Framfy 559 Geplaatst: 21 juni 2016 Geplaatst: 21 juni 2016 (aangepast) Fietsteam politie vat zakkenroller http://www.gva.be/cnt/dmf20160620_02347620/fietsteam-politie-vat-zakkenroller 21 juni 2016 aangepast door Framfy Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 21 juni 2016 Geplaatst: 21 juni 2016 Het bevredigend geluid van nen oetlul die z'n spiegel in 1000 brokskes rijdt omdat hij me geen plaats wou gunnen waar ik nota bene voorrang had. Wa kost zo ne spiegel van een nieuw model 5 reeks niet? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Ander type ergernis: Hoe tekenen onze wegeningenieurs de wegen uit?? Zaterdagavond weer: 'k Wil tanken op de snelweg maar heb caravan achter de auto hangen. Natuurlijk moeten ze de ingang aan de pompen voor wagens goed ambetant maken dat ge er met een remorque maar half doorkunt en voor mij was het helemaal millimeterwerk. "Ha ja, want er zou wel es ne camionchauffeur aan een dieselpomp voor autos kunnen komen tanken (en een half uurke verliezen in zijn tijdschema) ipv aan 60L per minuut zijn 800L tank aan de andere kant te vullen". Ik tank, ga betalen en vraag aan de bediende of de uitgang even lollig is. - "Goh, nog erger, mijnheer" - "Enne... de ingenieurs die dit uitgetekend hebben... nooit een grote caravan of remorque gezien?". - "Ja mijnheer, als ge daarmee rondrijdt, moet ge langs de kant van de camions gaan tanken, he!" - "Naft? ... " En toen werd het stil aan de andere kant ... 3 Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Ik ken het, Zweed. Als ik met de camionette + autoremorque op de baan ben is het soms hetzelfde verhaal. Van die "slalom" stukken die ze dan aanleggen zodat een camion er niet tussen zou kunnen. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Tegenwoordig hebben ze zo'n programmas met een database van voertuigen waarmee ge allerlei voertuigen kunt uitproberen op uw CAD ontwerp door ze zo met de muis vooruit te trekken. En achteruit. Dat zal wel schelen. Autoturn is zoiets. 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 21 minutes ago, ir_fuel said: Ik ken het, Zweed. Als ik met de camionette + autoremorque op de baan ben is het soms hetzelfde verhaal. Van die "slalom" stukken die ze dan aanleggen zodat een camion er niet tussen zou kunnen. En met uw camionette kunt ge nog diesel tanken tenminste... Ander ding waar ge tegenwoordig meestal gejost zijt: luchtpompen. "Pneus sous-gonflés = danger" ? Jawel, maar ge moet uw banden verdomme kunnen bijpompen dan ! Ze zetten de pomp in een hoekje waar ge er nooit aankunt ! 1 minute ago, Le Capri Mauve said: Tegenwoordig hebben ze zo'n programmas met een database van voertuigen waarmee ge allerlei voertuigen kunt uitproberen op uw CAD ontwerp door ze zo met de muis vooruit te trekken. En achteruit. Dat zal wel schelen. Autoturn is zoiets. Dat bestaat al jaren zoiets. Heet "hersens" . Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 6 hours ago, The Swede said: En met uw camionette kunt ge nog diesel tanken tenminste... Gaat dat aan de camion pomp? Allez, ik bedoel, ja daar zal wel diesel uitkomen, maar is dat niet aan een veel te hoge druk voor in een standaard tank van een auto/bestelwagen? Quote
ICM 24.892 Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 2 minutes ago, ir_fuel said: Gaat dat aan de camion pomp? Allez, ik bedoel, ja daar zal wel diesel uitkomen, maar is dat niet aan een veel te hoge druk voor in een standaard tank van een auto/bestelwagen? Geen probleem zegt @Naish! 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 2 hours ago, ir_fuel said: Gaat dat aan de camion pomp? Allez, ik bedoel, ja daar zal wel diesel uitkomen, maar is dat niet aan een veel te hoge druk voor in een standaard tank van een auto/bestelwagen? Naar het schijnt wel, alleen voorzichtig zijn. en 't gaat rap Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 4 uur geleden zei ir_fuel: Gaat dat aan de camion pomp? Allez, ik bedoel, ja daar zal wel diesel uitkomen, maar is dat niet aan een veel te hoge druk voor in een standaard tank van een auto/bestelwagen? Hangt af van hoe uw verbinding met uw tank is en wat voor een debiet de pomp juist steekt, want zit wel wat verschil op. Mijn golf 4 bvb kan ik op het werk op "camion stand" vol smijten. Handig, gezien dat nooit meer dan een minuut in beslag neemt. Dacht dat ze 90l per minuut steekt, maar zou het eens moeten nameten om zeker te zijn. Maar zo goed als bvb alle Iveco's kan je zo tanken, die hebben allemaal een grotere diameter zitten. