Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee, ik dacht halfweg tussen de ring en Ranst. Net na de ring zou dat inderdaad nog kunnen, bij het samenvoegen.

Geplaatst:

Ik zie rechts nog een voorbijsteekvak!!

Geplaatst:
Nee, ik dacht halfweg tussen de ring en Ranst. Net na de ring zou dat inderdaad nog kunnen, bij het samenvoegen.

Die rechtse ging wss wel maar 80. Al bij al wel raar om een Hollander op het derde te zien. Meestal zijn dat ook mannen die max 85 rijden.

E313 is op dat stuk trouwens altijd inhalen geblazen, want eens het naar 2 vakken gaat zijn er echt een pak die ineens trager gaan rijden. Als je dan bvb naar Tessenderlo moet zit je daar toch nog een 45km achter. En treintje rijden vind ik persoonlijk toch gevaarlijk. Is zo goed als altijd een accordeon effect.

Geplaatst:

Dat is iets waar wij als autobestuurders te weinig bij stilstaan. Je zit daar inderdaad 45 km achter...

Anderzijds, zijn er daar altijd massa's gasten die 5km van op voorhand al in hetvmidden rijden omdat ze in Ranst links willen houden. Terwijl de voorsortering maar een km ofzo ervoor geldt. Altijd vrije baan daar :D

Geplaatst:

Exacte locatie ;)

https://maps.google.com/maps?q=Wommelgem&hl=en&ll=51.211943,4.51772&spn=0.001279,0.002411&sll=37.0625,-95.677068&sspn=52.152749,79.013672&hnear=Wommelgem,+Antwerp,+Vlaams+Gewest,+Belgium&t=m&z=19&layer=c&cbll=51.211952,4.518029&panoid=RKAlXNdF9mIggnI7CHSJ2w&cbp=12,96.58,,0,-2.8

Anderzijds, zijn er daar altijd massa's gasten die 5km van op voorhand al in hetvmidden rijden omdat ze in Ranst links willen houden. Terwijl de voorsortering maar een km ofzo ervoor geldt. Altijd vrije baan daar :D

De spitsstrook wordt door de vrachtwagens ook véél te weinig gebruikt daar. Er rijden meestal meer vrachtwagens op rijstrook 2 en 3 dan op de spitsstrook. Het gebeurde vroeger regelmatig dat ik vanaf Wommelgem tot Ranst onafgebroken 140 kon rijden op de spitsstrook ...

Geplaatst:
Dat is iets waar wij als autobestuurders te weinig bij stilstaan. Je zit daar inderdaad 45 km achter...

Rechts inhalen op een 2 a 3km met de vrachtwagen zorgt meestal toch voor een hogere hartslag. Tenzij die dat je inhaalt natuurlijk opvallend trager rijd. Ik heb de chance dat ik de meeste makkelijk uitaccelereer en er maar weinig zijn die even snel of sneller kunnen.

Maar bvb die Duitse autotransporteurs kom je daar veel tegen. Mannen rijden 82 ofzo. Als je ze inhaalt halen ze ineens 88/89... Snap daar echt de bedoeling niet van. Want op zo momenten kan het storen voor automobilisten. En dat een autobestuurder dat doet, ok. Ze weten niet beter. Maar als rijden je beroep is vind ik toch dat het voorbeeld dan ook gegeven mag worden. Hoewel ik aan sommige regels ook mijn voeten veeg. Inhaalverbod tijdens regen of sneeuw bvb. Ik ga echt niet achter een automobilist hangen aan 70 omdat die het te gevaarlijk vind om sneller te gaan.

Ook zijn het die mannen die panikeren en op de rem gaan staan. Als je er dan op rijd ben je in fout...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ach, ik had het eigenlijk zelf kunnen opzoeken, in de eigenschappen van m'n foto, waarin de gps-coördinaten zitten. Maar daar is het ja. En inderdaad halfweg tussen Ranst en de ring.

Geplaatst:
Ach, ik had het eigenlijk zelf kunnen opzoeken, in de eigenschappen van m'n foto, waarin de gps-coördinaten zitten. Maar daar is het ja. En inderdaad halfweg tussen Ranst en de ring.

Het gebouw rechts zit in mijn visuele geheugen opgeslagen door er 5 jaar lang elke dag langs te rijden :)

Geplaatst:

Een anders soort verkeer.....maar boeren die openbare veldwegen gewoon mee omploegen. Zeer leuk bij dit weer ......als je gaat biken. Idem voor loslopende honden.

Geplaatst:
Een anders soort verkeer.....maar boeren die openbare veldwegen gewoon mee omploegen. Zeer leuk bij dit weer ......als je gaat biken. Idem voor loslopende honden.

dat heet de veldweg verleggen. Nog nooit gezien hoe ze met de ploeg grachtjes en andere verleggen? Best wel grappig.

