0,5 sec later ALLES DICHT TE SMIJTEN !!! ARGH ! Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 11 februari 2013 Auteur Geplaatst: 11 februari 2013 Of erger, het springt op oranje en ze geven gas bij, waardoor jij ook denkt "ik bol even mee", om dan 0,5 sec later ALLES DICHT TE SMIJTEN !!! ARGH ! Ik heb zo op de A12 eens een dikke patat zien gebeuren. De eerste ging heel laat vol in de remmen, en stond pas twee-drie autolengtes ná het verkeerslicht stil. De tweede die achterop kwam er vol op natuurlijk Enfin moraal van het verhaal, best niet mee proberen te glippen met een oranje rijder maar gewoon stoppen. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 12 februari 2013 Geplaatst: 12 februari 2013 Dat brengt me bij een andere ergernis die ik regelmatig heb: je nadert een rood licht in de verte en je voorligger remt, tot zover allemaal normaal. Dan springt het licht plots op groen, en zie je dat je voorligger nog enkele seconden op zijn rem blijft staan om vervolgens pokketraag te hernemen in een veel te hoge versnelling, terwijl ik zelf al lang in de juiste versnelling zit kan je alsnog voor het rood staan wachten Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 16 februari 2013 Geplaatst: 16 februari 2013 Dat zie ik ook meer en meer de laatsten tijd... Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 16 februari 2013 Geplaatst: 16 februari 2013 Ik maak me niet vaak druk in het verkeer, maar gisteren is mijn bloed aan het koken gegaan. Op de R0 in Ittre, als je daar eraf rijdt naar de E19 (hier dus: http://goo.gl/maps/XAaKB) is het vak om er af te rijden vrij breed, maar dat versmalt ineens. Rond 17:30 gisterenavond, redelijk wat verkeer, rijd ik daar op mijn gemak achter iemand anders op dat vak, tot ineens een madam in hare Clio beslist mij daar links in te halen op hetzelfde rijvak (tot zover niks illegaal natuurlijk, ik reed redelijk rechts, dus die breedte heb je daar wel ), maar veel te laat, op ettelijke meters van die versmalling. Madam zit ter hoogte van mijn portier als de boel versmalt en stuurt gewoon rustig naar rechts alsof er niks aan de hand is. Nu moet ge weten dat er voor mij ook niet genoeg plaats was om proper in te voegen, zelfs zonder die versmalling, laat staan nu. Ik heb dus de boel mogen toesmijten, ondertussen claxonnerend. Krijg ik daarna nog een paar gestes genre "doe maar wa kalmer aan". Ik kan u zeggen, ik was echt serieus pissed off, en da gebeurt eigenlijk nooit in het verkeer. Heb echt tijd nodig gehad om te kalmeren. Ma wtf bezielt zo iemand? Om dan gewoon even snel als de rest voor mij de afrit te pakken, en daarna aan 110-120 op de E19 verder te rijden... Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 februari 2013 Geplaatst: 16 februari 2013 Ik ken dat... Deze week nader ik in een woonwijk een versmalling en de tegenliggers moeten voorrang geven. Komt er zo ne papa met zijne Focus de bocht om en blijft gaan, terwijl ik al lang op een punt reed waar ik - als ik de tegenligger was - braaf voorrang had gegeven. Remmen, claxon, en ik kreeg ook het teken van "rustig aan". Die M-strepen op de Z4 helpen natuurlijk niet Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 Donderdagochtend, E313. Net na de ring? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.