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Gaat dat aan de camion pomp? Allez, ik bedoel, ja daar zal wel diesel uitkomen, maar is dat niet aan een veel te hoge druk voor in een standaard tank van een auto/bestelwagen? Ja maar pistool niet helemaal dichtknijpen, indien je het wel doet oppassen voor je broek. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 12 uur geleden zei Le Capri Mauve: Tegenwoordig hebben ze zo'n programmas met een database van voertuigen waarmee ge allerlei voertuigen kunt uitproberen op uw CAD ontwerp door ze zo met de muis vooruit te trekken. En achteruit. Dat zal wel schelen. Autoturn is zoiets. Idd, wij hebben dat, is wel goede software. Simuleert een rit met allerlei voertuigen en tekend de rijsporen of maakt er een animatie van. Hebben wij dikwijls nodig bij inritten, parkeergebouwen, leveranciersingangen, enz enz ... 12 uur geleden zei The Swede: Dat bestaat al jaren zoiets. Heet "hersens" . Met hersens kan je dat ook. Maar het gaat zo veel vlotter met autoturn, zeker als je jouw hersens niet uitschakelt bij het gebruik ervan. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Ik dacht rond de 300 eur, maar ben niet zeker, moet het eens navragen. 1 Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 http://www.transoftsolutions.com/vehicle-swept-path/autoturn-select/autoturn/ Quote
Naish 9.570 Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 Op 22-6-2016 om 17:24 zei ir_fuel: Gaat dat aan de camion pomp? Allez, ik bedoel, ja daar zal wel diesel uitkomen, maar is dat niet aan een veel te hoge druk voor in een standaard tank van een auto/bestelwagen? Met een camionette moet dat nog lukken... Met een A4 resulteert dat in omkleden Op weg naar Zwitserland nog snel tanken voor de grens (company car met tankkaart voor BE) maar daar stonden ze dus allemaal met dat gedacht op zaterdag. Dus deze naar de camionpomp die vrij was... Crap... 2 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 Op 22-6-2016 om 22:59 zei ICM: Quanta costa? Ik zat er niet zo ver naast, even laten opzoeken door onze boekhoudster. 3.190 eur excl voor 8 netwerklicenties. Dus voor eentje zal het rond de 400 eur zijn. Prijs in 2011. 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 (een ontwerpfout kost je een pak meer aan directe en indirecte schade ) Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 (aangepast) Tijdens de examenperiode kijk ik af en toe naar buiten op het straat, en het is onthutsend om te zien hoeveel personen er met hun smartphone bezig zijn tijdens het rijden. Zeker 4 op de 10, en het stuk waar ik kijk is maar een recht stuk weg van amper 200 meter, aangezien er meteen een scherpe bocht volgt En dan lees je het persbericht van Ben Weyts zonet, en dan worden de frustraties alleen maar groter. Zijn oplossing is nog meer flitsen, en zelfs speedguns gebruiken... Citaat Op het front van de handhaving pakt Weyts uit met een kordate aanpak. Zo stapt Vlaanderen af van de filmrolletjes in flitspalen. Door radicaal digitaal te gaan zullen meer flitspalen meer kunnen flitsen. Samen met het federale niveau wordt werk gemaakt van een gebiedsdekkend web van camera’s, die ingezet kunnen worden voor trajectcontrole. Het arsenaal van de politie wordt verder uitgebreid met de zogenaamde “speedgun”, om nog meer snelheidscontroles mogelijk te maken. En natuurlijk gaan we dan ook allen nog wat trager mogen rijden, kwestie van zoveel mogelijk te kunnen flitsen en zoveel mogelijk geld binnen te halen. Citaat Op het front van de infrastructuur wil Weyts de wegen zelf veiliger maken, om de kans op ongevallen te verkleinen. Zo worden conflictvrije kruispunten de standaard op plaatsen waar dit kan. Op gewestwegen wordt 70 kilometer per uur de norm, en 90 kilometer per uur de uitzondering: een copernicaanse revolutie ten opzichte van de huidige situatie. http://www.benweyts.be/nieuws/vlaanderen-maakt-gedurfde-keuzes-voor-veiliger-verkeer Weyts zijn mobiliteitsbeleid is pure waanzin. Ik rij al quasi 7 jaar rond en rij zo'n kleine 30.000km per jaar. Elke week zie ik wel één of meerdere flitsers, maar op die 7 jaar tijd ben ik nog nooit een drugs of alcohol controle tegengekomen. Ze hebben me nog maar slechts 2x gecontroleerd op papieren en 1x op gordeldracht. En op smartphone gebruik en linksplakken is al helemaal geen controle. En daar lijkt Weyts niks aan te kunnen veranderen, ondanks dat er ook vele (dodelijke) ongelukken worden veroorzaakt door smartphone gebruik, drugs en alcohol. Pure waanzin, nogmaals 24 juni 2016 aangepast door Dimitri 3 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 Ik treed u bij. Tussen de 60 a 75 000 km per jaar, al 25j mijn rijbewijs (en steeds min 40 000 km/j). Nog nooit een alcoholcontrole gehad, 1x gecontroleerd op mazout, 4x op gordeldracht. Smartphone 0, linksplakken 0, is ook moeilijk want ik steek rechts voorbij en gelukkig controleren ze daar ook niet op. Flitsgekte genoeg gezien. Topmoment ergens rond het jaar 2005 ofzo, dan reed echt iedereen 120 - 125 op de autostrades, maar dat heeft maar enkele maanden geduurd. En nu lijk ik aan 130 dikwijls de tragen, gelukkig ook dikwijls de snelsten. Ik kan me gelukkig nog herinneren hoe het was om in alle vrijheid te rijden, ik heb het gehad. Had ik geweten wat ging volgen, ik had er nog meer van genoten. Daarom, omdat we niet weten wat er nog volgt, geniet ik al enkele jaren volop van het autorijden, en idd het wordt er niet beter op. Quote
ex-Mooseman 14.616 Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 Gisterenavond op de E403, net voor de afrit Gullegem, had iemand een ladder verloren. Het regende bakken, dus heel veel spray, en weinig zichtbaarheid. Mijn vrouw reed iets voor mij, en we waren aan het bellen (dagelijks ritueel in het naar huis rijden), ik hoor ze plotseling ketteren. Ze had de brokken net kunnen ontwijken. Er hadden er al een hele boel auto's over gereden, en er lagen overal brokstukken. Tiental auto's aan de kant. Tegen dat ze uitgeketterd is, ben ik er ook, Waze had ondertussen ook al een waarschuwing gegeven. Gelukkig dat ze me gezegd had dat er op het linkse vak minder brokken lagen. Die naast mij op het middenvak knalt vollen bak op een brokstuk, ik heb een stuk van zijn voorbumper over mijn dak zien vliegen. Leg die ladders eens deftig vast ipv met rolluiklinten of tieraps . Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 24 juni 2016 Auteur Geplaatst: 24 juni 2016 24 minutes ago, Bompa said: Nog nooit een alcoholcontrole gehad, Je rijdt niet zo vaak in de late uurtjes zeker? Ik heb woensdagavond nog moeten blazen, toen ik na de voetbalmatch België-Zweden naar huis reed. Quote
ex-Mooseman 14.616 Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 Twee keer geblazen: een keer in mijn studententijd, toen ik de Kortrijkse flikken verblind had met mijn verstralers, en recent na een ongeval. Voor de rest nog nooit. Maar ik lig inderdaad 's nachts meestal in mijn bed. . Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 (aangepast) 51 minuten geleden zei janvkn: Je rijdt niet zo vaak in de late uurtjes zeker? Ik heb woensdagavond nog moeten blazen, toen ik na de voetbalmatch België-Zweden naar huis reed. Ik rij wel regelmatig in de late uurtjes, en dan zelfs vanuit plaatsen waar er gigantisch veel gezopen en gebruikt word Vanuit de Versuz, uitgangsbuurten, fuiven, van de voetbal, ... De politie weet wel degelijk waar ze moeten staan om mensen te betrappen op alcohol en drugsgebruik, maar ze doen er niks aan. Vroeger ging ik als supporter mee naar uitmatchen, en telkens als we terugkwamen van verre verplaatsingen zag ik steevast mensen naar hun auto kruipen van de zattigheid... Frappantste heb ik 2 jaar geleden meegemaakt na het stappen: om half 4 's nachts, op een kaarsrechte brede weg met erlangs alleen maar velden en koeien, zaten ze te flitsen in hun auto. Al een geluk dat de auto voor mij geflitst werd zodat ik het zag, anders was het een gepeperde rekening geweest 24 juni 2016 aangepast door Dimitri Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 25 juni 2016 Geplaatst: 25 juni 2016 Op 24-6-2016 om 22:35 zei janvkn: Je rijdt niet zo vaak in de late uurtjes zeker? Ik heb woensdagavond nog moeten blazen, toen ik na de voetbalmatch België-Zweden naar huis reed. Af en toe ga ik eens bier slurpen in de Kempen, dan keer ik wel eens 's nachts naar huis. Op een alcoholcontrolemarathon kom ik ze dan zelfs NERGENS tegen. Net zoals de flitsmarathon: heel de vlaamse E40 afgereden, van Veurne tot Brussel en terug. Nergens gezien, behalve op 1 parkeerplaats. En toch wel 1x per maand latere uurtjes op baan sowieso, in de week, en in 't weekend dezelfde frequentie. Maar toch niet.... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.