Geplaatst:

Mensen die hun ruiten niet ijsvrij maken ... 2 bijna-ongevallen gezien deze morgen met wagen die enkel hun voorruit ijsvrij gemaakt hadden ...

Man man man, wat bezielt zo een mensen toch om "blind" de baan op te gaan  :wacko:

Geplaatst:
Mensen die hun ruiten niet ijsvrij maken ... 2 bijna-ongevallen gezien deze morgen met wagen die enkel hun voorruit ijsvrij gemaakt hadden ...

Man man man, wat bezielt zo een mensen toch om "blind" de baan op te gaan  :wacko:

ah ze hebben toch al hun voorruit ijsvrij gemaakt. ik heb er zien rijden met een kijkgat erin gemaakt.

Geplaatst:

Ben daarstraks moeten stoppen aan een tankstation om mijn zijspiegels te kuisen. Laag zout erover + zon = een witte rechthoek ipv een spiegel. zag er NIKS in.

Geplaatst:
Ben daarstraks moeten stoppen aan een tankstation om mijn zijspiegels te kuisen. Laag zout erover + zon = een witte rechthoek ipv een spiegel. zag er NIKS in.

kan je met je zonnebril in je spiegel kijken.

Geplaatst:

Ehm

Enkel de binnenspiegel geeft nogal een GROTE dode hoek

Geplaatst:

Het dom wicht voor mij deze morgen. Haar tactiek was remmen indien de auto voor haar nog maar iets vertraagde. Ze liet eerst al meerdere wagenlengtes en iedere keer remde ze ook nog vol. Ik kon dus iedere keer ook maar vol op de rem gaan want ik kon haar niet voorbij.

Sommige mensen :fp:

Geplaatst:

Vanmorgen reed er een BMW constant op 2 vakken en als er dan toch iemand op het middenvak reed passeerde hij op 20cm.

Heb hem dan maar rechts voorbijgestoken want volgens mij was die zat en hij wilde maar geen plaats maken

bmw2vakken.jpg

Geplaatst:

Vandaag weer opgevallen: als ik uit de parking kom bij mijne klant is het altijd vrij druk op de baan daar, fileverkeer, dus de boel staat regelmatig stil. Wat is dan de moeite van te stoppen voor je aan de uitrit van de parking bent ipv de uitrit te blokkeren, kwestie van iemand te laten invoegen... voor je staat het ook stil dus veel win je er niet mee. Wel: van de 10 keer dat iemand mij er niet tussen laat en de uitrit blokkeert is het 8 keer een vrouw. 

Deze uitrit dus: http://goo.gl/maps/vLTES

Technisch gezien natuurlijk geen overtreding, verre van, maar als niemand u er tussen laat kunt ge daar lang staan.

Geplaatst:
Vandaag weer opgevallen: als ik uit de parking kom bij mijne klant is het altijd vrij druk op de baan daar, fileverkeer, dus de boel staat regelmatig stil. Wat is dan de moeite van te stoppen voor je aan de uitrit van de parking bent ipv de uitrit te blokkeren, kwestie van iemand te laten invoegen... voor je staat het ook stil dus veel win je er niet mee. Wel: van de 10 keer dat iemand mij er niet tussen laat en de uitrit blokkeert is het 8 keer een vrouw.

Deze uitrit dus: http://goo.gl/maps/vLTES

Technisch gezien natuurlijk geen overtreding, verre van, maar als niemand u er tussen laat kunt ge daar lang staan.

Strekenwijven dus.

Bij mij meestal BMW rijders :D

Geplaatst:

Ik ben redelijk agressief in zo'n omstandigheden en ik wring er mij steeds tussen. Dan stoppen ze wel, want een aanrijding wil niemand. 

Geplaatst:
Ik ben redelijk agressief in zo'n omstandigheden en ik wring er mij steeds tussen. Dan stoppen ze wel, want een aanrijding wil niemand. 

Gij rijdt duidelijk nooit in Brussel rond :D

Geplaatst:

Ik heb meerdere klanten in Brussel stad, dus ik kom daar wel degelijk. Het is net daar dat je zo moet rijden. Hier op de Limburgse boeren buiten heb je die problemen niet. Hier is het sowieso veel minder druk, en hier is men hoffelijker. 

Geplaatst:
Vanmorgen reed er een BMW constant op 2 vakken en als er dan toch iemand op het middenvak reed passeerde hij op 20cm.

Heb hem dan maar rechts voorbijgestoken want volgens mij was die zat en hij wilde maar geen plaats maken

bmw2vakken.jpg

Dat is een 3 zeker?

Is het bewust of uit onwetendheid?

Ik heb de indruk dat veel mensen vaak niet beseffen wat ze "uitsteken" omdat ze gewoon niet opletten en alleen maar met zichzelf ipv het verkeer bezig zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid